[bookmark: _GoBack][image: 9B3BDEBE-DCFB-48A6-AC17-6162A293291A@lan]
Podgorica  27.04.2016

Predmet: Žalba zbog neobjavljivanja odgovora na Radio Duxu na programski sadržaj koji je objavljen 11.04.2016 

RJEŠENJE

Komisija za žalbe smatra da je profesionalno to što je Radio Dux objavio reagovanje Siniše Lukovića. Komisija je takođe mišljenja da je napravljen propust objavljivanjem odgovora sa tako velikim zakašnjenjem. Posebno je značajno to što je predmet polemike bio vezan za izbore koji su se tih dana dešavali u Tivtu i što je efekat objavljivanja odgovora poslije održanih izbora umanjio njegov značaj. 

Obrazloženje

Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od novinara „Vijesti“ Siniše Lukovića zbog neobjavljivanja njegovog odgovara na Radio Duxu. Pomenuti radio je 11.04.2016 objavio saopštenje Hrvatske građanske inicijative pod naslovom “Marija Vučinović: Siniša Luković nam crta metu na čelima”, a koje je potpisala predsjednica ove partije Marija Vučinović. Ovo saopštenje je inače reagovanje na tekst “Za dom spremni” DANU i HGI” koji je 10.04.2016 u “Vijestima” objavio Siniša Luković, a koji se bavi posjetom Tivta poznatog hrvatskog naučnika Josipa Pečarića. Siniša Luković je poslao odgovor Radio Duxu na saopštenje Hrvatske građanske inicijative, ali odgovor nije objavljen.

Medijski savjet za samoregulaciju se obratio Radio Duxu za izjašnjenje na podnijetu žalbu. U odgovoru direktorice radija Milene Kovačić  stoji :”…u vezi s Vašim dopisom, a žalbom gospodina Lukovića na neobjavljivanje njegovog odgovora, dužni smo Vam pojasniti sljedeće: gospodina Lukovića smo obavijestili pismenim putem dana 13.4. da će njegov odgovor biti objavljen na portalu. Ovom prilikom potvrđujemo da je odgovor objavljen 18.4. i šaljem Vam link za isti: 
http://radiodux.com/vijesti/drustvo/lukovicev-odgovor-na-priopcenje-predsjednice-hgi-ja. Dakle, nismo prekršili odredbe predviđene Zakonom o medijima i nismo g.Lukoviću uskratili pravo da odgovori na tekst koji se odnosio na njega.”

Razmatrajući ovaj predmet Komisija za žalbe je konstatovala da tekst Kodeksa novinara, koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja žalbe, ne sadrži odredbe o vremenskim rokovima koji bi bili prihvatljivi za objavljivanje odgovora i ispravke. Komisija takođe primjećuje da se prepiska između HGI-ja i gospodina Lukovića dešava u kontekstu predizborne komapnje za lokalne izbore u Tivtu i da se odnosi sadržajno upravo na njih. Izbori u Tivtu su održani 17.04.2016, a izborna šutnja je otpočela 15.04 naveče.
Komisija za žalbe smatra da je profesionalno to što je Radio Dux objavio reagovanje Siniše Lukovića. Komisija međutim smatra da je napravljen propust objavljivanjem odgovora sa tako velikim zakašnjenjem. Posebno je značajno to što je predmet polemike bio vezan za izbore koji su se tih dana dešavali u Tivtu i što je efekat objavljivanja odgovora poslije održanih izbora umanjio njegov značaj.
Iako ne može da konstatuje kršenje Kodeksa novinara, jer takva odrednica u Kodeksu nije postojala u vrijme podnošenja žalbe, Komisija smatra da bi Radio Dux postupio profesionalno da je reagovanje novinara Lukovića objavio prije početka izborne šutnje u Tivtu. 


                                                                                                                         Komisija za monitoring i žalbe

                                                                                                                                  Aneta Spaić
                                                                                                                                     Sonja Drobac
      Danilo Burzan
      Branko Vojičić
     RankoVujović

image1.jpeg
m q q medijski savjet za
samoregulaciju





