[bookmark: _GoBack][image: 9B3BDEBE-DCFB-48A6-AC17-6162A293291A@lan]
Podgorica  10.02.2016

Predmet: Žalba zbog neprofesionalnog i neobjektivnog informisanja u tekstu „Zagađivač radi 
na tuđoj imovini“koji je objavljen u dnevnom listu Dan 9.januara 2016.

RJEŠENJE

Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Darka Mališića, bivšeg načelnika beranskog Katastra, koji se žali da su u tekstu „ Zagađivač radi na tuđoj imovini “ objavljene neobjektivne i neprofesionalne informacije, te da mu nije omogućeno da se čuje i njegovo stav o spornoj temi koja je predmet pomenutog teksta.

U „Danu“ od 9.januara je objavljen tekst sa naslovom „Zagađivač radi na tuđoj imovini” i nadnaslovom “Pitanje separacije u Obalskom naselju došlo do državnog tužioca”. Tekst se bavi separacijom šljunka u beranskoj opštini, koja već dugi niz godina zagađuje Obalsko naselje. Mještani ukazuju da je separacija šljunka, smještena u neposrednoj blizini njihovih kuća štetna za čitavu okolinu. U tekstu koji se bavi u najvećem dijelu zagađivanjem okoline od strane kompanije koja se bavi separacijom šljunka, pominje se i da je: ”jedan naš sugrađanin, koji živi u Sarajevu, protiv više lica iz strukture bivše lokalne vlasti podnio krivične prijave Specijalnom tužiocu zbog toga što je, kako tvrdi, oko 80 ari zemljišta na dijelu separacije neosnovano preknjiženo sa njegove pokojne majke na privatnog vlasnika separacije.” Na kraju teksta postoji i zaključak :” No, ipak, nadamo se da će nadležne institucije brzo reagovati iako su, koliko smo upoznati, krivičnim prijavama obuhvaćeni istaknuti članovi DPS-a koji su zauzimali čelna mjesta u katastru i lokalnoj upravi – navode iz Savjeta mjesne zajednice Park.”

Ove dvije rečenice su bile razlog za žalbu Darka Mališića, u kojoj se između ostaloga tvrdi da nije uzeta izjava od Refika Mujovića, sugrađanina iz Sarajeva, povodom spornih navoda oko vlasništva nad zemljom. Mališić takođe tvrdi da novinar:”… nije izvršio provjeru kod nadležnog državnog organa, niti je saslušao drugu stranu. Koristio se Savjetom mjesne zajednice, koji se nikada nije sastao po tom pitanju, niti je predsjednik Savjeta mjesne zajednice „Park“ stao iza  tih stavova objavljenih u dnevnom listu Dan. Ovim se na neprofesio-nalan  način stavio kao produžena ruka   Skupštine opštine Berane, koji odgovara na postavljeno odborničko pitanje bez ijednog dokaza.”

U prethodnoj odluci po žalbi Darka Mališića na tekst u “Monitoru”, Medijski savjet se već bavio temom navodnog nedozvoljenog prevođenja zemlje na druge vlasnike. To je i bila središnja tema teksta u Monitoru.

Za razliku od toga “Dan” se u tekstu  „Zagađivač radi na tuđoj imovini” bavio problemom zagađenja okoline koje je prozrokovano separacijom šljunka i gotovo 95% teksta se odnosi na tu temu. Problem oko navodnog spornog vlasništva nad zemljom je pomenut samo u dvije rečenice, bez pominjanja imena ljudi koji su navodno bili akteri.

Komisija za žalbe Medijskog savjeta za samoregulaciju smatra da u ovom slučaju nije došlo do kršenja Kodeksa ne uzimanjem izjave od Darka Mališića. Problem vlasništva nad spornom zemljom nije tema ovog teksta, već je samo uzgred spomenut, tako da nije bilo osnova za uzimanje izjava od lica koja su vezana za taj problem. 

Zbog svega navedenog mišljenja smo da je gospodin Mališić trebao da od dnevnog lista Dan zatraži objavljivanje odgovora u kome bi iznio svoj stav povodom sporne teme oko vlasništva nad zemljištem. Time bi ujedno i dopunio informacije o ovoj temi koja je tek uzgredno pomenuta u ovom tekstu.




                                                                                                                               Komisija za monitoring i žalbe

Danilo Burzan
Branko Vojičić
RankoVujović

image1.jpeg
m q q medijski savjet za
samoregulaciju





