
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

    Izvještaj o radu crnogorskih medija za period 
                                1.decembar 2014. –15.februar 2015 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 

2 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 
U prethodnom monitoring periodu Medijski savjet za samoregulaciju je dobio tri 
žalbe. Dvije žalbe je prihvatio i donio odluku po njima. Treća žalba je riješena putem 
medijacije. Medij je ispravio grešku, koja je bila predmet žalbe, tako da MSS po 
ovom pitanju nije morao da donosi odluku.  
 
Kada je riječ o prihvaćenim žalbama prva se odnosi na nepoštovanje načela 3 
Kodeksa novinara, odnosno na razdvajanje komentara i činjenica. U pitanju je 
odgovor u polemici, kada se redakcija naglašenom opremom teksta upustila u 
komentarisanje istog i svrstavanje na jednu stranu. Druga žalba se ticala objavljivanja  
netačnih informacija i kršenja načela 1 Kodeksa novinara. Nju je MSS djelimično 
riješio u korist žalioca, jer se nije složio sa svim dijelovima žalbe.  
 
Kada je riječ o dijelu monitoringa, koji se odnosi na štampane medije u ovom periodu 
je registrovano 29 slučajeva kršenja nekog od načela Kodeksa novinara. U najvećem 
dijelu se ova kršenja odnose na načelo 1 , odnosno objavljivanje netačnih, 
neprovjerenih i senzacionalističkih informacija. U manjem dijelu je kršeno načelo 3 
Kodeksa, smještanjem u nepravilan kontekst činjenica ili nerazdvajanjem komentara 
od informacija. Konstatovan je i po jedan slučaj kršenja načela koja se odnose na 
pretpostavku nevinosti i zaštitu privatnosti.   
 
U ovom monitoring periodu primjetan je trend objavljivanja jednostranih informacija, 
kao i pokušaji diskreditovanja pojedinaca selektivnim plasiranjem činjenica ili 
objavljivanjem netačnih podataka. Primjetno je takođe da su neki pojedinci u fokusu 
pojedinih medija već duži period i da pisanje o njima prerasta u prave medijske 
kampanje. Za neprovjerene tužbe koje se objavljuju na njihov račun gotovo po 
pravilu se zaboravlja da se objavi da su oni te optužbe negirali. 
 
Napominjemo još jednom da se u izvještaju u najvećem dijelu radi o kršenjima u 
tekstovima koji se najavljuju na naslovnim stranama i zbog toga nose posebnu težinu 
kada su u pitanju profesionalni standardi i etika. 
   
Ovaj izvještaj donosi i iscrpan monitoring rada crnogorskih portala od studije 
pojedinih slučajeva do registrovanja trendova u kršenju načela Kodeksa.  
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 

3 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 
ŽALBE 
 
 
Odgovor na žalbu advokata Branka Čolovića I 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od advokata Branka Čolovića, 
pravnog zastupnika Zorana Bećirovića, zbog objavljivanja netačnih informacija u 
tekstu “Bahaćenje u ski centru –Kolašin: Troje funkcionera za dan pojelo i 
popilo 10.000 eura” objavljenom 05.12.2014 na online portalu Vijesti. 
Dnevni list Vijesti i portal Vijesti su 5.decembra objavili reagovanje Željke 
Vuksanović, predsjednice opštine Kolašin, na izjavu bivšeg predsjednika toga grada 
Darka Brajuškovića da nije tačno da Kolašin duguje 9,2 miliona eura. Reagovanje 
nove gradonačelnice Kolašina je u dnevnoj novini Vijesti objavljeno sa nadnaslovom 
„Vuksanovićeva odgovorila Brajuškoviću“  i naslovom „Opština 4 godine radi 
nezakonito“. Tekst, osim uvodnog dijela, prenosi orginalne navode reagovanja. U 
sklopu teksta objavljen je i box pod naslovom „Za dan potrošili 10.000 eura 
reprezentacije“. 
 
 Isti tekst je objavljen na portalu Vijesti sa nadnaslovom „Bahaćenje u ski centru“ i 
naslovom „Kolašin: Troje funkcionera za dan pojelo i popilo 10.000 eura”. U 
spornom dijelu reagovanje gradonačelnice Vuksanović se tvrdi da su tri funkcionera 
opštine Kolašin u jednom danu u jednom restoranu, u lokalnom ski centru potrošili 
preko 10 000 eura reprezentacije za hranu i piće. Toliki račun, po Vuksanovićevoj su 
napravili, Mile Šuković 3 306, Dragomir Dulović 6 866 i Mileta Bulatović 858 eura. 
 

“Ski Resort Kolašin 1450” je zbog pomenutih tekstova uputio žalbu ombudsmanu 
Vijesti. Uz žalbu su priložene i orginalne fakture koje su potpisali lokalni funkcioneri 
i sve se odnose na troškove korišćenja ski pasova i opreme za potrebe opštine Kolašin 
u zimskoj sezoni 2010 g., izuzev jedne, koja se odnosi na korišćenje reklamnog 
prostora na mapi skijališta. Direktor Ski resorta koji je potpisao pomenutu žalbu 
smatra da je objavljivanjem netačnih informacija povrijeđeno načelo 1 i 3 Kodeksa 
novinara i da je bila obaveza novinarke da provjeri tačnost informacija koje je 
objavila, bez obzira što su one dio reagovanja Željke Vuksanović. 
 
U odgovoru na ovu žalbu, pravnom zastupniku „Ski Resorta Kolašin 1450“ Branku 
Čoloviću ombudsan Vijesti ističe da: „objavljeni sadržaj (u štampanom izdanju i na 
portalu) predstavlja odgovor (reagovanje) predsjednice Opštine Kolašin Željke 
Vuksanović bivšem predsjedniku  Darku Brajuškoviću. Objavljivanjem reagovanja, 
na šta je predsjednica Vuksanović imala pravo, Vijesti nisu prekršile Kodeks. Kao i u 



 
 
 

4 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

mnogim drugim slučajevima, kada to nalaže dužina reagovanja i prostorne 
mogućnosti lista, novinarka je izvršila nekoliko skraćenja i doslovno prenijela sve 
ostale navode. 
 
Kada je u pitanju objavljivanje reagovanja, novinarka nije nužno bila u obavezi da 
provjerava tačnost informacija. Vašem klijentu je svakako bila na raspolaganju 
mogućnost odgovora i ispravke netačnih činjenica, kao prvi institut, i obraćanje 
Ombudsmanu, kako je i urađeno. 
 
U svom izjašnjenju, na ovu žalbu, novinarka Šćepanović je navela i sljedeće: 
„Troškovima opštinskih funkcionera u kolašinskim hotelima i restoranima  
(uključujući i ove koji se pominju u reagovanju Vuksanović)  bavila sam se u 
nekoliko tekstova prije dvije godine. Svi su, kao i vlasnici tih objekata, tada imali 
prostor za komentar na podatke do kojih sam istraživanjem došla. Smatram da je 
žalba Šćepanovića, politički motivisana i da nije bilo ni jednog razloga na pozivanje 
na Kodeks novinara.”  
 
Ombudsman je takođe dodao da joj je: “Vaš klijent dostavio i skenirane fakture koje 
su izdate od januara do maja 2010. godine u SKI RESORTU, a predsjednica 
Vuksanović je govorila o opštinskoj fakturi od 02. juna 2010. U slučaju ovakvog 
neslaganja izjava i dokumentacije, Ombudsman lista ne može da se bavi vještačenjem 
kako bi utvrdio njihovu tačnost, već su za to nadležni drugi organ.” 
 

U odgovoru na izjašnjenje ombudsmana advokat Branko Čolović, koji zastupa Ski 
Resort Kolašin 1450, je konstatovao  da:” naslov “BAHAĆENJE U SKI CENTRU” 
nije dio saopštenja za medije Željke Vuksanović, već se radi o zluradom komenaru 
redakcije, kojim “Vijesti”, uz objavljenu simboličku sliku pečenja, krnje poslovni 
ugled “Ski Resorta Kolašin 1450” AD, sugerišući da je “bahaćenje” opštinskih 
funkcionera u restoranu mog vlastodavca utvrđena činjenica. “Vijesti” su na ovaj 
način izašle iz okvira objavljivanja saopštenja, predviđenog tačkom 1.3 smjernica za 
primjenu načela iz tačke 1 Kodeksa novinara.  
 
Citirani naslov sa simboličkom slikom predstavlja komentar “Vijesti”, na koji se 
primjenjuje smjernica 3.1 za primjenu načela iz tačke 3 Kodeksa novinara. Ta 
smjernica nalaže da “mišljenja i ocjene u komentaru moraju biti zasnovani na 
činjenicama”, te da “komentar ne smije da bude prezentiran tako da stvara utisak da 
se radi o utvrđenoj činjenici”. Kakav je utisak ovaj komentar ostavio na čitaoce, to 
uopšte nije sporno i jasno se vidi iz njihovih komentara na internet portalu “Vijesti”. 
 
Čolović u nastavku odgovora ombudsmanu tvrdi: “Može biti da je novinarka 
“Vijesti” 2012. godine pisala o troškovima opšinskih funkcionera u kolašinskim 
hotelima i restoranima, ali tada nije upotrebljavan izraz “bahaćenje” niti je kompanija 



 
 
 

5 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

“Ski Resort Kolašin 1450” AD na ovakav način dovođena u vezu sa potpuno 
izmišljenom aferom. Prema tome, ne može se reći da su “Vijesti” i ranije objavljivale 
da su opštinski funkcioneri konkretnog dana 2010. godine pojeli i popili 10.000 Eura 
u restoranu kompanije koju zastupam, pa da to niko nije demantovao. Afera o 
“bahaćenju” 02. juna 2010. godine je tek sada izmišljena.” 
 
„Čak i da je saopštenje Željke Vuksanović objavljeno bez neprikladnog komentara 
redakcije, “Vijesti” bi, shodno načelu iz tačke 1 Kodeksa novinara Crne Gore, bile 
dužne da provjere istinitost činjeničnih tvrdnji Željke Vuksanović. Navedeno načelo 
glasi: “Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u 
vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću”. Optužiti 
nekoga da je učestvovao u nepostojećoj aferi korupcije nije ni ljudski ni humano, a 
nije u skladu ni sa principom informisanja javnosti.”zaključuje Čolović na kraju svog 
odgovora. 
 
Poslije citirane korespondencije ombudsman Vijesti je donio konačnu odluku 
povodom ove žalbe i u njoj konstatovao da:“.. na osnovu svih raspoloživih činjenica 
nije došlo do kršenja Kodeksa niti govora mržnje u spornom sadržaju. Nadnaslov i 
naslov su urednička, a ne novinarska intervencija i tačno je da je na portalu sporna 
činjenica troška za reprezentaciju podignuta na viši nivo izborom sintagmi na koje 
ukazujete. Međutim, rukovodeći se načelom da vrijednosni sudovi uživaju posebnu 
zaštitu kada je u pitanju debata od javnog interesa, smatram da se nije izašlo iz okvira 
prihvatljive kritike. Skrenuta je opravdano pažnja na veoma štetnu a rasprostranjenu 
praksu nepotrebnog trošenja i velikih reprezentacija, što je bilo i predmet posebne 
pažnje Vlade naše države.  
 Urednik je tekst opremio neutralnom fotografijom, koja predstavlja vizuelni 
znak reprezentacije. Komentari na tekst, koji se na ovom portalu objavljuju u realnom 
vremenu, predstavljaju slobodno uključivanje čitalaca u javni diskurs o ovim 
pitanjima, a oni u kojima ima govora mržnje se uklanjaju čim budu primijećeni. 
 Što se tiče faktura, smatram da je trebalo da se obratite Redakciji i zatražite 
njihovo objavljivanje u formi ispravke ili odgovora. Da ste tako uradili, one bi 
svakako već bile objavljene, pa ne bi tekao ni ovaj žalbeni postupak. Pitanje 
sravnjivanja dokumentacije koju posjeduju dvije strane je postupak kojim se bave 
drugi organi” stoji u odluci ombudsmana. 
 
Poslije odbijanja žalbe od strane ombudsmana Vijesti, advokat Branko Čolović se 
obratio sa istom žalbom Medijskom savjetu za samoregulaciju. Nama je takođe 
dostavljena kompletna korespondencija sa ombudsmanom Vijesti, izjašnjenje 
novinara, kao i konačna odluka ombudsmana. 
 
Razmatrajući ovu žalbu Komisija za žalbe MSSa je konstatovala da sporni tekst 
predstavlja odgovor predsjednice opštine Kolašin Željke Vuksanović na prethodno 



 
 
 

6 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

objavljenu izjavu bivšeg gradonačelnika Kolašina Darka Brajuškovića. Objavljujući 
reagovanje gradonačelnice Vuksanović novinari dnevnog lista i portala Vijesti nijesu 
nužno morali da provjeravaju tačnost navoda koji se nalaze u njemu, niti da traže 
mišljenje druge strane. Sam tekst reagovanja, iako donekle prepričan, novinarka 
Šćepanović je korektno prenijela. 
 
Ono što je Komisija za žalbe uočila, jeste urednička obrada ovog reagovanja i u 
novini i na portalu. Iako bi zbog iznošenja različitih činjenica i optužbi redakcija 
trebala da ima neutralan odnos prema reagovanju i prilikom njegovog opremanja, 
ovdje to nije bio slučaj. Odabirom nadnaslova i naslova u tekstu koji je objavljen na 
portalu, kao i izdvajanjem posebnog boxa sa posebnim naslovom u tekstu 
objavljenom u novini redakcija se saglasila, čak i podržala određene tvrdnje izrečene 
u reagovanju Vuksanovićeve.  
Na ovaj način su uredništva novine i portala sugerisala čitaocima da se radi o 
nespornim činjenicama, a ne o stavu jedne osobe. Ovako jednostrano svrstavanje 
redakcije kroz pristrasnu opremu teksta dovelo je do miješanja komentara i činjenica 
u objavljenom reagovanju. 
 
Ako ombudsman tvrdi da je pitanje različitih faktura :“ Pitanje sravnjivanja 
dokumentacije koju posjeduju dvije strane je postupak kojim se bave drugi organi” 
nije u pravu, jer je medij koji predstavlja već odlučio koje su fakture ispravne prije 
bilo kakve provjere. 
 
Komisija za žalbe konstatuje da su i dnevna novina i portal Vijesti posebnom 
uredničkom opremom teksta reagovanja gradonačelnice Vuksanović prekršili princip 
nepristrasnosti i stavove jedne osobe u polemici objavile kao nesporne činjenice. 
Nadnaslov „Bahaćenje u ski centru“ i naslov „Kolašin: Troje funkcionera za dan 
pojelo i popilo 10.000 eura” na portal Vijesti, kao i naslov boxa u novinama „Za 
dan potrošili 10.000 eura reprezentacije“ su nesporni dokazi da su ovi mediji u 
polemici između bivšeg i sadašnjeg gradonačelnika svrstali na stranu jednog, što 
novinari ne bi trebalo da rade ako nemaju provjerene dokaze. Objavljena slika 
pečenja koja ilustruje tekst na portalu je još jedan primjer prihvatanja zdravo za 
gotovo iznesenih tvrdnji da se pomenute fakture odnose na troškove za piće i hranu. 
 
Komisija za žalbe Medijskog savjeta za samoregulaciju smatra da je u ovom slučaju 
došlo do kršenja načela 3 Kodeksa novinara. Spornom uredničkom obradom tekstova 
objavljenih na portalu i u dnevnoj novini Vijesti, uredništva ovih medija su se 
upustila u komentarisanje činjenica koje nijesu bile dokazane, već su samo 
predstavljale iskaz jedne strane u polemici. 
 
Podsjećamo na prekršeno načelo 3 Kodeksa novinara: 
 



 
 
 

7 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

 
 
Odgovor na žalbu advokata Branka Čolovića II 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od advokata Branka Čolovića, 
pravnog zastupnika Zorana Bećirovića, zbog objavljivanja netačnih informacija u 
dnevnom listu Vijesti u tekstu „Ćoćo isplaćen i napustio Avalu“ od 26.01.2015. 
Čolović se žalio zbog objavljivanja velikog broja netačnih informacija u pomenutom 
tekstu. Kao prvo naveo je pogrešno navođenje njegovog imena. U tekstu je imenovan 
kao Božidar, dok je njegovo ime Branko. Zatim slijede druge po Čoloviću netačne 
informacije: 
 
1.“Netačno je da je moj klijent „poslije punih deset godina, od kada je „Avala“ 
privatizovana, i formalno napustio fotelju jednog od čelnih ljudi kompanije“. Zoran 
Bećirović je na mjestu Izvršnog direktora kompanije bio od aprila mjeseca 2011. 
godine do kraja decembra 2014. godine” 
 
2.” Netačno je da je kod Uprave za nekretnine Crne Gore na londonsku firmu upisano 
vlasinštvo nad „Avalom“  i vilama, kao i zemljišnom kompleksu od 12.000 m2, na 
kome su izgrađeni hotelski kapaciteti. Na londonsku firmu „Beppler & Jacobson“ je 
upisano vlasništvo na zemljištu, a hotel „Avala“ i vile su vlasništvo domaće 
kompajije „Beppler & Jacobson Montenegro“ d.o.o.” 
 
3.” Netačno je da je londonski sud za privremenog likvidatora kompanije „Beppler & 
Jacobson“ postavio g. Mareka Lorinca. Privremeni likvidatori londonske kompanije, 
postavljeni od strane suda, su bili g. Malkom Cohen i g. Mark Shaw, a oni su za 
ovlašćenog zastupnika domaće kompanije postavili g. Mareka Lorinca.“ 
 
4.” U spornom članku „Vijesti“ ponovo objavljuju dijelove iskaza koje je na suđenju 
u Visokom sudu pravde u Londonu dao g. Igor Lazurenko. Visoki sud pravde je 
kompletan njegov iskaz ocijenio kao neistinit, što je „Vijestima“ poznato, jer je 
citiranje iskaza g. Lazurenka već bilo predmet žalbe Ombudsmanu „Vijesti“. Ako se 
„Vijesti“ već bave lažnim iskazom svjedoka, bile su dužne da, u cilju tačnog i 
istinitog informisanja javnosti, objave da je Visoki sud pravde u Londonu taj iskaz 
ocijenio kao iznošenje tvrdnji „prožetih nepoštenjem“ i kao davanje „predumišljeno 
neistinitog“ iskaza pod zakljetvom”. 



 
 
 

8 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 
5.” Netačno je da je Vrhovni sud Crne Gore u postupku privatizacije „naložio Savjetu 
za privatizaciju da potpiše Ugovor o prodaji hotela“ sa kompanijom „Beppler & 
Jacobson“.” 
 
Čolović se žalio i na samu konstrukciju teksta:“… u spornom članku nije jasno 
navedeno da se moja izjava odnosi samo na to kada je g. Bećirović dao ostavku, a ne 
i na sve ostalo što je u članku objavljeno. Propuštanje „Vijesti“ da jasno razdvoje 
moju izjavu od preostalog dijela spornog članka i novinarskih komentara stvara kod 
čitalaca netačan utisak da su sve objavljene informacije pribavljene od advokata g. 
Zorana Bećirovića.” 
 
Advokat Čolović je prethodno podnio žalbu ombudsmanu Vijesti na pomenuti tekst. 
Kako nije dobio nikakav odgovor poslije dužeg vremenskog perioda, zaključio je da 
vjerovatno Vijesti nemaju ombudsmana poslije povlačenja gospođe Božane Jelušić sa 
tog mjesta, pa se obratio sa istom žalbom Medijskom savjetu za samoregulaciju. 
Komisija za žalbe MSSa je pažljivo razmotrila sve pojedničane prigovore g. Čolovića 
i zaključila: 
 

1. Kada je riječ o grešci u imenu g. Čolovića (Branko, a ne Božidar) mišljenja 
smo da nije nužno namjerna greška i da je u kucanju ili prilikom redigovanja 
moglo da dođe do omaške. Komisija konstatuje da se radi o netačnoj 
informaciji, ali da ona može da bude posledica i omaške, to jest da nije 
postojala namjera. 

 
2.  Kada je riječ o navodu da je njegov klijent „…poslije punih deset godina, od 

kada je „Avala“ privatizovana, i formalno napustio fotelju jednog od čelnih 
ljudi kompanije“ Komisija primjećuje da ova formulacija ne znači da je Zoran 
Bećirović bio izvršni direktor od kada je Avala privatizovana, što nigdje i nije 
rečeno u toj rečenici. Ona bi mogla da ima jednu takvu aluziju, ali doslovno 
značenje rečenice je da je Bećirović na pustio mjesto Izvršnog direktora 10g. 
poslije privatizacije, a ne da je deset godina bio Izvršni direktor.  “Zoran 
Bećirović je na mjestu Izvršnog direktora kompanije bio od aprila mjeseca 
2011. godine do kraja decembra 2014. godine”. 
 

3. Komisija za žalbe je prihvatila da je netačna informacija u tekstu da je kod 
Uprave za nekretnine Crne Gore na londonsku firmu upisano vlasinštvo nad 
„Avalom“  i vilama, kao i zemljišnom kompleksu od 12.000 m2, na kome su 
izgrađeni hotelski kapaciteti, jer su ovi podaci provjerljivi preko zvaničnog 
sajta Uprave za nekretnine. Ako je novinar imao nedoumica po ovom pitanju 
mogao je da se obrati advokatu Čoloviću za rezjašnjenje. 
 



 
 
 

9 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

4. Komisija je takođe prihvatila da je netačna informacija da je londonski sud za 
privremenog likvidatora kompanije „Beppler & Jacobson“ postavio g. Mareka 
Lorinca.” Po advokatu Čoloviću privremeni likvidatori londonske kompanije, 
postavljeni od strane suda, su bili g. Malkom Cohen i g. Mark Shaw, a oni su 
za ovlašćenog zastupnika domaće kompanije postavili g. Mareka Lorinca, što 
je moglo biti provjereno uvidom u odgovarajući javni registar prije 
objavljivanja. 
 

5. Komisija za žalbe konstatuje da je u ovom tekstu ipak najteži prekršaj 
objavljivanje dijelova iskaza, koje je na suđenju u Visokom sudu pravde u 
Londonu dao g. Igor Lazurenko, a da pri tom nije navedeno da je Visoki sud 
pravde taj iskaz ocijenio kao neistinit, što je „Vijestima“ poznato, jer je 
citiranje iskaza g. Lazurenka već bilo predmet žalbe Ombudsmanu „Vijesti“.  
 
U spornom tekstu su “Vijesti” navele da je Igor Lazurenko izjavio u sudu u 
Londonu da je Bećirović do svojih akcija u kompaniji došao tako što je 20% 
dobio na račun prijateljskih veza sa Milom Đukanovićem, 5% na račun 
informacija o privatizaciji hotela i 1% nakon presude Vrhovnog suda. Visoki 
sud pravde u Londonu je ovaj iskaz ocijenio kao iznošenje tvrdnji „prožetih 
nepoštenjem“ i kao davanje „predumišljeno neistinitog“ iskaza pod 
zakljetvom”. 
 

6. Komisija takođe konstatuje da je objavljena netačna informacija da je Vrhovni 
sud Crne Gore u postupku privatizacije „naložio Savjetu za privatizaciju da 
potpiše Ugovor o prodaji hotela“ sa kompanijom „Beppler & Jacobson“.” 
Vrhovni sud je, postupajući u upravnom sporu protiv odluke Savjeta za 
privatizaciju o proglašavanju tendera neuspjelim, mogao samo da poništio tu 
odluku i predmet vratio Savjetu za privatizaciju i Tenderskoj komisiji na dalje 
postupanje. 

 
7. Kada je riječ o tome da u spornom tekstu nije jasno navedeno da se izjava 

g.Čolovića odnosi samo na to kada je g. Bećirović dao ostavku, a ne i na sve 
ostalo što je u članku objavljeno, Komisija za žalbe smatra da g. Čolović nije 
upravu i da je u tekstu jasno da se njegova izjava odnosi samo na informaciju 
kada je Zoran Bećirović povukao sa mjesta Izvršnog direktora. 
 
 

Postupajući po ovoj žalbi Komisija na kraju zaključuje da je u prigovorima pod 
rednim brojevima 3,4,5 i 6 konstatovano objavljivanje netačnih informacija i da je u 



 
 
 

10 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

ovim slučajevima prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara. Prekršaj u prigovorima pod 
rednim brojem 3,4 i 6 odnosi se na smjernicu 1.2 Tačnost: 
 
Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije. 
Prekršaj pod rednim brojem 5 odnosi se na nepoštovanje smjernice 1.1 Opšti 
standard: 

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Komisja za žalbe je našla da u prigovorima pod rednim brojem 1,2 i 7 nije bilo 
kršenja nekog od načela Kodeksa novinara. 
 
 
 

Odgovor na žalbu Sandre Milev 
 
 
Medijski savjet za samoregulaciju je dobio prigovor na rad portala Cafe del 
Montenegro od gđe. Sandre Milev. U njemu gđa.Milev navodi da je:“ Na internet 
portalu CDM objavljena vijest sa naslovom ''Video:Lapsus prve predsjednice 
Hrvatske''. (http://www.cdm.me/svijet/region/video-lapsus-prve-predsjednice-
hrvatske)  
 
 U tekstu se navodi da je ''Nova predsjednica Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović u 
pobjedničkom govoru napravila i prvi lapsus, jer je u svom obraćanju odvojila 
Vojvodinu od Srbije.'' rekavši: "Boriću se za prava manjina u Hrvatskoj i tražiti da 
ona budu što veća, ali ništa manje neću tražiti ni za Hrvate u Srbiji, Vojvodini i 
drugim susjednim zemljama", istakla je Kitarovićeva.  
 
Uz tekst je postavljen i video snimak govora predsjednice, koji, valjda, treba da 
potvrdi navode novinara. Nakon pogledanog snimka, vidi se da predsjednica ne 
pominje Vojvodinu u svom govoru. Svojim komentarom na portalu sam skrenula 
paznju na ovo, ali je moj komentar izbrisan.“ 
  



 
 
 

11 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

„Smatram da objavljena vijest zahtijeva ispravku - u najmanju ruku postavljanje 
video snimka u kom predsjednica zaista govori ono sto novinari navode (ukoliko je 
ona to zaista i rekla).“ 
 
MSS je upoznao portal CDM sa ovim prigovorom i ubrzo dobio odgovor od glavne 
urednice Aleksandre Obradović :“... hvala što ste nam ukazali na naš 
propust.Zamijenili smo video i u ovom videu koji se sada nalazi u vijesti 
http://www.cdm.me/svijet/region/video-lapsus-prve-predsjednice-hrvatske je i 
rečenica gospođe Grabar Kitarović (lapus): 
 "Boriću se za prava manjina u Hrvatskoj i tražiti da ona budu što veća, ali ništa 
manje neću tražiti ni za Hrvate u Srbiji, Vojvodini i drugim susjednim zemljama" 
 
Kako je gđa.Sandra Milev bila zadovoljna našim posredovanjem u ovom slučaju 
MSS nije donosio odluku po dostavljenom prigovoru. 
 
 
 
Monitoring medija 
 
 
Dan, 8.decembar 
 
 
Dnevni list Dan je 8.decembra najavio na polovini naslovne strane tekst sa naslovom  
“Nadzirali Sveta da se ne bi susreo sa Ratkom Kneževićem” i nadnaslovom 
“Prisluškivani razgovori Duška Markovića i Milana Roćena pokazali da oni 
nemaju povjerenja ni u potpredsjednika DPS-a”. Tekst je objavljen na stranama 
10 i 11 i bavi se transkriptom razgovora izmeđa Duške Jeknić, Milana Roćena i 
Duška Mrakovića, koji je italijansko tužilaštvo dostavilo tamošnjem sudu. 
 
U transkriptima razgovora postoji jedna rečenica, koju navodno izgovara Duško 
Marković Dušanki Jeknić:“Moraš javiti Rajku(čovjek u pratnji Sveta Marovića), koji 
je sa Svetom da bi obratio pažnju“. Na osnovu ove rečenice redakcija je izvela 
zaključak da se radi o sprečavanju Sveta Marovića da se susretne sa Ratkom 
Kneževićem i taj zaključak plasirala i u naslovu i u samom tekstu. 
 
MSS smatra da u transkriptu prisluškivanih razgovora nije bilo prostora za ovakve 
zaključke i da se radi o proizvoljnom zaključivanju, koje je trebalo za efekat da ima 
senzacionalizam. Na ovaj način je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara, smjernica 
1.2 b) koja se odnosi na tačnost: 



 
 
 

12 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Vijesti, 14.decembar 
 
 
„Vijesti“ su 14. Decembra najavile na naslovnoj, a objavile na stranama 2 i 3 tekst „ 
Ponuđači za Kralji činu plažu zatrpani tužbama“ sa nadnaslovom „Istraživanje: 
U Rojal grupi i firme za koje se sumnja da su upletene u korupciju“. 
 
Dok u crnogorskoj javnosti sa jedne strane kruži priča da je arapska Rojal grupa 
jedan od najprestižnijih investitora u svijetu, u Vijestima je objavljen  tekst da je ova 
investiciona grupa zatrpana tužbama i da postoje sumnje u korupciju. 
„Vijesti“ se pozivaju na pisanje Njujork tajmsa, ali nije navedeno iz koje godine, da 
je jedna od kompanija koja posluje u sklopu ove grupe kasnila sa jednim projektom u 
Abu Dabiju i da je zbog toga zatrpana velikim brojem tužbi. Ime ove kompanije je 
Hidra propertis i ona posluje u sklopu Rojal grupe kojoj pripada i kompanija Queens 
beach development, koja je ponuđač za Kraljičinu plažu kod Bara. 
 
Iako se tekst odnosi na ponuđače za Kraljičinu plažu, u njemu osim adrese i imena 
izvršnog direktora nema drugih informacija o ovoj kompaniji. Ostale informacije se 
odnose na osobe koje se indirektno povezuju sa ovom kompanijom, a za koje postoje 
indirektne informacije koje ih diskredituju. Tako se i pominje firma Hidra properties 
koja kasni sa građeviskim radovima,a koja je u Rojal grupi. Pominjanje Muhameda 
Dahlana se vezuje za pisanje arapskog medija Asrar Arabia po kome on stoji iza 
firme Queens Beach development iako u CRPSu nema njegovog imena. Jedan čitav 
box u tekstu je posvećen Dahlanu i navodnim optužnicama protiv njega u Palestini, 
kao i protiv njegovog saradnika Muhameda Rašida.  
 
Iako se novinar potrudio da sa što više sumnjivih detalja poveže kompaniju, koja je 
ponuđač za Kraljičinu plažu, MSS smatra da je morala da postoji ograda od optužbi 
koje su iznesene u tekstu. Ovako je bez dovoljno prezentovanih dokaza jedna 
kompanija optužena za nelegalne radnje i korupciju, kako i stoji u naslovu teksta. 
MSS smatra da je u ovom tekstu prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara,   smjernica 
1.2 b) koja se odnosi na tačnost: 



 
 
 

13 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

  

Dan, 17. decembar 
 
 
 „Dan je 17 decembra najavio na naslovnoj strani, a na strani 10 i objavio tekst sa 
naslovom „Suđenje Danu završeno za jedan dan“ i nadnaslovom „Sud ekspresno 
reaguje kada su u pitanju tužbe Ane Kolarević“. Tekst informiše čitaoce da je 
sudija Osnovnog suda u Podgorici odlučila da u nastavku spora po tužbi Ane 
Kolarević protiv dnevnog lista Dan ne sasluša bivše rukovodioce i direktore Mađar 
Telekoma. Ovaj predlog je sudu uputio pravni zastupnik „Dana“, advokat Nebojša 
Asanović. U tekstu se dalje objašnjavaju motivi advokata za dodtnim saslušanjem 
pomenutih osoba i u njemu nema kršenja profesionalnih standarda. 
 
Po MSSu u ovom tekstu je sporan naslov, kojim se sugeriše da je sud „ekspresno“ 
reagova na tužbu Ane Kolarević i da je „suđenje završeno za jedan dan“. Informacija 
iz naslova i nadnaslova je netačna jer se tekst bavi isključivo odbacivanjem jednog 
predloga odbrane i u njemu nigdje ne stoji da je suđenje završeno, posebo ne za jedan 
dan. 
 
U ovom tekstu je naslovnim i nadnaslovnim konstrukcijama prekršeno načelo 1 
Kodeksa novinara, smjernica 1.2 b) koja se odnosi na tačnost: 

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 

 



 
 
 

14 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

DNEVNE NOVINE, 20. i 21. decembar 
 
 
U barskom naselju Velika Gorana 19. Decembra, osamdesetogodišnji A. N. ubio je 
svoga komšiju i sinovog tasta A.S. lovačkom puškom. Nakon toga čovjek se na jedno 
vrijeme bio zabarikadirao u svojoj kući.  
 
Dnevne novine su na naslovnoj strani lista objavili fotografiju A.N.  na prozoru, uz 
naslov “Gledajte utakmicu, neću se brzo ubiti”, a na unutrašnjim stranama 14 i 15 
još dvije, potpuno iste, samo drugačije formatirane. Fotografije su nastale nakon što 
su novinari i fotoreporteri bukvalno opkolili kuću A. N. pošto je prethodnog dana 
objavljena informacija da se čovjek zabarikadirao u njoj. U isto vrijeme, policija, 
komšije i rodbina vodili su duge pregovore da se čovjek preda.    
 
MSS smatra da je ovakav senzacionalistički pristup krajnje neprimjeren za 
izvještavanje o jednoj velikoj porodičnoj tragediji kao da je riječ o kakvom rialitiju ili 
zabavnom spektaklu. U istom stilu je i banalizujući naslov, izvučen iz konteksta 
navodnog čovjekovog obraćanja jednom od članova porodice. 
     
MSS smatra da je prekršen Kodeks i da se preko granica dobrog ukusa ušlo u život 
rodbinski povezanih osoba, što je tim teže budući da je riječ o malom mjestu, tako da 
ovakvo ponašanje medija može imati ružne i teške posljedice koje prave dodatnu 
štetu i nanose dodatni bol porodicama. 

U ovom slučaju, naime, MSS smatra da informacija što je rekao čovjek kao ni 
njegova fotografija na prozoru nijesu bili od izuzetne važnosti za javnost.  

I dalje, u smjernicama za načelo 8 koje govori o pravu na privatnost se kaže:    

Kada su u pitanju članovi porodice i drugi ljudi koji su indirektno po godjeni 
nesrećom ili koji nemaju ništa sa zločinom i nesrećom, mora se biti krajnje 
obazriv pri objavljivanju njihovih imena i slika. P rivatne adrese ljudi uživaju 
posebnu zaštitu.  

Izvještaj je neadekvatno senzacionalan ako se osoba na koju se on odnosi tretira 
kao objekat. Ovo se naročito ti če slučajeva kada izvještaji o osobama koje 
umiru, fizi čki ili mentalno pate, prevazilaze interes javnosti i potrebu publike za 
informacijom.  

Prihvatljiva granica, prilikom izvještavanja o nesrećama i prirodnim 
katastrofama, je ona koja znači poštovanje prema patnji žrtava i osjećanjima 
članova njihovih porodica. Žrtve nesreće ne smiju se dovesti u situaciju da po 
drugi put pate zbog prikazivanja u medijima.  



 
 
 

15 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 
VIJESTI, 20. decembar 
 
 
I ove dnevne novine su na naslovnoj strani objavile fotografiju A.N. tako da mišljenje 
vezano za izvještavanje Dnevnih novena i navedeni članovi Kodeksa važe i u slučaju 
Vijesti. 
 
 

INFORMER, 20. i 21. decembar  
 
 
List je na naslovnoj strani najavio i na stranama dva i tri objavio tekst pod naslovom 
“Radulovi ć oštetio državu za 760.000 eura” i nadnaslovom “Otkrivamo mu ćke 
profesora Radulovića”  u kojem se tvrdi, kako stoji u podnaslovu, da je 
potpredsjednik Skupštine i DF-a Branko Radulović preko svoje firme “Mar-ing” u 
period od 1999. do 2004. u poslovima sa nikšićkom Željezarom imao privilegovan 
položaj, a da su zbog tih privilegija država, željeznica i vojska oštećeni na ime 
neobračunatog poreza 761 hiljadu eura.  U malom naslovu sa strane stoji 
Radulovićeva izjava “Radulović:  To vam ništa nije tačno!” 
 
List se poziva na dokument “Ekonomska bezbjednost Željezare”, u kojem stoji 
ocjena iznijeta u listu. List je objavio kopiju te strane u pomenutom tekstu, ali toliko 
umanjenu da su slova jedva čitljiva i sasvim neuočljiva. U tekstu se međutim, ne 
citira i dio koji kaže da su u izvještaju moguće i poneke nerealnosti, i to zbog toga što 
su rađene šest godina nakon pomenutog perioda, što se pojedine stavke nisu mogle 
raščistiti jer u Željezari nisu više tadašnji izvršioci, zato što nedostaju službene 
zabilješke, protokoli i ugovori o poslovnoj saradnji, pismena obrazloženja za knjižna 
odobrenja i otpisi potraživanja. 
 
MSS smatra da je zbog objektivnosti teksta trebalo ove navode takođe citirati, jer je 
riječ o značajnim opaskama koje dovode u sumnju istinitost teških optužbi koje su 
izrečene u naslovnoj kompoziciji. 
 
MSS smatra da je prekršen član 3 Kodeksa koji kaže:   

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

 
 



 
 
 

16 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Dan, 23. decembra 
 
 
Dnevni list Dan je 23.decembra najavio preko polovine naslovne strane, a objavio na 
strani 11 tekst sa naslovom   „Kralji činu plažu kupuju parama ukradenim od 
naše države“, i nadnaslovom „Iz biroa palestinskog predsjednika Mahmuda 
Abasa za „Dan“ saopšteno da Muhamed Dahlan i Mohamed Rašid nijesu 
investitori već odbjegli kriminalci “. 
 
 „Dan“ je uputio više pitanja kabinetu palestinskog predsjednika o Mahmudu Abasu, 
između ostalog i o korišćenju pronevjerenih sredstava iz Palestine, posebno za 
kupovinu Kraljičine plaže. U odgovoru stoji da su oni sigurni da je taj novac 
palestinski novac i da ga“ Dahlan i Rašid nelegalno koriste za investicije u Crnoj 
Gori“.  
 
Iz ovog odgovora i pisanja jednog arabskog sajta Asrar Arabija da je kompanija 
Queens beach development u vlasništvu Muhameda Dahlana, autor teksta je izvukao 
zaključak za naslovnu konstrukciju da Muhamed Dahlan stoji iza kupovine Kraljičine 
plaže. 
 
Premda se u CRPS nigdje ne pominje ime Muhameda Dahlana kao osnivača firme 
Queens beach development i premda je novinar naveo da je njen osnivač firma Hidra 
Commercial investment, koja pripada kraljevskoj Rojal grupi iz Ujedinjenih arapskih 
emirata, novinar nije ni znak pitanja stavio poslije naslovne konstrukcije teksta. 
 
MSS smatra da je autor teksta prekršio načelo 1 Kodeksa novinara sa konstatacijom u 
naslovu teksta da je Muhamed Dahlan kupac Kraljičine plaže i da je taj objekat 
kupljen parama pronevjerenim u Palestini. Za ove zaključke se koriste izjave iz 
kabineta palestinskog predsjednika i pisanje jednog arabskog sajta, što po nama nije 
bio dovoljan osnov za ovakav naslov. 
 
Podsjećamo na načelo 1 smjernica 1.2 b) koja se odnosi na tačnost: 

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 



 
 
 

17 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

INFORMER, 17. i 18. januar  
 
 
List je na naslovnoj strani objavio fotografije obnažene žene za koju je tvrdio da je 
riječ o tek izabranoj hrvatskoj predsjednici Kolindi Hrabar Kitarović. Naslov teksta je 
“Kolinda u seks akciji – Ljudi da li je ovo hrvatska predsjednica?” U podnaslovu 
se tvrdi da su fotografije tajno snimljene 2013. godine u nekom briselskom 
apartmanu, da je tada Hrabar Kitarović bila u strasnoj vezi sa neimenovanim srpskim 
diplomatom, a da to tvrde hrvatski obavještajci, koji su redakciji Informera navodno 
dostavili te snimke. 
 
U legendi za jednu od fotografija stoji: “Na fotkama se vidi da žena razgovara sa 
nekim, verovatno postoje i snimci seksa”, a u drugoj legendi, na strani 8: “Kolinda, ti 
li si: žena sa snimka izvodi seksi predstavu za oči svog ljubavnika.” Navodno 
citirajući navodne sagovornike iz hrvatskih obavještajnih službi u tekstu na stranama 
8 i 9 tvrdi se da su to samo “uvodne fotografije poslije kojih ona prelazi u žestoku 
višesatnu akciju” koja je takođe snimljena i najavljuje se nastavak u sljedećem broju.  
 
Već tokom istog dana ispostavilo se da je na fotografijama neka američka glumica 
porno filmova, uz to veoma poznata u tom ambijentu. 
 
MSS smatra da je Informer ovim tekstom i fotografijama napravio veliki propust, tim 
veći i teži što se pokušala oblatiti predsjednica jedne države. 
MSS smatra oportunim da naglasi da u analizi tekstova objavljenih u Informeru 
uvijek ima u vidu da je riječ o tabloidu, što znači da mu je senzacionalizam jedan od 
postulata na kojima je bazirana njegova uređivačka politika. To znači da izvjesna 
pretjerivanja ovog lista MSS posmatra u tom kontekstu. Međutim, MSS smatra da se 
senzacionalizmom ne može opravdati ovako veliki uređivački promašaj.  
        
MSS podsjeća na član 1 Kodeksa i njegove smjernice za koje smatra da su prekršene 
u ovom slučaju:   

Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u 
vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću.  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  



 
 
 

18 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

MSS ocjenjuje pozitivnim to što se vlasnik i glavni urednik tabloida Dragan J. 
Vučićević javno izvinio istoga dana i priznao grešku, što su prenijeli mnogi mediji u 
regionu. Njegovo izvinjenje Informer je objavio u broju od 19. januara.    
 
 

Vijesti, 21, 23. januar i 7.februar 
 
 
Dnevni list Vijesti je objavio krajem januara i početkom februara tri teksta o osnivaju 
novog Regionalnog ronilačkog centra i o Vesku Mijajloviću direktoru prethodnog 
centra. Tekstovi sa naslovima „ Lazovi ć čuvar Veskovog monopola“ od 21.januara i 
„Vadi će utopljene o trošku države“ od 7.februara bave se odlukom Vlade o 
osnivanju Regionalnog ronilačkog centra. Tekst objavljen 23.januara pod naslovom 
„Vesko izabran nelegalno 2012“ bavi se izborom Veska Mijajlovića za direktora 
Regionalnog centra za obuku ronilaca za podvodno deminiranje, pružanje pomoći, 
spašavanje i kontrolu na moru. 
 
U tekstu od 21.janura sa naslovom „Lazović čuvar Veskovog monopola“ i 
nadnaslovom „Ronjenje: Vlada ukida, pa osniva Mijajlovićev centar“ autor piše o 
osnivanju novog Regionalnog ronilačkog centra od strane Vlade i navodi više 
podataka vezanih za predlog odluke o osnivanju . I dok su ove informacije manje više 
korektno prenesene, nije jasno odkud je iz teksta izvučena naslovna konstrukcija da je 
ministar Vujica Lazović čuvar monopola Veska Mijajlovića, direktora prethodnog 
ronilačkog centra. U tekstu stoji da je prethodnoj javnoj ustanovi „Regionalnom 
centaru za obuku ronilaca za podvodno deminiranje, traganje, spasavanje i kontrolu 
na moru“(RCUD) odlukom Ustavnog suda da je Uredba o vršenju podvodnih 
aktivnosti nestavna i nezakonita praktično ukinut svaki pravni osnov za postojanje. 
 
 U tesktu takođe stoji da od tada Mijajlović pokušava da se „vrati u sedlo“ „ i da opet 
bude presudan faktor u ronilačkoj djelatnosti. U tome ima podršku potpredsjednika... 
Vlade Vujice Lazovića...“  
 
Novinar u tekstu dalje ne objašnjava ni kako je došao do informacija da Mijajlović 
želi da se „vrati u sedlo“ kako on kaže, niti kako to ima podršku ministra Lazovića za 
takvo nešto. Novinar je kontaktirao nadležno ministarstvo za neke odgovore, ali 
Veska Mijajlovića i RCUD koje optužuje nije. 
 
MSS smatra da novinar Siniša Luković nije ponudio argumente za tvrdnje u tekstu da 
je „(Vujica) Lazović  čuvar Veskovog (Mijajlović)“ monopola, niti  za tvrdnje da 
„Mijajlovi ć...pokušava da se vrati u sedlo“, a za to „ ima podršku potpredsjednika 
Vlade Vujice Lazovića“, kao ni za nadnaslov „Ronjenje: Vlada ukida, pa osniva 
Mijajlovi ćev centar".  Novinar takođe nije uputio tim povodom ni pitanja 



 
 
 

19 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Lazovićevom resoru, jer je uredno naveo sva pitanja i odgovore koje je dobio od tog 
ministarstva.  
 
MSS smatra da je naslov i nadnaslov teksta krajnje maliciozan i predstavlja pokušaj 
diskreditovanja Veska Mijajlovića i ministra Vujice Lazovića. U samom tekstu 
novinar nije naveo informacije kojima bi potvrdio ove optužbe i opravdao naslov 
teksta.  

U ovom tekstu je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara, smjernica 1.1 Opšti standardi  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

U tekstu od 7. Februara „Vadiće utopljene o trošku države“ ponovo je tema 
osnivanje novog Regionalnog ronilačkog centra(RRC). Ovaj put se dodaju dodatne 
informacije o predlogu osnivanja preduzeća od neimenovanih izvora iz Vlade.  
 
Iako nije povezano sa ovom temom u posebnom boxu pod naslovom „Mijajlovi ćeva 
nadoknada tajna, jer najviše rizikuje u poslu“ novinar izvještava o sjednici 
Upravnog odbora RCUD-a od 15 maja prošle godine i zaključku da se Izvještaj o 
realizovanim projektima i predlog naknada angažovanih na realizaciji projekta budu 
zaštićene od javnosti u skladu sa zakonskim propisima. Iz zapisnika sa sjednice se 
citira stav jednog člana UO da je veoma važno da se odredi nadoknada za direktora 
Mijajlovi ća, jer on snosi najviću odgovornost i sa stanovišta rizika i sa stanovišta 
cjelokupne pripreme i realizacije posla. 
 
U sledećem boxu pod naslovom „ Ima pravo da se ugrađuje“, podsjeća se da su 
Vijesti ranije objavile:“ ..da je odlukom UO RCUD-a Mijajlovi ću omogućeno da se 
25 procenata ugrađuje u komercijalne poslove RCUD-a.  

Za tvrdnje izrečene u boxovima novinar nije zatražio stav niti Veska Mijajlovića, niti 
UO RCUD. Kako su u naslovima boxova izrečene konstatacije koje optužuju 
direktora Veska Mijajlovića da radi nešto nezakonito, MSS smatra da je bila obaveza 
novinara Vijesti da kontaktira ili UO ili Mijajlovića kako bi se dobio i stav druge 
strane. Bez ovoga iznesene informacije nijesu cjelovite i predstavljaju kršenje načela 
1 Kodeksa novinara i smjernice 1.2 Tačnost  



 
 
 

20 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete 
sve odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

 
U tekstu od 23.januara „Vesko izabran nelegalno“ izvještava se o sjednici Upravnog 
odbora „Regionalnog centara za obuku ronilaca za podvodno deminiranje, traganje, 
spasavanje i kontrolu na moru“(RCUD) od 9.juna 2012. Novinar „Vijesti“ tvrdi da je 
uvidom u zapisnik sa te sjednice zaključio da nije bilo kvoruma da bi direktor bio 
legalno izabran. Naime od sedam članova UO bila su prisutna samo tri. Na osnovu 
ovoga zaključuje da je Vesko Mijajlović bio nelegalno izabran na funkciju direktora 
RCUD-a. U boxu pod naslovom „Želio bi da rukovodi i novom firmom“ citira se 
izjava Veska Mijajlovića data Skala radiju da: „ne vidi razloga za izmjenu izbora za 
rukovođenje“. 

Novinar se ponovo za izrečene tvrdnje nije obrati nikome iz RCUD-a da provjeri 
tačnost navedenih informacija. MSS ponovo konstatuje da informacija nije cjelovito 
prezentirana jer nema stava druge strane i ponovo je prekršeno načelo 1 Kodeksa 
novinara 1.2 Tačnost: 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije. 

 

MSS konstatuje da je u sva tri teksta izneseno više optužbi na račun aktuelnog 
direktora RCUD-a Veska Mijajlovića i da novinar ni jednom nije pokušao da 
kontaktira, niti ovu javnu ustanovu, niti Mijajlovića lično kako bi provjerio neku od 
izrečenih konstatacija ili optužbi. Serija tekstova bez stava druge strane može da se 
protumači samo kao namjera da se diskredituje određena osoba ili da joj se nanese 
šteta.  
 
 
Dan, 21. januar 
 
 
„Dan“ je 21. Januara najavio na naslovnoj strani, a na strani 3 objavio tekst sa 
naslovom „Milo garantovao za milionskog prevaranta“. U tekstu se kaže da je pre-
mijer Milo Đukanović predložio da Mohamed Dahlan dobije državljanstvo Crne Go-
re, iako je Dahlan pravosnažno osuđen za pronevjeru državnog novca, a 2000. godine 
organizovao je bombaški napad na školski autobus u Izraelu. 



 
 
 

21 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Za navode da je Dahlan pravosnažno osuđen ne navode se izvori informacija, dok se 
za stav da je odgovoran za bombaški napad na školski autobus navodi izjava bivšeg 
gradonačelnika Jerusalima. 
 
MSS smatra da se u ovom tekstu radi o objavljivanju neprovjerenih i netačnih 
informacija, koje su posebno problematične ako se objavljuju kao udarne informacije 
na naslovnoj i prvim stranama novine. Koliko je MSSu poznato Muhamed Dahlan je 
osuđen za klevetu prošle godine, a jedna postupak za pronevjeru novca je u toku. 

MSS smatra da je objavljivanjem netačnih i nepouzdanih informacija prekršeno 
načelo 1 Kodeksa novinara smjernica 1.2 Tačnost  

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete 
sve odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Dan, 24. Januar 
 
 
„Dan“ je 24.januara najavio na naslovnoj, a objavio na strani 5 tekst sa naslovom 
„Bez centa ulaganja Ćupić postao vlasnik tri palate“. Tekst obrađuje tvrdnje 
nevladine organizacije MANS da je Jadran Perast predstavlja jedan od 
najočiglednijih slučajeva korupcionaške privatizacije. Iz MANSa takođe tvrde da je 
budvanski biznismen Branko Ćupić trebalo prema privatizacionom ugovoru da 
investira 10 miliona eura do 2015. godine. Umjesto toga on je po njima opteretio  
poslovanje Jadran Perasta kreditima i bez posla ostavio 800 radnika. 
 
U posebnom boxu se navode tvrdnje MANS-a da je Ćupić početkom 2012. godine 
dovođen u vezu sa pripadnicima kriminalne grupe „Pink Panter“, nakon što je u sefu 
hotela Belvi pronađeno 30 kilograma dragog kamenja. Crnogorski mediji dovodili su 
Ćupića u vezu sa švercom cigareta tokom devedesetih. Do danas nije poznato da li su 
nadležni državni organi ikada provjeravali porijeklo novca kojim je Ćupić stekao sve 
ove vrijedne nekretnine – kazali su iz MANS-a. 



 
 
 

22 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

MSS nema mogućnosti da provjerava optužbe koje se na nečiji račun objavljuju u 
pojedinim novinama, ali ukazuje da je obaveza novinara da pokušaju da dođu da bar 
jednog izvora koji bi potvrdio njihove optužbe. U najmanju ruku je potrebno pokušati 
doći do izjave strane koja se optužuje, što bi u konkretnom slučaju bio gospodin 
Ćupić. 
 
MSS smatra da je ovom prilikom prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara, koje se 
odnosi na cjelovitost informacija: 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

 
 
INFORMER,  26. januar 
 
 
Naslovna strana izašla je sa tekstom “Akcionar Ranko sponzor bezakonja” sa 
nadnaslovom “Zašto je Luka Kotor ja ča od države” i podnaslovom “Plate članova 
borda direktora Nikole Dragomanovića (1.766 eura) i Nikole Konjevića (1.662) 
tri puta su veće od propisanih i za više od 500 eura jače od zarade premijera 
Mila Đukanovića. Luka krši odluke Vlade o usklađivanju plata jer je pod 
zaštitom Krivokapi ća, kome je za dividendu isplatila 8.000 eura.”  
 
U tekstu se tvrdi da se razna bezakonja koja se dešavaju u Luci Kotor ne istražuju, jer 
je Luka navodno pod patronatom predsjednika crnogorske skupštine, koji je akcionar 
u pomenutoj firmi.  
 
MSS smatra da je potpuno proizvoljna tvrdnja za koju u tekstu nema utemeljenih 
dokaza da Luka Kotor isplaćuje više plate od propisanih jer je navodno pod zaštitom 
Krivokapića, kao i da je teška optužba nazvati predsjednika crnogorske skupštine 
“sponzorom bezakonja”.  

MSS smatra da su prekršene smjernice za načelo 1 koje govori o opštim standardima:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 



 
 
 

23 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

Isto tako, MSS smatra da je prekršen član 3 Kodeksa:  

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

MSS napominje da je ovo bio samo jedan u nizu tekstova koji su uslijedili a u kojima 
se govorilo na sličan način o dešavanjima u Luci Kotor.  

 

Dan, 26. januar 
 
 
Preko polovine naslovne strane je najavljen, a preko cijele treće strane je objavljen 
tekst u „Danu“ 26.januara pod naslovom „Krušo u poslovnim vezama sa Branom 
Mi ćunovićem“ i podnaslovom „Čelnik Izbora saopštio je da osim što je u 
poslovnim odnosima sa Branislavom Mićunovićem, živi u Rimu i da je 
prijateljskom odnosu sa Darkom Uskokovićem, funkcionerom DPS-a i 
nekadašnjim ambasadorom u Italiji“. 
 
Novinar je u naslovu netačno interpretirao informaciju da je čelnik Izbora u 
poslovnim vezama sa Branom Mićunovićem samo zbog činjenice da je od njega 
kupio jednu nekretninu u prošlosti. Ovaj podatak i činjenica da Dušan Radović Krušo 
poznaje Darka Uskokovića, bivšeg ambasadora Crne Gore u Italiji, su pokušane da se 
prezentuju kao kompromitujuće činjenice po čelnika Izbora. Tekst je inače pisan u 
vrijeme pregovora o formiranju nove koalicija koja je trebala da preuzme vlast u 
Herceg Novom. 
 
MSS smatra da je novinar iskrivljujući obične informacije pokušao da kompromituje 
čelnika Građanske liste Izbor Dušana Radovića Kruša. Na ovaj način je u tekstu 
prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara, smjernica 1.2 Tačnost: 
 
 Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 



 
 
 

24 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile. 
 
 
INFORMER,  27. januar 
 
 
Na naslovnoj strani lista ponovo su predsjednik Skupštine Ranko Krivokapić i i SDP-
a i Nikola Konjević i ponovo je tema Luka Kotor. “Mu ćke u firmi koju kontrolišu 
DPS i SDP” bio je nadnaslov, a naslov “Luka Kotor: Kome se namješta 84 hiljade 
eura” i podnaslov: “Za javne nabavke neposrednim sporazumom ili šoping 
metodom, Luka Kotor planirala da od 773 hiljade eura potroši čak 161 hiljadu, 
iako po zakonu za to može da izdvoji tek desetinu ukupne cifre, odnosno samo 
73 hiljade eura.”  
 
U posebnom boksu na naslovnoj strani stoji: „Bezakonje: Ovo omogućavaju Nikola 
Konjević i Ranko Krivokapi ć” . List se u tekstu ne poziva ni na jedan imenovani 
izvor niti je ispoštovao pravilo druge strane, da ima izjavu nekoga od lica koje 
optužuje.  
 
Zato MSS smatra da je tekst neutemeljen te da je time prekršen član 1 Kodeksa, 
odnosno njegove smjernice:   

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

I dio o tačnosti:  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

 
 



 
 
 

25 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 
Dan, 27. januar  
 
 
 
27.januara je u „Danu“ ponovo na naslovnoj strani najavljen, a preko cijele treće 
strane objavljen tekst sa naslovom „Brano dolazio na dan izbora“ i podnaslovom 
„Radovićev restoran plaćao zakup lokacije u Budvi „Marini”, čiji su suvlasnici 
bili Mi ćunović i porodica Svetozara Marovića Iz koalicije DF-SNP–NS tvrde da 
je na dan izbora u Herceg Novom viđen i Aco Đukanović, brat premijera Mila 
Đukanovića”. 
 
U ovom tekstu su objavljene tvrdnje nekih partijskih aktivista kako su vidjeli 
nikšićkog biznismena Brana Mićunovića i brata premijera Aca Đukanovića na dan 
lokalnih izbora u Herceg Novom. Ove tvrdnje su dokumentovane slikom 
Mićunovićevih kola, a za Đukanovića nisu imali dokaz, kojim bi to potvrdili. U 
tesktu je ponovo ponovljen niz optužbi na račun Dušana Radovića Kruša poput ove iz 
naslova da je njegov restoran plaćao zakup lokacije u Budvi „Marini”, čiji su 
suvlasnici bili Mićunović i porodica Svetozara Marovića. 
 
MSS smatra da ovaj tekst na osnovu neprovjerenih činjenica pokušava da diskredituje 
Dušana Radovića Kruša. MSS smatra da je tekst senzacionalistički i sa manjkom 
dokazivih realnih činjenica. Prekršeno je načelo 1 Kodeksa novinara I smjernica 1.2 
Tačnost: 

 Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 

INFORMER, 28. januar 
 
 
Na naslovnoj i na stranama 2 i 3 objavljen je tekst “Luka Kotor: Mu ćke Nikole 
Konjevića” sa naslovom “Sariću dao garanciju od 250. 000 eura” i podnaslovom 
“Predsjednik Borda direktora Luke Kotor Nikola Konje vić dao garanciju za 
kredit privatnoj kompaniji  Montenegrošoreks čiji je većinski vlasnik privatna 



 
 
 

26 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

firma Kotor open tur iza koje stoji hrvatski državl janin Željko Sari ć. Konjević 
garanciju sakrio od države i opštine Kotor, koje su većinski vlasnici Luke”. 
Nadnaslov na unutrašnjim stranama je “Bahato: Kako Luka Kotor raspolaže 
našim parama”.  
 
Sagovornik za ovaj tekst Informeru je bio izvršni direktor Montenegrošoreksa 
Predrag Vukadinović koji je kazao da je tačno da je Luka bila garant za podizanje 
kredita od 250 hiljada eura. Luka Kotor je suosnivač Montenegošoreksa, turističke 
agencije zajedno sa Kotor Open Turom iza kojeg stoji hrvatski državljanin Sarić te 
španska Karoserija ajats”.  
 
Riječ je o pozajmici od 10 hiljada eura koja je data na 13 mjeseci da bude vraćena do 
2014. godine. U tekstu se navodi da se ne zna da li je suma vraćena u tom roku.  
Iz teksta se može zaključiti da je problem što se za davanje ove garancije od 10 
hiljada eura nije raspravljano na opštinskoj skupštini.     
 
MSS smatra da je naslov tendencizan, jer se ne može  tvrditi da je riječ, kako piše list, 
o “mućkama Nikole Konjevića” s obzirom da on, iako predsjednik, nije jedini član 
Borda direktora Luke Kotor, niti list iznosi uvjeljive dokaze da je Konjević sakrio 
garanciju od države i opštine Kotor, koje su većinski vlasnici ove kompanije. Ovo tim 
prije, što je Luka Kotor jedan od suosnivača pomenute firme Montenegrošoreks, a 
većinski vlasnik Luke je kako i list navodi, grad Kotor.   
 
MSS smatra da je ovdje riječ o pokušaju lične diskreditacije, te da su prekršeni 
članovi 1 i 3 Kodeksa:  

Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u 
vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću.  

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

Prekršene su po mišljenju MSS-a i smjernice za načelo 1:   

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  



 
 
 

27 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete 
sve odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

 

INFORMER, 29. januar 
 
 
List je na naslovnoj strani ponovo imao Nikolu Konjevića, direktora Borda direktora 
Luke Kotor u tekstu sa nadnaslovom “Luka Kotor: Bahati NikolaKonjevi ć” i 
naslovom “Našim novcem finansira Sarića: Garantovao mu 250.000 a sada daje 
još 10.000 eura”. 
 
Tekst na drugoj i trećoj strani ima drugačiju naslovnu kompoziciju: “Neverovatna 
praksa: Luka Kotor našim novcem finansira privatne kompanije, Konjević 
plaća gubitak Montenego šoreksa”  U tekstu se tvrdi da će Luka Kotor pokriti 
gubitak od 10 hiljada eura privatne kompanije “Montenegro šoreks” iza koje stoji 
hrvatski biznismen Željko Sarić.  
 
List dakle, tvrdi da će nešto tek desiti, a za takve tvrdnje citira se neimenovani izvor 
iz opštine Kotor. Iz svega se iznosi zaključak da će se tako dugovi privatnika 
pokrivati novcem građana Kotora.    
 
Dalje, u kratkom boksu uz fotografiju Konjevića kaže se da on nije demantovao 
navode lista ali da tvrdi da se protiv kompanije vodi hajka. Naslov boksa je “Bez 
odgovora” mada je u okviru teksta objavljen i drugi boks sa naslovom “Poslujemo 
po zakonu” u kojem se citira Konjević koji je kazao da su revizorski izvještaji i 
izvještaji o poslovanju usvojeni jednoglasno na skupštini akcionara, kada se i 
predmet raspravljao na Skupštini opštine  Kotor.  
 
Jedini sagovornik za tekst je potpredsjednik Opštine Kotor Jovo Sudić, koji je kazao 
da odbornici nikad nisu glasali da se privatnoj kompaniji daje garancija za kredit, što 
nije tema ovog teksta već navodno pokrivanje duga toj privatnoj kompaniji. 
MSS podsjeća da je garancija za kredit bila tema teksta od prethodnog dana, 28. 
januara.   
 
MSS konstatuje da je način na koji su plasirane tvrdnje o Luci Kotor i Nikoli 
Konjeviću potpuno neutemeljen, te da se iz navodne izjave navodnog izvora iz 
opštine Kotor izvukao zaključak o malverzacijama, zloupotrebi državnog novca i 
bahatosti. Uz to, čitalac može da se dovede lako u zabunu ukoliko pažljivo ne čita i 



 
 
 

28 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

ukoliko mu nije poznat tekst od prethodnog dana, jer je jedini imenovani sagovornik 
komentarisao temu garancije kredita, a ne pokrivanja duga, što se može smatrati 
manipulacijom.  
 
MSS još jednom podsjeća na član 1 Kodeksa i njegove smjernice.  

Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u 
vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću.  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

 Isto tako podsjeća i na član 3 koji smatra da je u ovom slučaju prekršen:  

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

 
 
 

INFORMER, 29. januar  
 
 
U istom broju na stranama 4 i 5 objavljen je tekst “Preletač portparol SNP na 
korak od prelaska u GP” i naslovom “Bečić nova zvijezda tajkunske partije”. 
U tekstu je iznesen niz političkih kalkulacija o Građanskom pokretu i Bečiću bez 
ijednog imena i pouzdanog izvora.  
 
MSS smatra de je riječ o jasnoj namjeri da se kompromituju Bečić i Abazović i 
Rakčević čije su slike takođe objavljene uz naslov o tajkunskoj partiji.  
I ovdje je prekršeno načelo 3 Kodeksa novinara: 



 
 
 

29 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

 
 
INFORMER,  5. februar  
 
 
List je na naslovnoj strani i stranama 2 i 3 objavio tekst sa nadnaslovom “Bruka: 
Kako se ponašaju u Strazburu” i naslovom “Jonica htjela da ubaci ćerku u Savet 
Evrope”. Po naslovu bi se nedvosmisleno moglo zaključiti da je Jonica pokušala da 
ćerku zaposli u Savjetu Evrope, jer nigdje ne stoji “zgrada” ili “zdanje SE”.  
 
Samim tim MSS smatra da je prekršena smjernica za član 1 Kodeksa koja kaže:    
Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi mogli navesti 
na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
 
U podnaslovu se iznosi tvrdnja da je naša delegacija “prošle sedmice” na zasjedanju 
SE izazvala incident jer je zloupotrijebila identifikacioni bedž koji se daje članovima 
protokola, zbog čega je moralo da interveniše obezbjeđenje.  U tekstu se tvrdi da je 
poslanica Jonica dala svojoj ćerki bedž od asistenta naše delegacije kako bi ušla u 
zgradu SE.  
 
Svi članovi crnogorske delegacije, njih pet, demantovali su navode ili su tvrdili da 
ništa ne znaju. Izvora za ove tvrdnje su, po navodima lista – dva i to “izvor koji je 
vidio cijeli skandal” i drugi,  “član druge državne delegacije koji je upoznat sa 
incidentom”. 
 
U boksu je objavljena fotografija ispod koje se tvrdi da tako izgleda propusnica za 
posjetioce, ali nije objaljena fotografija propusnice za članove delegacije kakvu je 
navodno, uzela Jonica.  
Ovdje moramo podvući da u tekstu nije navedeno ime ćerke poslanice Jonica. Ovo je 
bitno, jer je tek u sjutrašnjem broju objavljeno njeno ime, Biljana Martinić. To je ime 
koje je stajalo na fotografiji za koju se u broju od ovog 5. februara tvrdi da je original 
propusnice za posjetioce. 
 
MSS smatra da je riječ o  neutemeljenom tekstu baziranom na glasinama.  
MSS podsjeća na smjernice za prvo načelo Kodeksa koje kažu:   



 
 
 

30 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem.   
 
 
INFORMER, 6. februar  
 
 
Nastavlja se priča o ćerki poslanice u crnogorskom parlamentu Snežane Jonice. Na 
naslovnoj strani te na stranama 2 i 3 izašao je tekst pod naslovom “Sekulić režirao 
skandal u SE, tražio da se u parlament uvede ćerka Snežane Jonice” i 
nadnaslovom “Isplivali novi detalji bruke u Strazburu”  . Podnaslov je “Poslanici 
Sekulić i Draginja Vuksanović slagali da nisu znali ništa o incidentu koji se 
dogodio prilikom zasjedanja Savjeta Evrope kada je u salu, zloupotrebljavajući 
službeni bedž, ušla ćerka poslanice SNP!  Obezbjeđenje uhvatilo ćerku poslanice 
dok je slikala Draginju Vuksanović u raznim pozama”. 
 
Za sve navode u tekstu izvor je neimenovani  “poslanik koji ne želi da mu se ime 
otkriva zbog stava njegove partije da ne govori za Informer”. 
Priča je o tome da je Sekulić navodno tražio od asistentkinje crnogorske delegacije, 
koja je službenica crnogorske skupštine, da ustupi svoj bedž ćerki Jonice, Biljani 
Martinić, kako bi je fotografisala zajedno sa Sekulićem u Sali SE u Strazburu. 
Navodno je i direktor za opšte poslove u parlamentarnoj skupštini SE Horst Šade 
zahtijevao hitan sastanak sa članovima crnogorske delegacije zbog svega toga. Za sve 
navode izvor je neimenovan, i u posljednjoj rečenici teksta naziva se “poslanik 
opozicije”. I to je sve, bez navođenja drugih izvora.                
 
Stavljajući na stranu to da li je u Strazburu uopšte bilo ikakvog incidenta, MSS 
smatra da je krajnje neprimjeren i uvredljiv naslov da Sekulić i Vuksanović lažu, 
osuđujući takav način medijskog napada.  
MSS podsjeća na smjernice za prvo načelo Kodeksa koje kažu:   



 
 
 

31 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem.   
 
 
VIJESTI, 8. i 16. februar  
 
 
MSS smatra oportunim da se dva teksta o kojima je riječ tretiraju zajedno, jer 
suštinski predstavljaju jednu cjelinu iako ovaj drug i ne pripada ovom izvještajnom 
periodu.  
List je, dakle, 8. februara na prvoj, drugoj i trećoj strani objavio tekst “DOSIJE 
PUA: Crnogorski biznis uhapšenog kockara, člana trijade 14K” i naslovom “Pua 
zemljištem platio dugove crnogorskih firmi.” U tekstu se tvrdi da je Malezijac Vei 
Seng Pua, za kojeg se kaže da je crnogorski državljanin, a koji je uhapšen u Las 
Vegasu u julu 2014. zbog organizovanja lanca ilegalnog klađenja, poslovao u Crnoj 
Gori sa ljudima bliskim premijeru Milu Đukanoviću. 
 
On je po navodima iz teksta, 2010. postao vlasnik 16 odsto kapitala podgorčke firme 
“First Seafort estate” čiji je izvršni direktor Grk Petros Statis. Dalje piše da su 
novinari CIN-a (Centra za istraživačko novinarstvo) imali uvid u revizorski izvještaj 
Statisove First Financial Banke, sada Universal capital sa kraja 2013. godine u kojem 
se navodi da je banka na osnovu Sporazuma o izmirenju duga od 3. decembra te 
godine stekla nekretnine u katastarskoj opštini Reževići I ukupne površine 22.172 
metara kvadratnih, koje su bile, kako piše, u vlasništvu Puove firme “First seafort 
estate”.  
(U prethodnom dijelu teksta se tvrdi da je Pua vlasnik 16 odsto firme “First Seafort 
estate” a ne cijele firme). 
 
Zato MSS smatra da je naslov neadekvatan i da čitaoce dovodi u zabludu, jer se tek 
pažljivim čitanjem shvata da pomenuti Pua nije vlasnik firme koja je bila vlasnik tog 
zemljišta, već samo manjeg dijela – 16 odsto.    
 



 
 
 

32 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Kodeks u smjernici za član 1 Kodeksa kaže:    
Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi mogli navesti 
na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Vrijednost nekretnine je procijenjena na 2.245.000 eura. List tvrdi da je tom  
nekretninom navodno sporazumno izmiren ukupni dug osam firmi koje su imale 
prema banci, od 2.076.000 eura. 
 
MSS smatra da list ne navodi dokaze iz čega se može vidjeti i zaključiti da je 
zemljište iskorišćeno za pokrivanje duga crnogorskih firmi, osim što se poziva na 
Sporazum po kojem je došla u posjed nekretnine čiji je vlasnik bila “First Seafort 
estate”. Drugo, u tekstu i u samom naslovu se kaže da je Pua, a ne firma “First 
Seafort estate” zemljištem platio dugove crnogorskih firmi. Pri tome se dakle, 
zanemaruje bitan podatak da je on manjinski vlasnik samo 16 odsto akcija “First 
Seafort estate”.  
 
MSS smatra da se čitalac može dovesti u zabludu, te da nije ispoštovan član 1 
Kodeksa  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem.   
Prekršen je po mišljenju MSS i član 3 koji kaže:  

Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u 
vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću.  

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

Nastavak ove priče objavljen je u broju od 16. februara, koji ne ulazi u ovaj 
izvještajni period, ali budući da ova dva teksta predstavljaju cjelinu, MSS smatra 
oportunim da ih zajedno  tretira.   



 
 
 

33 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Dakle, Vijesti su 16. februara na naslovnoj strani i stranama 14. i 15. objavile tekst 
koji takođe potpisuje CIN, a u kojem su izneseni takođe podaci, nešto izmijenjeni o 
spornom zemljištu u Reževićima.  
 
Naslov teksta je “DOSIJE PUA2: Poslovi člana trijade K14 u Crnoj Gori sa 
Vladinim partnerom Petrosom Statisom” i naslovom”Igre milionima i sumnjivim 
procjenama”. Podnaslov je “Zemlja u Reževićima procijenjena na 16 miliona 
eura, kojom su gazdovali Pua i Statis, je First Financial Bank, u kojoj je Statis 
suvlasnik, dala u zamjenu za mnogo manji dug (2.076.000 eura).”  
 
Riječ je o navodnom dugu koje su osam crnogorskih kompanija imale prema toj 
banci o čemu je bilo riječi u prethodnom tekstu.   
S obzirom da se pominje isti iznos duga osam firmi, opravdana je pretpostavka da je 
riječ i o istom zemljštu. Međutim, u prethodnom tekstu se kaže da je vrijednost 
nekretnine kojom su dugovi navodno plaćeni bila procijenjena na 2.245.000 eura, dok 
se u novom tekstu barata cifrom od 4,5 miliona koji su kasnijom procjenom porasli 
na 12 miliona. 
 
U tekstu se postavlja pitanje i kako je cijena zemljišta koje je kompanija “First 
Financial estate”, osnovana za potrebe “Golden Estate” Grka Viktora Restisa platila 
4,5 miliona eura, a koje je uneseno u firmu kao njen osnivački kapital, u roku od 50 
dana porasla skoro trostruko – nešto preko 12 miliona eura, stavljajući pod sumnju 
objektivnost procjene koju je uradila osoba koja je u međuvremenu preminula. 
 
MSS smatra da je moralo biti objašnjeno zašto je vrijednost zemljišta u dva teksta 
bila različita, kao i dati valjano obrazloženje i dokaze da je bilo naduvavanja cijene 
tokom procjene vrijednosti zemljišta. 
 
MSS smatra da su i u ovom slučaju prekršeni članovi 1 i 3 koje nema potrebe ponovo 
citirati. 
MSS može samo ponoviti stavove iznesene povodom prethodnog teksta a koji se 
odnose na to da je malezijac Pa stavljen u prvi plan, iako je manjinski vlasnik firme, 
kao i u vezi pokrivanja duga bankinim dužnicima zemljištem u Reževićima. 

MSS napominje da je istog dana kada je izašao ovaj drugi tekst reagovala Universal 
capital banka koja je optužila podgorički dnevnik da joj neprofesionalnim 
ponašanjem smišljeno narušava poslovni ugled. “Kako UCB treću godinu zaredom 
posluje pozitivno, a kako su osnivači Vijesti istovremeno i suvlasnici jedne banke, 
jasno je da se radi o njihovoj smišljenoj namjeri da eliminišu konkurenciju", tvrde iz 
banke u reagovanju proslijeđenom medijima.  



 
 
 

34 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Universal capital banka (UCB) optužila je dnevnik Vijesti da zloupotrebljava institut 
slobode javne riječi i time vodi političku i ekonomsku borbu protiv konkurencije. 
Protiv ovog dnevnog lista su najavili i tužbu zbog neprofesionalnog ponašanja i 
rušenja poslovnog ugleda. 

Iz Banke tvrde da objavljujući na naslovnoj strani i na udarnom mjestu, tekst pod 
naslovom „Igre milionima i sumnjivim procjenama “, Vijesti insinuiraju da je u 
slučaju naplate nekih potraživanja UCB učinila nešto nezakonito. “Pošto UCB, već 
treću godinu zaredom, posluje pozitivno, a imajući u vidu činjenicu da su osnivači 
Vijesti istovremeno i suvlasnici jedne banke u Crnoj Gori, nije teško otkriti motiv ove 
drske agresije na UCB. Naravno, radi se o smišljenoj namjeri osnivača Vijesti da se 
konkurencija eliminiše” – tvrde iz UCB. 

UCB je saopštila da je 2013. godine stekla zemljište koje je već bilo uspostavljeno 
kao obezbjeđenje za grupu kredita, u iznosu od 2.076.000 eura. Vrijednost zemljišta 
je bila procijenjena na oko 16 miliona eura, u vrijeme buma nekretnina 2007. godine. 

Vijesti nisu objavile reagovanje, ali MSS-u nije poznato da li je ovo reagovanje 
poslato i Vijestima, koje bi u tom slučaju imale obavezu da ga objave.   

MSS takođe smatra da se, vezano za optužbe UCB da “Vijesti” žele da eliminišu 
konkurenciju zbog vlasničkih veza nekih osnivača sa jednom bankom, u ovom 
slučaju može govoriti i o kršenju načela Kodeka novinara 11.2 Pritisak ili uticaj: 

Novinari ne smiju da podlegnu pritiscima i uticaju osoba koje imaju politički, 
akcionarski ili zastupnički interes u medijima za koje rade i prikriju ili 
iskrivljuju informacije koje javnost ima pravo da z na. 

  

Blic, 10. februar 
 
 
Blic je 10.februara na strani 5 objavio tekst sa naslovom„Ivo Josipović odlikovao 
ratnog zločinca Ganića“. Dok je tekst korektno napisan i govori o tome da je 
odlazeći predsjednik Hrvatske Ivo Josipović odlikovao Ejupa Ganića koga Srbija 
traži zbog ratnih zločina počinjenih 1992 godine u Sarajevu naslovna konstrukcija je 
problematična. 
 
MSS je mišljenja da je u naslovu prekršena prezumcija nevinosti i da je objavljena 
netačna informacija. To što država Srbija potražuje nekoga zbog sumnji da je počinio 
ratni zločin ne daje pravo novinaru da kroz naslovnu konstrukciju tu osobu optuži za 
istu stvar. U ovom tekstu je prekršeno načelo 10 Kodeksa novinara: 



 
 
 

35 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Pretpostavlja se da je osoba nevina sve dok sud ne dokaže suprotno, čak i ako je 
on/ona priznala krivicu. Čak i u slučajevima kada je krivica očigledna za 
javnost, optužena osoba ne može se predstavljati krivom u okviru sudske 
procjene sve do donošenja presude. 
 
 
 

Vijesti, 12. februar 
 
 
„Vijesti“ su 12. februara najavile na naslovnoj strani, a objavile na stranama 8 i 9 
tekst sa naslovom „Sa slučajem Košljun i Ana povezana“. Tekst se bavi aferom 
Košljun, a pored ostalog pominje se i informacija da je Ana Đukanović na osnovu 
punomoćja Mohameda Rašida sa mjesta izvršnog direktora firme „Pioneer 
Investments“ smjenila Dragicu Mrvaljević i imenovala egipćanina Majeda Shqirata 
na njeno mjesto.  
 
Ova informacija ne bi trebala da bude posebno značajna, jer se u samom tekstu nešto 
kasnije po riječima Dragice Mrvaljević svjedoči da je ona trebala da bude na mjestu 
izvršnog direktora privremeno, oko mjesec dana, dok se firma ne registruje. 
Kompanija „Pioneer Investments“ je trebalo da kupi spornu zemlju na brdu Košljun 
oko koje je prošle godine izbila afera. 
 
MSS smatra da je naslovna konstrukcija teksta previše senzacionalistička i nije 
potkrijepljena informacijama u tekstu. Naš stav je da je u ovom slučaju prekršeno 
načelo 1 Kodeksa novinara, smjernica 1.2 Tačnost b): 

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Dan, 13. Februar 
 
 
„Dan“ je naslovnoj strani najavio, a na strani 4 objavio tekst sa naslovom „Mila 
uhvatio u laži oko Kralji čine plaže“ i nadnaslovom „Ranko Krivokapi ć saopštio 
da niko od zvaničnika u Ujedinjenim Arapskim Emiratima nije zaintere sovan za 



 
 
 

36 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

posao zakupa“. U tekstu se prenose izjave Ranka Krivokapića iz jednog intervjua da 
tokom njegove posjete UAE niko od tamošnjih zvaničnika nije smatrao značajnom 
temu zakupa Kraljičine plaže. On je čak i u pripremi svoje posjete pokušao da temu 
prodaje Kraljičine plaže uvrsti u teme razgovora, ali kako kaže ovu temu niko nije 
smatrao dovoljno važnom. 
 
MSS smatra da na osnovu ovih Krivokapićevih izjava nije bilo moguće izvesti 
zaključak za naslov teksta da je Krivokapić Mila uhvatio u laži, jer ni o kakvoj laži u 
tekstu nije bilo riječi. Par dana kasnije je ambasador UAE u Crnoj Gori pojasnila da 
su ekonomske teme i pitanje investicija teme za razgovor sa Vladomu, a ne sa 
predstavnicima Parlamenta i da zbog toga o Kraljičinoj plaži nije razgovarano sa 
Krivokapićem. 
 
MSS smatra da je u ovom tekstu prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara smjernica 1.2 
Tačnost b): 

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 

INFORMER, 13. februar  
 

Na naslovmoj stai list je objavio test “Bruka: Sju Kej Braun odlazi a nije platila ” i 
naslovom “Ambasadorka SAD iza sebe ostavlja dug od 196,957 evra!”  U 
podnaslovu stoji da američka ambasadorka nakon tri i po godine završava ovdašnju 
misiju, a da iza nje ostaje neplaćen dug organizacije “CHF internešenel” koja je 
realizovala projekte za američku organizaciju USAID, a ambasada u Podgorici ih je 
promovisala kada je trebalo birati partnera za taj posao. 

Na unutrašnjim stranama nadnaslov je “Finansijska bruka: Sju Kej Braun odlazi 
sa pozicije, a iza nje ostaju dugovi” i naslovom “Braunova, ko će da plati 196.957 
eura duga?” 
   
Iz teksta se saznaje da je pomenuta organizacija na crnoj listi poreskih dužnika koja je 
objavljena 5. Februara te da je cifra koju list stavlja na dušu bivše američke 
ambasadorke zapravo neplaćena poreska obaveza.  



 
 
 

37 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

MSS smatra da je oprema teksta sugestivna, te da navodi čitaoca na potpuno 
pogrešan zaključak da bivša američka ambasadorka u Crnoj Gori ostavlja iza sebe 
neki privatni dug u pomenutom iznosu. Zato MSS podsjeća na smjernicu za načelo 1 
Kodeksa koja kaže:    
Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi mogli navesti 
na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
 
MSS smatra da je neutemeljeno odgovornost za dug pripisivati ambasadorki Braun, 
čak i u slučaju da je tačno da je ona svojevremeno protežirala pomenutu organizaciju 
te da je riječ o namjeri da se diskredituje bivša američka ambasadorka u Crnoj Gori. 
MSS smatra da su prekršeni članovi 1 i 3 Kodeksa:  

Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u 
vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću.  

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

Kao i smjernice za član 3:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

 
 
Vijesti, 15. februar 
 
 
„Vijesti“ su 15.februara objavile tekst sa naslovom „Grgićima, pašenogu i sudiji 
nikako da presude“i podnaslovom“Jedan od optuženih je i Ljubiša Šestović, 
pašenog ministra turizma Branimira Gvozdenovića“. Tema teksta je činjenica da 



 
 
 

38 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

gotovo pet godina nije održan glavni pretres u postupku koji se vodi protiv vlasnika 
preduzeća "VG Biroelektronika" Vlada Grgića i njegove supruge Nele, optuženih za 
prouzrokovanje lažnog stečaja.  
 
U tekstu se samo jednom rečenicom pominje Ljubiša Šestović i to na taj način da mu 
se na teret stavlja da je kao upućeno lice-insajder, pomogao prouzrokovanje lažnog 
stečaja u preduzeću Grgića. U cjelom tekstu se više ne pominje Šestović, niti se 
objašnjava njegova krivica, tako da nije jasno čime je zaslužio pominjanje u 
podnaslovu, a posebno nije jasno pominjanje ministra Gvozdenovića, osim namjere 
da se diskredituju obojica. Tekst se inače bavi porodicom Grgić optuženom za 
prouzrokovanje lažnog stečaja. 
 
MSS smatra da je novinar trebao da objasni ulogu Šestovića u ovom slučaju, ako je 
našao za shodno da se njegovo ime nađe u nadnaslovu teksta. Pominjanje Branimira 
Gvozdenovića u ovom tekstu je nejasno. 
MSS zaključuje da je u tekstu prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara, smjernica 1.1 
Opšti standardi: 

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

 
 
 
PORTALI 
 
 
 
Masakr u Parizu u redakciji „Šarli Ebdoa“ i posjeta Hašima Tačija Crnoj Gori, bili su 
u prethodnom periodu povod za veliki broj neprikladnih kometara na našim portalima 
i kršenje velikog broja osnovnih načela Kodeksa novinara . Bez obzira što Kodeks 
novinara Crne Gore ne spominje on line novinarstvo, budući da se radi o etičkim 
standardima novinarske profesije (i šire medija, socijalne mreže, svejedno), stav je 
MSS da se etička pravila odnose i na rad portala i na komentare čitalaca, jer se u tom 
domenu, otvorene i široke interakcije između medija i čitalaca, sada, najčešće, 
zloupotrebljava sloboda izražavanja. Stav MSS-a jeste da je uredništvo medija 
odgovorno za sadržaje objavljene na internet portalu, tim prije, jer samo, često, krši 



 
 
 

39 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

vlastito “korisničko upustvo” da neće objavljivati informacije u cilju izazivanja rasne, 
vjerske i nacionalne mržnje i netrpeljivosti ili ih koristiti u bilo kojem kontekstu koji 
sadrži vulgarnosti i pozive na nasilje.  
 
Nakon užasnog ubistva karikaturista i novinara francuskog satiričnog lista “Šarli 
Edbo”, ponovo je pokrenuta rasprava da li neke od karikatura zaista idu predaleko i 
predstavljaju govor mržnje. Da li vrijeđaju islam, mada je manje poznato da je Šarli 
Edbo karikaturama ismijavao i druge vjere? Postoji li pravo na nevrijeđanje, i gdje je 
granica između uvrede i izazivanja mržnje? Crnogorski portali (mediji uopšte), dali 
su pun publicitet tragičnim događajima.  
 
Nakon zločina u Parizu, međutim,crnogorski portali bili su zatrpani komentarima 
uvredljivog sadržaja, i porukam govora mržnje i antisemitizma. O tome je u 
Vijestima i na Portalu Vijesti, pisala Jelena Jovanović, u tekstu: “Komentari na 
portalima u CG: govor mržnje i pozivi na nasilje” (12.januar 2015), u kome se kaže: 
“Uz civilizovanu razmjenu mišljenja, osude zločina, pojavili su se i korisnici 
interneta komentarima kojima se širi vjerska i nacionalna mržnja, odobrava masakr u 
redakciji satiričnog magazina ‘Šarli Ebdo’ i daje podrška teroristima koji su ubili 12 
ljudi u Francuskoj. 
 
 “E što neće neko u vašu redakciju ovako da uleti”, prvi je komentar na tekst koji su 
“Vijesti” u elektronskoj verziji objavile o tragičnom događaju u Parizu. Autor tog 
komentara na društvenoj mreži fejsbuk registrovan je pod imenom Petar 
Peković.„Brisanje najekstremnijih komentara na portalima i društvenim mrežama 
naišlo je na osudu onih koji su ih i pisali, pa su, uglavnom mailovima zatrpavali 
inboks novinara koji su pisali tekstove o događajima u Parizu“, navodi se u tom 
tekstu. Slično je bilo i povodom Tačijeve posjete Crnoj Gori. 
 
Stav je MSSa da portali koji nastoje da vode javnu debatu, moraju voditi računa ne 
samo o vlastitom uticaju i dostojanstvu, već i o posljedicama javne riječi koja može 
ugroziti nečiji život, razoriti porodicu, pa i samu javnu debatu.  Zbog toga MSS 
podržava preporuku bivšeg obudsmana Vijesti, da bi, “ za početak, trebalo 
onemogućiti komentare na vijesti iz takozvane crne hronike, počev od anonimnih 
izjava saučešća do najgrubljih napada na čovjeka koji više ne može da se brani.  
 
Takođe,  pravo čovjeka da se smatra nevinim dok se njegova krivica ne dokaže, drugi 
je važan razlog da se komentari vezani za ovaj segment informisanja krajnje ozbiljno 
administriraju i veoma selektivno uvode u javni prostor. Naravno, pravo javnosti da 
zna time se ne smije dovoditi u pitanje, osobito kada je riječ o ljudima koji 
predstavljaju društveni i politički vrh i čije su odluke i postupci, po prirodi stvari, 
tvorci naših sudbina. Međutim, i oni i obični građani imaju pravo na javni prostor u 
kojem se ne pljuje i ne traži linč”.  



 
 
 

40 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 
U okviru ovog monitoring smo kroz navedene slučajeve pokušali da registrujemo 
glavne trendove u kršenju načela Kodeksa na crnogorskim portalima. 
 
Kršenje načela 1 Kodeksa: tačnost, čestiti komentari, kontekst 
 
Načelo 1 Kodeksa: „Dužnost novinara je da poštuje istinu i istrajno traga za njom, 
imajući uvijek u vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i 
humanošću.” 
 
Smjernica 1.1:  „Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. 
Oni moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isključivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne 
smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu 
optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je 
novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim kodeksom.“  
 
Netačno, jednostrano, senzacionalističko, uvredljivo i seksističko pisanje i 
komentarisanje, omalovažavanje, neetični su. 
 
IN4S, 26.decembar 2014 
Tekst: “Voji čić: IN4S njeguje ostrašćenu matricu ostali su super“,  tipičan je 
primjer povrede tačnosti informacije, nečestitog komentarisanja i povrede načela 3 
Kodeksa novinara, koji obavezuje novinare i medije da vijesti, komentari i 
konstatacije budu jasno razdvojeni; a da o prijetnjama ne govorimo. 
 
 Prvo: nije tačno da je Vojičić, kao član MSS, „iskoristio priliku“ da „kao esnafski 
guru“ iznese lične primjedbe i zapažanja, da „IN4S njeguje ostrašćenu matricu“ jer su 
zapažanja verifikovana. Nije tačna konstatacija: „ostali su super“, jer, iz rečenice, da 
su Vijesti poslije redizajna profesionalniji, ne proizilazi da su, u cjelini profesionalni; 
još manje stoji primjedba da nema zamjerki na profesionalnost Portala RTCG, jer ga 
izvještaj u pojedinostima demantuje.( O nekoj Vojičićevoj ranijoj  „odbrambenoj 
rečenici“, degutantno je govoriti).  
 
Preporuka o „provjeri komentara čitalaca“ prevashodno se odnosi na urednike i 
vlasnike Portala, jer su njihovi prilozi platforma za komentarisanje, pa je izlošno 
govoriti da to izaziva podsmjeh, ili izgovor da to ne mogu da postignu urednici koji 
imaju „ trocifren broj komentara“. To samo važi kad se blate drugi, ali ne i vlasnici 
portala. Primjer: Ostrašćen komentarisani izvještaj proizveo je ostrašćene komentare 
hroničnih komentatora ovog Portala. Kao rezultat, dobijamo infomaciju da je Vojičić, 
„onaj čovječuljak, koji je u nekim koruptivnim aranžanima oštetio Javni servis sa više 



 
 
 

41 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

stotina hiljada eura“, a da je Gordana Borović, takođe član MSS, „pljuvala po Srbima 
u CKL-u“.  
 
Po konačnim presudama Vrhovnog suda Crne Gore, Vojičić je nezakonito smijenjen i 
otpušten sa posla; nema ni jednog dokaza da je nezakonito radio: RTCG se obavezuje 
da ga vrati na posao i finansijski obešteti. Gordana Borović nikada nije pisala za 
CKL. Napomena IN4S, da će se do narednog izvještaja MSS potruditi da „objektivno 
sagledaju bar lik i djelo Branka Vojičića“, zvuči neinteligentno. Objavljivanje tuđe 
fotografije, bez navođenja autorstva i izvora, čist je plagijat, karakterističan za ovaj 
Portal u pokušaju.  
 

Prijetnje, omalovažavanje, uvrede, pozivi na nasilje: 

Portal Vijesti , 7.januar 2015, tekst: „Pogledajte neke od karikatura ’Šarli 
Edbo“(ilustrovan sa 14 karikatura). 

Komentari: „Ludist“: „Ko drugome jamu kopa sam u nju pada. Bog sve vidi i 
zna...ko se imalo plaši Boga ni jednog od uzvišenih poslanika propoka ljudi koji su 
prenijeli njegovu riječ ne bi vrijeđali“. „Palamud NK“: „Zapazim na ovim 
karikaturama, da urednici ovog lista svojim karikaturama vrijeđaju i ponižavaju samo 
islam i hrišćanstvo, ali ne vidim nešto da vrijeđaju i ponižavaju jevreje!..“ 
 
Portal Vijesti, 7.januar 2015, tekst: „Kako su karikaturisti širom svijeta  
odreagovali na ubistvo kolega“ (ilustrovan sa 21  karikaturom). 
 
Komentari: „Naivan“: „No sunet – no selamet“. 
 
Portal Vijesti, 8.januar 2015, tekst:“Autor karikature Muhameda pukom srećom 
ostao živ“. 
 
Komentari: „Crni“: „Nećeš i ti zadugo“. „Mentor Kosova“: „Ovaj neće više pit kafu 
poslije 19“. 
 
Portal RTCG, 8.januar 2015, tekst: “Fejzić: Masakr u Parizu nema veze sa 
vjerom”.  
 
Komentari: “Anonimus”: Stav islama je jasan, ko god vrijeđa poslanika Muhameda, 
na bilo koji način, slijedi mu smrtna kazna. Isto to važi za muslimane tako i za 
nemuslimane. Da nacrtaju neke kršćanske svece(najbitnije) viđeli bi šta bi se desilo 
sa njima”. “Petar”: “…Zašto Muslimani uopšte gledaju nešto što im je vjerom 
zabranjeno da crtaju? Znači ne poštuju svoju vjeru a u tuđu vjeru pucaju”. 



 
 
 

42 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 
Portal RTCG, 8.januar 2015, tekst: “Posljedice masakra” (sa karikaturom Darka 
Drljevića). 
 
Komentari: “Petar”: “Eto im sad…Moraće čitav svijet da pobiju da bi zaštitli 
Muhamedagu od crtanja”. 
 
Portal Analitika ,10.januar 2015, tekst:”AMFILOHIJE: Sveti Petar Cetinjski 
imao plan stvaranja Srpskog carstva“. 
 
Komentari: „Mirko Beograd“: „Ako je crnogorska država humano društvo ili bar teži 
da bude,a jeste samim nastojanjem da uđe u porodicu evropskih naroda ,ovom 
čovjeku pod hitno treba pomoći.Amfilohija Radovića je nečasno,nepošteno,greota 
napadati ,a ne korenspondira sa crnogorskom etikom,njega treba hospilatizovati,posle 
ove izjave to je i laicima jasno.”  
“Dadije”: Šta rade ljekari u ovoj zemlji, zašto ne vode bolesnike da se liječe.”   
“Labud”: “Sramotno je ubacivati Svetog Petra Cetinjskog koji nikada i nigdje nije 
pominjao srpstvo, a ni vi ga nikad nijeste mirisali! Ova vlast pravi stravicnu gresku 
sto daje toliko prostora okupatorima i crnogorskim zlotvorima! Amfilohije je jedan 
SRAMOTA Crne Gore i evropske civilizacije.” 
 “Cocorayco”:  “ Što se tiče srpstva, naročito u CG, to nije nacionalna odrednica već 
politička dijagnoza. Trebamo da odbijemo da imamo bilo kakvu odgovornost u 
stvaranju takvoga nečega- Neka traže nekoga drugoga pretka. Kome treba ludo 
dijete.” 
 
 „Petar N. Kovacevic”: “Jadni Srbi u CG i ko ih vodi, zavodi, zatupljuje... I jadni mi 
kad smo dozvolili da se ovakav covjek uopste primakne, a kamoli da sjedne na 
stolicu Svetog Petra Cetinjskog! Em prost i primitivan, em zlurad i mutikasa, a uziva 
zasticen i, tako mi Sv. Petra, uvazavan, taman kao da je od ljudskog roda!..”  
 
„Anonimno“:“ ... ratni zločinac, četnik, mrzitelj svega što nije srpsko, nakaradna ..... 
sa krstom na prsima koja sa Kristovim učenjem nema baš ništa zajedničkog.. 
Milošević, Arkan, Šešelj, Mladić, Šljivančanin, Karadžić & company, su bili i ostali 
amateri u svojem pročetničkom, velikosrpskom djelovanju u usporedbi sa tom 
spodobom. I toj, okupatorskoj, kleročetničkoj organizaciji da se klanjaju 
Crnogorci???”  
 
 Portal Vijesti , 11.januar 2015, tekst: “I on je crtao Muhameda: Karikaturisti će 
ubuduće dvaput razmisliti”. 
 
Komentari: “Crni”: “Platićeš ga i ti ne boj se nisu te zaboravili”.  
“Ahil64”: “Aj ga sad nacrtaj mangupe!”. 



 
 
 

43 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

 
Portal Analitika , 13.januar 2015, tekst:” :”Protest zbog dolaska Tačija u petak 
ispred vile Gorica”  
 
Komentari: “Kotoranin”:  “Svi časni Crnogorci i svi koji znaju koliki je zlikovac 
Tači, dolaze na skup i bez poziva. A raseljenim licima je Crna Gora gora od svake 
macehe, iako je medju njima 90 posto crnogorskih porodica, i to iz najboljih familija 
i najcuvenijih bratstava,i kao zasluznim Crnogorcima im je kralj Nikola dao najbolju 
zemlju u Metohiji, odakle su ih protjerali NATO i teroristicko-kanibalska OVK. Iz 
Kotora dolaze 3 autobusa.Vjeruj i iz cijele Crne Gore.” 
 
Portal Vijesti , 15.januar 2015, tekst: „Zaštita za Tačija kao za Klintona“. 
 
Komentari: „CG-performans“: „Srami se Crna Goro, što si dozvolila da štitiš i 
ugošćuješ osvjedočenoga neprijatelja i ratnog zločinca H.T.Zmiju, milovog Pajtaša. 
Oni su ista Sorta ljudi!“ „ Žarko“: „Zlikovca u Hag“. 
 “BenAkiba”:” Ovo je najveci krvnik,ovoga zlotvora je trebalo zatvoriti u tamnicu da 
trune!” 
 “ Abi“: ”  Kuku nama Crna Goro !!! Tači dolazi i da drži predavanja zločinac koji je 
pobio mnogo Crnogoraca i danas dan ne postoje u ustavu kosova , tuzno drzavnici 
Crne Gore sramite se i stidite "Sa čim ce te izać pred Miloša i ostale Srpske vitezove 
koji žive dokle sunca ima "  
 
Portal IN4S, 4.febrauar 2015, tekst: „Nastavlja se osipanje SNP“. 
 
Komentari: „Novljanin“: „...Ništa novo, psihopata Bečić okuplja srodnike koji su 
Herceg Novi predali Krušu“. 
 
IN4S, 5.februar 2015, tekst „Za kampanju za NATO, koordinator Roćen“. 
 
Komentari: „Komnen“: „Baš je ova Roćenova fotografija reprezentativna. Podsjeća 
na konja što njišti očekujući da ga uzjaše obožavani gazda NATO“. „Primorac“: 
„Ovo je pravi prizor iz Pakla! Ni Dante nije imao ovakve likove kad je pisao svoj 
’Inferno“. 
 „Siniša“: „Da mu glavu nađeš pored puta ne bi znava od čega je...’ Vjerovatno je 
Matija imao njegov lik pred očima kad napisa ovaj stih.“  
„Žarko Bojić“: „Kolika mu je glava, valjala bi za uljanika! Tako stoji stara izreka, a 
Roćko se zadovoljno keseri. Dobio mandat od DPS-a da ubjeđuje narod za NATO. 
Rame uz rame, kod crnog Obame...“ 
 
Narušavanje i kršenje načela  5 Kodeksa:  
 



 
 
 

44 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

„5.1 Govor mržnje  
a) Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je namijenjen širenju 

neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, 
nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto 
važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala 
izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju. 

b) Novinari posebno moraju voditi računa da ničim ne doprinesu širenju etničke 
mržnje kada izvještavaju o događajima i pojavama koji u sebi sadrže elemente 
etničke mržnje.Obaveza je novinara da poštuje druge države i nacije.” 

 
Cafe del Montenegro, 7.januar 2015, tekst: „Krivokapi ć: Napad na Šarli Edbo sve 
je šokirao i zario bolnu oštricu u sigurnost“. 

Komentari: „Anonimni gosp.“: Presjednice ovo nije napad na slobodu 
novinarstva ovo je odbrana najplemenitijeg bica Muhammeda a.s. pa zasto niko 
ne reagova od vas da se zabrani ismijavanje muslimana”. 

“Anonimus”:” Sram te bilo Ranko ako iko ovo osudit treba ti ne trebaš jer sa 
sličnijama sjediš u isu klupu ...toliko pametnom je jasno”. 

Café del Montenegro, 7.januar 2015, tekst: “Posljednjom karikaturom 
Šarbonije ’predvidio’ napad u Parizu “ 

 
Komentari: „Anonimni“: „ Zar nijesu malo trazili djavola ? 
Kako ne nacrtaše Jezusa i djevicu Mariju gole nego provociraju Muslimane a pola 
sjeverne Afrike živi u Francuskoj ?”  

Portal Vijesti, 9.januar 2015, tekst: “Kako su braća Kuači izvela napad: 
“Ekstremiste je lako pronaći, a teško pratiti” 
 
Komentari: “Smoker”: “Vratite hitlera, istrijebite jevreje i nikad više neće biti ratova i 
terorizma”. “Veramne”: “Smoker svaka ti je sveta”. 

Café del Montenegro, 10. januar 2015, tekst: “I Lukšić sjutra u Parizu na 
Maršu solidarnosti“ 

 
Komentari: „Naumm“:“ Bravo ministre vanjskih poslova! Nikako ne smiješ propuštit 
da se dodvoriš svjetskim režiserima zla, odnosno svjetskim policajcima. Nijesu sve 
žrtve podjednako važne; nije važno što prije neki mjesec američki miljenik Izrael 
pomlati Palestince i pobi 600 đece i beba a Savjet bezbijednosti nije zbog američkog 
veta mogao da usvoji ni javnu opomenu! Đe je tu bila bilo kakva solidarnost? 
Svjetski režiseri zla planiraju novu ratnu destinaciju jer poslije višegodišnjeg 
uzaludnog ratovanja u Avganistanu ostavljaju sve neriješeno samim Avganistancima. 
To su mogli i od samog početka. Sad im treba podrška prije svega zapada i država 



 
 
 

45 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

kao što je Francuska pa su izrežirali ovaj teroristički napad koji odgovara samo 
njihovim interesima i planovima a nikako nekoj islamskoj zemlji! Lako je bilo 
angažovat na vrijeđanje muslimana karikaturistu Jevreja Žorža Volinskog jer je on 
time radio patriotski posao za svoj cionistički Izrael koji je američki ljubimac! 
Nadam se da će se sve ubrzo otkriti pa će se neko stiđet tolike "solidarnosti" sa 
svjetskim policajcima i siledžijama!” 

Café del Montenegro, 12.januar 2015, tekst:”Ovako izgleda naslovnica nova 
nedjeljnika ’Šarli Edbo“ 

Komentari:“Anonimni“:“ Shvatili su muslimani dobro sta je sloboda govora, kad 
se rugate muslimanima i njihovim svetinjama onda je to sloboda govora, a kad se 
samo rijec izusti protiv jevreja ili nekog nepodobnog, onda je to antisemitizam, 
uvreda, necivilizovanost, divljastvo, terorizam ...” “Duka“:“eee pa sto ga ne 
golicaju ovi golicaju. znaju da islamski svijet ne voli da se sali sa prorokom 
Muhamedom,oni opet traze ovo sto su dobili. Sprdaju se sa 1.5 
miljard...muslimana,pa onda neka im opet udju sa K47. Srecno im bilo”  

Portal Vijesti, 13.januar 2015, tekst: “Novi snimak: Kako braća Kuaši bježe 
od policije”, podnaslov: “Osvetili smo proroka Muhameda! Ubili smo Šarli 
Edbo, vikao je jedan od braće Kuaši” 
 
Komentari: “Sabahudin”: “Bravo momci, da je više takvih”. “1oo%”: “Sad tuguje 
Francuska a već smišlja nove karikature pa će bit opet teroristi…” 

Portal Vijesti, 13.januar 2015, tekst: “Karikature Muhameda i u novom broju 
nedjeljnika ‘Šarli Ebdo” 

 Komentari: “Pracka 123”: “Pa niko im nije kriv što su ih ubili, uradi zlo a da ti se 
vrati dobro. To ne može”. “Sinisa MNE”: SRAMNO! Opet ćete vrijeđati cio 
Muslimanski svijet, zbog 3 extrema koje ste ubili, da bi napravili veći tiraž i 
profit. ZLO DOBRA NE MOŽE DONIJETI! EU samo štiti LGBT zajednicu, druge 
‘svetinje’ ne postoje.” “Ajdee”: “Aj aj objavljujte slobodno, pa kad vam se bude 
zeleni barjak viorio za koju godinu na Ajfelov toran biće vam topčina”. 

Café del Montenegro, 13.januar 2015, tekst:“Pakistan odao poštu braći 
Kuači“ 
 
Komentari: „Anonimni“: „E to je njihovo pravo lice. Nijesu svi isti? E jesu. Tačka!“ 

Café del Montenegro, 14.januar 2015, tekst: “Šarli Ebdo rasprodat za pola 
sata u Francuskoj“ 
 
Komentari: „Nini“:  Tačno na ovim forumima odmah prepoznaš muslimane. Čim 
počnu da brane tamo neke Arape, Šiptare, crne cigane samo ako su muslimani, 



 
 
 

46 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

odmah ti je jasno. A isto odmah prepoznaš pravoslavce, čim počnu da pljuju po 
Srbiji, Crnoj Gori, Rusiji, pa onda se jug i sjever dokače međusobno, pa ovima mrzno 
što se oni doseljavaju, odmah vidiš da je to prokletstvo podijeljenog pravoslavlja, dok 
se muslimani solidarišu svuda u svijetu, pa bili crnci ili arapčad. Ko baci ovu kletvu i 
podjele na pravoslavlje, evo hiljadu godina?” 
 
Cafe del Montenegro, 14.januar 2o15, tekst: „Radikalni islamski sveštenik: 
Muhamedova karikatura je čin rata“ 
 
Komentari: „Anonimni“:“ Nema drugog boga osim Allaha i doista je Muhammed a.s. 
njegov miljenik i posljednji poslanik;a poslanici od adema preko sabana,jusufa 
,issa,muharema jesu allahovi poslanici ali je Muhammed prenio pravu istinu u 
časnom KURAANU ČITAVOM ČOVJEČANTVU”. “Vito”: „ HRIŠ ĆANI SU 
SLOBODNI I MOGU SLIKATI KOGA HOĆE. ONI ŠTO ROBUJU LAŽNOM 
BOGU (ALAHU) I LAZNOM PRAVU (ŠERIATSKOM) NEKA SUDE SAMI SEBI 
LAŽNIM SUDOVIMA. JEDAN JE BOG I ON JE HRISTOS , POKAJTE SE I 
PRIHVATITE HRISTOSA”. 
 
Portal Vijesti, 15.januar 2015, tekst: „Luz: Nacrtao sam Muhameda, napisao sve 
je oprošteno i zaplakao“ 
 
Komentari: „Viza“: „Njima je već šejtan to što ismijavaju našeg poslanika, već to 
učinio lijepim i svi to što čitaju divu se tome, a to je veliko iskušenje od našeg 
stvoritelja Allaha (Boga), opet ćemo mi njih kaznit ko što su naša braća u Parizu 
kaznila te ološe“.  
„Osmi putnik“: „Naprijed crtajte i dalje, vrijeđajte, rugajte se svemu što vam padne 
na pamet, nastavite da destabilizujete Francusku a kada i vas smaknu mi ćemo nositi 
parole ja sam Šarli“.  
„Hanah“: „Bogu ga platili ako bog da inšallah što se tako sprdaju sa našim časnim 
poslanikom Muhamedom! Sve se vraća, sve se plaća...nije mi žao vas već tu braću 
što su likvidirali...u ime boga vas ne bi ubila, u ime boga bih vas na mučenje dok ste 
živi stavila sram vas bilo!“ 
 
Cafe del Montenegro, 17.januara 2015, tekst: „Sahranjen jedan od napadača na 
’Šarli Edbo“.  
Komentari: „Anonini“: „Da ih uvaženi Allah uvede u dženet (turcizam: raj) u društvu 
božjeg poslanika“. 
. 
IN4S, 16.januar 2015, tekst „Protest zbog posjete Hašima Tačija: Ubico, marš iz 
Crne Gore“ (video). Cjelokupan izvještaj sa video klipovima čist govor mržnje.  
 



 
 
 

47 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Komentari: „Ana“: „Ko s njim razgovarao kao domaćin STIGLE GA KLETVE“. 
„Ponekad“: „Bravo za IN4S. Zlikovovac ne zaslužuje ništa drugo nego da mu se sa 
prezirom kaže – mrš. A i njegovim crnogorskim „domaćinima“.  
„Luka“: „Je li krvnik donio bocu srpske krvi da nazdravi domaćinima?“ „Nebojša“: 
„Što smo dočekali, da zlotvora dočekujemo“.  
„Žarko Bojić“: „...Glas protivljenja, što je srpski koljač ugošćen u crnoj Gori danas se 
čuo! Doček krvnika nije sramota naroda, nego onih koji su ga pozvali i ugostili“. 
„Hašim“: „Trebao vas je sve pobiti tad da puno ne lajete ko kucko iza rešetaka“. 
„Vukašin“: „Hašime’, ubrzo ćete izgubiti američku zaštitu, a onda ćete platiti za sve 
brojne zločine i patnje. Užasne žločine!“ 
 „Mirosalav Đukić“: „Može se Zmiji reći i mrš, može i sikter, da bolje razume. A 
može i štapom po glavi, zmije se samo po glavi biju, ne po repu“.  
„Zoran“: „Prvo je u Crnu Goru organizovan peder bal a sad Tači organizuje bal 
vamprira“.  
„Miloš“. „...Da je Hašim Tači terorista i trgovac ljudskim organima kome je mjesto u 
zatvorskom kavezu. Da se prijemom Tačija bruka Crna Gora i atakuje na njegove 
žrtve...“ 
 „Mrki“: „Ništa od vas neće biti dok ne pošaljete Milu u posjetu Đinđiću. Milo, Milo, 
milu li mu majku j..em u usta“. 
 
Cafe del Montenegro, 17.januara 2015, tekst: „Sahranjen jedan od napadača na 
’Šarli Edbo“.  
 
Komentari: „Anonini“: „Da ih uvaženi Allah uvede u dženet (turcizam: raj) u društvu 
božjeg poslanika“. 
. 
Portal Vijesti,  24.januar 2015, tekst: „Čomski, RTS i Šarli Ebdo“. 
Komentari: „Lori“: „Zemljo prevrni se, od NATO ubica se prave žrtve“. 
 
IN4S, 25.januar 2015, tekst:“Bratska ljubav: Kamenovana ambasada Crne Gore 
u Prištini “ 
 
Komentari: „Mikan“: „Sad je red da Crnogorci polupaju kosovsku „ambasadu“ u 
Podgorici i udare koji šamar onom čokoladnom „otpravniku poslova“ iz Prištine, iz 
romske četvrti.” 
 “Crnogorac”: “Stvarno je sramno na kakva sve ponizenja pristaje DPS. Kao 
Crnogorac se debelo stidim svega što Crna Gora radi oko Kosova.Odluku o 
priznjanju Kosova odma treba ponišititi, i nazvati stvari pravim imenom – Kosovo je 
teroristička država i nije ni država. Doduše, i ova naša nije ono za šta sam se ja borio 
sa mojim Liberalima. Ovo je mafijška država MIla, Sveta, Ranka i njihovog poltrona 
vaterpoliste glupog i lažnog liberala Popovica.Kosovo je Srbija, Metohija je Crna 
Gora.”  



 
 
 

48 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

“Veljo“:“Bog pmogao ovim Siptarima koji kamenuju štalu od „ambasade“. 
“Crnogorac“:“Samo nas može spasiti istraga pošiptarica!”  
 
Portal Vijesti , 8.februar 2015, tekst „Putin neće bezuslovno u Minsk“.  
 
Komentari: „Kopljanik“: „Kada će Putin shvatiti da pred psima nema povlačenja, jer 
su psi u suprotnome sve više agrsivni. Udariti Ukrajinu za primjer dušmanima, 
gubavim izrodima javno suditi na Majdanu spaliti šljam izdajnički“.  
 
 
Cafe del Montenegro, 8.februar 2015, tekst:“ Džomić: Napustiću danas Crnu 
Goru, ali ću se vratiti“. 
 
Komentari: „Anonimni“: „Ogavna je svinja masna“.   
„CG“: „O če Velibore, tebe ne ćeraju zbog „nacionalne bezbjednosti“, već što si 
SRBIN, pravoslavac, pošten čovjek, dobar govornik, vrstan pravnik...Zbog TIH vaših 
vrlina ste nepoželjni u CG koja je sklepana 2006.godine, ali po receptu iz ’45 u 
vrijeme Drljevića i Štedimlije, pa što ne i Ante Paveljića. Nažalost to vam je TAKVA 
CG, ali ne i moja, vaša kao i 30% Srba u CG! Ovo nije pogrom jednog sveštenika, 
ovo je pogrom Mitropolije crnogorsko-primorske, njenog Vladike G-dina Mitropolita 
Amfilohija! Ovakvu sudbinu, koju ste godinama trpjeli i to na pravdi Boga, od 
Milovih mafijaša trpe i drugi svještenici Mitropolije! A cilj je jednostavan, 
IZBRISATI NASILNO SRPSKO IME U CG! Ali VARAJU SE! Biće nas JOŠ VIŠE, 
moj Velibore! Zahvaljujem ti od srca za sve što si učinio za Srbe u CG! Hvala ti 
SVETI čovječe! NEK JE VJEČNA SVETA SRBIJA! Platiće ga ovi što vas 
protjeruju! Bogu će ga platiti! Vi ste „neprijatelj“ CG, a Brano Mićunović poslije 
pucanja iz automata šeta na slobodi, nije neprijatelj... Vlast koja prima Hašima Tačija 
u goste, sasvim je normalno da ste Vi i vama slični, ovdje nepoželjni! Tako Vam je 
to...SRAMOTA! SRAMOTA! I 1000 PUTA SRAMOTA! Ova mi se država GADI!“ 
 
IN4S, 12.februar 2015, tekst: „Vijesti priznale – Kosovo je Srbija“. 
 
Komentari: „Nikola“: „Šiptari beže masovno sa Kosmeta, Vijesti i TVCG priznaju da 
je Kosmet Srbija...Nešto mi sve ovo ukazuje na veliku muku koja predstoji. Daj Bože 
za dobro Srpstva i srbije,a muke se nagledali srpski dušmani!“ 
 
Portal Vijesti , 13.februar 2015, tekst „MUP: Džomiću neće biti dozvoljen ulaz u 
Crnu Goru“. 
 
Komentari:„Branimir Glavaš –CRO“: „ Baka, suosjećam se sa tobom, mogu osjetiti 
tvoju tugu i bol čak i preko portala, želim da ti pružim ruku pomirenja, ja živim u 
jasenovcu, i pozivam te tjedan dana, da dođeš na janjetinu, upoznaću te sa našom 



 
 
 

49 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

povijesti, istinom, da u jasenovcu nije bilo zločina, samo su stražari pucali u bjegunce 
iz zatvora“. 
 
Portal Vijesti ,14.februar 2015, tekst „Pucnjava u Kopenhagenu, jedna osoba 
poginula“. 
 
Komentari: „Leleeeeek“, komentar: „Šta će besposlen čovjek, sprda se sa 
muslimanima! Jadan on... A ruke bi mu ošjeka do lakata!!!“  
„Miliii“: „Daj bože da su ga ubili sad da ne troše vrijeme da ga traže, jer onaj ko 
zaslužuje smrt bolje na vrijeme“.  
„Kraja“, komentar: „Dobili to što su tražili, nek crtaju opet“.  
„Cesare“, komentar: „Karikaturista je svjestan da je potpisao smrtnu presudu sebi 
time što se poigrao sa nečijom vjerom i crtao karikature poslanika Muhameda s.a.w.s. 
Sad je samo pitanje kad će u zemlju“.  
„Ljeto“, komentar: „Normalno sve koji tako misle treba ih smiriti jer što zainat to 
rade ako je islamom zabranjeno“. „Titan“: „Uhapsite bre više tog Muhameda“. 
 

Narušavanje načela 12.Kodeksa: plagijat 

12.2 Plagijat: “Novinar ne smije da se bavi plagiranjem. Pod palgijatom se 
podrazumijeva korišćenje tuđih informacija, riječi, ideja i slika bez odgovarajućeg 
navođenja izvora.” 

Svako preuzimanje tuđeg sadržaja, kada nije naveden primarni izvor, bilo da je riječ o 
tekstovima, fotografijama, grafikonima, audio i video snimcima,  neetično je i može 
se, prema Kodeksu, okakterisati kao plagiranje. 

 
RTCG, za dan 1o. 02.2015: 
 
Fudbal: Murinju treba novac da bi bio dobar (nema izvor, foto: Beta); Fudbal: 
Boloteli pogodio za pobjedu nad Totenhemom(4 fotografije), sumarni pregled 
25.kola u Premijer ligi, nema naznaka oko izvora, prilog upućuje na to da se radi o 
redakcijskom tekstu; Zdravlje: Kažite zbogom napadima panike (uz ilustraciju) nije 
naveden izvor; Košarka: Vraneš ponovo u dresu Metalca (sa slikom), nije naveden 
izvor;  
Društvo: Pomognite raseljenima kojima je izgorjela kuća( foto), bez izvora; Tenis: 
Mediji sve preuveličali8sa slikom), nije navedeno za koji medij je izjavio i naglasio 
Marej; Fudbal: Majke huligana obezbjeđivale gradski derbi (sa slikom), nema izvora 
odakle je preuzeta informacija; Košarka: Ol-star Vejda i Entonija? (sa slikom), nije 
naveden izvor; Arsenal: Domaći proizvodi predstavljeni NATO komandi (sa slikom), 
nema izvor;  



 
 
 

50 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

Zanimljivosti: Pariz iz perspektive parkura( sa video klipom), nema podatka o izvoru; 
Fudbal: Kranjčar preuzima Al Ahli (sa slikom), bez navođenja izvora; Svijet: Al-
Kaida pokušala da ubije papu u Manili(sa slikom), kaže se: javio je filipinski list, a 
prenijeli zapadni, poput italijanskog Korijere dela Sera, a odakle na ovom Portalu nije 
navedeno;  
Region: Stolica popustila pod bivšim ministrom (sa video klipom), nije naveden 
izvor; Muzika: Clean Bandit i Roni Size na Exit-u (sa 4 video klipa), bez navođenja 
izvora, ali je saopšten naziv sajta organizatora festivala za nabavku ulaznica, prevoz i 
smještaj, što je reklama; Svijet: Britanija razmatra ukidanje prismotre Asanža (sa 
slikom), bez izvora;  
Film: „Pedeset nijansi sive“ u Sinepleksu (sa slikom), nema izvora; Svijet: Kinezi 
otkrili polja gasa (sa slikom), kaže se da su javili državni mediji te zemlje, ali nema 
podatka kako je vijest dospjela na Portal, sem ako neko od novinara ne govori 
kineski; Tenis: Dubai zaslužuje Masters (foto: Beta), rekao je, naglasio je Novak 
Đoković, kome i kad?; Zanimljivosti: Susret polarne i sunčeve svjetlosti(sa video 
klipom), nema izvor; Fudbal: Silva oduševio svijet ovim potezom (sa fotografijom i 
videom), nema izvor; Zanimljivosti: Kad sova zaigra (sa video klipom), bez 
navođenja izvora; 
Region: „Niko nije odustao od Koridora 11“ (foto:Beta), ali nema izvora kome je 
informaciju saopštila ministarka Mihailović; Svijet: Sumnjiče 30 voditeljki za 
prostituciju (sa 4 slike), nema izvora; Košarka: Popović stigao so 1000.pobjede (foto: 
Beta, uz 3 video klipa), sumarna informacija sa tabelama, nema izvora o autorstvu; 
Politika: Bečić – Brzo ću formirati stranku (sa slikom), nije naveden izvor. (Od 106 
vijesti informacija, 25 nema izvor) 
 
 
 
PCNEN – od 1.do 11.februara, 
   
Rubrika Zanimljivosti: Plaćanje zagrljajima (sa slikom), bez navoda odakle je tekst 
preuzet; Da li vrijeme postoji (sa slikom), bez navoda o izvoru; Nije se nasmijala 40 
godina (sa fotografijom), bez navoda o izvoru; Plaža sa zvjezdanim pijeskom (sa 
slikom), bez izvora; Do posla pješači osam sati (sa slikom), nema izvora; Krađa 
identiteta pretvorena u umjetnički projekt (sa slikom), nije naveden izvor; Nagrada za 
pažljivo slušanje (sa ilustracijom), nema izvor; Hoće da se porodi na Marsu (sa 
slikom), nema izvor; Saznajte ko vas je obrisao sa Facebuka (sa ilustracijiom), bez 
izvora; Otkrivena tajna sela Kalači (sa slikom), nema izvor; Kupujte cvijeće voljenoj 
ženi, ali ne zaboravite ni vlastitu( sa slikom), bez izvora; Drijemanje na 
fakultet(padež!), sa slikom, bez izvora; Pljačkaš u pelenama (sa slikom), nema izvor; 
Povikaj tajna policija za kiflički (sa slikom), nema izvor. (Od 19 objavljene vijesti – 
14 nema naveden izvor) 
 



 
 
 

51 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2014. –  15.februar 2015. 
 
 

PORTAL ANALITIKA – period 10 – 12. februar, 
  
rubrika Region/svijet: Merkel: Prekid vatre je tek početak nade (sa slikom), bez 
izvora; Nebo iznad Barselone postalo narandžasto (sa slikom), bez izvora; Pusić: 
Hrvati se bore isključivo u ukrajinskoj vojsci (sa slikom), bez izvora; U Siriji ratuje 
20.000 stranaca (sa slikom), bez izvora; Rusija neće izručiti Janukovića (sa slikom), 
bez izvora. (Od 54 objavljene vijesti – 5 bez izvora) 
 
CAFÉ DEL MONTENEGRO  – period od 11- 12.februara,  
 
rubrika Svijet:Evropski lideri oprezni povodom sporazuma u Minsku (sa slikom), 
nema izvor; Nepovjerenje između Zapada i Rusije neće brzo nestati (sa ilustracijom), 
bez izvora; Video: Opet tuča u ukrajinskom parlamentu (slika, video), bez izvora; Hit 
na internetu: Borba za stolicu (slika, video sa You tube), bez izvora; Stranci dižu 
stopu nezaposlenosti i u Švedskoj (sa ilustracijom), bez izvora; Merkel o prekidu 
vatre: Ovo je tek tračak nade (sa slikom), bez izvora; Grčka: Nova vlast počinje crkvi 
da naplaćuje porez? (sa slikom), četvrti pasus se završava: „navodi londonski list 
Ekonomist“, pa nije jasno da li se to odnosi samo na taj pasus, inače, bez izvora; 
Ukrajina spremna da uvede vanredno stanje (sa slikom), bez izvora. (Od 35 
objavljene vijesti – 8 bez izvora)  
 
 
 
 
 


