[bookmark: _GoBack][image: 9B3BDEBE-DCFB-48A6-AC17-6162A293291A@lan]
Podgorica 05.12.2016

Predmet: Žalba zbog neobjavljivanja reagovanja potpredsjednika Vlade Petra Ivanovića na TV Vijesti.
RJEŠENJE

Komisija za žalbe Medijskog savjeta za samoregulaciju konstatuje da je reagovanjem potpredsjednika Vlade Petra Ivanovića osporavana istinitost, potpunost i tačnost objavljenih činjenica u informativnim emisijima, te da nijesu postojali razlozi za njegovo neobjavljivanje na TV Vijesti. Naime, smatramo da se u poslatom odgovoru nalaze elementi kojima se značajno dopunjuju i ispravljaju informacije koje su prethodno emitovane na ovoj televiziji, te da ih je kao takve trebalo objaviti kako bi javnost dobila cjelovitu informaciju o temi koja je bila predmet inicijalnog TV priloga. 
Na osnovu svega prezentiranog Komisija za žalbe konstatuje da je neobjavljivanjem reagovanja potpredsjednika Vlade Petra Ivanovića prekršeno načelo III Kodeksa novinara.

Obrazloženje

Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu iz kabineta potpredsjednika Vlade Petra Ivanovića zbog neobjavljivanja njegovog reagovanja na TV Vijesti, a povodom informacije emitovane 28.09.2016. godine u informativnim emisijama ove televizijske kuće. TV Vijesti je 28.09.2016. godine u informativnim emisijama u 18.30h i 22.00h emitovala prilog (izvještaj) sa konferencije za medije NVO MANS, u kome su prenijeli izjavu koordinatorke MANS-a Ines Mrdović koja je rekla da je Ministarstvo poljoprivrede i ruralnog razvoja netransparentna institucija, navodeći kao primjer da je „bivši ministar, sada potpredsjednik Vlade, u maju, neposredno prije ulaska opozicionih kontrolora u Vladu izbornog povjerenja, za izdatke za lokalnu infrastrukturu potrošio oko 700 hiljada eura, što je više od polovine godišnjeg budžeta za tu namjenu“.

Iz Kabineta potpredsjednika Vlade Petra Ivanovića Televiziji Vijesti je dana 29. 09.2016. upućena ispravka navedenog programskog sadržaja. On je saopštio da”.. nije potrošio ni jedan jedini cent budžetskih sredstava suprotno namjeni”. U reagovanju je takođe navedeno da je Vlada Crne Gore usvojila Program podsticanja projekata u vodoprivredi za 2016. na isti način kako je to učinila i za 2015., 2014. i 2013. godinu. Program je usvojen na osnovu predloga koje su dostavile zainteresovane crnogorske opštine, s ciljem poboljšanja kvaliteta života u ruralnim sredinama kroz izgradnju vodovoda i popravku puteva. Novac se prenosi opštinama shodno usvojenom programu. Program za 2016, kao i programi za prethodne godine, dostupni su javnosti svakog januara. 

Ivanović je u reagovanju naveo logičnost upotrebe sredstava za izgradnju vodovoda i probijanje i nasipanje puteva: „ Žao mi je što ne razumiju značaj vodovoda ili popravke puteve. Ipak, bez obzira na odsustvo razumijevanja, čudi da samozvani i samoodgovorni analitičari MANS-a imaju problem da zaključe da se vodovodi mogu graditi i putevi nasipati kada prođe zima. Zato, kada bi se analitičari malo napregnuli, zaključili bi zašto se sredstva usmjeravaju opštinama u aprilu i maju, a ne u januaru“. 
 
Uredništvo TV Vijesti nije objavilo reagovanje potpredsjednika Vlade Petra Ivanovića. Reagovanje nije objavljeno 29. septembra kada je poslato, kao ni narednih dana. Kabinet potpredsjenika Vlade se zbog toga žalbom obratio Medijskom savjetu za samoregulaciju.
Komisija za žalbe ovog tijela je po dobijanju žalbe istu proslijedila TV Vijesti. Od ove TV kuće nijesmo dobili nikakav odgovor na proslijeđenu žalbu, pa smo ovaj predmet rješavali bez njihovog stava.
Komisija za žalbe je ostvarila uvid i u sporni tv prilog i u reagovanje koje je poslato kao odgovor na pomenuti prilog. Komisija za žalbe nije mogla da pronađe valjan razlog za neobjavljivanje odgovora i ispravke potpredsjednika Ivanovića na TV Vijesti. Takođe je čudno da taj medij nije obavijestio potpredsjednika Ivanovića o razlozima za neobjavljivanje njegovog reagovanja. Komisija za žalbe smatra da se u poslatom odgovoru nalaze elementi koji značajno dopunjuju i ispravljaju informaciju koja je prethodno emitovana na ovoj televiziji. Na osnovu ovoga zaključujemo da je bilo potrebno emitovati ovo reagovanje kako bi javnost dobila cjelovitu informaciju o temi koja je bila predmet inicijalnog tv priloga.

Komisija za žalbe konstatuje da je neobjavljivanjem ispravke i odgovora potpredsjednika Vlade Petra Ivanovića na TV Vijesti ovaj mediji prekršio načelo III Kodeksa novinara:
3.1. Ispravka i odgovor

(a) Svi mediji moraju poštovati i osigurati primjenu prava na ispravku i prava na odgovor 
u skladu sa zakonom, uz pravovremeno objavljivanje ispravke i/ili izvinjenja, kako bi se 
izbjeglo pokretanje sudskog postupka. 

(b) U slučaju kada su neke osobe ili organizacije uvjerene da izvještaj medija sadrži netačne 
informacije ili neutemeljene kritike na njihov račun, one mogu, od medija koji je objavio 
takav izvještaj, da zahtijevaju mogućnost odgovora i ispravke netačnih navoda.




Komisija za monitoring i žalbe

Aneta Spaić
Sonja Drobac
Danilo Burzan
Branko Vojičić
RankoVujović


image1.jpeg
m q q medijski savjet za
samoregulaciju





