
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

    Izvještaj o radu crnogorskih medija za period 
                                15. septembar – 1.decembar 2014. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 

2 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 
 
U prethodnom monitoring periodu Medijski savjet za samoregulaciju je dobio 12 
žalbi. Od toga broja devet žalbi je prihvatio i donio odluku po njima. Jedna žalba je 
odbačena zbog zastarjelosti, jedna nije prihvaćena jer se odnosila na sajt koji se nalazi 
u Bosni i Hercegovini, a jedna jer se odnosila na časopis koji ne izlazi u našoj zemlji. 
Kada je riječ o prihvaćenim žalbama najveći dio se odnosi na nepoštovanje načela 1 
Kodeksa novinara, odnosno na neobjavljivanje stavova i mišljenja druge strane, ili je 
u pitanju bio senzacionalizam. Možemo da kosntatujemo da su neke žalbe, koje su se 
odnosile na neobjavljivanje ispravke i odgovora ili na neprofesionalno objavljivanje 
istih, riješene i prije nego smo mi donijeli odluku na taj način što je medij koji je bio 
predmet žalbe ispravio grešku i objavio reagovanja. 
 
Kada je riječ o dijelu monitoringa koji se odnosi na štampane medije u ovom periodu 
je registrovan 21 slučaj kršenja Kodeksa novinara. Treba reći da se skoro polovina 
odnosi na dnevni list Informer, koji u poslednje vrijeme prednjači u nepoštovanju 
profesionalnih i etičkih standarda. Koristimo ovu priliku da upozorimo ovu novinu da 
pisanje o pojedinim događajima i ličnostima zahtjeva posebnu odgovornost. 
Diskreditovanje pojedinih javnih ličnosti u ovoj novini često nema veze sa onim što 
je izvorna uloga medija i ne doprinosi nimalo poštovanju profesije u nas, već naprotiv 
njenom kompromitovanju. 
 
Ovako pisanje je i bilo povod za ishitrenu akciju oko izmjena Zakona o medijima, 
koja nadamo se, kada se strasti slegnu neće dobiti zeleno svijetlo. U tom kontekstu 
pozdravljamo današnju izjavu predstavnika delegacije Evropske unije u Crnoj Gori, 
koji su mišljenja da profesionalnost medija treba da ocjenjuju samoregulatorna tijela. 
 
Kada je riječ o poštovanju profesije i njenom moralnom aspektu MSS takođe želi da 
naglasi, povodom najnovijih spekulacija o povezanosti nekih medija sa osnivanjem 
političkih partija, da su mediji i politika dvije odvojene oblasti. Oni mogu da se 
ukrštaju kroz bliskost medija pojednoj političkoj opciji, ali ne bi smjeli da budu usko 
vezani kroz direktno učešće medija u osnivanju ili radu političkih partija.Takvo 
srastanje medija sa politikom, ako se pomenute spekulacije pokažu kao tačne, neće 
donijeti dobro ni medijima ni politici, a najmanje poštovanju profesionalnih i etičkih 
standarda u novinarstvu.    
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 

3 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 
ŽALBE 
 
 
Odgovor na žalbu ministra održivog razvoja i turizma Branimira 
Gvozdenovića 
 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Branimira Gvozdenovića 
ministra održivog razvoja i turizma koji smatra da je prekršeno više načela Kodeksa 
novinara u tekstu sa naslovom’’Cane se vraća na Sveti Stefan?’’ i nadnaslovom “ 
Subotićeva saradnica nudi otkup bankarskih dugova porodice ministra Branimira 
Gvozdenovića”  koji je objavljen u nedjeljniku Monitor 15.08.2014.  
 
U spornom tekstu, koji je potpisala Milena Perović Korać, iznesene su tvrdnje da 
dugove kompanije Planet, koja je bila u vlasništvu Ljubiše Šestovića, pašenoga 
ministra Gvozdenovića, otkupljuje navodno of-šor kompanija Weripo consulting Inc, 
iza koje navodno stoji Stanko Subotić. Posao posredovanja oko ove transakcije, 
takođe navodno završava Olivera Ilinčić, bivša saradnica Stanka Subotića i Svetozara 
Marovića. U tekstu se dalje novinarka poziva na anonimne izvore za tvrdnju da je 
kapital kompanije Planet u stvari imovina ministra Gvozdenovića. Za sve navedene 
tvrdnje izvor je anoniman. 
 
Minstar Gvozdenović je uputio žalbu Ombudsmanu Monitora zbog ovog teksta i u 
njoj naveo da nije dobio priliku da kao druga strana u tekstu iznese svoje viđenje 
ovako prezentiranih činjenica. On negira da ima bilo kakve “porodične dugove”, da 
ima bilo kakve veze sa firmom Planet, da ne poznaje Stanka Subotića i da njegovo 
ministarstvo samo daje saglasnost na Detaljne Urbanističke Planove i da on nije 
mogao da “poveća objekat svog pašenoga”. Gvozdenović je takođe pitao 
Ombudsmana da li je znak pitanja bio dovoljan da umanji težinu optužbi koje su 
iznesene. 
 
U međuvremenu je nedjeljnik Monitor objavio odgovor ministra Gvozdenovića na 
tekst ’’Cane se vraća na Sveti Stefan?’’, ali ne kao reagovanje strane kojoj nije data 
prilika da se čuje i njen stav, već kao reagovanje običnog čitaoca u rubrici za pisma 
čitalaca. 
 
U odluci ombudsmanke Monitora iznesene su sledeće konstatacije po ministrovoj 
žalbi:  

- Nije prekršeno načelo 1 Kodeksa kada novinar nije kontaktirao i drugu stranu 



 
 
 

4 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

- kada je sam tekst u pitanju nije došlo do kršenja načela 3. Kodeksa, dok je 
sintagma “Gvozdenovićevi porodični dugovi” senzacionalistička i pretjerana, 
te posjeduje elemente kršenja ovog načela. 

- U konstataciji: “Gvozdenović je potpisao saglasnost na nacrt DUP-a samo dan 
nakon što je dobio zahtjev od Opštine Budva, povećavši objekat svog 
pašenoga” (kurziv P.P.) nalazim elemente kršenja načela 10. KNCG koje se 
tiče presumpcije nevinosti. 
 

Pored ove ministar Gvozdenović je poslao i dopunu žalbe ombudsmanki Monitora, 
žaleći se i na kršenje Kodeksa prilikom objavljivanja njegovog odgovora na inicijalni 
tekst. Ombudsmanka je i ovu žalbu odbila sa arumentacijom da je :“ prema procjeni 
Uredništva reagovanje gospodina Gvozdenovića nije zadovoljilo uslove kojima bi se 
kvalifikovalo za status ispravke ili odgovora u smislu definisanim pomenutim 
zakonom.”  
 
Prilikom razmatranja pomenute žalbe Medijski savjet za samoregulaciju je uzeo u 
obzir sve tekstove, koji su objavljeni, kao i prepisku između ministra Gvozdenovića i 
ombudsmanke Monitora. 
 
Između ostalog Komisija za žalbe MSSa je konstatovala da je u tekstu ’’Cane se 
vraća na Sveti Stefan?’’ iznijeto više teških optužbi na račun ministra Gvozdenovića. 
Između ostalog se tvrdi da je firma Planet povezana sa ministrom Gvozdenovićem, da 
je Gvozdenovićevo ministarstvo izdalo dozvolu za gradnju firmi Planet u Pržnu, da je 
Gvozdenović povećao kvadraturu objekta svog pašenoga, da su Šestivić i 
Stojović(vlasnici Planeta) samo cover, a da su to sve Branovi poslovi. Ove 
konstatacije su praćene fotomontažom na naslovnici na kojoj Stanko Subotić spašava 
Gvozdenovića, naslovom teksta ’’Cane se vraća na Sveti Stefan?” i  nadnaslovom “ 
Subotićeva saradnica nudi otkup bankarskih dugova porodice ministra Branimira 
Gvozdenovića”.  
 
Kao dokaz za sve pomenute konstatacije novinarka koristi anonimni izvor. Ministru 
Gvozdenoviću nije pružena prilika da se izjasni o pomenutim optužbama. Objavljen 
je njegov odgovor u sledećem broju Monitora u pismima čitalaca. 
  
Ne ulazeći u pitanje tačnosti objavljenih informacija Komisija za žalbe konstatuje da 
je bila obaveza novinarke Monitora da uzme izjavu od ministra Gvozdenovića 
povodom svih optužbi koje je iznijela na njegov račun. Elementi od kojih je 
sastavljen sporni tekst: naslovnica Monitora, naslov teksta, nadnaslov, kao i tvrdnje u 
samom tekstu pozicioniraju ministra Gvozdenovića kao drugu stranu u cijeloj priči i 
samim tim kao neophodno nameću obavezu autoru da čuje i njegov stav povodom 
navedenih optužbi. Ovo je posebno značajno u situaciji kada se novinar cijelo vrijeme 
poziva na takozvane anonimne izvore. 



 
 
 

5 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

MSS smatra da je u ovom dijelu prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara koje se odnosi 
na cjelovitost informacija: 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

Činjenica da novinarka nije za svoje tvrdnje uspjela da obezbjedi ni jedan validan 
izvor osim anonimnog dovodi u pitanje opravdanost naslovne fotomontaže i naslova i 
nadnaslova teksta. MSS smatra da je riječ o senzacionalizmu bez realnog pokrića 
tako da se i ovdje radi o kršenju jedne od smjernica za načelo 1 Kodeksa novinara: 

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

Konstrukciju po kojoj je ministar Gvozdenović u pozadini cijele priče novinarka 
sama dovodi u pitanje sa informacijom da njegov pašenog Ljubiša Šestović više nije 
suvlasnik kompanije Planet. Novinarka je u prepisci koja je uslijedila poslije 
objavljivanja spornog teksta izbjegla da odgovori kako Gvozdenovićevo ministarstvo 
izdaje dozvole za gradnje, ako je ono nadležno samo za davanje saglanosti na detaljne 
urbanističke planove. 

MSS smatra da se u ovom slučaju radi o kršenju načela 3 Kodeksa novinara: 

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 

Kada je riječ o objavljivanju odgovora ministra Gvozdenovića MSS smatra da je 
došlo do kršenja načela 4 Kodeksa novinara. MSS smatra da je bila obaveza redakcije 
Monitora da kada već nije dala prostora ministru u inicijalnom tekstu da se izjasni po 
optužujućim tvrdnjama, da je morala njegov odgovor tretirati ravnopravno sa spornim 
tekstom i objaviti na stranama na kojima je objavljen i optužujući tekst. Navodimo 
načelo 4 : 



 
 
 

6 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Obaveza novinara je da dopuni nepotpunu i ispravi netačnu informaciju, 
pogotovo onu koja može naškoditi, pridržavajući se, pri tom, pravila da 
ispravka mora biti istaknuta na odgovarajući način. 

Kada je riječ o tvrdnji da je Gvozdenović povećao objekat svog pašenoga MSS 
smatra da se ne radi o kršenju načela prezumcije nevinosti kako tvrdi ombudsmanka 
Monitora. U ovom slučaju se radi o objavljivanju netačne informacije, jer 
Gvozdenovićevo ministarstvo jednostavno nije nadležno za takve stvari pa nije ni 
moglo da takvo nešto uradi. Ovdje se radi o kršenju načela 1 Kodeksa : 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

 

Odgovor na žalbu advokata Branka Čolovića 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od advokata Branka Čolovića, 
pravnog zastupnika Zorana Bećirovića, zbog objavljivanja netačnih informacija u 
dnevnom listu Dan u tekstu “Petorica saslušani zbog ubistva Bećirovi ća” od 
10.10.2014. godine. Advokat Branko Čolović se žalio da su objavljene netačne 
informacije da je pokojni Dragan Bećirović u noći ubistva imao kod sebe 700 eura i 
da je kod njega kasnije pronađeno svega 200 eura. 
 
“Sporni članak govori o prvobitnim sumnjama da “Bećirović možda nije ubijen sa 
namjerom”, pa se navodi da je “u noći ubistva kod sebe imao 700 Eura”, a da je 
“kasnije kod njega pronađeno svega 200”. U pitanju je očigledna laž, bez obzira na to 
ko je izvor “Dana” iz policije. Prije svega, ideja o tome koliko je pokojni Dragan 
imao novca kod sebe prije nego što je ubica na njega pucao potpuno je neozbiljna. Ko 
je to mogao da zna osim samog Dragana Bećirovića? Niti ga je policija pretresala, 
niti postoji zapisnik o takvoj službenoj radnji, niti je on prebrojavao novac pred 
trećim licima.  
Ne može biti nikakve sumnje da je ova informacija lažna, jer se radi o elementarnoj 
logici. Informacije koje je novinar “Dana” eventualno dobija od svojih izvora u 
policiji, ne oslobađaju ga obaveze da u ovakvim situacijama postupa sa naročitom 
pažnjom i da se uzdrži od očigledno netačnih i neodgovornih tvrdnji, posebno imajući 
u vidu da  takve tvrdnje usmjeravaju i istragu i pažnju javnosti u pogrešnom pravcu. 
Što se tiče informacije da je “kod njega pronađeno svega 200 (Eura)”, pouzdano 
znamo da je ona neistinita, jer taj iznos uopšte ne odgovara iznosu koji je pronađen 



 
 
 

7 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

kod Dragana nakon ubistva i koji je predat porodici, o čemu postoji zapisnik”, stoji u 
žalbi advokata Čolovića.  
 
Prije podnošenja žalbe Medijskom savjetu za samoregulaciju advokat Čolović se 
žalio ombudsmanu Dana zbog objavljivanja netačnih informacija. Ombudsman Dana 
je odbio ovu žalbu, a u obrazloženju se pozvao na objašnjenje novinarke Marije 
Palibrk koja tvrdi da je sporna informacija “…tokom poslednje tri godine objavljena 
u više od deset medija, uključujući i ''Dan”. Radi se o informaciji koja je medijima 
saopštena iz Uprave policije odmah nakon ubistva kada su tvrdili, a tvrde i sada, da 
istraga ide u više pravaca i da se ispituje i mogućnost da je pokojni Dragan Bećirović 
bio meta razbojnika. Samim tim što nema osumnjičenih ne može se sa sigurnošću 
isključiti bilo koji motiv.” 
 
Razmatrajući ovu žalbu Komisija za žalbe MSSa je uzela u obzir i argumente 
advokata Čolovića, kao i odgovor novinarke Palibrk i njene motive da objavi 
pomenute sporne informacije. Komisija je konstatovala da su na osnovu iznijetih 
dokaza očigledno sporne informacije o količini novca koju je pokojni Bećirović imao 
prije i poslije ubistva. Takođe je konstatovano da je izvor za ove informacije Uprava 
policije i da niko nije do objavljivanja ovog teksta demantovao ove navode. 
 
Komisija za žalbe nije pronašla u pisanju teksta “Petorica saslušani zbog ubistva 
Bećirovi ća” kršenje nekog od načela Kodeksa novinara. Smatramo da je novinarka 
Palibrk imala pravo da se koristi informacijama koje su već objavljene, a koje nije 
niko do sada demantovao. 
 
Ipak smatramo da je dnevna novina Dan trebalo da nađe mogućnosti, zbog prava 
javnosti da zna, da objavi reagovanje advokata Čolovića i samim tim upotpuni 
informacije o ovom tragičnom događaju. Informacija koju iznosi advokat Čolović o 
količni novca, koju je posjedovao pokojni Bećirović je relevantna i stava smo da bi 
njenim objavljivanjem “Dan” doprinio potpunijem i tačnijem informisanju javnosti, 
što je nadamo se cilj svih medija. 
 
 
 
Odgovor na žalbu v.d. izvršnog direktora IRF-a Zorana Vukčevića 
 

 
Medijskom Savjetu za samoregulaciju obratio se žalbom Zoran Vukčević v.d. izvršni 
direktor Investiciono-razvojnog fonda(IRF). G. Vukčević u žalbi tvrdi da je Portal 
Analitika objavio više netačnih konstatacija u tekstovima u kojima se bavio radom 
IRF. 
 



 
 
 

8 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Između ostaloga g. Vukčević  tvrdi da je izabran na mjesto predsjednika Odbora 
direktora Investiciono-razvojnog fonda Crne Gore A.D. dana 12.02.2014. godine, a 
ne kako je navedeno u novinarskim tekstovima Portala Analitika “u novembru 2013. 
godine”; da nije bio predsjednik Odbora direktora Investiciono-razvojnog fonda Crne 
Gore A.D. kada su donese odluke o odobrenju kredita bankama za preduzeća 
“Zetagaradnja Ljetopis” doo Podgorica i “Filan company”. On je dostavio 
dokumentaciju iz koje se vidi da su predmetne odluke donesene dana 23.01.2014. 
godine, u vrijeme kad Zoran Vukčević nije bio u Investiciono-razvojnom fondu Crne 
Gore A.D. 
 

Medijski savjet za samoregulaciju je zatražio stav redakcije Portrala Analitika  
povodom navedene žalbe. U odgovoru novinara portala  Siniše Goranovića i 
Jadranke Rabrenović između ostalog stoji: 
 
„Portal Analitika je u potpunosti postupio po zakonu o medijima i novinarskom 
kodeksu u predmetnom slučaju. Objavili smo dva reagovanja  gospodina Vukčevića 
na naslovnoj strani i na slajdu, gdje je bio objavljen i tekst. Naravno da smo iskoristili 
svoje pravo na polemiku, odnosno odgovor na navode gospodina Vukčevića.  Za 
razliku od reagovanja gospodina Vukčevića, naš tekst i odgovori nijesu bili ni 
pljuvački, ni napadački, ni uvredljivi.“   
 
Razmatrajući pomenuti prigovor Komisija za žalbe je bila u nedoumici kako da 
postupi u ovoj situaciji. Komisija nema mogućnosti da utvrđuje da li su neki navodi 
tačni ili ne osim ako to nije očigledno i njen zadatak je isključivo da provjeri da li su 
ispoštovani svi profesionalni standardi u određenom slučaju. 

Žalba g.Vukčevića se suštinski odnosi na polemiku koja se vodila između njega i 
novinara portala Analitika, a koja je uslijedila poslije objavljivanja teksta  “Uzima 
kredite sa 6 odsto a daje ih po 11 odsto” 4.11.2014 na pomenutom portalu. 

Komisija je konstatovala da su reagovanja g. Vukčevića integralno objavljivana na 
portalu, bez ikakvih skraćenja. Takođe je primjećeno da su  novinari priznali grešku 
koju su napravili kada su objavili da je Zoran Vukčević stupio na dužnost 
predsjednika odbora direktora IRF-a u novembru 2013 i da su se izvinuli zbog toga. 
Samim tim je i demantovano bilo kakvo povezivanje Zorana Vukčevića sa kreditima 
koji su odobreni u vrijeme kada on nije bio u IRF-u. 

Komisija za žalbe u zaključku konstatuje da je portal Analitika prekršio načelo 1 
Kodeksa novinara kada je objavio netačnu informaciju da je Zoran Vukčević 
predsjednik Odbora direktora IRF-a od novembra 2013. Komisija takođe konstatuje 
da su novinari priznali grešku i izvinuli se zbog nje. Takođe je konstatovano da su 
sva reagovanja Zorana Vukčevića objavljena u cjelosti čime je u potpunosti 
ispoštovano pravo na ispravku i odgovor. 



 
 
 

9 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Odgovor na žalbu novinara Siniše Lukovića 
 

Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Siniše Lukovića, novinara 
dnevnog lista Vijesti. U žalbi se novinar Luković žali da mu nije omogućeno da 
odgovori na napade i uvrede koje je o njemu objavio Slavko Mandić vlasnik Skala 
radija na portalu pomenutog radija u tekstu “Atak tivatskog Pinokia na Skala 
radio”.  

Povod za tekst Slavka Mandića “Atak tivatskog Pinokia na Skala radio”, koji je 
objavljen i na portalu Skala radija i u dnevnom listu Pobjeda, bio je tekst „Omiljeni 
mediji gradonačelnice Kotora pred izazovom ko će sad da finansira radio 
Skalu“? koji je objavljen u dnevnom listu Vijesti od 9. 11. 2014. 
 
Komisija za žalbe se obratila Skala radiju i tražila odgovor povodom navedene žalbe. 
U odgovoru Slavko Mandić direktor radija tvrdi da je odgovor Siniše Lukovića 
uredno objavljen na portalu Skala radija u šta se mogu uvjeriri svi koji hoće da 
posjete ovaj portal. 
 
Komisija za žalbe smatra da je objavljivanjem odgovora novinara Siniše Lukovića 
ispoštovano načelo Kodeksa novinara, koje se odnosi na objavljivanje reagovanja. 
Komisija takođe konstatuje da je i dnevni list Pobjeda ispoštovao ovo načelo 
objavljujući isto reagovanje. Takođe smo primjetili da dnevna novina Vijesti nije 
objavila reagovanje Slavka Mandića na tekst „Omiljeni mediji gradonačelnice 
Kotora pred izazovom ko će sad da finansira radio Skalu“? objavljen u toj novini 
što je suprotno načelu IV Kodeksa novinara. 
 
 
 
 
Odgovor na žalbu direktorice Akcije za ljudska prava Tee Gorjanc-
Prelević 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Tee Gorjanc-Prelević, 
direktorice nevladine organizacije Akcija za ljudska prava, zbog neprofesionalnog 
postupanja dnevnog lista Pobjeda u tekstu od 25.11.2014 “Piperović: Nova hajka iz 
kuhinje Gorjanc ”. Gorjanc-Prelević se žali da “tekst predstavlja jednostrano, 
senzacionalističko izvještavanje , koje je zasnovano samo na jednom, neprovjerenom 
izvoru”. Po njoj “nije ni pokušano da se obezbijedi komentar druge strane, što 
dodatno svjedoči o lošoj namjeri na kojoj se zasniva takva jednostranost.”   
 



 
 
 

10 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Medijski savjet za samoregulaciju je zatražio stav uredništva Pobjede povodom ove 
žalbe. U odgovoru glavnog i odgovornog urednika Vesne Šofranac stoji da 
je“...Pobjeda tražila od advokata Zorana Piperovića komentar na ocjenu Amnesti 
International u kojoj pominje tekst u našem listu i njegove riječi o slučaju SČ. Tačno 
je da se nijesmo obraćali HRA koja je prenijela saopštenje AI, niti smatramo da je to 
bilo potrebno buduci da nam HRA nije proslijedila saopštenje”.  

 
Komisija za žalbe Medijskog savjeta za samoregulaciju je uvidom u sporni tekst 
konstatovala da se radi o jednoj formi intervjua sa advokatom Zoranom Piperovićem. 
Takođe smo konstatovali da je ovaj intervju za povod imao saopštenje, koje je izdala 
organizacija Amnesti International. Advokat Piperović je u razgovoru za Pobjedu 
optužio Teu Gorjanc Prelević da stoji iza saopštenja Amnesti Internationala. 

Komisija za žalbe naglašava da novinska forma intervjua nije oblik izvještavanja, 
koji nameće obavezu novinaru da zatraži stav svake osobe koja se pomene u intervjuu 
od strane intervjuisanog lica. U ovom slučaju, ako je direktorica Akcije za ljudska 
prava smatrala da su izrečene neistinite tvrdnje, primjereno bi bilo da se obratila 
dnevnom listu Pobjeda sa odgovorom na navodne optužbe.  

To bi u ovom slučaju bio profesionalan način da se isprave netačne konstatacije, ako 
su one postojale u pomenutom intervjuu. Na osnovi ovoga Komisija za žalbe ne 
nalazi da je dnevni list Pobjeda prekršio Kodeks novinara zato što nije u istom tekstu 
zatražila i stav Tee Gorjanc Prelević povodom opužbi advokata Zorana Piperovića. 

Komisija za žalbe takođe želi da naglasi da dnevni list Pobjeda nije profesionalno 
postupio kada je objavio intervju sa advokatom Zoranom Piperovićem, povodom 
saopštenja Amnesti Internationala, a da samo saopštenje nije objavio prethodno. 
Izgovor da pomenuto saopštenje Akcija za ljudska prava nije dostavila Pobjedi, pa da 
zbog toga nije objavljeno ne stoji. 

Ovo saopštenje se moglo preuzeti sa agencija ili od drugih medija. Time bi Pobjeda 
ispunila obavezu koja se tiče cjelovitosti informacija jer bi objavila i tekst koji je bio 
povod za intervju sa advokatom Piperovićem. Na ovaj način su čitaoci ostali 
uskraćeni za potpunu informaciju i stav druge strane u ovom slučaju, a to je Amnesti 
International. 

Komisija smatra da je u zbog ovoga prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara, koje se 
odnosi na tačnost informacija: 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  



 
 
 

11 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 

Odgovor na žalbu predsjednice Vrhovnog suda Vesne Medenice 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od predsjednice Vrhovnog suda 
Vesne Medenice zbog neprofesionalnog objavljivanja njenog odgovora u dnevnoj 
novini Dan 23.10.2014. Dnevna novina Dan je 22.10.2014 na naslovnoj i na strani 9 
objavila tekst „Saslušani Veljović i Medenica“ u kome su iznesene informacije da je 
predsjednica Vrhovnog suda bila saslušana od strane specijalnog državnog tužioca 
Đorđine Ivanović. 
 
Istog dana je predsjednica Vrhovnog suda poslala odgovor na pomenuti tekst u kome 
je negirala objavljene navode. U broju od 23.10.2014 „Dan“ je objavio samo 
djelimično odgovor predsjednice Vrhovnog suda, a djelom ga je parafrazirao. 
 
Na prijedlog Medijskog savjeta za samoregulaciju predsjednica Vrhovnog suda je 
uputila žalbu ombudsmanu „Dana“. Ombudsman „Dana“ je žalbu usvojio i prihvatio 
predlog redakcije da se kao satisfakcija predsjednici Vrhovnog suda objavi njeno 
reagovanje u cjelosti. 
 
Komisija za žalbe Medijskog savjeta za samoregulaciju je razmatrala kompletnu 
dokumentaciju vezanu za nepravilno objavljivanje ispravke i odgovora u ovom 
slučaju. MSS smatra da je redakcija „Dana“ uradila profesionalnu stvar objavljujući 
naknadno cjelokupno saopštenje predsjednice Vrhovnog suda Vesne Medenice.    
 
MSS međutim, smatra da je ombudsman „Dana“ u svojoj odluci propustio da 
konstatuje kršenje načela Kodeksa novinara koje se odnosi na objavljivanje ispravke i 
odgovora. U konkretnom slučaju MSS smatra da je došlo do kršenja načela 4 
Kodeksa novinara nepravilnim objavljivanjem odgovora predsjednice Vrhovnog 
suda. 
 
MSS isto tako cijeni postupak redakcije Dana, koja se izvinula i naknadno obajvila 
kompletan tekst ispravke. 
Podsjećamo na načelo 4 Kodeksa novinara: 

 Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, 
taj medij mora u najkra ćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti 
plasirana tako da odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se 
mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi na prethodni nekorektni izvještaj.  

 



 
 
 

12 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Odgovor na žalbu Marijana Kaljevića 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Marijana Kaljevića zbog teksta 
objavljenog u Informeru od 16. oktobra „Šiptarska svinjarija“. U žalbi se kaže da 
„se pripadnici albanske manjine, koja čini dio građana Crne Gore, osjećaju ugroženo i 
diskriminisano povodom jučerašnjeg naslova gore pomenutog štampanog medija koji 
poziva na mržnju i nejednakost određenog nacionalnog korpusa građana Crne Gore. 

Naslov Informera „Šiptarska svinjarija “  u ovom kontekstu predstavlja kršenje 
ljudskih prava, vrijeđanje jedne nacije i precizno objašnjava gore navedena razloge 
koji su direktno objašnjenje za podnošenje ove žalbe. Dnevna novina na koju se 
odnosi žalba zastupljena je javnosti i društvu Crne Gore. Podnosilac žalbe smatra da 
su ovim aktom ugrožena ljudska prava, kao i da je prekršen zakona Krivičnog 
zakonika Crne Gore, član 370 - Izazivanje nacionalne, rasne i vjerske mržnje i 
netrpeljivosti.”  

Medijski savjet za samoregulaciju se ovim povodom već obratio crnogorskoj javnosti 
neposredno po objavljivanju spornog teksta i isti javno osudio. Ovom prilikom 
možemo samo da ponovimo da se u tekstu “Šiptarska svinjarija ” radi o brutalnom 
kršenju načela V Kodeksa novinara koje se odnosi na govor mržnje. 

Podsjećamo na smjerice za ovo načelo : 

(a) Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je  namijenjen širenju 
neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, 
nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi 
i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala izazvati 
prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju.  

(b) Novinari posebno moraju voditi računa da ničim ne doprinesu širenju 
etničke mržnje kada izvještavaju o događajima i pojavama koji u sebi sadrže 
elemente etničke mržnje. Obaveza je novinara da poštuje druge države i nacije. 

 
 
 
Odgovor na žalbu NVO LGBT Progres 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od NVO LGBT Forum Progres 
zbog objavljivanja seksualne orijentacije učesnika performansa, koji je ta NVO izvela 
na Međunarodni dan ljudskih prava u Skupštini Crne Gore. Tekst je objavljen u 



 
 
 

13 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

tabloidu Informer 11. Decembra 2014 sa naslovom “Džezvama na ombudsmana” i 
nadnaslovom “Gejevi zaratili sa Šućkom Bakovićem u Parlamentu CG”. NVO 
LGBT Forum Progresu je sporan nadanslov teksta i konstantno pominjanje učesnika 
protesta kao gejeva u tekstu. 

Komisija za žalbe Medijskog savjeta za samoregulaciju je nakon detaljne analize 
teksta konstatovala da se radi o eksplicitnom govoru mržnje u ovom slučaju. Ovakav 
način pisanja je neprihvatljiv i nije prvi put da ova novina diskriminiše neku od 
manjina. Isticanje nečije seksualne orijentacije je po svim standardima zabranjeno 
zbog širenja mržnje i netrpeljivosti prema pojedinim manjinama.  

 

Komisija za žalbe Medijskog savjeta za samoregulaciju najoštrije osuđuje ovakvo 
pisanje tabloida Informer i konstatuje da je u ovom tekstu prekršeno načelo 5 
Kodeksa novinara : 

Rasu, vjeru, nacionalnost, etničku pripadnost, seksualnu orijentaciju i porodični 
status čovjeka, novinar će pomenuti samo ako je to neophodno za informaciju.  

Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je nam ijenjen širenju 
neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, 
nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi 
i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala izazvati 
prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju. 

 
 
Odgovor na žalbu Socijaldemokratske partije 
 
 

Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Socijaldemokratske partije zbog 
neprofesionalnog izvještavanja o debati u Skupštini posvećenoj Prijedlogu zakona o 
izgradnji autoputa. U žalbi stoji da: „Kada  izvještava o temama koje su od javnog 
interesa, a kakva je ova, medijski Javni servis, po definiciji, mora da u svakoj prilici i 
u svakom momentu, prezentuje javnosti sve relevantne činjenice i misljenja koji 
doprinose sagledavanju svih aspekata problema / dileme . U pomenutom izvještaju, 
novinarka je  uložila  trud da izostavi svaki bitan aspekt debate, prenaglašavajuci one 
efemerne, iskrivljujući sadržaj diskusije i smisao izrečenog.... U centralnoj 
informativnoj emisiji Javnog servisa, ako je Javni servis, ne smije se događati da se 
realni događaji guraju u zasjenak i podređuju navodnom humoru novinarke, jer o 
njima ne izvještava radi njenih “dosjetki”, što je postala praksa. Ako uredništvo TV 
CG smatra da u programu nedostaje humorističkih priloga, može pokrenuti  posebnu 
humorističko-satiričnu emisiju ili rubriku, i dozvoliti gospođi  Debeljević da je vodi. 



 
 
 

14 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Možda će biti najgledanija na programu. Ali za takve žanrove sigurno nema mjesta u 
centralnoj informativnoj emisiji , u ozbiljnoj televiziji.“ 

MSS je povodom ove žalbe zatražilo stav TV Crne Gore. U odgovoru koji je 
potpisala novinarka Tatjana Debeljević, koja je ujedno i autor spornog priloga 
između ostaloga stoji: „Nikada nijesam dovela u pitanje značaj tema o auto-putu, ni u 
jednom od brojnih priloga koje sam uradila na ovu temu. Smatram da to nisam 
uradila ni u izvjestaju o raspravi iz Skupštine. Podnosioci prigovora ne bi trebalo da 
zanemaruju činjenicu da u pomenutom izvještaju teorijski nije bilo moguće 
predstaviti "sve relevantne činjenice i mišljenja" zbog toga što je izvještaj emitovan u 
Dnevniku trajao nekoliko minuta, a rasprava o budžetu, samo toga dana , nekoliko 
sati. Naši gledaoci su u direktnom TV prenosu imali priliku da čuju sve stavove i 
mišljenja, dok su u izvještaju bili samo oni koji su se tokom dana izdvojili… U 
pomenutom izvještaju apsolutno nije bilo pokušaja za senzacionalizmom putem 
"humoristično-satiričnih dosjetki" kako se navodi u predstavci. Podnosioci 
predstavke, izgleda su, previdjeli ili svjesno zanemarili činjenicu da gledaoci, nakon 
cjelodnevne rasprave koju su mogli direktno da prate na programu naše televizije, u 
Dnevniku očekuju dinamičan sažetak rasprave. To se ne može postići bez 
interesantnih kopči između izjava učesnika debate.” 
 
Komisija za žalbe je pažljivo pregladala sporni prilog iz TV Dnevnika. Komisija je 
saglasna da u tako kratkoj formi kakav je izvještaj za dnevnike nije moguće prikazati 
sve aspekte jedne diskusije koja je trajala nekoliko sati. Komisija takođe primjećuje 
da su u prilogu bili zastupljeni različiti stavovi o temi izgradnje autoputa. Činjenica 
jeste da je prilog prožet blago ironično-humorističnom notom izvještavanja.  
 
Komisiji je ipak ostao nejasan dio priloga koji se odnosi na iznošenje stavova 
poslanika Bora Banovića. Da bi se izveo objektivan sud mislili smo da je potrebno 
citirati taj dio priloga. Tekst novinarke: “Avanturizma u istorijskom danu nije falilo. 
Neki su se nakon sve pisanije upustili u avanturu postvljanja pitanja, ali samom sebi, 
kako bi došli do suda :Banović:”Postavio sam sebi tri bloka pitanja”; Novinar:” kada 
je na njih odgovorio, odgovorio je istorijskom izazovu”; Banović:” “Kad se nešto 
gradi treba ga graditi onako kako se gradi”. Novinar :”Razgovor Banovića sa samim 
sobom se svidio ministru”. 

Komisija za žalbe nema negativan stav prema slobodnijoj formi izvještavanja čak ni 
u tv dnevniku, koji je veoma zahtjevan i koji ne ostavlja puno prostora za komentare, 
ako nije u pitanju upravo komentar. Sporni prilog o kome je riječ je u većem dijelu 
profesionalno odrađen i uspio je da održi ravnotežu između  profesionalnog 
novinarskog izvještavanja i jedne slobodnije interpretacije događaja. Komisija 
međutim ima zamjerku na dio priloga koji se odnosi na izlaganje poslanika Banovića.  



 
 
 

15 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Mišljenja smo da je nivo ironije i humora u tom dijelu prešao granicu 
profesionalnosti i da je nivo komentarisanja novinarke Banovićevog izlaganja prešao 
mjeru neutralnog izvještavanja, kakav je bio prema ostalim sagovornicima u prilogu. 
Komisiji je ostalo nejasno zašto je novinarka pominjala u prilogu da je Banović sebi 
postavio određena tri pitanja i da je sebi odgovarao, a da gledaoce nije upoznala sa 
sadržinom tih pitanja i odgovora. 

Komisija za žalbe smatra da je u većem dijelu prilog o debati u Skupštini o izgradnji 
autoputa profesionalno urađen. Komisija takođe podsjeća da izvještavanje o 
pojedinim događajima ne ostavlja puno prostora za slobodnije novinarske forme u 
formatu dnevnika. Komisija takođe konstatuje da je u dijelu priloga koji se odnosi na 
komentarisanje izlaganja poslanika Banovića pređena granica koja odvaja 
komentarisanje od izvještavanja i da nije jasno do kraja šta je novinarka htjela da 
kaže. Podsjećamo na načelo 3 Kodeksa novinara: 

 Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

 
 
 
 
Monitoring medija 
 
 
 
DAN 16. Septembar 
 
 
Dnevni list Dan je 16. Septembra najavio preko polovine naslovne strane, a na 
stranama 10 i 11 objavio tekst „Prenamjenom zemljišta sinu napunio džepove“. Tekst 
prenosi istraživanje nevladine organizacije MANS o zloupotrebama u barskom 
katastru. Između ostalog u njemu se optužuje Dragan Kovačević bivši načelnik 
Upravne jedinice za nekretnine u Baru da je počinio više nelegalnih radnji uključujući 
i odobravanje prenemjene zemljišta, koja je u vlasništvu njegovog sina. Iako su u 
tekstu izrečene teške optužbe na račun Kovačevića, novinar nije našao za shodno da 
uzme izjavu od njega kako bi i druga strana imala priliku da saopšti svoje argumente. 
 
MSS smatra da se radi o kršenju načela 1 Kodeksa novinara, koje se odnosi na 
cjelovitost informacija, jer tekst jednostrano tretira problem o kome piše. 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 



 
 
 

16 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

Kao pozitivnu stranu navodimo da je „Dan“ 18.septembra objavio reagovanje 
Kovačevića na ovaj sporni tekst. 
 
 
 
INFORMER 17. septembar  
 
 
Na naslovnoj strani je najavljen, a na stranama 2 i 3 objavljen  tekst pod nasloom 
“Daliborka Uljarević muljala sa kešom u Srbiji” i nadnaslovom “Kako je poslovala u 
Srbiji”.  U podnaslovu se tvrdi da je direktorka Centra za građansko obrazovanje iz 
Podgorice prije pet godina u Srbiji bila u velikim problemima zbog finansijskih 
mućki, te da je na projektu studentskog lista koji je vodila nestalo 100 hiljada dolara.   
 
MSS smatra da su tekstom iznesene optužbe za prilično teške finansijske 
malverzacije bazirane na neprovjereim  tvrdnjama za koje nema dokaza- 
Samim terminom “muljala sa kešom” iznosi se teška optužba bez dokaza. Pri tome, 
list nije kontaktirao Uljarević kako bi čuo i njenu stranu.  
 
MSS smatra da je ovim prekršeno prvo načelo Kodeksa novinara koje govori o 
opštim standardima, te smjernice koje kažu:     

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

Takođe, član tri Kodeksa kaže između ostaloga, da se glasine i pretpostavke moraju 
nedvosmisleno naznačiti kao takve.  
 
 
 
BLIC 26. Septembar 
 
 
Dnevni list Blic je na naslovnoj strani najavio, a na strani 3 objavio tekst „Mafija 
danima vozila Bogojevića u gepeku?“. List se poziva na izjave nekih opozicionih 
funkcionera da je vlast u Podgorici formirana pod pritiskom mafije i na tvit Nebojše 
Medojevića da je neko vožen u malo većem gepeku. Iako je poslije naslovne 



 
 
 

17 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

konstrukcije stavljen znak pitanja, Medijski savjet za samoregulaciju smatra da se 
radi o senzacionalizmu bez relanog pokrića. Same činjenice iznesene u tekstu teško 
da mogu da budu opravdanje za gore navedenu naslovnu konstrukciju. 
 
MSS konstatuje da je u ovom slučaju prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara koje se 
odnosi na senzacionalizam: 

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
 
DAN 4. Oktobar 
 
 
Dnevni list Dan je najavio na naslovnoj, a objavio na strani 7 tekst „Sina su mi ubili 
jer je vidio Šarića“. Tekst prenosi izjave Duška Popovića oca ubijenog Luke 
Popovića da je navodno njegov sin ubijen jer je vidio Darka Šarića u Crnoj Gori dok 
je bio u bjekstvu. U prilično dugom tekstu se ne navodi ni jedan drugi izvor za ovu 
tvrdnju. 
MSS smatra da se u ovom tekstu radi o senzacionalizmu bez realnog pokrića i 
jednostranom izvještavanju. Smatramo da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara : 

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Pobjeda 6.oktobar 
 
 
Dnevni list Pobjeda je na naslovnoj strani najavio, a na strani 5 objavio tekst 
„Miodrag Leki ć formira sopstvenu partiju“. Tekst govori o navodnim namjerama 



 
 
 

18 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Miodraga Lekića, lidera Demokratskog Fronta da formira sopstvenu partiju. Za sve 
informacije u tekstu izvor je anoniman, a novinar nije pokušao da kontaktira ni 
Lekića, niti nekog od političara, koji se pominju kao njegovi budući saradnici. 
 
MSS smatra da novinar nije pružio realne pokazatelje da ima dokaze za tvrdnje koje 
su iznesene. Osim ogoljenog senzacionalizma ovaj tekst nema informaciju koja je 
potkrijepljena realnim činjenicama. 
MSS zbog navedenog smatra da se radi o kršenju načela 1 Kodeksa novinara: 

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Informer 26. Oktobar 
 
 
List je na naslovnoj strani objavio veliki naslov „Šiptarska svinjarija!“.  
Riječ je o tekstu povodom fudbalske utakmice koja se prethodne večeri igrala između 
Srbije i Albanije u Beogradu, a koja je prekinuta nakon što je na stadion uletio već 
legendarni  „dron“ sa zastavom takozvane Velike Albanije. 
 
Ovaj tekst po mišljenju MSS-a predstavlja, ukoliko se može praviti takva 
komparacija – najteže kršenje kodeksa u periodu koji obrađuje izvještaj, zbog kojeg 
je MSS i javno reagovao.  
 
Po mišljenju MSS-a, u najkraćem, ovaj tekst i njegova oprema predstavljaju tešku 
zloupotrebu slobode govora i javne riječi i brutalno medijsko širenje nacionalne 
mržnje kakvu smo vidjeli i kakva je imala pogubne i devastirajuće posljedice tokom 
ratova u ex Jugoslaviji.   
 
Nastavak naslova ispod fotografija slavlja Albanaca u Tuzima, Plavu i Ulcinju je 
„Slavili u gradovima velike Albanije” uz manji naslov i nadnaslov „Haos u Tuzima: 
Tuča Albanaca i Crnogoraca“. 
Podnasov je takođe tendenciozan: “Posle sramotnog prekida utakmice Srbija – 
Albanija u Beogradu, stotine Albanaca izašle na ulice gradova Crne Gore kako bi 
nastavili sa političkim provokacijama“.  
 



 
 
 

19 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Na unutrašnjim stranama, drugoj i trećoj, naslovna konstrukcija je drugačija, pa 
nadnaslov glasi „Šiptarska svinjarija: bauk nacionalizma nadvio se i nad Crnom 
Gorom“ i naslovom “U Tuzima tuča đaka i roditelja, u Ulcinju slavili ‘veliku 
Albaniju “, i dodatkom na podnaslov sa naslovne „Slaveći nepostojeću državu, 
izazvali tuču, pucali iz vatrenog oružja, maltretirali ljude “.  
 
MSS smatra da cijeli tekst, oprema i fotografije služe u cilju raspirivanja nacionalne i 
vjerske mržnje. Zaključkom teksta da se “slavilo nešto što bi u svakoj drugoj državi 
bilo za najoštriju osudu”, list to još više pojačava i naglašava, implicirajući da je riječ 
o događaju koji bi morali svi “najoštrije osuditi”, ako bi htjeli biti kao sve “ostale 
države”.   
 
List ide dotle da su i obnaženoj djevojci iz stalne rubrike „Informerka“ koja na šaljiv 
način sa erotskim konotacijama komentariše temu sa druge i treće strane, stavljene 
riječi nimalo naivne “Meni je ovih Šiptara pun kofer“. 
I kada je list izašao, Medijski savjet za samoregulaviju je oštro reagovao saopštenjem 
ta štampu. Medijski savjet još jednom najotrštrije osuđuje pisanje Informera  

U Kodeksu se kaže, u smjernicama za načelo  5, koje govori o jeziku mržnje:   

Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je nam ijenjen širenju 
neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, 
nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi 
i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala izazvati 
prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju.  

Novinari posebno moraju voditi računa da ničim ne doprinesu širenju etničke 
mržnje kada izvještavaju o događajima i pojavama koji u sebi sadrže elemente 
etničke mržnje. Obaveza je novinara da poštuje druge države i nacije.  

 
 
VIJESTI 29. oktobar 
 
 
Naslov teksta na strani  37 je “Podgoričanka optužila osoblje Kliničkog i tvrdi: 
Nijesu htjeli da liječe bebu” i podnaslovom “Iz Instituta za bolesti djece 
Klini čkog centra odbacuju optužbe navodeći da je dijete više puta bilo 
hospitalizovano”. 
 



 
 
 

20 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

U tekstu se tvrdi da je osoblje Instituta za bolesti djece odbilo da pruži zdravstenu 
pomoć njenom djetetu. U tekstu se iznosi niz optužbi na njihov rad, na navodni  
javašluk i neljubaznost i tome slično.  
 
MSS smatra da na posebno pažljiv i delikatan način treba publikovati tekstove u 
kojima se iznose ovako teške tvrdnje kao što je odbijanje ljekarske pomoći djeci  i 
izbjegavati senzacionalističke naslove koji ne doprinose rješavanju problema ukoliko 
ga ima. 
Prvi član Kodeksa, koji je po mišljenju MSS-a prekršen, kaže da je: 

Dužnost novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u 
vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću. 

Smjernice za njegovu primjenu kažu:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

Kodeks takođe u članu 3 kaže da se glasine i pretpostavke moraju  
nedvosmisleno naznačiti kao takve.  

List nije ispoštovao korektno pravilo druge strane, jer je optužba data na upadljivo 
dominantan način u odnosu na izjavu iz Instituta. 
   
 
 
VIJESTI 29. oktobar 
 
 
List je na strani 5 objavio tekst pod naslovom “Otpremnine: Bivši radnici Prerade 
izgubili spor”  i naslovom: “Moraju da plate i Ani 43.250 eura”.  
Iz teksta je jasno da nije riječ o novcu koji je dobila advokatkinja Ana Kolarević, koja 
je zastupala Preradu u ovom sporu, već da je riječ o troškovima postupka, koji će 



 
 
 

21 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

radnici prema sudskoj presudi, ukoliko bude pravosnažna, morati da isplate bivšoj 
firmi, tako da je naslov zapravo – neistina.  
 
Rečenica iz teksta koja objašnjava ovaj slučaj glasi: “Bivši radnici Prerade u stečaju 
izgubili su sudski spor kojim su tražili isplatu većih otpremnina, zbog čega moraju za 
troškove postupka isplatiti poslodavcu 43.250 eura, što pokriva trošak advokatice 
Prerade Ane Kolarević”.  
 
U tekstu se ne navodi koliki je taj trošak, da li cijela cifra, ili neki njen dio. Naslovna 
kompozicija sugeriše, pak, da se upravo ovom cifrom pokrivaju troškovi Kolarević, 
te da će poslodavac, koji je dobio spor kao tužena strana, morati da isplati cijelu cifru 
za advokatkinju.     
 
MSS smatra da je riječ o manipulativnom naslovu, koji nema veze sa tekstom. Tim 
prije što je uz njega objavljena velika fotografija Kolarević, tako da se stiče utisak da 
je ona jedna od strana u sporu, a ne zastupnica tužene strane.  
 
MSS smatra da je prekršena smjernica za načelo 1 Kodeksa koji tretira opšte 
standarde:     

Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi mogli navesti 
na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne smiju biti 
iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se desile.  

MSS smatra da je ovdje prekršeno i načelo 3 Kodeksa koje govori o tome da su za 
novinara činjenice neprikosnovene:  

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 

 
 
Informer 30. oktobar  
 
 
Naslovnica je izašla sa nadnaslovom “Zoo-seks afera tema o kojoj se priča” i 
naslovom “Ko je ološ? Onaj ko ima seks sa psima ili onaj ko neće da ćuti?”  
Podnaslov je dug: “Probajte da shvatite: prvo se jedna ženska osoba seksala sa 
psima, neko je to snimao pa je sve to dospelo u javnost. A u javnost je osim tog 
snimka dospela i informacija ili tvrdnja da je u pitanju Vanja Ćalović. Naš list 



 
 
 

22 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

nije ološ, kako nas etiketira lider Fronta Miodrag Lekić. Ološ je onaj ko 
zlostavlja pse, ako ćemo pošteno. Zašto se neki trude da nas ugase i zabrane?”  
 
Na naslovnici  je objavljena i fotografija nage ženske osobe dok masturbira. Tekst je 
objavljen na drugoj i trećoj strani uz fotografiju iste ženske osobe dok se skida.  
 
MSS smatra  da je neprimjereno i neprofesionalno polemisati sa optužbama, u ovom 
slučaju lidera DF Miodraga Lekića, tako što će se nastaviti niz tekstova o zooseks 
aferi na način koji prevazilazi “interes javnosti da zna”, i koji su prerasli, kako je i 
MSS isticao, u medijsku kampanju protiv osobe, zbog koje je lider DF-a i dao ovakvu 
osudu Informera, konkretno – Vanje Ćalović, direktorke MANS-a. 
Informer jeste tabloid, ali to ne podrazumijeva ignorisanje i kršenje i najnižih 
standarda profesije, koji podrazumijevaju poštovanje ličnosti i ličnog integriteta.  
MSS podsjeća da član 8 Kodeksa kaže:  

Novinar je dužan da se krajnje pažljivo odnosi prema privatnom životu ljudi. 
Pravo na privatnost obrnuto je srazmjerno značaju javne funkcije koju 
pojedinac obavlja, ali je i u tim slučajevima nužno poštovati ljudsko 
dostojanstvo.  

Osim toga, objavljivanje fotografija ženske osobe koja masturbira ili se skida, po 
mišljenju MSS-a, je samo usmjereno na vulgarni senzacionalizam, budući da tu nije 
riječ ni o kakvom devijantnom ponašanju. 

Stoga, ove fotografije i naslovna kompozicija ni  u kom slučaju ne doprinose 
“razotkrivanju istine u vezi direktorke MANS-a”, čime ovaj list opravdava dugi niz 
tekstova koji je objavio o Ćalović.   

U Kodeksu stoji da: novinar ne smije da zadire u privatni život neke osobe i 
izvještava o njemu bez dozvole te osobe, te da se pravo javnosti da zna, mora  
uvijek pažljivo odmjeriti u odnosu na lična prava ljudi. Izvještavanje o 
privatnom životu neke osobe može biti opravdano samo u slučajevima od 
posebnog interesa za javnost. 

Sve navedene stavke Kodeksa su po mišljenju MSS-a u ovom slučaju prekršene.   

 
 
DAN 2. Novembar 
 
 
„Dan“ je 2.novembra objavio tekst „Pretučena jer je odbila da plati reket policiji“, 
koji se bavi slučajem premlaćivanja Dragice Rastoder, vlasnice jednog podgoričkog 



 
 
 

23 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

ugostiteljskog objekta. Tekst je korektno napisan, ali naslovna konstrukcija ne 
odgovara njegovom sadržaju. I dok se u tekstu određeni policajci pominju kao samo 
neki od mogućih napadača u naslovu se zaključuje da su oni počinioci ovog nedjela. 
 
MSS smatra da se radi o senzacionalizmu bez pokrića u naslovu i o iznošenju 
netačnih konstrukcija za koje i novinar u tekstu tvrdi da su samo pretpostavke. MSS 
smatra da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara: 
 
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
 
 
DAN 5. Novembar 
 
 
„Dan“ je 5. Oktobra objavio tekst sa naslovom „Državna veleizdaja da bi 
Đukanović i Alijev zaradili milijarde “. Tekst prenosi izjavu poslanika Koče 
Pavlovića koji tvrdi da je odluka Vlade kojom se Hrvatskoj prepušta istraživanje i 
eksploatacija u podmorju ispred Prevlake „velekriminal sa svim obilježjima 
veleizdaje“.  
 
Pavlović u tekstu između ostalog tvrdi da se„radi se o tzv. „barter aranžmanu”, kojim 
će Vlada Crne Gore kompletan posao oko Prevlake ustupiti Hrvatskoj, koja će zauz-
vrat eksploataciju tih ležišta povjeriti kompaniji u kojoj korumpirani dvojac Đukano-
vić–Alijev ima sopstveni biznis interes. 
  
Organizatori ovog kriminala računaju da će ta odluka Vlade u Crnoj Gori biti protu-
mačena kao Đukanovićevo vraćanje duga Hrvatskoj, zbog njihovog konstruktivnog 
ćutanja oko Milovih ratnih devedesetih. To je samo još jedna dimna zavjesa iza koje 
je planirano da se odigra najveća korupcionaška pljačka u istoriji Crne Gore, Balkana, 
a vjerovatno i čitave Evrope“. 
 
U tekstu se osim ovog stava poslanika Pavlovića ne navodi ni jedan izvor za ovako 
ozbiljne optužbe, niti je kontaktiran iko iz Vlade ili okruženja Đukanovića, kako bi se 
uzela izjava i druge strane. 
 
MSS smatra da se radi o čistom senzacionalizmu bez ikakvih relanih dokaza i bez 
uzimanja izjava od druge strane. 
U ovom tekstu je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara: 



 
 
 

24 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
 
 
Informer 6. novembar 
 
 
List je na naslovnoj strani, uz tekst naslovljen ”Stankoviću, otkrij ko je devojka iz 
pornića”  uz portrete VDT-a Ivice Stankovića i izvršne direktorke MANS-a Vanje 
Ćalović objavio fotografiju ženske osobe koja masturbira na fotelji i dva psa 
dalmatinca u prvom planu.  Fotografija je objavljena i uz tekst sa druge i treće strane 
koji je najavljen na naslovnici.  
 
MSS može i u ovom slučaju samo da ponovi stavove vezane za Informer od 30. 
oktobra.   
 
 
 
INFORMER 8. i 9. novembar  
 
 
List je na prvoj strani objavio naslov „Vanja, čiji su ovo psi?“ i podnaslovom „Na 
porno snimku se vide dva dalmatinca, takvu rasu posjeduje i šefica MANS-a čije 
ime se dovodi u vezu sa ovim materijalom.” Nadnaslov je „Zooseks afera - rešite 
slučaj i scene snimka o kom priča Crna Gora“. 
  
Na stranama 2 i 3, za razliku od naslovne, na kojoj je fotografija Ćalović kako šeta sa 
svoja dva psa dalmatinca, objavljen je skrinšot sa snimaka u sobi, koje je ovaj tabloid 
i ranije objavljivao.     
 
MSS može samo ponoviti da je ovako dug  niz tekstova na istu temu, uprkos “težnji 
za istinom”, zbog načina i tretmana teme, prerastao u kampanju protiv jedne osobe, u 
kojoj je ovaj tekst samo jedan u tom nizu.  
 
 
 
 
 



 
 
 

25 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Vijesti 11. novembar  
 
 
List je objavio izvode iz intervjua koji je bivši njemački ambasador Pius Fišer dao za 
TV Vijesti. Naslov teksta je bio “Korupcija i kriminal na licu države ”.  
Fišer u intervjuu nije, međutim kazao “na licu države” već je koristio izraz “imidžu 
države”, što su mogli znati samo čitaoci koji su gledali intervju na TV Vijesti ili 
pročitali Fišerov demanti objavljen u Vijestima 12. novembra. 
Bivši njemački ambasador u Crnoj Gori kazao je u svom reagovanju da “list na 
senzacionalistički način distorzira pravi sadržaj i duh intervjua”.  

MSS smatra da je ovdje riječ o namjernom ili nenamjernom iskrivljavanju činjenica, 
koje je dovelo do potpuno netačne interpretacije ambasadorovih riječi.  

MSS smatra da je prekršen  član 1 Kodeksa o opštim standardima i smjernici koja 
kaže:   

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

 
 
Informer 11. novembar 
 
 
List je u vrhu naslovnice objavio nadnaslov “Zašto Pijus Fišer napada Informer 
CG”, i naslovom “Penzioner i ljubavnik stao uz Miška i Željka”.  
MSS smatra da je ovakvo kvalifikovanje bivšeg njemačkog ambasadorau Crnoj Gori 
uvredljivo.  
Na stranama 4 i 5 sa naslovom “Penzionisana bruka” i podnaslovom u kojem Fišera 
naziva “Vremešnim”.  
 
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je način na koji je list pisao o bivšem 
ambasadoru diskriminatorski u odnosu na njegovu dob, te da zadire u intimu koja se 
ne tiče javnosti kvalifikacijom “ljubavnik” koja se koristi u ironičnom kontekstu. 
 



 
 
 

26 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

MSS smatra da je ovim prekršen Kodeks, odnosno njegov član 8 i smjernice za 
njegovu primjenu:  

 Novinar ne smije da zadire u privatni život neke osobe i izvještava o njemu bez 
dozvole te osobe. Pravo javnosti da zna, mora se uvijek pažljivo odmjeriti u 
odnosu na lična prava ljudi. 
Izvještavanje o privatnom životu neke osobe može biti opravdano samo u 
slučajevima od posebnog interesa za javnost. Takvi slučajevi su, na primjer, 
radnje koje ugrožavaju zdravlje i bezbjednost gradjana i društva (kriminalne i 
teroristi čke radnje, korupcija, itd.)  što ovdje nije slučaj.  

U Kodeksu stoji da je  Izvještavanje o privatnom životu neke osobe, opravdano 
je i ako se time sprječava da javnost bude zavedena izjavom ili postupkom 
nekog pojedinca, kao, recimo, u slučaju kada neka osoba radi odredjene stvari u 
privatnom životu, a javno ih osuđuje, što ovdje nije slučaj.  

 

Informer 12. novembar  
 
 
List je na naslovnij strani objavio tekst sa nadnaslovom “Otkrivamo zašto je Pijus 
Fišer penzionisan” i naslovom “Smenjen jer je ljubavnici davao pare?” 
List je na naslovnici objavio i zajedničku fotografiju bivšeg njemačkog ambasadora u 
Crnoj Gori sa Vanjom Pantović, vlasnicom baletske škole “Princeza Ksenija”. U listu 
se na drugoj i trećoj strani piše da je Fišer dodijelio novac direktorki baletske škole sa 
kojom je u vezi, te da je zbog toga navodno prošle godine “sklonjen” sa funkcije 
ambasadora u Crnoj Gori.  
 
MSS smatra da je riječ o tvrdnjama za koje u tekstu nema uvjerljivog utemeljenja, te 
da je time prekršeno pravilo 1 Kodeksa i smjernice za opšti standard i tačnost:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

 Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete 
sve odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 



 
 
 

27 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

Iako  uz naslov stoji znak pitanja, MSS smatra da su tvrdnje iznesene u tekstu 
nedvosmislene i da čitaoca upućuju na zaključak da su tvrdnje tačne. 
List nije ispoštovao ni pravilo druge strane jer nije kontaktirao ni Fišera niti Pantović.      
 
 
 
Informer 15. novembar 
 
 
Na prvoj strani je objavljen  naslov „Rani radovi zaštitnika direktorke MANS-a “ 
„Robin Hud ucjenjivao Ćalovićevu pornićem“!   
“Robin Hud” se odnosi na novinara Darka Ivanovića koji vodi istoimenu emisiju na 
Javnom servisu, pa se u podnaslovu kaže „Darko Ivanovi ć, urednik emisije Robin 
Hud i aktivista Građanske alijanse pornić u kojem  je navodno Vanja Ćalović 
pre nekoliko godina koristio da bi njime ucenjivao direktorku MANS-a tokom 
sukoba u NVO sektoru“. U tekstu na stranama 2 i 3 tvrdi se da je Ivanović “prvi po 
Podgorici pričao detalje sa šokantnog snimka”. 
 
MSS smatra da je list objavio neprovjerene informacije, te da je posebno 
problematično to što je tekst izašao (tek) nakon Ivanovićevog nastupa na RTCG u 
emisiji “Replika” u kojoj je polemisao sa Vučićevićem, vlasnikom Informera.  

MSS smatra da je list prekršio član 1 Kodeksa, odnosno smjernice za njegovu 
primjenu:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

 
 



 
 
 

28 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Informer 15. novembar 
 
 
Na strani 3 objavljen je tekst „Fišer platio 120.000 evra za stan Vanje Pantović!“ 
Uz tekst je objavljena fotografija Fišera sa Pantović, za koju se tvrdi da je bila 
Fišerova partnerka, te se navode detalji iz privatnog života da je stav Fišera o 
crnogorskoj vlasti bio pozitivan, ali da ga je navodno promijenio “nakon što mu je 
„ljubavnicu preoteo jedan domaći funkcioner”. 
 
MSS smatra da je list iznio tvrdnje za koje nema dokaza, čime je prekršio smjernicu 
za načelo 1 koja govori o opštim standardima i tačnosti informacije.  
Međutim, u konkretnom slučaju, MSS smatra problematičnijim kršenje člana 8 koji 
govori o provatnosti. Jer, i u slučaju da je ova informacija tačna, MSS ne vidi koji bi 
bio interes javnosti da zna nešto što zadire u osnovna ljudska prava – da li će neko 
nekome nešto pokloniti, ma koje vrijednosti bio taj poklon.  
 
MSS smatra da je dakle, prekršeno načelo 8 i da je objavljena informacija koja nije 
od javnog interesa.  
Smjernica za ovo načelo kaže:  
Novinar ne smije da zadire u privatni život neke osobe i izvještava o njemu bez 
dozvole te osobe.  
Ovaj princip nije ispoštovam. I dalje:  
 Pravo javnosti da zna, mora se uvijek pažljivo odmjeriti u odnosu na lična 
prava ljudi. 
I ovaj je princip u ovom slučaju, po mišljenju MSS prekršen.  
 
Dio u kojem list tvrdi da je ambasador promijenio stav o crnogorskoj vlasti nakon što 
mu je “ljubavnicu preoteo” neimenovani domaći funkcioner potpuno je, po mišljenju 
MSS-a  proizvoljan i takođe je usmjeren na rušenje ličnog integriteta i Fišera i 
Pantović.   
Takođe i ovim dijelom teksta list je prekršio navedene dijelove Kodeksa o poštovanju 
privatnosti u nepostojanju interesa javnosti da zna ove pojedinosti.   
 
 
Dnevne novine, 18. novembar 
 
 
List je objavio skandaloznu naslovnu stranu sa fotografijom momenta u kojem se 
ekshumira preminula beba rođena u bjelopoljskoj bolnici tri dana ranije. 
Nadnaslov je “Šokantno: Obavljena ekshumacija, otac preminule bebe: “Nađite 
krivca, ja ću mu presuditi” .  



 
 
 

29 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 
MSS smatra da je krajnje neprimjereno nazivati ekshumaciju šokantnom, a pri tome 
objaviti fotografiju sa jednog krajnje teškog čina za porodicu čime se zapravo s 
namjerom želi šokirati javnost. 
 
MSS osuđuje ovakav senzacionalistički način izvještavanja o krajnje delikatnim 
momentima i takođe smatra krajnje neprimjerenim objavljivanje prijetnje u naslovu.  
List je i na strani 17 objavio isti naslov i još jednu  fotografiju sa čina ekshumacije. 
U smjernicama za član 8 koji tretita pravo na privatnost stoji:  

Izvještaj je neadekvatno senzacionalan ako se osoba na koju se on odnosi tretira 
kao objekat. Ovo se naročito ti če slučajeva kada izvještaji o osobama koje 
umiru, fizi čki ili mentalno pate, prevazilaze interes javnosti i potrebu publike za 
informacijom.  

Prihvatljiva granica, prilikom izvještavanja o nesrećama i prirodnim 
katastrofama, je ona koja znači poštovanje prema patnji žrtava i osjećanjima 
članova njihovih porodica. Žrtve nesreće ne smiju se dovesti u situaciju da po 
drugi put pate zbog prikazivanja u medijima.  

Medijski savjet za samoregulaciju smatra da nijedno od ovih pravila nije ispoštovano, 
odnosno da su ova pravila grubo prekršena i oštro osuđuje ovakav način pisanja o 
jednom teškom porodičnom momentu..  

 
Vijesti 21. novembar  
 
 
Na naslovnoj strani je najavljen tekst sa nadnaslovom “Porodica Ramović krivi 
bjelopoljsku bolnicu za smrt svog djeteta 5 avgusta” i naslovom: “Ljekarka rekla 
da je sepsa, dijete umrlo zbog srčane mane”. U legendi pod fotografijom navedene 
su riječi majke umrle bebe: “Tjerali su me da dojim dijete, koje sam tako, u 
stvari. ubijala” . Tekst je objavljen na strani 11.  
Uz najavu je objavljena manja fotografija ljekarke Andrijane Vojinović- Kočović i 
njena izjava da odgovorno tvrdi da nije ni bila pripravna u vrijeme nesrećnog 
događaja, te da beba ne bi bila živa ni da je ostala ni u Bijelom Polju. 
 
MSS smatra da je optužba iz naslova teška, te da je izuzetno dominantan  naslov u 
odnosu na demanti koji suštinski ne mijenja ništa u odnosu na teške tvrdnje, odnosno, 
da je samo formalno ispoštovano pravilo druge strane. 
   



 
 
 

30 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Stoga MSS smatra da je ovdje prekršeno pravilo 1 Kodeksa i sljedeće smjenice za 
njegovu primjenu:   

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje.Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

MSS napominje da je nakon infekcije u bjelopoljskoj bolnici i smrti jedne od beba, 
objavljen u štampi niz tekstova u kojima se osoblje ove ili nekih drugih bolnica 
optužuje za nesavjestan rad i javašluk, što je dobilo oblike medijske kampanje protiv 
cijele ljekarske branše. Pri tome su uzimane izjave od potpunih laika i nestručnih 
ljudi koji su na svoj način tumačili čisto stručne pojmove i zdravstvene probleme, što 
je pristup koji ne doprinosi niti rasvjetljavanju nemilog događaja u bjelopoljskoj 
bolnici, niti tome da se takvo nešto ponovo ne desi.      
   
 
DAN 27. Novembar  
 
 
Dnevna novina Dan je objavila 27. Novembra kolumnu Mihaila Medenice pod 
naslovom „Međa Mila manitoga“. Kolumna je ilustrovana fotomontažom na kojoj 
je Milo Đukanović stavljen na plakat kultnog filma Kum. Kolumna je reakcija na 
neposredno izrečen stav premijera Mila Đukanovića da Crna Gora nije podržala 
atentat 1914 u Sarajevu. Autor Mihailo Mednica je u ovom tekstu polemisao sa 
Đukanovićevim stavovima. 



 
 
 

31 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 
U samom tekstu je izneseno više uvreda na račun Đukanovića(maniti, nesoj,avetni...) 
samo zbog toga što autor Medenica ima drugačiji stav o jednom istorijskom 
događaju. Takođe fotomontaža, kojom je ilustrovan tekst, a koja ima za cilj da 
predstavi Đukanovića kao mafijaša takođe ima za cilj vrijeđanje. 
 
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je neprihvatljivo vrijeđanje bilo koje 
ličnosti zbog drugačijeg pogleda ili mišljenja.Ovaj tekst ne samo što vrijeđa, već i širi 
netoleranciju i diskriminaciju prema svima koji drugačije misle. 
 
MSS smatra da ovaj tekst predstavlja otvoreno kršenje načela 1 Kodeksa novinara: 
 
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. 
 
 
 
PORTALI 
 
 
Tokom perioda koji tretira ovaj izvještaj Medijskog savjeta za samoregulaciju, nije 
bilo ni jedne žalbe na profesionalan odnos i etički tretman portala u Crnoj Gori. Bez 
obzira što Kodeks novinara Crne Gore ne spominje on line novinarstvo, budući da se 
radi o etičkim standardima novinarske profesije, stav je MSS da se ta pravila odnose i 
na rad portala i na komentare čitalaca, jer se u tom domenu, otvorene i široke 
interakcije između medija i čitalaca, najčešće zloupotrebljava sloboda izražavanja. 
 
Stav MSS-a jeste  da je uredništvo medija odgovorno za sve što se objavi na internet 
portalu. Pa tako i za komentare čitalaca - najčešće potpisanih “nik nejmom” ili samo 
kao “anonimusi” - koji su postali  sastavni dio teksta, što doprinosi sve većoj 
popularnosti i uticaju portala.  
 
 Preporuka MSS-a jeste da se komentari čitalaca administriraju prije objavljivanja, 
kako  bi se preduprijedile situacije da se objavljuju komentari, koji sadrže nepotpune 
i neprovjerene vijesti i informacije, diskvalifikacije ad hominem, elemente govora 
mržnje, vrijeđanje po bilo kojoj osnovi, pozivi na nasilje, psovke, kletve, žargon 
ulice, kršenje privatnosti i pretpostavke nevinosti. Ovo se naravno odnosi i na 
tekstove i komentare novinara i vlasnika portala kao osnove  za tako nešto.  



 
 
 

32 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 
MSS zapaža da su portali Vijesti i Analitika redizajnirani, mnogo atraktivniji, 
pristupačniji i pregledniji; portal Vijesti – sada, i profesionalniji. Portal Pobjede 
zamijenjen je elektronskim izdanjem lista, a list Dan je i dalje zadržao internet verziju 
bez komentarisanja čitalaca. Portali RTCG i Café del Montenegro, sadržajniji su i 
profesionalniji, što se ne može reći za portal IN4S, koji njeguje ostrašćenu matricu 
(za pohvalu, na tom portalu dostupna su oba pisma), dok je PCNEN i dalje suzdržan 
u isto vrijeme.  
 
Stav je MSS da portali koji nastoje da vode javnu debatu, moraju voditi računa ne 
samo o vlastitom uticaju i dostojanstvu, već i o posljedicama javne riječi, koja može 
ugroziti nečiji život, razoriti porodicu, pa i samu javnu debatu.  Zbog toga MSS 
podržava preporuku obudsmana Vijesti, da bi, “ za početak, trebalo onemogućiti 
komentare na vijesti iz takozvane crne hronike, počev od anonimnih izjava saučešća 
do najgrubljih napada na čovjeka koji više ne može da se brani. 
 
Takođe,  prava čovjeka da se smatra nevinim dok se njegova krivica ne dokaže, drugi 
je važan razlog da se komentari vezani za ovaj segment informisanja krajnje ozbiljno 
administriraju i veoma selektivno uvode u javni prostor. Naravno, pravo javnosti da 
zna time se ne smije dovoditi u pitanje, osobito kada je riječ o ljudima koji 
predstavljaju društveni i politički vrh i čije su odluke i postupci, po prirodi stvari, 
tvorci naših sudbina. Međutim, i oni i obični građani imaju pravo na javni prostor u 
kojem se ne pljuje i ne traži linč”. 
 
Metod monitoringa: od slučajeva i situacija do trendova. Evo nekih  primjera: 
 
Narušavanje i kršenje načela 1 Kodeksa: tačnost, čestiti komentari, kontekst 
 
Načelo 1 Kodeksa: „Dužnost novinara je da poštuje istinu i istrajno traga za njom, 
imajući uvijek u vidu pravo javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i 
humanošću.” 
 
Smjernica 1.1:  „Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. 
Oni moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isključivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne 
smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu 
optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je 
novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim kodeksom.“  
 
Netačno, jednostrano, senzacionalističko, uvredljivo i seksističko pisanje i 
komentarisanje, omalovažavanje 
 



 
 
 

33 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 
Portal IN4S, 26.novembar 2014, tekst:”Andrijaševi ć u stroju: Đukanović u pravu 
za sarajevski atentat“ 
 
Komentar: „Miroslav Đukić“: „Istorijska činjenica je da su italijanski vojnici 
atakovali Crnogorke u periodu Drugog sv.rata. Evidentna je činjenica da je, 
antropološki, ovaj Andrijašević – Kalabrez, ili Sicilijanac. Nije mu zamjeriti, krv nije 
voda!“ 
 
 
Portal Vijesti , 26.novembar 2014, tekst “Pozvali rektorku na razgovor” 
 
Komentar: “Fileo”: “Od nje je i Žaga uteka u Beograd”. “Filozof”: “ Ću studenti. Vidi 
ko im drži govor = Željko Radulović. Ovo govedo studira zadnjih 10/15 godina. 
Vazda je bio peder i vazda će biti. A i prof. Tijana Bečanović je jedno veliko govno i 
kao profesor i kao čovjek, tj.žena”. 
 
 
 
Portal Vijesti , kolumna „Radmila i Mira “ od 28.novembra 2014,  
 
Komentari: „klipan“: „Neki dan je brzo obrisan komentar za platu RV " Šefe, vala 
mlogo, pa da joj je odzlata". Zašto onda admin pušta Lovca na zmajeve da o ovom 
istom nadugačko piše!!!” “Peki”: “Gospodine Željko, nije samo Raćka na koritu.Tu 
su age i begovi čije se hanume nude sultanu. Kako bi se prodavala SAMS-ova odijela 
ministarstvima i Vladi da nije Srećka.Nikad živa istina ne bi vidjela Atlas i Prvu tv da 
nije Hurem.A centar moći kod Metalke.Još se mrda”. “Evropljanin 100 %”: „Ne 
razumijem kakvu vezu ima ova Radmila sa nasim kraljem? Moze li mi neko 
pojasniti! Zar nas kralj nema kraljicu i princa?” “Astra“:“ Više Đaga liči na sultana 
nego naše tužilaštvo na pravo tužilaštvo“. „Feniks“: „A da joj nije rod ona Anka 
Vojvodić, što navodno zastupa nasu privredu u Beogradu (famozno predstavništvo 
Privredne komore Crne Gore). Za nekoliko hiljada evra stan kola voza;, samo sto 
nikada nije niti ce ugovoriti bilo kakav posao za Crnu Goru.”… 
 
Portal Vijesti ,kolumna B.B. „Poniženje“  od 29. novembar 2014,  
 
Komentari: „Siljevik“:“Je li ovo jedna od sestara što ih je tata na pištolj udavao?“. 
„Pekson“: „Hurem čuda čini. One druge koje su bile kod Sulejmana jedva čekaju da 
ona odleti. Nadaju se da one ponovo dobiju šansu. Ove rade bi drugačije. Srećko bi 
radio Dolce i Gabonu a Živa istina bi kritikovala Ranka, Pešićka bi hitno otvorila 
Hilton a Vlatka bi aktivirala markentišku agenciju“. „Maragun“:„Neko je rekao čuvaj 
se žene opasnog čovjeka...A tu ne mislim na Žagu“. „Prva dama“: „Hurem je opasna 



 
 
 

34 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

uloga, i u glumi. Njemačka glumica nije izdržala, pokušala je samoubistvo, a kamo li 
Hurem u stvarnosti! Takve igre idu uglavnom: vlast, novac, seks...smrt! Ovo kažu 
knjige, filmovi, istorija itd...“ „Boris“: „Radmila, Radmila, vidi ti se po faci da nijesi 
za rukovodioca, više ličiš da budeš oficir, ali slab“... 
 
Portal Vijesti , 30.novembar 2014, tekst: Vladin list: Draško Đuranović preuzeo 
Pobjedu, 
 
Komentari:“Gruda”: “Zar je ovo čeljade još živo. Najveći izdajnik svoga roda, čak 
mu je i portal postavljen u Njenačkoj. Najtužnije je što ovaj uči poltronstvu i 
izdajstvu našu djecu na FPN”. “Najjači”: “Fina li je slika sa Draškom! Dva djevera i 
Milova djevojka“. „Draško vidiš kako se isplati u CG biti poltron i uvlakač, samo za 
svoju korist na štetu pokradenog naroda. Ti si ovo zaslužio mjesto i ranije kume 
Zorzoo!“  „Mustafa“: „Država platila milione dugove za BEGA press, finansirala mu 
portal i evo sad i Pobjedu uzima da muze. To je definitivno trio fantastikus 
Đuranović, Šuković, Bubreško. I ja bih se zastavom motao i jotovao svaku riječ za te 
milione!“ 
 
Portal Vijesti , 5.decembar 2014, tekst „Rektorka Vojvodi ć prva do Bebe Popović“ 
 
Komentari:  „Fileo“: „Meni je žao Žagu, ni u Beograd nema mira od ove nečiste 
sile“. „Zoroavanger“: “Jesu li zaboga poslije konferencije oboje pošli u Milov krevet, 
onako po navici?“ 
 
Portal Vijesti , 5.decembar 2014, tekst: Nacionalna penzija za Branislava 
Mi ćunovića, komentar pod nikom “Varamne”: “Aj daboga ni dvije ne primio”. 
  
Portal Vijesti , 9. decembar 2014, tekst: „Brano Mi ćunović komanduje Crnoj 
Gori“ , „Veskobar“: „I ovo da obališ na izbore, pa ako im se ko približi, odmah će ga 
ubiti. Bez građanskog rata oni ovo ne puštaju“. 

Prijetnje, omalovažavanje, uvrede: 

Portal In4s, 9.oktobar 2014, tekst:”Kad Čirgi ć prevaspitava Vasojeviće“, 

Komentari:  „Miloš“:“ Đe su vam drenovi argumenti Vasojevići da podučite ovo...da 
je došao u postojbinu Miljana Vukova koji je govorio i pisao čistim Srpskim jezikom. 
Umjesto da uđete na tzv.naučni skup posvećen velikom Laliću i isprašite ovo ONO vi 
prekrstili ruke i kojevitezite na ovom portalu i u drugim medijima. Jadovi, jadni...“  
“Srbin Brđanin”:” Nijesu Vasojevići krivi što ta neznalica lupeta. Samo su krivi što 
ga neki vasojević nije izbacio sa toga skupa kao što se ćera svaka fukara koja bulazni 
među ljude o velikim ljudima”.  



 
 
 

35 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Portal IN4S, 15.oktobar 2014, tekst:”Kako su sa portala RTCG-a vidjeli 
incidente: Paljenje NATO zastave, i pomaganje UEFI“; 

Komentari: „Čvorak“:“ Ovi uvlakaci su izgubili svaski kompas. Jednog lijepog dana 
tamo treba izvrsiti dezinsekciju i deratizaciju”. “Primorac”:Kakve političke partije? 
Pa njima upravljaju domaći i kosovski narko-karteli, zato tako i izvještavaju!” 
“Aleksandar”: “Pozivam ljude koji se malo bolje razumiju u internet da obore sistem 
ove pos*ane televizije. Komplet i TV i internet stranicu. Zauvjek, da ih zatvori, ali ja 
ne bih stao na tome. Za mozak gradjana Crne Gore najbolje bi bilo da ugase sve 
televizije i novine osim DAN-a. Sve su to placene televizije i novine koje finansira 
zapad i sve su one usmjerene protiv nama prijateljske Rusije.””Miroslav Đukić”: 
“Ništa drugo se nije moglo očekivati od “javne kuće”! Problem nije u tome, problem 
je što – Vi to plaćate!”.  

“Anonimni”:”Ja sam iz crne gore i osudjujem oštro napade srba na našu „javnu“kuću 
koja se lagano gasi ako Bog da hahahhah inače kuća služi da vidimo dje milo pituje 
jede sere plače i to ostalih nekih većih vijesti nema a i da vam kažem da ni jedni od 
crnogorskih medija nije samostalna svi rade za vlast i pobjeda i dan i vijest svi tako 
nam je i sa televiziom.”  “Komšo”: „To nije javni servis to je javna kuća kako je mi 
zovemo u pg jadan smo mi narod braćo nama je sve milije od srba odje samo para 
nešto znači ljudi moral i to davno je palo u vodu sa našim djedovima tako da nas je 
sramota i ko smo i dje smo”.  

 “Vasileus”: „Naravno da je rtcg-u glavni problem paljenje nato-zastave, kad bi na 
rtcg nato ljuljnuo dvije tri bombe kao na rts-99, možda bi promijenili mišljenje, ali 
teško, to je zadojeno slugeranjstvom...“ 

Portal IN4S, 26.novembra 2014, tekst:”Vučinić u stroju: Srušiti crkvu na 
Rumiji “, 
Komentar: „Ana“: „Uklonite, maknite ovo čudovište, kad dođe SVETI DAN i on će 
dobiti po glavi kao i njegovi šefovi“. 
 
Portal IN4S, 26.novembar 2014, tekst:”Podgorica: Polomljen antiruski pano“,  
 
Komentar:„CG“:Tako je!!! Ko god da je uradio ovaj visokomoralni čin, da Bog da 
mu majka pjevala! Živio nam sto godina u zdravlju i izobilju, u sreći i veselju!!! Zlu 
treba dati pesnicu u nos i ovo je konačno istinski odgovor, pravi odgovor na zlo koje 
nam svakog dana sipaju Milo i njegovi ajvani!” 
 
Portal IN4S, 9.decembar 2014, tekst: „Lukšić: Ako ne bude dogovora sa SDP-om 
– vanredni izbori“  
 



 
 
 

36 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Kometar: „Abor“: „Kakva je ovo splačina? I udbina (mafijina) i Kusnerova 
prostitutka“. 
 
 
Narušavanje i kršenje načela  5 Kodeksa: etička i nacionalna pripadnost 
 
„5.1 Govor mržnje  

a) Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je namijenjen širenju 
neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, 
nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto 
važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala 
izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju. 

b) Novinari posebno moraju voditi računa da ničim ne doprinesu širenju etničke 
mržnje kada izvještavaju o događajima i pojavama koji u sebi sadrže elemente 
etničke mržnje.Obaveza je novinara da poštuje druge države i nacije.” 

 

Portal IN4S, 2.oktobar 2014, tekst: „Parada srama u Podgorici 26.oktobra“, 

Komentari: „Sveta Petka“: Đavo radi svoje! Ova parada je zakazana u nedelju, samo 
dan uoči Svete Petke, velike svetinje kojoj se Crnogorci mole od kako znaju za sebe i 
svoju lijepu vjeru pravoslavnu i svetosavsku! Ovo je obračun sa svima kojima su 
normalnost, pravda, poštenje i sva hrišćanska načela na srcu, u duši i biću. Ovaj samit 
đavoljih sljedbenika je putokaz ka EU i NATo i utabana staza ka paklu! Ne treba biti 
posebno teološki obrazovan pa to shvatiti. Vrijeme je gospodo da se suočimo sa 
svojom (ne)vjerom i krajnji je trenutak da se opredijelimo. Ko sjedi kući i posmatra 
ovo na TV-u, saučesnik je koliko i oni koji izvode satanističke šetnje! Jednog dana će 
istorija pokazati prstom na vas i reći da nijeste ništa uradili da zaustavite zlo na 
jednom od njegovih prvih stepenika!“ “Srbin Brđanin“: „ Zašto se ne organizuje 
parada pomoći za djecu bez roditelja iz Bijele i drugih mjesta koji brinu o toj djeci 
nego parad ponosa jebiguzovića sa čime se niko normalan ne ponosi već dobija 
nagon za povraćanje...A mi za pedere trošimo pare…” 

Portal IN4S, 3.oktobar 2014, tekst: ”Suludo:Gej Parada u Podgorici koštaće 
100.000 E“ 

Komentari: „Srbin Brđanin“: „Šta je to za državu 100.000 evra, kad treba da se 
provesele pederi i da nam demonstriraju svoj ponos što su tako devijatni i drugačiji 
od normalinih ljudi i žena. Na tim njihovim paradama vjerovatno pričinjavaju veliko 
zadovoljstvo svojim roditeljima jer im komšije i sugrađani daju komplimente:“Što je 
sladak onaj vaš pederčić ili vaša lezbejčica, od njih ćete imati divnu unučad“. 



 
 
 

37 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Portal Cafe del Montenegro, 10.oktobar 2014, tekst:“Čirgi ć: Angažovao sam 
policiju da me brani“ ,  
 
Komentar „Anonimus“: „Trebalo bi da se stidiš ko nam crnogorstvo predstavlja. 
Poturica, to da je išta valjalo vjeru bi svoju zadržalo“. “Vasojević”: “Neka 
starocrnogorci uče jezik staropodgoričkih musliman. Vakat je Vasojevići republika”. 
“Milo Vujovi ć”: “Četnikuše Bečanović, Glušicu i njima slične država treba uhapsiti 
jer rade otvoreno za drugu državu protiv svoje. Došljakinjama treba otkazati boravak 
u Crnoj Gori i ispratitih za njihovu voljenu Srbiju pa neka po Šumadiji šire 
srbijanstvo nije ovo Srbija”. “Bekoć”: “Alo Čergašiću idi u Tursku okani se 
nas”.”Mimo-divlji”:” Čirgić je dao pravi odgovor g-đi Bečanović, da ona nema 
problem sa njim oko nacističkog jezičkog programa već da je ,,državni program koji 
on sprovodi". Bravo Čirgiću nekome si i uspio da otvoriš oči, da je neovisna MNE 
klasična nacistička tvorevina.” 
 
Portal IN4S, 23.oktobar 2014, tekst: “Šta se krije iza Ramine želje za ključevima 
Beograda“ 
  
Komentar :„Miloš“: „Da se pitate što, kao što se ne pitate, nikad ovoj nakazi nebi 
dozvolili da uđe u Srbiju, uključujući i Kosovo i Metohiju. Vi ste izmećari SAD i EU 
i Rama to zna pa se javno sprda sa vama i državom koju nažalost predstavljate“. 
 
Portal Vijesti , 28. novembar 2014, o antiruskom panou i proslavi albanske zastave, 
Komentari:„Iggy Jovović“: „Banane su za majmune a vojničke čizme za 
muškarce.Da sam USA diplomata zapitao sam se zašto banane a ne jabuke ili 
loza...možda zbog aluzije na izgled američkog predsjednika koji ruku na srce liči na 
primata“. „Slobo“:“ Zadnji im bio što slave, umrli svi koliko ih je. Gamad“. „Mišo“: 
„SAD će im valjati šiptari“. 

 

Portal IN4S, 28.novembar 2014, tekst:“Tuzi:“ Albanska zastava na gimnaziji, 
učenici ne dozvoljavaju nastavu“, 

Komentari: „Sekula“: „Komšije Albanci, nek vam je srećan Dan zastave. Znajte da 
svaki pametan Srbin podržava vaše zahtjeve prema državi CG. Lično smatram da 
biste te zahtjeve trebali proširiti i iskoristiti trenutnu naklonost vodeće svjetske sile 
prema Albancima u pravcu cjepkanja teritorije države CG. Teritorije koje naseljavate 
unutar CG granica su teritorije koje vam pripadaju puni milenijum i nema razloga da 
neko bude protiv da ih pripojite vašoj matici Albaniji. Vojne intervencije se ne plašite 
jer vas Crnogorci zbog urođenog kukavičluka neće napasti a mi Srbi ćemo izbucati 
vojni poziv Vojske CG ili dezertirati“.  



 
 
 

38 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

“Slavko Barać”:” To što ste ti i tvoj Milo Đukanović, kojeg neprestano propagiraš, 
zaradili i dobili od svojih đedova, dajte kome hoćete. Za ovo što trgujete velikodušno 
sa onim što je srpski narod izvojevao i oslobodio od Otomana, to ne diraj bolesniče! 
Nije CG ni tvoja ni Milova prćija, a ako ste pomislili da jeste, grdno ćete se kajati 
uskoro kada pravda prošeta Crnom Gorom, ne damo pedalj Crne Gore, a daće Bog i 
Skadar ćemo vratiti kad dođe vrijeme”. “Anonimni”:„Ja nemam nista protiv velike 
Albanije u granicama koje traže…slobodno uzimajte, ja ne zivim u tim djelovima, i 
kao tradicionalni Crnogorac naravno prosrpske orjentacije nikad neću ustati protiv 
braće Albanaca u ovom slučaju.”  „Sekula“: „Meni Crnogorac nije bliži od Albanca 
niti mi je veći neprijatelj. Naprotiv, mi Srbi iz Crne Gore nemamo veće neprijatelje 
od pripadnika te vaše nakalemljene lažinacije. Vidim da je vas „Srbe“, vjerovatno 
dežurna škrabala Željka Ivanovića za portal In4s, mnogo zaboljela moja podrška 
Albancima ali šta da radim, ona je iskrena i od srca. Ja sam 2006-te bio protiv države 
CG i danas sam protiv nje. Podržavam slobodu i demokratiju za sve vjere i etnije a 
sloboda i država CG ne mogu postojati istovremeno.“ 

Portal IN4S, 5.decembra 2014, tekst: „Prištinski mediji: Vu čić i Tači ru čaki 
zajedno u Njujorku“  
 
Komentari: „Stanko Popović“: „Da Bog da vam zaprlo svako parče! Tačiju što je 
dokazani krvnik i na potjernici srpskog MUP-a zbog egzekucije, mučenja i terorizma, 
a tebi Vučko posebno jer sa takvim zlikovcem dijeliš hranu! Pi“. „Roko“: „Ta čić i 
Vuči, pojeli krme u Njujorku gradu“. „CG“: „E, crkli da Bog da!“ „Anonimni“: „Šta 
očekivati drugo od izdajnika Vučića nego da se sastaje sa Tačijem i Milom“. 
„Primorac“: „Pretpostavljam da je Tači naručio polukrvave bubrege, jetre i srca, a 
Vučić splačine!“  
 
 
 
 
Narušavanje i kršenje načala br. 8 Kodeksa: zaštita privatnosti 
 
 
“Novinar je dužan da se krajnje pažljivo odnosi prema privatnom životu ljudi. 
Pravo na privatnost obrnuto je srazmjerno značaju javne funkcije koju 
pojedinac obavlja, ali je i u tim slučajevima nužno poštovati ljudsko 
dostojanstvo.”  
  
Portal IN4S je jedini portal u Crnoj Gori koji je, 2.decembra 2014, objavio video 
klip sa You tube, devetominutni snimak ubistva braće Gojačanin, doduše uz 
upozorenje, da snimak može biti uznemirujući i sadrži scene nasilja. Taj snimak, koji 
se ne može pravdati pravom javnosti da zna, blokiran je tek kad je reagovao 



 
 
 

39 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

crnogorski obudsman Baković  i ocjene da se na „grub i surov naćin uznemiruje 
javnost i povređuje osjećaj porodice žrtava“. U ovom slučaju, posebno je narušena 
smjernica 8.1.pravo na privatnost. 

Narušavanje načela 12.Kodeksa: plagijat 

12.2 Plagijat: “Novinar ne smije da se bavi plagiranjem. Pod palgijatom se 
podrazumijeva korišćenje tuđih informacija, riječi, ideja i slika bez odgovarajućeg 
navođenja izvora.” 

 Svako preuzimanje tuđeg sadržaja, kada nije naveden primarni izvor, bilo da je riječ 
o tekstovima, fotografijama, grafikonima, audio i video snimcima,  neetično je i može 
se okakterisati kao plagiranje. 

Na portalu PCNEN, u rubrici, “Zanimljivosti”, u periodu septembar-oktobar, 
objavljeno je više primjera u kojima je ovo načelo prekršeno, jer se radi o 
informacijama preuzetim sa drugih portala i medija, bez navođenja primarnog izvora,  
a isto važi  i za fotografije ili ilustracije kojima su opremljeni. Portal se nije ni 
potrudio da naznači “javljaju inostrani mediji” ili “prenijeli su on line mediji”, čime 
se koristi kad želi, od riječi do riječi, od teksta do slike, preuzeti tuđi sadržaj, dakle, 
plagirati. 

U tekstu “Sve za umjetnost” objavljenom u rubrici “Zanimljivosti” na Portalu 
PCNEN (23.septembra) govori se o neobičnom i bolnom performansu kineske 
umjetnice Zou Đie, koja je je odlučila - kako piše ovaj portal i to ilustruje njenom 
fotografijom - da 36 dana spava naga na krevetu napravljenom od gvozdenih žica, a 
da se iz teksta ne može zaključiti odakle podaci za ovaj prilog, pa se može govoriti o 
plagiranju. 

U tekstu “Slika na krilu leptira ” objavljenom na PCNEN-u (27.septembra) navodi 
se da turski slikar Kul crta na leptirovim krilima, perju, zrnima riže, sjemenkama, 
tako da gledaocima, tvrdi portal, trebaju lupe da bi vidjeli detalje. Uz citiranu izjavu 
umjetnikovu i fotografiju leptira na kojem je umjetnik slikao, ovaj portal  ne navodi 
odakle su posuđeni. Tekst “Kandidat sa penisom”je objavljen na PCNEN 
30.septembra, a u njemu se uz fotografiju, govori da promotivno vozilo kandidata za 
predsjednika slovenačke opštine Kopar na sebi ima penis koji se, eto, vidi u 
Podgorici, a da nije jasno kako je to moguće. Naravno, da je riječ o plagiranju.Kao 
primjer, u rubrici “Bakšiš za lošu uslugu”, objavljen u rubrici “Zanimljivosti”, portal 
PCNEN (03.oktobra)  piše da je bračni par iz Ajove častio konobara sa sto dolara( 
objavljena je i slika računa), da  su objašnjenje za napojnicu objasnili na Fesbuku, 
koje je, sudeći kako je prilog sročen, pročitano u Podgorici. Kako nije navedeno 
odakle je prilog objavljen, iz teksta je jasno da je plagiran. 



 
 
 

40 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Ostali primjeri kršenja načela XII na portalu PCNEN: 

„Banke ljudskog izmeta“ (26.ok.), „Bolan raskid“ (25.ok.), „Modom protiv 
korupcije“ (25.ok.), „Čokolada mijenja ime zbog ’Islamske države“ (24.ok.), 
„Svjetsko prvenstvo za beskućnike“ (24.ok.),  „Bacanjem novčića do gradonačelnika“ 
(23.ok.), „Zatvorenici tužili državu jer im ne da pornografiju“( 22.ok.),“Igrajnte se sa 
ebolom, antraksom ili rakom“ (19.ok.), „Narikače oplakale Zvezdu (video)“(19.okt.), 
„Ovce se stondirale“ (18.okt.), „Košta 120.000 eura, a smrdi“ (18.okt.), „Adam 
alergičan na ljude“ (17.okt.), „Stiže ’Vikilks’ moda“ (16.okt.), „Pozorište naplaćuje 
osmijehe“ (15.okt.), „Bugari iskopali ’vampira“ (14.okt.), „Vazdušni kišobran“ 
(14.okt.), „Tuš-autobus za beskućnike“ (13.okt.),  „Priča od šest riječi“ (10.okt.), 
„Sud razmatra da li su šimpanze osobe“ (9.okt.), „Gaćice sa likovima svjetskih 
moćnika“ (7.okt.), „Sjutra ’krvavi’ mjesec“(7.okt.), „Dan će trajati  25 sati“ (5.okt.), 
„Akademija za morske sirene“ 83.okt.)... 

 Osim pomenutih, primjeri kršenja načela XII uočena su i u sljedećim 
tekstovima:“Sunđer Bo nasilnik koji kvari dječje umove“, „ Poštar čuvao tonu 
pisama“, „Kupiš burger, dobiješ...“,“Ministar se pogrešno zakleo“, „Led se topi, 
gravitacija slabi“, „Akademija za morske sirene“,  “Kapetan priznao da zaslužuje 
smrtnu kaznu“, a u rubrici „Svaštara“ kakakteristični su prilozi:“Disanje“ i „Zašto 
treba zube prati prije spavanja“... 

Na portalu RTCG, u velikom broju objavljenih vijesti i informacija, monitoringom 
23,24,25.oktobra, te 25.novembra, ustanovljeno je desetak procenata preuzetih 
priloga bez ikakve identifikacije, što se, čak i kad se radi o redakcijskim sportskim 
prilozima sinteze tuđih tekstova ( ali bez potpisa), može svrstati u kategoriju 
plagijata. Na primjer: 

 
Portal RTCG, 23.10.2014: 
 

- Fudbal: Borusija bila bolja za jedan nivo (sa fotografijom), rekao je holandski 
fudbaler –kome? 

- Kulturna galaksija: Ljepota ženskog lica kroz slavna djela (sa video klipom) i 
napomenom: provjerite svoje znanje i poznavanje istorije umjetnosti na 
sljedećoj adresi – koje nema 

- Košarka:Bajern savladao PAO,Barsa slavila u Milanu (sa fotografijom) 
- Fudbal: „Poker“ Bešiktaša u Humskoj, kiks Intera (sa fotografijom) 
- Svijet:Kineska letjelica će kružiti oko Mjeseca (sa fotografijom), navodi 

se:javili su tamošnji mediji, valjda na kineskom, odakle vijest Portalu? 
- Nauka i tehnologija: Aplikacija koja rješava jednačine(sa video klipom), 

navodi se da je to saopštila u Londonu kompanija, da li je bio na toj 
konferenciji novinar Portala? 



 
 
 

41 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

- Ostali sportovi: Šumaher će se oporavljati do 3 godine (sa fotografijom), rekao 
je doktor Pajen, kome, kada, odakle vijest portalu? 

- Zanimljivosti: Pas koji ne voli kupaće (sa video klipom) 
 
 
Portal RTCG, 24.10.2014: 
 

- Svijet:Milion vakcina protiv ebole u 2015.(sa fotografijom) 
- Zanimljivosti:Grad duhova na aukciji (sa fotografijom) 
- Zanimljovosti:Usamljene kuće za romantike (sa 12 fotografija) 
- Stil: Gulartova u vrhu modeling scene ( sa 14 fotografija) 
- Zanimljivosti: Minijaturne tetovaže “stvorene” za dame( sa 16 fotografija) 
- Svijet: Prvi slučaj ebole u Njujorku  
- Putovanja: Hotel ukrašavaju “Swarovski” kristalima (sa fotografijom) 
- Zanimljivosti: Nevjerovatna vožnja paraglajdera (sa video klipom) 
- Svijet: Ograničen pristup džamiji AL Aksa 
- Zanimljivosti: Bojenje puževa kao zaštita od ljudi ( sa16 fotografija) 

 
 
Portal RTCG, 25.10.2014: 
 

- Košarka:Kakvo zakucavanje Pekmenovog saigrača (sa video klipom) 
- Muzika:Preminuo pjevač grupe „Cream“ (sa dva video klipa) 
- Košarka:Ima 12 godina, a Đordanovu tehniku (sa video klipom) 
- Stil: Nove reklame „Victoria’s Secret“-a (sa tri video klipa) 
- Svijet:Gradonačelnik:Poseban autobus za Rome (sa slikom) 
- Nauka i tehnologija:Sjajne reklame za „Farcry 4“ (sa video klipom) 
- Svijet: Rusija:Trajno računanje zimskog vremena 
- Svijet: Narko diler umro od eksplozije kokaina  
- Nauka i tehnologija: Novi kratki film za “Witcher 3” (sa fotografijom) 

 
 
  Portal RTCG, 25.11.2014 (107 vijesti i informacija): 
 
-    Muzika -Nesvakidašnji koncert: Bob Dilan svirao za jednu osobu (sa slikom)                   
(napomena:piše časopis „Rolling Stone“, a odakle vijest na Portalu?) 
    -   Zdravlje: Šta kad se prejedete...(Čiji su to savjeti? Odakle tekst?) 
-     Društvo: Košarkaši se družili sa djecom (sa 4 fotografije) – (Ne zna se čija je to 
vijest, ako je Portala trebalo je tako označiti) 
-    Društvo: Crna Gora da prizna genocid u Šahovićima (sa fotografijom i faksimilom 
potpisa) – Nema naznake da se radi o Portalovoj vijesti 
-    Košarka: Šalić napustio Partizan (sa slikom) – Ne navodi se izvor 



 
 
 

42 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

-   Fudbal: Ćurčić novi selektor Srbije (sa slikom) – Nije navedeno odakle vijest 
-   Fudbal: Aguero srušio Bajern, Mesi prestigao Reala (sa 4 fotografije) – Nije 
naznačeno da se radi o originalnoj rekapitulaciji rezultata u Ligi šampiona 
-   Muzika: Novi singl Masima Savića (sa video klipom You tube) – Autorstvo? 
Kome je kazao savić? 
-   Zdravlje: Četiri namirnice za mlađi izgled (sa ilustracijom) – Odakle ovi savjeti? 
-Zanimljivosti: Stoni tenis bez stola i reketa (sa video klipom) – Odakle je ovo uzeto? 
 
 
Na portalu Cafe del Montenegro, monitoring od 25, 26. i 27.novembra, pokazuje da 
postoje brojne vijesti sa fotografijama i video klipovima, koji se mogu tretirati kao 
plagijat budući, da nije naznačen izvor, niti porijeklo:   
 
Portal Café del Montenegro, 25.novembara:  
 
 - Francuaka šalje tenkove u Poljsku (foto) – izvor? 
 - Francuzi među najvećim potrošačima u Evropi (ilustracija) –izvor? (Kaže 
se:”pokazalo jedno istraživanje francuskog Nacionalnog instituta za statistiku INSEE, 
ali nema pokatka odakle prilog na Portalu) 
 - Papa: Evropa je kao baka koja više nije plodna i energična (foto) – izvor? 
 - Kraj propaganda:Veliki otadžbinski rat izbacuju iz ukrajinskih udžbenika istorije 
(foto) –izvor? 
 - Uporedili ga sa Al Kaponeom:Junker zamolio poslanike da ga ne vrijeđaju (foto) – 
izvor? 
 - Ruski voditelji dobili otkaz u emisiji uživo(Foto i Video) – izvor? 
 - Pas “dizelaš” (video) – izvor? 
 - Video:Odlična partija ping ponog bez reketa (video) – izvor? 
 - Video: Kućnoj pomoćnici poklonili kuću i promijenili joj život (fotografija i video)           
izvor? 
 - Video: Mislite da vam ništa ne može pomoći? Uradite ovaj test(Video) – izvor? 
 - Lista najdužih penisa u svijetu:Gdje je Crna Gora? (sa kartom) – izvor? 
 - Video:Ukrala džip pa udarila u zgradu koja se srušila na nju (video) –izvor? 
 - Ljubavano pismo četvorogodišnjaka postalo internet hit (sa slikom9) – izvor? 
 - Video: Ljudsko lice u borbi protiv vjetra (video) – izvor? 
 - Video: Hu iz ju? (video) – izvor? 
 - Stvari koje ste mogli na starim telefonima, a na “pametnim” ne možete (navedeno 
porijeklo fotografije) – izvor? 
 - Apple ulazi u svijet virtuelne realnosti? (naveden izvor ilustracije) – izvor? 
 - Pet stvari kojima nikako nije mjesto u vašem krevetu (ilustracija) – izvor? 
 - Ljubljenje je zdravije od rukovanja – evo zašto (dvije slike) – u 11 od 18 pasusa, 
stoji “piše Daily mail” pa nije jasno da li piše samo taj pasus ili sve? 
 - Lazanje od palačinki (foto) – izvor? 



 
 
 

43 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

 
 
Portal Cafe del Montenegro, 26.novembar 2014: 
 
 - Trećina Evropljana smatra da je gotovina kao poklon uvreda (ilustracija) – 
izvor?(piše: pokazuje studija kompanije Masterkard, ali se ne kaže otkud to na 
Portalu) 
- Merkel: Rusija dovodi u pitanje evropski mirovni pokret (foto) – izvor? 
Zabava: 
 - Video: okvir za sliku koji vas prati u stopu (fotografija i video) – izvor? 
 - Video: Ako mislite da je ovo obično drvo varate se (video) – izvor? 
 - Video: Pogodite šta se nalazi u ovoj kutiji (video) – izvor? 
 - Video:Jezivo:Stroj na 25 metara visine (video) – izvor? 
 - Video:preslatko prijateljstvo mačke i majmuna (video) – izvor? 
 - Video: Usudite se da pretičete nakon ovoga (video) – izvor? 
 Tehnologija: 
 - Leteći automobili uskoro na tržištu (slika) – (u devetom od 20 pasusa navodi se 
“piše Dojče vele”) – da li je to izvor? 
-Koje  su najbolje kalendar aplikacije Android i iOS? (slika) – izvor?  
Lifestyle: 
- Uklonite pesticide sa voća i povrća ovim jednostavnim trikom (sa ilustracijom) –  
izvor? 
- Potpuno neočekivan efekat pilule za kontracepciju (ilustracija) – izvor? 
 
Portal Café del Montenegro, 27.novembar 2014. 
- Mario Dragi: Smanjiti plate u javnim sektorima eurozone (foto) – izvor: kaže se „ 
rekao je u govoru u Helsinkiju“ ali odakle ta vijest? 
- Junker ostaje predsjednik EK (foto) – Izvor? 
- Interpol traži „Putinovog bankara“ (foto) – izvor? 
- Izlazak VB ne znači smrt EU (foto) – izvor? 
- Ona je željela fotografiju s Klintonom, a on njene grudi (sa fotografijom) – Izvor? 
- Video: Čovjek iz Perua oženio drvo (fotografija i video) – naznaka „prenose 
peruanski mediji“  
- Video:Da li bi pristali da vas provoza Sebastijan Fetel (fotografija i video) – izvor? 
- Foto:Patike od cvijeća i drveća (sa 6 fotografija) – izvor? 
- Sonim XP7 – najizdržljiviji Android LTE uređaj (slikai video) –izvor? 
- Nova politika privatnosti na Facebooku od Nove godine (sa slikom) – izvor? 
- Slatke prženice (sa slikom) – izvor? 
- Video:Našminkajte se kao profesionalac za samo 10 minuta (foto i video) – izvor’ 
- SZO: Višak kilograma uzročnik raka (ilustracija) – navedeno da je iz časopisa „The 
lancet Oncology“ ?!  
 



 
 
 

44 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.septembar 2014. –  1.decembar 2014. 
 
 

Na portalu Analitika , monitoring od 25,26.i 27.novembra, pokazuje da se u cjelosti 
poštuju profesionalni standardi, te da u jednoj ili dvije vijesti nije naveden izvor:  
 
Portal Analitika , 25.novembar 
- Foto: Mia Malkova je najljepša glumica filmova za odrasle (6 slika) – izvor? 
- Ban Ki-mun: Neuspjeh u rješavanju krize  vodi priznanju Palestine (foto) –izvor? 
 
Portal Analitika , 26.novembar: 

- Janša traži da nesmetano obavlja funkciju poslanika iako je u zatvoru(foto) – 
izvor? 

 
Portal Analitika , 27.novembar: 
- Zabava: Foto: Gola Severina na Instagramu (foto) – Izvor? 
- Region: Milioner poklonio 72 stana i 18 vila ljudima iz svog sela (sa3 foto)-izvor? 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


