
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Izvještaj o radu crnogorskih medija za period 
1. Jul–15. Septembar2014. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 

2 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

XIII izvještaj Medijskog savjeta za samoregulaciju pokriva period od 1. jula do 15. septembra ove 
godine.Ovaj monitoring period je obilježio profesionalniji rad medija, tako da je i sami broj kršenja 
Kodeksa nešto manji nego ranije. MSS primjećuje da je već postala redovna pojava da mediji u 
predizbornim periodima najmanje poštuju profesionalne standarde, a kada se izbori završe vraćaju 
se donekle pravilima struke. 
 
Povodom nedavne diskusije o monitoringu medija MSS želi da podsjeti da ova aktivnost nije 
naučna disciplina i da nije moguće očekivati egzaktne podatke o broju i vrsti kršenja načela 
Kodeksa ko god da radi ovaj posao. Monitoring medija je samo jedan od načina da se mediji 
podsjete i opomenu da treba više pažnje da posvete profesiji i etici.MSS nije nikada pretendovao da 
dobije egzaktne podatke iz ove djelatnosti. Naš cilj je bio da indentifikujemo glavne trendove u 
kršenju Kodeksa i da notiramo one najveće prekršaje. Posebnu smo pažnju obraćali na prekršaje 
koji se objavljuju već na naslovnim stranicama. Potreba za ovakvom vrstom aktivnosti se javila 
zbog enormne zloupotrebe profesionalnih i etičkih standarda u medijima i njen cilj je da javnim 
publikovanjem kršenja, medije koliko toliko opomene da se radi o nečem što oni ne bi trebalo da 
rade. 
 
U Evropi i regionu niko ne radi ovakav monitoring medija i mi smo osobeni po tome. Nadamo se da 
će se mediji uskoro vratiti profesiji i da će naše tijelo moći da radi samo po osnovu žalbi građana u 
skoroj budućnosti. 
 
U prethodnom periodu MSS je primio devet žalbi i većina njih se odnosi na objavljivanje netačnih 
informacija i na nepravilno objavljivanje demantija ili nemogućnosti da se demanti uopšte objavi. 
 
 
 
Žalbe 
 
 
Odgovor na žalbu ministra Branimira Gvozdenovića 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio obnovljenu i dopunjenu žalbu od ministra održivog 

razvoja i turizma Branimira Gvozdenovića, povodom našeg odgovora na žalbu od 02.06.2014. 

U dopunjenoj žalbi ministar Gvozdenović prilaže tekstove iz italijanske štampe i njihove 

prevode, na koje se poziva dnevni list Dan u tekstu od 28.05.2014, a ovaj put se dodatno žali i 
na tekst u Danu od 31.05.2014. ’’Tužioci ispituju veze Gvozdenovića i Klinija’’. Prethodna 
žalba ministra Gvozdenovića se odnosila na tekst od 28.05.2014 ’’Milionska korupcija u 
poslovima sa Gvozdenovićem’’.  
 
U prvoj žalbi ministar Gvozdenović se žalio da je u tekstu od 28.05. 2014. prekršeno više načela 
Kodeksa novinara, a da ista novina, dan kasnije, objavljujući njegovo reagovanje, nije ispoštovala 
načelo Kodeksa, koje se odnosi na pravilno objavljivanje ispravke i odgovora.  
Kako je Medijski savjet u potpunosti bio saglasan sa odlukom Ombudsmana Dana u dijelu koji se 
tiče broja i načela Kodeksa koja su prekršena, smatrali smo da nije bilo potrebno dodatno 
odlučivanje u ovom predmetu.  
 



 
 
 

3 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Dopunska dokumentacija i novi tekst od 31.05.2014’’Tužioci ispituju veze Gvozdenovića i 
Klinija’’ razlog su za ponovno razmatranje nove žalbe ministra Branimira Gvozdenovića. Prevodi 
tekstova objavljenih u listu „La Republica“ “Novacnamijenjen Irakuzavršiona 
Klinijevimšvajcarskimra čunima” i nainternet sajtu „Telestense“, a na koje se poziva dnevni list 
Dan u tekstovima od 28.05 i 31.05.2014 bacaju novo svijetlo na ovaj slučaj i na pisanje dnevne 
novine Dan. 
 
Kada je riječ o tekstu od 28.05.2014 ’’Milionska korupcija u poslovima sa Gvozdenovićem’’, a 
koji se pozivana navode iz teksta objavljenog u listu “La Republica”, ispostavlja se da su novinari 
M.V. i M.S. falsifikovali navode iz toga lista. Naime konstatacije u tekstu u Danu, a koje su 
navodno prenesene iz italijanske novine „La Republica“: 
 
’’Bivši italijanski ministar Korado Klini uhapšen zbog malverzacija u Crnoj Gori’’ (nadnaslov);  
 ’’Milionska korupcija u poslovima sa Gvozdenovićem’’ (Naslov);  
’’List ’’Republika’’ piše da su sumnjivi projekti u Crnoj Gori bili vrijedni 14 miliona eura, a 
realizuju se od 2004. godine’’ (Uvod i početni pasus);  
 
’’U zajedničkom upravnom odboru za bilateralnu saradnju dvije države, koji je nadzirao projekte, 
bili su Klini i Gvozdenović, a tužilaštvo Italije sumnjiči Klinijevu suprugu Martinu Hauzer da je 
posredovala u korupciji u Crnoj Gori’’ (Uvod i početni pasus);  
 
„Tužilac...sumnjiči Klinija i njegovu suprugu...da su bili uključeni u korupcionašku mrežu tokom 
investiranja 14 miliona eura u Crnoj Gori... Međutim, štampa u Italiji ne navodi da li se istraga 
odnosi na crnogorske državljane koji su umiješani u korupciju. (Tekst).  
 
ne postoje u orginalnom tekstu u dnevniku La Republica. 
 
U orginalnom tekstu koji je objavljen 27.05.2014 u “La Republica” pod naslovom “Novac 
namijenjen Iraku završio na Klinijevim švajcarskim računima” se govori o istrazi koja se vodi 
protiv g. Korada Klinija, bivšeg ministra za zaštitu životne sredine u Vladi Republike Italije.  
 
Kao što i sam naslov kaže, tekst prenosi informacije i saznanja autora o navodnim nezakonitim 
radnjama povodom usmjeravanja novčane pomoći Republici Irak.Pominju se imena određenih lica 
uključujući i g. Klinija za kojeg se tvrdi da se nalazi u kućnom pritvoru, kao i određene holandske 
kompanije i nevladine organizacije preko kojih su navodno vršene nezakonite transakcije i govori 
se o aktivnostima italijanskih istražnih organa u vezi sa tim navodnim nezakonitostima. Tekst 
završava rečenicom: ’’Pod lupom su i drugi projekti vođeni u inostranstvu od Kine do Crne Gore.I 
to je jedino pominjanje Crne Gore u tom tekstu.Od funkcionera takođe nije niko pomenut.  
 
Isto tako, iz teksta jasno proizilazi da je g. Kliniju određen kućni pritvor isključivo zbog poslova sa 
Irakom: ’’Državni tužioci...terete ga za pronevjeru i nezakonito ’’prisvajanje’’ 54 miliona 
namijenjenih Iraku koji su završili u Švajcarskoj...’’. Konačno, iz teksta nedvosmisleno proizilazi 
da su se navodne malverzacije o kojima pišu italijanski mediji odvijale na teritoriji Republike 
Italije, Kraljevine Holandije i Švajcarske. 
 
Dnevni list Dan je 29.05.2014 objavio reagovanje ministra Gvozdenovića pod naslovom 
“Neutemeljene tvrdnje” . Novinar M.S. koji potpisuje reagovanje je jedan njegov dio izbacio, 
jedan prepričao, a jedan citirao. Tekst je objavljen u dnu 12 strane, za razliku od inicijalnog teksta 
koji je najavljen na naslovnoj, a objavljen preko polovine 12 strane.  



 
 
 

4 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

 
 
Kada je riječ o tekstu ’’Tužioci ispituju veze Gvozdenovića i Klinija’’ objavljenom 31.05 2014 u 
Danu, a koji se poziva na pisanje interent sajta „Telestense“ novinar M.V. između ostalog 
konstatuje pozivajući se na italijanski izvor:  
 
„Ta televizija, međutim, ne navodi koje poslove konkretno žele da rasvijetle tužioci iz Italije, već 
samo ukazuje da se sumnja u korupciju prilikom realizacije projekata u Crnoj Gori i to u 
vrijednosti od 14 miliona eura“;  
 
 „Prema navodima italijanske štampe Klini je osumnjičen da je umiješan u koruptivne radnje 
prilikom zaključivanja projekata za zaštitu životne sredine u Crnoj Gori, a ti projekti se realizuju od 
2004. godine“.  
 

U orginalnom tekstu koji je objavljen na interent sajtu„Telestense“ ovih tvrdnji nema. Novinar 
M.V. ni ovog puta, kao ni u tekstu od 28.05.nije kontaktirao ministra Gvozdenovića da provjeri 
iznesene optužbe ili pak uzme izjavu. 

 
Razmatrajući obnovljenu žalbu, kao i dodatni materijal koji je ministar Gvozdenović dostavio, 
Medijski savjet za samoregulaciju je konstatovao da su dostavljeni prevodi italijanskih tekstova 
unijeli nove činjenice u ovaj slučaj i da je potrebno još jednom sagledati sve elemente kršenja 
Kodeksa novinara. 
 
Upoređujući orginalne tekstove iz italijanskih medija na koje se novinari Dan-a pozivaju sa onim 
što je objavljeno 28.05 i 31.05.2014 MSS konstatuje da se u ovom slučaju radi o drastičnom 
falsifikovanju i manipulisanju činjenicama. Ovo se posebno odnosi na tekst od 28.05.2014. 
’’Milionska korupcija u poslovima sa Gvozdenovićem’’. Novinar je pozivajući se na navode u 
tekstu “Novac namijenjen Iraku završio na Klinijevim švajcarskim ra čunima” objavljenom u 
listu”La Republica” slagao da su u njemu iznesene sledeće tvrdnje: 
 
’’Bivši italijanski ministar Korado Klini uhapšen zbog malverzacija u Crnoj Gori’’ (nadnaslov);  
 ’’Milionska korupcija u poslovima sa Gvozdenovićem’’ (Naslov);  
’’List ’’Republika’’ piše da su sumnjivi projekti u Crnoj Gori bili vrijedni 14 miliona eura, a 
realizuju se od 2004. godine’’ (Uvod i početni pasus);  
 
’’U zajedničkom upravnom odboru za bilateralnu saradnju dvije države, koji je nadzirao projekte, 
bili su Klini i Gvozdenović, a tužilaštvo Italije sumnjiči Klinijevu suprugu Martinu Hauzer da je 
posredovala u korupciji u Crnoj Gori’’ (Uvod i početni pasus);  
 
„Tužilac...sumnjiči Klinija i njegovu suprugu...da su bili uključeni u korupcionašku mrežu tokom 
investiranja 14 miliona eura u Crnoj Gori... Međutim, štampa u Italiji ne navodi da li se istraga 
odnosi na crnogorske državljane koji su umiješani u korupciju. (Tekst).  
 
Ove nove činjenice dovode u pitanje i stav Ombudsmana Dana, koji je u svom odgovoru na žalbu 
ministra Gvozdenovića napisao da je:”siguran da ni novinar ni uredništvo ''Dana'' nijesu imali 
namjeru da naškode ministru i pripišu mu ono što on nije učinio”. 
 
MSS smatra da su novinari Dana napravili teško kršenje načela 1 Kodeksa novinara koje se odnosi 
na tačnost informacija: 



 
 
 

5 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je 
novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim kodeksom.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile. 

 

Pored ovoga u tekstu je prekršeno i načelo 3 koji se odnosi na neprikosnovenost činjenica. 
 
Sva navedena kršenja se odnose i na tekst od 31.05.2014’’Tužioci ispituju veze Gvozdenovića i 
Klinija’’ kada je takođe pozivajući se na pisanje italijanskog sajta „Telestense“ falsifikovano da je 
na njemu objavljeno da: 
 
„Ta televizija, međutim, ne navodi koje poslove konkretno žele da rasvijetle tužioci iz Italije, već 
samo ukazuje da se sumnja u korupciju prilikom realizacije projekata u Crnoj Gori i to u 
vrijednosti od 14 miliona eura“;  
 
 „Prema navodima italijanske štampe Klini je osumnjičen da je umiješan u koruptivne radnje 
prilikom zaključivanja projekata za zaštitu životne sredine u Crnoj Gori, a ti projekti se realizuju od 
2004. godine“.  
 
Načelo 4 Kodeksa novinara, dnevni list Dan je prekršio 29.05.2014 prilikom objavljivanja 
demantija minstra Gvozdenovića. Iako je napadima na njega Dan posvetio udarne strane svoje 
novine, reagovanje je objavljeno u dnu 12 strane, bitno skraćeno, dijelom prepričano, a samo 
manjim dijelom citirano. Pri tom je u reagovanju novinar ubacio i svoja zapažanja i ponovio lažne 
informacije da je “Dan prenio pisanje italijanskog dnevnika”Republika” i da je u tekstu 
konstatovano da su “Gvozdenović i Klini sarađivali kroz realizaciju projekata za zaštitu životne 
sredine koje su realizovala resorna ministarstva”. 
 
MSS zaključuje da su novinari Dana objavljivanjem netačnih informacija namjerno pokušali da 
nanesu štetu ministru Branimiru Gvozdenoviću, kada je u pitanju njegov ugled i reputacija. 
Falsifikovanjem navoda iz italijanskih medija, oni su pokušali i da ga bez ikakvog osnova optuže za 
krivična djela. 
 
Nepoštovanjem prava na ispravku i odgovor spriječili su da njegov odgovor na iznesene optužbe 
ima isti status kao i iznesene optužbe i time istovremeno pokušali da ugroze pravo javnosti da ima 
objektivan pristup svim informacijama. 
 
MSS zaključuje da se radi o vrlo teškom i namjernom kršenju Kodeksa novinara Crne Gore. 
 
 
 
 
 



 
 
 

6 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Odgovor na žalbu advokata Branka Čolovića I 
 

 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od advokata Branka Čolovića, pravnog zastupnika 
Zorana Bećirovića, zbog objavljivanja više netačnih informacija u dnevnom listu Vijesti u 
tekstovima"Protjerani Rus se vratio u Avalu" od 09.07.2014 i "Bećirovi ć ide iz Beplera sa 40 
miliona", od 10.07.2014. 
 
Advokat Branko Čolović se žalio da su objavljene sledeće netačne informacije: 
 
1.U tekstu"Protjerani Rus se vratio u Avalu"od 09.07.2014. godine da se g. Mikhail Peskov, (koji 
se pominje kao „doskorašnji finansijski direktor kompanije „Beppler & Jacobson“), sudio sa g. 
Zoranom Bećirovićem, izvršnim direktorom „Beplera“. 
2.U tekstu "Bećirovi ć ide iz Beplera sa 40 miliona" od 10.07.2014. godine da je g. Bećirović 
„jedan od vlasnika“ firme „Caldero Trading Ltd“. 
3.U tekstu "Bećirovi ć ide iz Beplera sa 40 miliona"od 10.07.2014. godine da je hotel „Avala“ 
prodat „ispod cijene“, nakon „neobične“ presude Vrhovnog suda. 
4. U tekstu "Bećirovi ć ide iz Beplera sa 40 miliona"od 10.07.2014. godine da je „Ana Kolarević, 
sestra premijera, koja je tada bila sutkinja, donijela tu presudu“. 
5.Da se čitav tekst od 10.07.2014. godine bazira na izjavama g. Igora Lazurenka, koje je dao 
prilikom saslušanja pred Visokim sudom pravde u Londonu.  
6.Da se u tekstuod 10.07.2014. godinesamo djelimično prenosi saopštenje za medije koje je advokat 
Čolović dao 09.07.2014. godine. 

7. Da se u naslovu i u prvom pasusu tekstaod 10.07.2014. godine navodi da „Bećirović ide iz 
Beplera sa 40 miliona“, koje navodno g. Lazrenko treba da mu isplati. 
8. Da se tekstuod 10.07.2014. godine Zoran Bećirović „i dalje vodi kao izvršni direktor“ Bepplera“. 
 
Prethodno je advokat Čolović povodom spornih navoda podnio žalbu Ombudsmanu Vijesti.U 
sklopu razmatranja ove žalbe Medijski savjet za samoregulaciju je uzeo u obzir i odluku 
Ombudsmana Vijesti, kao i kasniju korespondenciju između advokata Čolovića i Ombudsmana 
Vijesti. 
 
Kako se radi o žalbi zbog objavljivanja više netačnih informacija MSS je razmatrao pojedinačno 
sve sporne navode. 
 
1.Kada je riječ o spornom navodu u tekstu"Protjerani Rus se vratio u Avalu" od 09.07.2014., da 
se g. Mikhail Peskov, (koji se pominje kao „doskorašnji finansijski direktor kompanije „Beppler & 
Jacobson“), sudio sa g. Zoranom Bećirovićem, izvršnim direktorom „Beplera“, Ombudsman Vijesti  
je donio odluku da se radi o nepreciznosti, jer je spor koji se vodi između „Beppler & Jacobson“ i 
Zorana Bećirovića u tekstu"Protjerani Rus se vratio u Avalu" od 09.07.2014. protumačen 
novinarski kao spor između Peskova i Bećirovića. 
 
Imajući u vidu da su ovakve netačne tvrdnje već bile predmet žalbe od strane advokata Čolovića 
20.03.2014 i da je on već objašnjavao da se radi isključivo o sporu između kompanije  
Beppler&Jacobson“ i Zorana Bećirovića, a ne direktora u toj firmi sa g. Bećirovićem, argument da 
novinar Lajović nije razumio prirodu spora teško može da stoji. MSS je primjetio da je ova netačna 
informacija plasirana u tekstu koji se prije svega bavi problemima koje Mikhail Peskov ima u Crnoj 
Gori oko radne i boravišne dozvole. 
 



 
 
 

7 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

            Objavljivanje ove netačne informacije u kontekstu problema koje g. Peskov u Crnoj Gori 
ima, može indirektno da poveže g. Bećirovića sa problemima g.Peskova oko radne i boravišne 
dozvole. 
Imajući sve ove elemente u vidu MSS zaključuje da se ipak radi o kršenju načela 1 Kodeksa 
novinara, jer su objavljene netačne informacije, što nije sporio ni Ombudsman Vijesti. 
 
2.U tekstu "Bećirovi ć ide iz Beplera sa 40 miliona"od 10.07.2014. godine sporan je navod da je g. 
Bećirović „jedan od vlasnika“ firme „Caldero Trading Ltd“. Ombudsman Vijesti konstatuje da je to 
netačna činjenica, ali „da se ipak ne može smatrati kršenjem Kodeksa, već u najgorem slučaju 
novinarskom omaškom.“ U izjašnjenju na ovu žalbu novinar Vuk Lajović tvrdi da se ne radi o 
omašci, već o podatku koji mu je advokat Čolović dostavio. Advokat Čolović pak prilaže email od 
24.10.2012 u kome obaviještava novinara Lajovića da je Zoran Bećirović jedini vlasnik kompanije 
„Caldero Trading Ltd“. 
 
Imajući u vidu da je prethodnih godina dosta dezinformacija objavljeno oko vlasništva nad hotelom 
Avala, kao i da se često spekulisalo da Zoran Bećirović nije jedini vlasnik pomenute firme, već 
suvlasnik ili paravan za nekoga trećeg, MSS procjenjuje da je od izuzetne važnosti objavljivanje 
preciznih podataka oko vlasništva u kompaniji „Caldero Trading Ltd“. MSS neće i ne može da ulazi 
u to da li se ove dezinformacije namjerno distribuiraju ili ne. MSS može samo da konstatuje da je 
objavljivanjem netačne informacije da je g. Bećirović „jedan od vlasnika“ firme „Caldero Trading 
Ltd“ prekršeno načelo 1 i 3 Kodeksa novinara. 

 
3.U tekstu "Bećirovi ć ide iz Beplera sa 40 miliona"od 10.07.2014. godine za advokata Čolovića 
je sporan i tekst legende ispod fotografije u kome se tvrdi  da je hotel „Avala“ prodat „ispod 
cijene“, nakon „neobične“ presude Vrhovnog suda. Sami tekst se inače na bavi privatizacijom 
hotela Avala i odlukom Vrhovnog suda tim povodom, tako da je prilično nejasan komentar koji se 
nalazi ispod fotografije. Za MSS nije prihvatljiva ocjena Ombudsmana Vijesti da se radi o 
“uredničkom komentaru ove privatizacije”. Obzirom da je u pitanju egzaktna materija vezana za 
uslove tržišta i poslovanja u period od prije 10 godina mišljenja smo da je u najmanju ruku bilo 
potrebno obrazloženje ovakve ocjene.  
U suprotnom ovo je samo jedna od nepotkrjepljenih optužbi. 
MSS smatra da je i ovdje prekršeno načelo 1 i 3 Kodeksa novinara.  
 
4.U tekstu "Bećirovi ć ide iz Beplera sa 40 miliona"od 10.07.2014. godineza advokata Čolovića je 
netačan navod da je „Ana Kolarević, sestra premijera, koja je tada bila sutkinja, donijela tu 
presudu“. U odgovoru Ombudsmana se ne navodi da li je ova tvrdnja tačna ili ne već se kaže da je 
“Pominjanje gospođe Ane Kolarević u spornom sadržaju inicirano je koincidencijom da je ona 
premijerova sestra, a bila je u tijelu Vrhovnog suda koje je odlučivalo u ovom sporu.“ 
 
Na osnovu uvida u ovaj sporni navod MSS je zaključio da je pomenutu  presudu Vrhovnog suda 
donijelo nadležno vijeće, u kome je Ana Kolarević bila samo jedan od članova.Vijesti su netačno 
objavile da je presudu donijela gđa. Ana Kolarević. MSS neće ni ovaj put ulaziti u pozadinu i 
moguće razloge za objavljivanje ovih netačnih informacija. 
Konstatujemo da je i u ovom slučaju došlo do kršenja načela 1 i 3 Kodeksa novinara. 
 
5.Primjedba da je tekst "Bećirovi ć ide iz Beplera sa 40 miliona"od 10.07.2014. godine baziran na 
izjavama g. Igora Lazurenka, koje je dao prilikom saslušanja pred Visokim sudom pravde u 
Londonu.  



 
 
 

8 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

MSS primjećuje da nije prvi put da se u prvi plan stavljaju stavovi stranke koja je izgubila spor, 
čime se pravi zabuna kod čitalaca, posebno onih koji ne čitaju pažljivo novine. Neopravdano je 
staviti u pomenutom tekstu izjavu Igora Lazurenka u prvi plan u odnosu na saopštenje advokata 
Branka Čolovića. Iako su objavljeni stavovi obje strane MSS smatra da je stavljanjem Lazurenkove 
izjave u podnaslov u vrhu strane, a advokatovaog zvaničnog saopštenja o presudi u dnu strane u 
boxu, ravnopravnost ovih izjava dovedena u pitanje. Favorizovana je izjava koja je od strane suda 
proglašena neistinom. 
 
MSS konstatuje da je na ovaj način prekršeno načelo 3 Kodeksa novinara, koje kaže da su “  Za 
novinara činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i 
onemogući njihovu zloupotrebu…” 
 
6. Primjedba da se u tekstuod 10.07.2014. godinesamo djelimično prenosi saopštenje za medije koje 
je advokat Čolović dao 09.07.2014. godine. Tačnije advokat Čolović se žalio zbog izostavljanja 
riječi “vlasnika „Caldera“ g. Zorana Bećirovića” iz teksta saopštenja. 
MSS u ovom slučaju ne smatra da se radi o kršenju Kodeksa, jer se u tekstu već pominje da je 
“Caldero” njegova firma,(p.a. Zorana Bećirovića). 
 
7.Primjedba da su u naslovu i u prvom pasusu tekstaod 10.07.2014. godine objavljene netačne 
informacije da „Bećirović ide iz Beplera sa 40 miliona“, koje navodno g. Lazurenko treba da mu 
isplati. Iako je advokat Čolović u žalbi Ombudsmanu naveo da prvostepena i drugostepena presuda 
engleskog suda nigdje ne pominju nikakvu isplatu iznosa od 40 milona eura, ovaj dio njegove žalbe 
je odbijen. 
 

MSS konstatuje da je u naslovnoj konstrukciji pored ove tvrdnje stavljen znk pitanja, a da je u 
prvom pasusu rečeno da se radi o nezvaničnim informacijama. MSS međutim zaključuje na osnovu 
korespondencije između žalioca, Ombudsmana i novinara, da nije postojalo realno utemeljenje za 
ove činjenice, već da se prije radi o ličnim spekulacijama novinara i senzacionalističkom naslovu. 
 
MSS smatra da je u ovom slučaju prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara: 
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. 
 
 
8.Primjedba na tvrdnju u tekstu od 10.07.2014. godineda se Zoran Bećirović „i dalje vodi kao 
izvršni direktor“ Bepplera“. 
 
Advokat Čolović smatra da je maliciozna i omalovažavajuća tvrdnja da se njegov klijent i dalje 
vodi kao izvršni director “Bepplera” i da se uklapa u niz plasiranih neistina u ovom tekstu po 
kojima Bećirović ide iz hotela Avala. 
 
MSS nije mogao da zauzme po ovom pitanju jasan i precizan stav. Rečenica je tako formulisana da 
bi mogla da ima značenje koje advokat Čolović pominje, ali istovremeno i ne mora to da znači.  
MSS smatra da nije moguće povodom ove primjedbe zauzeti jasan stav, pa je odlučio da se u ovom 
slučaju ne radi o kršenju Kodeksa. 
 
Na kraju MSS zaključuje da se radilo o vrlo detaljnoj žalbi koja je obuhvatala više segmenata dva 
objavljena teksta. MSS je prihvatio šest od osam primjedbi u okviru ove žalbe. Većina primjedbi se 
odnosila na objavljivanje netačnih informacija. Kako Ombudsman Vijesti takođe nije u svojim 



 
 
 

9 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

odgovorima negirao da se radi o netačnim informacijama, ali je nalazio opravdanje za njih, 
smatramo dasmo uvažavajući sve strane u ovom slučaju donijeli ispravnu odluku. 
 
 
Odgovor na žalbu advokata Branka Čolovića II 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od advokata Branka Čolovića, pravnog zastupnika 
Zorana Bećirovića, zbog objavljivanja netačnih informacija u dnevnom listu Dan u tekstu 
''Bećirovi ću 13,3 miliona da izađe iz Beplera'', od 20.08. 2014. godine.  
 
Advokat Čolović tvrdi da je objavljeno više netačnih informacija u poslednjem pasusu ovog teksta 
:” Ranije su mediji prenosili da je Lazurenko pred sudom izjavio da je Bećirović 20 odsto akcija u 
kompaniji koja je kupila Avalu, dobio zbog prijateljskih veza sa premijerom Crne Gore Milom 
Đukanovićem, još pet odsto zbog informacija koje je dobio od tadašnjeg direktora HTP Budvanska 
rivijera Iva Armenka u vezi privatizacije hotela. Lazurenko je kazao i da je jednu zlatnu akciju 
Bećirović dobio nakon presude Vrhovnog suda Crne Gore da Savjet za privatizaciju mora potpisati 
ugovor sa njihovom kompanijom, iako je tada bila drugoplasirana“. 
 
On se pozvao na saopštenje za javnost koje je objavio 09.07.2014 u kome je pojasnio odluku 
engleskog suda, u sporu između Bećirovića i Lazurenka, koji je ocjenio da su iskazi Igora 
Lazurenka iznošenje tvrdnji „prožetih nepoštenjem“ i kao davanje „predumišljeno neistinitog“ 
iskaza pod zakletvom“. 
 
Za advokata Čolovića je takođe sporan i navod da je „Bećirović pokrenuo spor u Londonu 
(kompanija „Bepler i Džejkobson je registrovana u Britaniji) protiv većinskog vlasnika kako bi 
prodao akcije svoje kompanije („Kaldero trejding limited“) ili dobio mogućnost da otkupi akcije 
većinskog vlasnika“. 

 Prije podnošenja žalbe Medijskom savjetu za samoregulaciju, advokat Čolović se žalio 
Ombudsmanu Dana. Ombudsman je ovu žalbu odbio, a u odgovoru se pozvao na objašnjenje 
novinara Marka Vešovića: 

''Objavljivanje djelova iskaza Igora Lazurenka pred londonskim sudom ne može biti širenje lažnih 
glasina niti kršenje bilo kojeg dijela Kodeksa novinara, kako se netačno tvrdi u žalbi. Razlog za to 
je činjenica da novinarima ne može biti poznato koji je konkretno dio iskaza gospodina Igora 
Lazurenka pred britanskim sudom označen kao lažan od sudije. 

   Tačno je da je postojalo saopštenje o presudi od  9. jula ove godine, na koje se podnosilac žalbe 
poziva, i u kome se navodi da sud nije povjerovao svjedočenju Lazurenka, ali to je u konkretnom 
slučaju nerelevantno za aspekt poštovanja Кodeksa iz dva razloga. 
 
   Prvi je što je iskaz Lazurenka pred sudom o sporu koji je pokrenut prilično široka materija da bi 
se u momentu objavljivanja teksta moglo precizno tumačiti koji je konkretno dio tog iskaza označen 
od suda kao netačan. Potrebno je istaći da se u tom smislu ne može govoriti o širenju lažnih glasina, 
jer ne postoji dokument koji ukazuje da je konkretno dio na koji upozorava podnosilac žalbe, a koji 
je citiran u tekstu na koji je izjavljena žalba, od suda označen kao lažno svjedočenje.” 
 



 
 
 

10 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Novinar Vešović je komentarisao i dio koji se odnosi na razloge za pokretanje spora u Londonu: 
 
“Što se tiče dijela žalbe koji se odnosi na navod iz teksta ''da je Bećirović pokrenuo spor u Londonu 
(kompanija ''Bepler i Džejkobson'' je registovana u Britaniji) protiv većinskog vlasnika kako bi 
prodao akcije svoje kompanije (''Kaldero trejding limited'') ili dobio mogućnost da otkupi akcije 
većinskog vlasnika'', a što, po žalbi, nije tačno, ukazujemo da je u pitanju zvanično saopštenje 
većinskih vlasnika firme, koji tvrde da za to posjeduju pisane dokaze.” 
 
U odgovoru Ombudsmanu Dana na pomenutu odluku advokat Čolović je naveo da:” Niko nije 
demantovao moje saopštenje za javnost od 09.07.2014. godine, dato povodom presude Apelacionog 
suda Engleske, kojom je potvrđena presuda Visokog suda u Londonu u korist mog klijenta g. 
Zorana Bećirovića. Iz tog saopštenja se utvrđuje da engleski sud nije povjerovao iskazu g. Igora 
Lazurenka u cjelosti, jer je, kako sam u saopštenju citirao, taj iskaz bio „prožet nepoštenjem“ i 
„predumišljeno neistinit“. Prema tome, uopšte se ne postavlja pitanje koje novinar „Dana“ i Vi 
pokušavate da nametnete, odnosno „koji je konkretno dio tog iskaza označen od suda kao netačan“. 
Netačno je sve, a prenošenje dijelova neistinitog iskaza na način koji šteti ugledu mog klijenta 
predstavlja kršenje načela 1 i 3 Kodeksa novinara. 
 
Vezano za razloge spora advokat Čolović je takođe komentarisao odluku Ombudsmana:  
 
“Neprihvatljivo je da novinar „Dana“ piše o razlozima zbog kojih je moj klijent pokrenuo spor u 
Londonu na osnovu obaveštenja koja dobija od suprotne strane. Zar ne bi bilo normalno da se 
pitanje zašto je moj klijent pokrenuo parnicu postavi njemu? Ako ne njemu, onda likvidatorima, 
koji jedini imaju pravo da daju „zvanične stavove“ u ime kompanije.” 
 
Razmatrajuči kompletan materijal ove žalbe Medijski savjet za samoregulaciju je konstatovao da je 
u tekstu ''Bećirovi ću 13,3 miliona da izađe iz Beplera''objavljeno nekoliko jednostranih i 
necjelovitih informacija. 
 
Kada je riječ o prenošenju iskaza Igora Lazurenka sa suđenja u Londonu autor teksta je propustio da 
objavi da je sud to svjedočenje proglasio neistinitim. Objašnjenje da novinar nije znao koji dio 
svjedočenja je proglašen neistinitim ne stoji, jer je upravo ovaj dio koji se odnosi na način sticanja 
akcija u kompaniji “Beppler & Jacobson Montenegro” bio središte ovog spora i jedini relevantan za 
ovu priču. Nevjerovatno je da novinar Dana poslije toliko vremena od presude londonskog suda 
ponavlja neistine koje su bile predmet spora. Ako je želio da objavi iskaze Igora Lazurenka pred 
sudom, onda je bio u obavezi i da objavi šta je sud presudio tim povodom. 
 
Kada je riječ o razlozima koji su doveli do pokretanja sudskog spora u Londonu MSS smatra da je 
novinar Dana ponovo propustio da objavi cjelovitu informaciju, odnosno objavio je informaciju 
dobijenu od jedne strane ne konsultujući drugu. 

MSS zaključuje da su objavljivanjem jednostranih i netačnih informacija u tekstu ''Bećirovi ću 13,3 
miliona da izađe iz Beplera''prekršena načela 1 i 3 Kodeksa novinara. Navešćemo smjernicu 1.2 
Tačnost: 

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  



 
 
 

11 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

 
Odgovor na žalbu Mare Adriaticum 
 
 

Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od anonmne osobe koja se potpisuje kao Mare 
Adriaticum. Ova žalba se odnosi na neprofesionalno ponašanje urednika portal PC NEN, koje se 
reflektuje u nejednakim kriterijima za sve posjetioce, u kršenje uobičajenih kodeksa web portala, i u 
grubom vrijedjanju posjetioca portala. 

 
Preciznije predmet žalbe jeste članak koji je napisao bloger Vojin Grubač, “Crna Gora je- 
Jenkija”. 

Žalilac Mare Adriaticum je ispod članka komentarisao pod pseudonimom “Mare”. Autor bloga 
Vojin Grubač sa PC NEN-a, nije odgovarao na temu, niti je polemisao sa stavovima, vec je 
mijenjao komentare Mare Adriaticuma i vrijeđao ga. Grubač je tražio od komentatora Mare 
Adriaticum da se javno predstavi, iako se po njegovim riječima on uredno registrovao putem email 
adrese, kao i svi drugi komentatori. 

 

Pored ovoga Mare Adriaticum se žalio i na objavljivanje više komentara u kojima se negira zločin u 
Srebrenici i vrijeđaju crnogorska nacija i njena obilježja. 

Na žalbu uredništvu portala da mu se modifikuju komentari i da se objavljuju rasistički i vulagrni 
komentari odgovoreno mu je da je u pitanju“.. blog, a ne kolumna,tako da je bloger pisac i 
urednik.Uredništvo PCNEN‐a ima pravo da interveniše jedino ako bloger ili komentatori krše 
etičke i zakonske norme. 

Poslije svega portal PCNEN je ukinuo korisnički nalog komentatoru “mare” “…zbog 
zloupotrebeprava na komentarisanje sadržaja ovoga bloga porukama koje nemaju veze sa temom i 
koje prelaze granicu dobrog ukusa”. 
 

Medijski savjet za samoregulaciju je ovu žalbu proslijedio portalu PCNEN i tražio izjašnjenje. 
Odgovoreno nam je da ovaj portal “..nije pristupio Medijskom savjetu za samoregulaciju i ne 
smatra ga nadležnim za rješavanje sporova sa posjetiocima.” 
 

Medijski savjet za samoregulaciju je prilikom razmatranja ove žalbe pregledao blog g. Vojina 
Grubača, sporni tekst, kao i komentare koji nijesu bili obrisani. 

Medijski savjet može da razumije stav uredništva portala da prepusti autorima blogova 
administriranje komenatara koji se postavljaju ispod njih. Za MSS je međutim neprihvatljivo 
neetičko postupanje autora bloga prema komentatorima, posebno forsiranje govora mržnje i 
nacionalno omalovažavanje. U tim situacijama je apolutna odgovornost na uredništvu portal, koje je 
uostalom uvijek odgovorno.  

MSS takođe primjećuje da uredništvo portal ne može da tjera komentatore da otkrivaju svoj 
identitet, niti bloger na to ima pravo. Sloboda izražavanja na internet se prije svega u najvećoj mjeri 
ispoljava kroz garantovanu zaštitu anonimnosti. 

MSS zaključuje da uredništvo portal PCNEN nije ništa uradilo da zaštiti anonimnog komentatora 
“mare” od diskriminacije i manipulacije komentarima od strane autora bloga. Uredništvo je takođe 



 
 
 

12 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

bilo dužno da govor mržnje i negiranje zločina u Srebrenici na vrijeme administrira i obriše sa 
portal. 

MSS zaključuje da je uskraćivanjem prava anonimnom komentatoru Mare Adriaticum da postavlja 
komenatare na portal PCNEN prekršeno načelo 2 Kodeksa novinara: 

Novinar je dužan da brani slobodu i pravo na neometano prikupljanje i saopštavanje 
informacija, kao i na slobodan komentar i kritiku. 

 
 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede I 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Ministarstva poljoprivrede zbog pogrešnog 
interpretiranja i drastičnog skraćivanja odgovora Ministarstva poljoprivrede i ruralnog razvoja, u 
DN „Vijesti“, u tekstu sa nadnaslovom „POZIV GRIN HOUMU“ i naslovom „Dajte nam dokaze 
za „kineza“, objavljenom 3. jula 2014. godine, na strani 11 i u tekstu„Inspekcija utvrđuje da li je 
„kinez“ uba čen u jezero“ objavljenom 4.jula 2014. 
 
Vijesti su uputile 1.jula Minstarstvu poljoprivrede par pitanja vezanih za očuvanje ribljeg fonda u 
Pivskom jezeru. Na osnovu dobijenih odgovora ovaj dnevni list je objavio tekst 3.jula pod nazivom 
„Dajte nam dokaze za „kineza“. Ministarstvo poljoprivrede smatra da su njihovi odgovori 
drastično skraćeni i potpuno pogrešno interpretirani u tom tekstu. Zbog toga su dnevnom listu 
Vijesti poslali reagovanje koje je objavljeno 4 jula u tekstu „Inspekcija utvrđuje da li je „kinez“ 
ubačen u jezero“. Reagovanje nije objavljeno u cjelosti, već je takođe skraćeno. 
 
Uvidom u tekstove koji su objavljeni, kao i u odgovore koje je Minsistarstvo poljoprivrede 
dostavilo Vijestima, kao i u orginalni tekst njihovog reagovanja Medijski savjet za samoregulaciju 
je konstatovao : 
 
Da su Vijesti netačno objavile da je“ Мinistarstvо poljoprivrede pozvalo NVO Grin Hоum da im 
dostavi dokaze da је predatorska vrsta  "kinez", koja unistava pastrmku, unеšеnаu Pivsko jezero 
"kako bi počinioci bili sankcionisani"”. U odgovorima ministarstva se jasno kaže da je Inspekcijska 
služba nadležna za ove poslove i da bi predstavnici Grin Houma trebali da se obrate njima. 
 
Kada je riječ o tvrdnji da u Pivskom jezeru ima ribe klen, MSS smatra da je iz odgovora minstarstva 
bilo moguće takav zaključak napraviti i da novinar nije u toj konstataciji napravio grešku. 
 
MSS smatra da je u ovom slučaju pogrešnim interpretacijama odgovora ministarstva, da su oni 
tražili da im Grin Houm dostavi dokaze da se vrsta „kinez“ nalazi u Pivskom jezeru, došlo do 
kršenja članova 1 i 3 Kodeksa novinara, ali istovremeno napominje da je sjutradan objavljeno 
reagovanje Ministarstva poljoprivrede kojim su ispravljene greške objavljene u inicijalnom tekstu. 
Vijesti istina nijesu objavile cjelokupno reagovanje ministarstva, ali su objavile sve relevantna 
činjenice potrebne da se razjasni situacija sa nadležnostima i ribljim fondom u Pivskom jezeru. 
 
MSS zaključuje da se u ovom slučaju ipak ne radi o kršenju Kodeksa novinara, jer je 
objavljivanjem reagovanja ispravljena greška nastala objavljivanjem pogrešnih informacija u tekstu 
od 3.jula. 
 



 
 
 

13 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede II 
 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Ministrastva poljoprivrede zbog 
neobjavljivanja njihovog reagovanja na tekst„Traži se viša otkupna cijena” koji je objavljen u 
dnevnom listu „Dnevne novine”. 
 
22.07.2014. godine u  Dnevnim novinama objavljen je pomenuti tekst u kome malinari iz Bijelog 
Polja protestvuju zbog niske otkupne cijene ovogodišnjeg roda maline, izražavajući očekivanje da 
Ministarstvo poljoprivrede i ruralnog razvoja treba da se uključi u rješavanje njihovog problema. 
Istovrmeno, malinari u tekstu navode da im je iz opštinskog Sekretarijata rečeno da će predstavnik 
Ministarstva doći na sastanak koji su planirali u međuvremenu, pa pošto se to nije desilo izriču 
optužbe na račun „kadra ministra Ivanovića“. 
 
Ministarstva poljoprivrede i ruralnog razvoja uputilo je istog dana, 22.07. reagovanje na navedene 
tvrdnje malinara, u kome se ističe da niko iz Ministarstva nije obećao dolazak na pomenuti 
sastanak, kao i da posao ovog Vladinog resora nije da učestvuje u otkupu poljoprivrednih 
proizvoda.U reagovanju je odgovoreno i na očekivanja malinara vezano za uključivanje 
Ministarstva u dogovorima oko otkupne cijene. “Naš posao nije da otkupljujemo poljoprivredne 
proizvode, već da stvaramo uslove da proizvođači mogu nesmetano da prodaju svoje proizvode ne 
na silu, već na osnovu dogovora”, navodi se između ostalogau reagovanju ministarstva.  
 
DN „Dnevne novine“,  nijesu objavile ovo reagovanje PR Službe Ministarstva poljoprivrede. 
Medijski savjet za samoregulaciju je takođe par puta tražio izjašnjenje od Dnevnih novina povodom 
ove žalbe, međutim odgovor ili objašnjenje nijesmo dobili. Dnevne novine su tek 22.09.2014 
objavile reagovanje Ministarstva poljoprivrede, sa zakašnjenjem od skoro dva mjeseca. 
 
Medijski savjet za samoregulaciju je konstatovao da se, iako je poslije dva mjeseca objavljeno 
reagovanje, u ovom slučaju radi o kršenju načela 4 Kodeksa novinara, jer reagovanje Ministarstva 
poljoprivredenije objavljeno kada je trebalo, već sa velikim zakašnjenjem. Podsjećamo na načelo 4 
Kodeksa: 

Obaveza novinara je da dopuni nepotpunu i ispravi netačnu informaciju, pogotovo onu koja 
može naškoditi, pridržavajući se, pri tom, pravila da ispravka mora biti istaknuta na 
odgovarajući način. 

 

Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede III 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Ministrastva poljoprivrede zbog 
neprofesionalnog objavljivanja njihovog reagovanja u dnevnoj novini Dan 23.07.2014 pod 
naslovom „Nijesu obećali da će doći“.  
 
Dnevna novina „Dan“, je objavila 11. i 22.jula tekstove„Prijete da će prosuti rod i zatražiti azil“ i 
„Traže veće otkupne cijene“ u kojima je prenijela  izjave malinara iz Bijelog Polja da je 



 
 
 

14 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Ministarstvo poljoprivrede i ruralnog razvoja obećalo da će predstavnik ministarstva doći na 
sastanak, kako bi sa njima i otkupljivačima razgovarao o problemu otkupa. U oba teksta iznose se 
očekivanje malinara da Ministarstvo treba da se uključi u određivanje otkupne cijene njihovih 
proizvoda. 
 
U tekstu objavljenom 11. jula, malinar Vučeta Femić saopštava, između ostalog, da je sekretar u 
Sekretarijatu za preduzetništvo i ekonomski razvoj opštine Bijelo Polje, Džafer Gusinjac u 
prusustvu nekoliko malinara, razgovarao telefonom sa nadležnim u Ministarstvu poljoprivrede, te 
da mu je rečeno da će predstavnik Ministarstva doći na sastanak sa malinarima.  
“Dan” je 23. 07. objavio reagovanje Ministarstva poljoprivrede, na II strani regiona, približno na 
prostoru koji odgovara drugom tekstu, objavljenom 22.07, koji je znatno kraći nego prvi koji je 
objavljen 11.07.  
 

Reagovanje Ministarstva poljoprivrede nije prenešeno u cjelosti, već je skraćen u dijelu, u kome 
Ministarstvo pojašnjava poljoprivrednim proizvođačima šta je uloga tog resora, a šta proizvođača u 
tržišnim odnosima. Ministarstvo smatra da je skraćivanjem reagovanja, bilo onemogućeno da 
proizvođačima, koji su izlaskom na ulicu izražavali protest zbog niske otkupne cijene, odgovori da 
ne mogu očekivati od Ministarstva da prodaje njihove proizvode.  

Malinari su prilikom saopštavanja svojih očekivanja, vezanih za podršku otkupu, imali neuporedivo 
veći prostor u navedena dva teksta. Dok je prvi tekst objavljen u vrhu na polovini strane, a drugiu 
vrhu strane, reagovanje minstarstva je objavljeno u dnu strane i odgovara veličine teksta 
objavljenog 22.jula. 

Ministarstvo poljoprivrede je zbog neadekvatnog objavljivanja reagovanja uputilo žalbu 
Ombudsmanu Dana. Ombudsman Dana je žalbu odbio obrazlažući svoju odluku time da je 
uredništvo novine: „duboko svjesno etičke i zakonske obaveze da ovakvim sadržajima, prilikom 
njihovog objavljivanja, obezbijedi i odgovarajući plasman. Medjutim, i pored iskrenog nastojanja, 
uredništvo zbog objektivnih okolnosti (ograničeni prostor, veliki priliv značajnih informacija) i 
činjenice da je novina svojevrsni ''živi organizam'', pun nepredvidivih situacija, to nije uvijek u 
mogućnosti da do kraja i ispoštuje. Uz to, saopštilo je uredništvo, ono nastoji, što je isto tako 
zakonska obaveza, da reagovanje objavi odmah, što prije, kako ono ne bi izgubilo na smislu, 
značaju i aktuelnosti, dajući time prednost suštini nad formom.” 

Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je Ombudsman Dana izbjegao da u ovom slučaju 
prizna nedvosmisleno kršenje načela 4 Kodeksa novinara. Ombudsman Dana nije objasnio kako je 
uredništvo Dana pronašlo nekoliko puta više prostora za tekstove koji optužuju Ministarstvo 
poljoprivrede od prostora koji je ostavljen za njegovo reagovanje. 

MSS smatra da je posao Ombudsmana da konstatuje da li je bilo kršenja Kodeksa ili nije u 
određenom slučaju, jer to piše u njegovom poslovniku o radu. 

MSS zaključuje da je dnevna novena Dan prekršila načelo 4 Kodeksa novinara ne objavljivanjem 
cjelokupnog teksta reagovanja Ministarstva poljoprivrede, kao i njegovim neadekvatnim 
objavljivanjem u dnu strane. 

U smjernicama za načelo 4 Kodeksa novinara stoji: 

 a)Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij 
mora u najkraćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 
plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  



 
 
 

15 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

c) “Odgovara plasmanu” u ovom kontekstu znači objavljivanje ispravke na istom mjestu (u 
slučaju štampanih medija) ili u istoj emisiji (u slučaju elektronskih medija). 

 
 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede IV 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Ministrastva poljoprivrede zbog 
neprofesionalnog objavljivanja njihovog reagovanja u dnevnoj novini Dan 26.07.2014 pod 
naslovom „ Prednost imala prvorangirana firma“.  
 
Dnevna novina „Dan“, je objavila 24.jula tekst„Pilanu zatvorili privilegovani koncesionari“u 
kome se prenose optužbe izrečene od strane vlasnika bjelopoljskog preduzeća „Budim promet“, 
Nikole Čantrića, da je Ministarstvo poljoprivrede koncesije za šume, koje se nalaze na području 
Opštine Rožaje, dalo privilegovanim koncesionarima, a ne njegovoj firmi (Budim promet“) koja je, 
kako tvrdi, na tenderu imala najbolju ponudu, te da je na taj način Čantrić „grubo oštećen“. 
 
PR Služba Ministarstva poljoprivrede poslala je „Dan“-u 24. jula, reagovanje povodom objavljenih 
tvrdnji, u kome se objašnjava da je firma „Budim promet“ imala manje bodova od prvorangirane 
firme. U reagovanju se navodi i da je provjerom dokazano da to preduzeće ima 4, a ne 10 radnika, 
kako tvrdi u tekstu gospodin Čantrić, da firma nije dobila bodove za finansijsku stabilnost, jer je 
imala negativne poslovne rezultate u poslednje tri godine u iznosu od 7.588 eura, dok je 
prvorangirana firma imala dobit u iznosu od 40.086 eura, te da su to razlozi zbog kojih nije dobila 
šume na tenderu, a ne, navodna, privilegovanost bilo kog ponuđača od strane Ministarstva 
poljoprivrede i ruralnog razvoja. 
 
Dan je objavio reagovanje Ministarstva poljoprivrede, 26. jula, na II strani Regiona, ali ne na 
udarnom mjestu u vrhu, nego u dnu, na prostoru 1/8  strane. Podsjećamo da je sporni tekst objavljen 
u gornjem dijelu na prostoru većem od polovine strane.  
Objavljeno reagovanje je, osim toga,  skraćeno, u dijelu pojašnjavanja kriterijuma za bodovanje 
ponuđača na navedenom tenderu i objašnjavanja procedure dodjele koncesija, koja treba da 
doprinise da izvoznici trupaca i preprodavci drveta koji dobijaju sirovinu iz državnih šuma nemaju 
nikakvu prednost u tenderskom postupku.  
 
PR Služba Ministarstva poljoprivrede poslala je ovim povodom žalbu Ombudsmanu 
Dana.Ombudsman Dan-a je odbio žalbu, a u obrazloženju, je naveo da je prihvatio objašnjenje 
redakcije:”.. da su duboko svjesni zakonskih obaveza prilikom objavljivanja reagovanja, ali da ih 
često, iako se trude, ne mogu ispoštovati, jer je, između ostalog, novina “živ organizam, pun 
nepredvidivih situacija”.   
 
Medijski savjet za samoregulaciju je prilikom odlučivanja razmotrio oba teksta, orginalno 
reagovanje Ministarstva poljoprivrede, kao i odluku Ombudsmana Dana. MSS je primjetio da je 
dnevni list Dan, u tekstu „Pilanu zatvorili privilegovani koncesionari“prekršio načelo 1 Kodeksa 
novinara, koje se odnosi na cjelovitost informacija, jer nije pokušao da provjeri optužbe na račun 
Ministarstva poljoprivede, niti da ih kontaktira. 
 
Kada je riječ o objavljivanju reagovanja, MSS smatra da je nesrazmjerno veći prostor dat(nekoliko 
puta) optužbama na račun Ministarstva, nego odgovoru na te optužbe. MSS bi mogao i da prihvati 



 
 
 

16 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

objašnjenje Ombudsmana, da se ova praksa ne ponavlja gotovo redovno u ovoj novini. Postavlja se 
pitanje kako je uvijek moguće naći nekoliko puta veći prostor za optužbe, od onoga za demantije. 
 

Zbog svega navedenog  MSS zaključuje da je dnevna novina Dan prekršila načelo 4 Kodeksa 
novinara ne objavljivanjem cjelokupnog teksta reagovanja Ministarstva poljoprivrede, kao i 
njegovim neadekvatnim objavljivanjem u dnu strane. 

Smjernica za načelo 4 Kodeksa novinara: 

Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij mora 
u najkra ćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 
plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  

 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede V 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Ministrastva poljoprivrede zbog uskraćivanja 
prava minstru Petru Ivanoviću da objavi reagovanje u dnevnoj novini Dan na tekst „Hoće da 
otkupi godišnji tiraž Dana“, objavljen 27.08.2014. 
 
Dnevna novina „Dan“ je pozivajući se na „pouzdan izvor iz Plantaža“ objavila , 25.08.2014. na 5. 
strani, informaciju da je ta kompanija otkupljivala grožđe iz privatnog vinograda ministra 
Ivanoviću. Ova tvrdnja je objavljena u tekstu sa nadnaslovom „ Umjesto otkupa prave 
konkurenciju“ , u okviru kojeg je boks naslovljen „ Ivanoviću plaćali grožđe i po 2 eura“. 
 
Ministar Ivanović je istog dana demantovao informaciju pozivajući uredništvo Dan-a da objasni 
čitaocima „kako je to kompanija „13. jul Plantaže“ plaćala grožđe nekome ko ga uopšte ne 
prodaje“. Reagovanje ministra Ivanovića objavljeno je narednog dana, 26.08.2014. takođe na 
5.strani, ali istovremeno sa komentarom Redakcije na njegovo reagovanje.  
 
Ministar Ivanović je reagovao i na odgovor redakcije koji je naslovljen „Saznali iz pouzdanih 
izvora“, drugi put pozivajući uredništvo Dan-a da čitaocima razotkriju misteriju „kako je kompanija 
13. Jul Plantaže“ plaćala grožđe nekome ko ga uopšte ne prodaje“? Ministar je u odgovoru 
redakciji Dana ponudio „ da otkupi godišnji tiraž te novine ukoliko dokažu da su ministar, njegov 
đed, baba, otac, majka, sin, tetka, ujak i druga rodbina, prodavali grožđe Plantažama“.  
 
Odgovor ministra Ivanovića objavljen je 27.08.2014. sa nadnaslovom „Ministar Ivanovi ć nastavio 
polemiku o grožđu“  i naslovom „Hoće da otkupi godišnji tiraž Dan-a“.Uz reagovanje ministra 
Ivanovića, objavljen je i drugi odgovor redakcije u kome, nijesu objavljeni dokazi da su Plantaže 
Ministru „plaćale za  grožđe“, već su iznesene nove optužbe vezane za korišćenje sredstava iz Abu 
Dabi fonda.  
 
Redakacija Dana je u svom drugom odgovoru poslije iznesenih novih optužbi objavila da prekida 
polemiku sa ministrom Ivanovićem. Dan nije objavio reagovanje ministra Ivanovića na poslednje 
optužbe koje su inzesene na njegov račun.  
 



 
 
 

17 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

PR služba ministarstva poljoprivrede je zbog ovoga uputila žalbu Ombudsmanu „Dan“-a, u kojoj je 
zahtijevala da se reagovanje objavi, u skladu sa zakonom i kodeksom. 
 
U odgovoru Ombudsmana Dan-a  odbija se žalba PR Službe jer, kako tvrdi Ombusman, „nije došlo 
do povrede načela 4 Kodeksa novinara. Ombudsman je, kako se navodi, uvažio obrazloženje 
novinarke Dan-a Jelene Veljović, koja smatra da taj medij nije bio dužan da objavi odgovor 
ministra Ivanovića, jer je odgovor suštinski objavljen u prethodna dva reagovanja ministra. 
 
Prilikom odlučivanja Medijski savjet za samoregulaciju je uzeo u obzir sve objavljene tekstove i 
reagovanja, odluku Ombudsmana, kao i neobjavljeno reagovanje ministra Ivanovića. MSS 
konstatuje da je dnevni list Dan u prvom tekstu objavljenom 25.08.2014 pod naslovom “Ivanoviću 
plaćali grožđe i po dva eura” prekršio načelo 1 Kodeksa, koje se odnosi na cjelovitost informacija, 
jer nije provjerio optužbe na račun ministra Ivanovića, iako se pozvao na nezvanične informacije. 
 
Kada je riječ o objavljivanju reagovanja u ovom slučaju, MSS konstatuje da je redakcija Dana 
tokom cijele polemike za svoje stavove imala povlašten položaj u odnosu na minstra Ivanovića i to 
na taj način što je konstantno objavljivala u istom broju i svoje reagovanje na ministrove odgovore. 
 
MSS takođe primjećuje da je redakcija koja je optužbama započela polemiku nije dozvolila 
ministru Ivanoviću da odgovori na optužbe iz poslednjeg reagovanja redakcije. Po MSS-u 
objašnjenja Ombudsmana Dana ne stoje, jer se ne radi o ponovnom objavljivanju istih ispravki, jer 
su u pitanju bile nove optužbe (za fond Abu Dabi). MSS takođe promjećuje da je argument da se 
radi o istim ispravkama, pa da zbog njih nije moguće objaviti isto reagovanje vrlo diskutabilan.  
 
MSS smatra da redakcije novina ne mogu da imaju ekskluzivitet ponovnog objavljivanja istih 
optužbi, a da optuženi nemaju isto pravo da na ponovljene optužbe reaguju. Kodeks novinara, koji 
je jedini referentan za Ombudsmana Dana, ne prepoznaje ovo pravilo. 
 
Imajući u vidu sve navedeno MSS zaključuje da dnevna novena Dan prekršila načelo 4 Kodeksa 
novinara ne objavljujući poslednje reagovanje minstra Ivanovića, posebno zato što se u njemu 
nalazi odgovor na nove optužbe koje nijesu bile dio prethodne polemike. 
 

Podsjećamo na smjernicu a) za načelo 4 Kodeksa novinara: 

Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij mora 
u najkra ćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 
plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  

 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 

18 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

MONITORING MEDIJA 
 
 
 
 
DNEVNE NOVINE, 4. jul  
 
 
List je na strani 12 objavio tekst sa nadnaslovom “Prijava protiv Perse Spajić” i naslovom 
“Oštetila RTV Nikšić za preko 37.000 eura”. U tekstu se navodi da su službenici Uprave policije 
iz Nikšića podnijeli krivičnu prijavu protiv bivše v.d. ditektorke  RTV Nikšić, zbog sumnje da je 
zloupotrijebila položaj.  
 
MSS smatra da je prekršeno pravilo prezumcije nevinosti, te da medij nije trebalo da objavio puno 
ime i prezime osobe koja je osumnjičena za pomenuto krivično djelo, dok se djelo ne dokaže na 
sudu.  
 
MSS smatra da je ovdje riječ o kršenju prezumpcije nevinosti.     
Ovim je prekršen član 10 Kodeksa koji kaže:  

Kada izvještava o istražnim i sudskim postupcima, novinar mora uvažavati pretpostavku da 
je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, i ne smije ničim prejudicirati ishod sudskog 
postupka. 

Ovim je po mišljenju MSS takođe prekršena smjernica za načelo 1:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

 
INFORMER, 4. jul 
 
 
I Informer  je objavio tekst o istom slučaju, s tim što je priča proširena uz nove detalje dobijene od 
neimenovanih izvora, što je objavljena i Spaićkina  fotografija, a pominje se i ime njenog bivšeg 
saradnika.   
 
List je na strani 10 objavio, a na naslovnoj najavio  tekst sa nadnaslovom “Potvrđeno pisanje 
Informera o velikoj plja čki medija” i naslovom “Persa Spajić otela RTV Nikšić čak 37 hiljada 
eura” . U tekstu se pored Spajić pominje i ime njenog tadašnjeg saradnika, Miloša Zečevića. Za  
oboje se tvrdi da su zaključivali fiktivne ugovore i novac trošili na odjeću, telefone i automobile. Za 
Spajić se u tekstu, dakle,  iznosi niz tvrdnji od neimenovnih izvora, kao što je ta da je  vrbovala i 
podmićivala zaposlene u firmi kako bi ćutali. 
 



 
 
 

19 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

MSS smatra da je list, osim prezumcije nevinosti, prekršio i smjernice za načelo 1, koje govore o 
opštim standardima i tačnosti:      

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

 Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 

DAN, 8. JUL 

Dnevna novina Dan je objavila je 8. jula tekst„Utajili preko million eura “ . I dok je sami tekst 
korektno napisan i u njemu se iznose sumnje policije da je više lica utajilo porez u visini od milion 
eura, sama konstrukcija naslova sadrži kršenje pretpostavke nevinosti. 

MSS smatra da je u naslovu prekršeno načelo 10 Kodeksa novinara: 

Kada izvještava o istražnim i sudskim postupcima, novinar mora uvažavati pretpostavku da 
je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, i ne smije ničim prejudicirati ishod sudskog 
postupka. 

 
 
DNEVNE NOVINE, 10. Jul 
 
 
List je na naslovnoj strani i na strani 21 objavio fotografiju unakaženog lica petogodšnje djevojčice 
iz Berana koju je izujedao pas. “Pas lutalica unakazio djevojčicu”, naslov je pomenutog teksta.  
Osim dijela smjernice koja govori o tačnosti, odnosno o opštim standardima, dapravo javnosti da 
zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje, Medijski savjet za samoregulacju 
smatra da je ovdje prekršen i član 9 Kodeksa, koji tretira prava maloljetnih iako je očigledno da je 
redakcija imala pristanak za fotografiju od strane oca djevojčice, jer je on i fotografisan sa njom.  

Smjernice za načelo 9 kažu:  

Mediji su obavezni da postupaju u skladu sa načelima Konvencije Ujedinjenih nacija o 
pravima djece i da sa posebnom pažnjom istražuju informacije koje zadiru u interese djece. 
Mediji su obavezni da iskažu poseban obzir kada intervjuišu, fotografišu ili snimaju  
maloljetnike.  



 
 
 

20 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

 
 
INFORMER, 29. jul 
 
 
List je na naslovnoj najavio,a na stranama 10 i 11 objavio tekst sa nadnasovom”HOROR: 
Bjelopoljac napao Ukrajinku”  i naslovom  “Htela da mu pokaže stan, a on je silovao”. U 
podnaslovu i u tekstu se kaže da je A. Šćekić (27) iz Bijelog Polja uhapšen u Budvi zbog sumnje da 
je silovao Ukrajinku N.P. (21) “Policija sumnja da je djevojka napastvovana u stanu u koji je dovela 
Šćekića kako bi mu ga pokazala, jer je on navodno hteo da ga iznajmi”. 
 
Po mišljenju Medijskog savjeta za samoregulaiju, može se smatrati da je list, objavljujući inicijal od 
imena, ali puno prezime, godine starosti i mjesto rođenja, otkrio identitet osobe, protiv koje se, kako 
se ispostavilo nakon samo nekoliko dana, predata lažna prijava. 
 
List je po mišljenju MSS-a prekršio pravilo prezumpcije nevinosti, stavljajući uz to mladića na stub 
srama i nanoseći mu veliku moralnu štetu.List je po mišljenju MSS-a prekršio smjernice za načelo 
1, principe opštih standarda i tačnosti:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

Time što nije saslušao i drugu stranu, list je jednostrano izvještavao, kršeći i treću smjernicu načela 
1 Kodeksa, koja kaže:  
 Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim ivještavanjem. 
List je dodatno prekršio Kodeks, jer nije objavio nastavak pomenutog slučaja, o čemu je pisala 
Pobjeda 31. jula, u tekstu na strani 9, “Našao joj posao, pa dobio prijavu za silovanje” i 
nadnaslovom “Bjelopoljac za Pobjedu o optužbama ukrajinske državljanke za navodo 
silovanje”.  
U tekstu stoji da su ljekari utvrdili da nije bilo tragova nasilja, niti silovanja  

Ovim je prekšeno pravilo 4 Kodeksa koje govori o ispravci i sljedeće smjernice: 

Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij mora 
u najkra ćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 
plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  



 
 
 

21 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

 
 
DAN, 3. Avgust 
 
 
Dnevna novina Dan je objavila 3. avgusta tekst“Tovljenu pastrmku ubacuju u Taru ”. U tekstu je 
izrečeno više optužbi na rad Ministarstva poljoprivrede,  vezano za poribljavanje rijeke Tare. 
Novinar nije pokušao da kontaktira Ministarstvo poljoprivrede i dobije i njihov stav po ovom 
pitanju. 
 
MSS smatra da je objavljivanjem samo optužbi i jednog viđenja ovog problema prekršeno načelo 1 
Kodeksa novinara, koje se odnosi na cjelovitost informacija: 
 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
VIJESTI, 13. avgust 
 
 
List je na strani 15 objavio tekst o tome da je pred početak licitacije  za izbor novog zakupca kafe 
bara “Mocca” u Kotoru, koja je trebalo da bude obavljena prethodnog dana, dojavljeno da je 
podmetnuta bomba u prostorije Direkcije za uređenje i izgradnju Kotora u Škaljarima, zbog čega je 
licitacija i odložena. 
 
Nadnaslov teksta je “Kotor: Novi pritisci na zainteresovane kupce” a naslov “Dojava o bombi 
prekinula licitaciiju”. Uz tekst je objavljen i boks sa naslovom “Prije dojave ispred zgrade 
Direkcije viđen Igor Vukotić”. List piše, pozivajući se na neimenovani izvor,  da je u devet sati u 
vrijeme kada je policija dobila anonimnu dojavu o postavljanju bombe, ispred Direkcije “viđen Igor 
Vukotić sa prijateljima, za koje se pretpostavlja da su namjeravali da učestvuju u  licitaciji”. 
 
MSS smatra da je neprofesionalno, bez dokaza i kredibilnog izvora za pomenute tvrdnje, 
pominjanje konkretnih imena ljudi u kontekstu vršenja krivičnog djela.  
Time je, po mišljenju MSS prekšen Kodeks i smjernice za načelo 1,  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

 Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 



 
 
 

22 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
DNEVNE NOVINE, 13. avgust  
 
 
List je na naslovnoj najavio tekst objavljen na 5. strani. Na naslovnoj je nadnaslov “Uhapšeni zbog 
iznude” i naslovom “Radnici šlep službe prijetili Kosovarima i uzeli 450 eura”. 
Na strani 5 je nadnaslov “Hapšenje” i naslov “Iznudili 450 eura na ime navodnih šlep usluga” i 
podnaslovom u kojem se kaže da su pripadnici podgoričke policije uhapsili sugrađane S.B (Sašu 
Božovića) i Z.M. (Zdravka Makočevića) zbog sumnje dasu od kosovskih državljana kojima su 
objavljeni inicijali iznudili novac. List se poziva na policijsko saopštenje. 
U tekstu je osumnjičenimaobjavljen puni identitet, dok su onima koji suih osumnjičili dati samo 
inicijali. 
 
Tekst je baziran na policijskim sumnjama zasnovanim na izjavi dvoje navodno oštećenih, dok je 
istinitost optužbi istraga tek trebalo da utvrdi. 
 
MSS smatra da je prekršeno pravilo prezumcije nevinosti, da nije trebalo objavljivati puno ime i 
prezime osumnjičenih, iako je identitet osoba očigledno dobijen iz policije, te da su prekršene 
smjernice za načelo 1, principi opštih standarda i tačnosti:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 

DNEVNE NOVINE, 14. avgust 
 
 
List je na naslovnoj strani i na strani 19 objavio tekst “Krivokapi ć sam sebi izglasao stan”. 
U tekstu se govori o tome da je Rade Krivokapić, bivši predsjednik Sindikata Aluminijuma, u 
svojstvu člana sindikalnog povjereništva Podgorice zajedno sa ostalim članovima ovog tijela, glasao 
za to da pod povoljnim uslovima kupi stan. 
U tekstu se takođe kaže da je Krivokapićevo glasanje bilo potpuno legitimno i da je on imao pravo 
nato, teda je kao jedan od dva člana izvršnog odbora tog tijela, a ne kao sindikalac KAP-a ostvario 
pravo na povlašćenu kupovinu. 
 



 
 
 

23 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

MSS smatra da je naslov manipulativan, teda navodi čitaoca na zaključak da je učinjeno nešto 
protivzakonito.  
MSS smatra da je ovim prekršen član 3 Kodeksa koji glasi:  

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan 
kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i 
pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar 
budu jasno razdvojeni. 

 
 
 
INFORMER, 14. Avgust 
 
 
List je na naslovnoj strani najavio tekst sa nadnaslovom “Tajkunovi mutni poslovi ” i naslovom 
“Knežević hteo da prevari šeika za 5.000 m2”. Na stranama 2 i 3 nadnaslov teksta je “Otkrivamo 
kako je Knežević pokušao da prevari šeike” i naslovom “Gazda Duško hteo da namagarči 
šeike”.  U tekstu se tvrdi ono što stoji u podnaslovu – da je vlasnik Atlas grupe prilikom 
potpisivanja ugovora o gradnji Atlas capital centra u Podgorici šeicima iz Ujedinjenih Arapskih 
Emirata prijavio da će 5.000 kvadrata pokloniti jednom državnom funkcioneru, a kada su, kako 
tvrdi list, šeici kasnije tog neimenovanog funkcionera pitali što će mu toliki prostor, ispostavilo se 
da je, navodi list, u pitanju – čista izmišljotina. 
 
Knežević se u tekstu naziva “propalim crnogorskim tajkunom”, a za tvrdnje iznesene u vezi 
događaja koji se navodno desio 2007. godine, tokom potpisivanja ugovora sa vladajućom 
porodicom Ujedinjenih arapskih Emirata, izvor je anoniman. U tekstu se ne navodi ni ime tog 
funkcionera o kojem je riječ.  
 
List nije uzimao izjavu druge strane – odnosno vlasnika Atlas grupe, Duška Kneževića.  
MSS smatra da su, kako zbog neprovjerenih tvrdnji, tako i zbog nepoštovanja pravila da se čuje i 
druga strana, prekršeni osnovni standard ii smjernice za prvi član Kodeksa:   

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

 Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 



 
 
 

24 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

MSS napominje da je Informer u period koji obrađuje ovaj izvještaj objavio niz tekstova sa 
naslovnicama posvećenim Kneževiću, uvijek u negativnom kontekstu, te da se može smatrati da je 
riječ o pravoj medijskoj kampanji.    

 

VIJESTI, 18. avgust 
 
 
List je na strani 15. objavio tekst sa nadnaslovom “Ko je u Crnoj Gori radio sa Rafaele 
Valenteom” i naslovom “Tek trebalo da razvije biznis”, kao i podnaslovom u kojem se navodi da 
je osumnjičeni za pranje novca “Koza nostre” radio sa jednom firmom iz Herceg Novog i 
advokatskom kancelarijom iz Podgorice.U tekstu se navodi da je pomenuti Valente, uhapšeni 
građevinski preduzetnik, italijanski državljanin, u Crnoj Gori imao kontakte sa kompanijom 
“Bencom” iz Herceg Novog i advokatskom kancelarijom “Jovović, Mugoša i Vuković”, iz 
Podgorice.   
 
Kao što se iz teksta može pročitati “Bencom” iz Herceg Novog je firma za računovodstveno-
knjigovodstvene usluge koja je među više stotina svojih klijenata, vodila i poslove firme “Hidro 
Integracija” za koju se iz teksta može zaključiti da je Valenteova.  
I iz hercegnovske firme i iz podgoričke advokatske kancelarije potvrdili su da su imali poslovne 
kontakte s Valenteom, kao jednim od mnoštva klijenata.     
 
MSS smatra da je naslovna kompozicija teksta tendenciozna i senzacionalistička, te da  namjerno 
navodi čitaoca na zaključak da je onaj ko je imao bilo kakve kontakte sa uhapšenim Italijanom, 
umiješan u neke nelegalne radnje. 
 
MSS matra da je prekršen član 1 Kodeksa:   

Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u vidu pravo 
javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću, kao i smjernica: 

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

 
 
INFORMER, 26. avgust  
 
 
List je na naslovnoj strani najavio tekst sa druge i treće strane, sa nadnaslovom “Otkrivamo:  Novi 
znak tajkunove propasti” i naslovom “Knežević zatvara fakultet u Baru” o tome da je sud u 



 
 
 

25 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Podgorici izdao nalog za iseljenje Fakulteta  za turizam čiji je vlasnik podgorički bisznismen Duško 
Knežević, vlasnik Atlas grupe.  
 
U podnaslovu se tvrdi da Knežević podstiče studente na proteste kako bi spriječio iseljenje.  
Naslovna kompozicija teksta na unutrašnjim stranama lista je drugačija, pa nadnaslov glasi: 
“Otkrivamo: Tajkunov fakultet u Baru pred zatvaranje m” i naslovom “Knežević mora da se 
iseli za 15 dana”. 
 
MSS konstatuje da tvrdnja sa naslovne strane da Knežević podstiče studente na proteste u tekstu 
nema utemeljenje, jer neimenovani sagovornik iz Bara kaže da se “po Baru priča da studenti 
pripremaju potpisivanje peticije, a čak i proteste protiv izvršenja presude”. 
“Znajući Duška, teško je verovati da i u to nije umešao svoje prste. On će učiniti sve da sabotira 
sudsku odluku, ali je sve otišlo predaleko, tako da je deložacija, zakazana za početak septembra, 
najizvesnija – zaključuje sagovornik Informera CG”. 
 
MSS smatra da je tumačenje sa naslovne strane da je sudska odluka “novi znak tajkunove propasti” 
tendenciozna i neutemeljena, kao što su neutemeljene i tvrdnje da Knežević podstiče studente na 
proteste.  
 
MSS smatra da su, kao i u prethodnom slučaju, od 14. avgusta,  zbog neprovjerenih tvrdnji, tako i 
zbog nepoštovanja pravila da se čuje i druga strana, prekršeni osnovni standardi i smjernice za prvi 
član Kodeksa:   

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

 Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
 
INFORMER, 5. septembar 
 
 
List je na naslovnoj objavio najavu za tekst na drugoj i trećoj strani sa naslovom “STIPSA 
Konjevića boli da plati 98 eura, u banci imao 19.500” i podnaslovom “Aktuelni ministar 
policije Raško Konjević odbio da u hotelu Palas plati račun od 98 eura koji su napravili on i 
njegova supruga. Slagao upravu da je član Borda direktora u BR iako je u to vreme bio već u 
ostavci”. Valja napomenuti da je ovdje riječ o događaju koji se navodno desio 2012. godine. 
List nije kontaktirao samog Konejvića, već jedan neimenovani izvor iz Borda direktora, kao i 
direktora hotela “Kvin of Montenegro”, Dragana Purka Ivančevića. 
 



 
 
 

26 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

MSS smatra da je list trebalo da zatraži izjavu i od druge strane, budući da je potvrdu o ovom 
događaju dao neimenovani izvor iz “Budvanske rivijere”.  

MSS smatra da nisu ispoštovani standardi u smjernicama za prvo načelo:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
BLIC, 11. septembar 
 
 
List je na naslovnoj strani najavio i na stranama 8 i 9 objavio tekst sa nadnaslovom “Na Koniku 
cvjeta prostitucija i uživanje droga” i naslovom “Seks i džoint za šest eura”. Podnaslov je 
“Mještanke nude seksualne usluge za tri eura, koliko košta i gram marihuane. Dileri i 
prostitutke se ni ne kriju, policije nigdje nema”.  Uz tekst je objavljena fotografija iz romskog 
kampa na Koniku. 
 
Izvor za tvrdnje iznesene u tekstu je neki neimenovani sagovornik, navodni mještanin Konika.  
 
MSS smatra da je tekst neutemeljen, senzacionalistički i da na krajnje neprimjeren način 
stigmatizuje cijelu populaciju.Ovim tekstom po mišljenju MSS-a prekršene su smjernice za načelo 
1:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje.  Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 



 
 
 

27 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

MSS smatra da je list ovim tekstom, na krajnje neprimjeren način, bez ijednog dokaza ili 
relevantnog  sagovornika,  iznio niz teških tvrdnji bez ikakve ograde, i to o jednoj krajnje ranjivoj 
etničkoj grupi,   kojoj se na ovaj način samo otežava suživot i pokušaji socijalne integracije.   

Zato smatra da je prekršena i smjernica za načelo 5 koja glasi:  

Novinari posebno moraju voditi računa da ničim ne doprinesu širenju etničke mržnje kada 
izvještavaju o događajima i pojavama koji u sebi sadrže elemente etničke mržnje. Obaveza je 
novinara da poštuje druge države i nacije.  

 
INFORMER, 13. i 14. septembar 
 
 
List je na naslovnoj strani objavio najavu za tekst sa 2. i 3. strane. Nadnaslov na naslovnoj je 
“BRUKA Otišao , a nije sopštio rezultate istrage za Telekom” i naslovom “Vučković se 
povukao jer je zloupotrebio položaj”.U tekstu na unutrašnjim stranama naslov je drugačiji i glasi 
“DEDEIĆ: Vučković je otišao jer je zloupotrebio položaj”.  
 
MSS smatra da se iz naslovne kompozicije na prvoj strani ne može zaključiti da je zapravo riječ o 
izjavi lidera Srpske liste, Dobrila Dedeića. Istina, u podnaslovu na prvoj strani, pominje se Dedeić, 
ali kao autor citata: “Vršilac dužnosri VDT je u više navrata donosio odluke koje nisu u skladu s 
radom Tužilaštva i zato mu i nije mesto na čelu ove institucije , kaže Dobrilo Dedeić”. 
 
MSS smatra  da je naslovna kompozicija sa prve strane manipulativna teda su prekršene smjernice 
za načelo 1:   

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje.  Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
POBJEDA, 14. septembar  
 
 



 
 
 

28 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

List je objavio tekst na trećoj strani pod naslovom “Zaplakala medijsko-bankaska svita”, u kojem 
se direktor ND “Vijesti” Željko Ivanović naziva “polupismenim inteligentom”,”mizernim 
potrčkom” i “mizernim čuvarem sumnjivo stečenog kapitala”. 
 
Citat glasi:     
“Kad god se oglasi polupismeni poluinteligent, koji je u četvrt vijeka uznapredovao od mizernog 
potrčka bivšeg urednika, bivšeg lista, bivše IGM ,,Radoje Dakić“, do još mizernijeg čuvara za 
ovdašnje prilike ogromnog, a sumnjivo stečenog kapitala, pod firmom Dejli presa, kompanijom 
koja ,,gazduje“ ND i TV Vijesti kao i neđeljnikom ,,Monitor“, stradaju jednovremeno, ali teško – i 
istina, i demokratija, i elementarno profesionalno pa i ljudsko dostojanstvo.” 

MSS smatra da je prekršena smjernica za načelo 1 o njegovanju opštih standarda:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

 
VIJESTI, 4. Septembar 
 
 
List je na naslovnoj stani objavio najavu za tekst objavljen na stranama 14 i 15: “Radončić u kesi 
donio pare za ubistvo Delalića”. Riječ je o tvrdnjikoja navodno stoji u optužnici kancelarije 
Specijalnog tužioca Republike Kosovo protiv Nasera Keljmendija, da je Fahrudin Radončić, 
donedavni ministar sigurnosti BiH i vlasnik Dnevnog Avaza, umiješan u ubistvo Ramiza Ćela 
Delalića iz 2007. godine, u Sarajevu, da je dijelom finansirao to ubistvo, te da je bio  Keljmendijev 
poslovni partner i politički zaštitnik u Sarajevu gdje je ovaj godinama živio. 
 
Tekst na unutrašnjim stranama lista ima naslov “Fahro je pare za ubistvo Ćele donio u zelenoj 
PVC kesi”.  
 
MSS smatra da je nedopustivo objavljivanje ovako teških i nedokazanih optužbi koje se odnose na 
proces koji još nije ni počeo pred sudom,  pri čemu ničim u tekstu nije ni potkrijepljena tvrdnja da 
je riječ o dijelu optužnice.  

MSS smatra da je prekršen član 10 Kodeksa koji glasi:  

Kada izvještava o istražnim i sudskim postupcima, novinar mora uvažavati pretpostavku da 
je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, i ne smije ničim prejudicirati ishod sudskog 
postupka. 

Kao i smjernice za ovo načelo:  

Izvještaji o istrazi i sudskim slučajevima služe da na pažljiv način obavijeste javnost o zločinu, 
krivi čnom gonjenju i sudskoj presudi. Pretpostavlja se da je osoba nevina sve dok sud ne 
dokaže suprotno, čak i ako je on/ona priznala krivicu. Čak i u slučajevima kada je krivica 



 
 
 

29 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.jul 2014. –  15.septembar 2014. 
 
 

očigledna za javnost, optužena osoba ne može se predstavljati krivom u okviru sudske 
procjene sve do donošenja presude.  

MSS napominje da je ovdje pravilo druge strane upotrijebljeno za vještu medijsku manipulaciju. 
Bez imena novinara, kaže se da je Radončić tokom intervjua  “izgledao uznemiren” što treba 
čitaoca, valjda, da navede na zaključak da je i kriv.  

 
INFORMER, 15. septembar  
 
 
List j na naslovnoj strani objavio najavu za tekst sa 2. i 3. strane, sa nadnaslovom “Daliborka 
Muljarevi ć” i naslovom “Smuljala 111.000 eura za svoje prijatelje”, uz podnaslov u kojem se 
tvrdi da je direktorka CGO bez ikakvih kriterijuma i konkursa, novac iz evroskoh fondova umjesto 
studentima “izdijelila pajtosima”. Na listi “dobitnika” našli su se njeni prijatelji, urednici nekih 
dnevnih  novina, aktivisti NVO i njenom CGO”, piše list. 
 
S obzirom da Informer tvrdi da je imao uvid u dokumenta koja potkrepljuju tvrdnje dasu neka lica 
koristila studentske stipendije, a daim to ni po jednom osnovu ne pripada, MSS smatra da je to 
trebalo objaviti. Na ovaj način je list objavio niz optužbi bez argumenata. 
 
Takođe MSS smatrada je krajnje neprimjereno i uvredljivo izvrtanje prezimena direktorke CGO.  
List je prekršio u ovom slučaju načelo 1 Kodeksa novinara: 

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije  
 
 
 
 
 


