
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Izvještaj o radu crnogorskih medija za period 
                                      15.februar– 30. april2014. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 

2 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Period koji pokriva ovaj izvještaj obilježilo je puno veće kršenje Kodeksa novinara o čemu svjedoči 
i obimnost ovog izvještaja. Dok su se online mediji ponašali uravnoteženije i više pažnje poklanjali 
administriranju komentara u štampanim medijima je zabilježeno drastično povećenje zloupotrebe 
etičkih i profesionalnih standarda.  
 
Pravilo da se čuje i druga strana jedna je od najvećih boljki štampanih medija danas kod nas. Ovo se 
pravilo ne poštuje prije svega u tekstovima kroz jednostran pristup novinara. Oni vrlo često i ne 
pokušavaju da kontaktiraju drugu stranu kojom se bave i uzmu izjavu, ili pak komentar. Na ovaj 
način se vrlo često krši i prezumcija nevinosti i ostali standardi iz Kodeksa novinara. Kada optužena 
strana pokuša da objavi demanti susreće se sa velikim problemima. Demanti se vrlo često ne objavi 
uopšte, a kada se i objavi vrlo često to bude na taj način da se potpuno minimalizuje njegovo mjesto 
u novini.  
 
Ovako jednostrano informisanje na duži rok ugrožava potpuno kredibilititet novinarstva u Crnoj 
Gori i svodi ga na politički servis pojedinih političkih partija. O koristi koju građani imaju od 
širenja dezinformacija na ovakav način ne treba ni govoriti. Medijski savjet za samoregulaciju je u 
poslednje vrijeme dobio čak 15 žalbi od čega je 13 rješeno i predstavljeno u ovom izvještaju. 
 
 Ipak, prethodni period je definitivno obilježilo izvještavanje dnevne novine Dan. Ova novina se od 
15. februara nalazi u permanentnoj izbornoj kampanji u kojoj ne bira sredstva da dikredituje 
određene ličnosti i grupe, ne prezajući od potpune zloupotrebe svih etičkih i profesionalnih 
standarda u novinarstvu. Naslovna strana ove novine u prethodna dva i po mjeseca više je ličila na 
optuženičku tablu nego uvodnu stranu jednog dnevnika. Brojne teške optužbe koje su objavljene 
gotovo po pravilu nijesu sadržale stav strane koja se optužuje, na objavljivanje demantija se moralo 
čekati po nekoliko dana, a vrlo često se dešavalo da se on ne objavi. I ako bi objavili nečije 
reagovanje to je urađeno tako da bi ga ili teško primjetili ili bi bilo okruženo redakcijskim 
tekstovima sa dodatnim optužbama. 
 
Ovakva vrsta novinarstva spustila je crnogorsku profesiju na najniže grane i svela ovu novinu na 
ogoljenu propagandnu tablu jedne političke opcije.  
 
 
 
ŽALBE  
 
Žalba Ervina Mandžuki ća 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Ervina Mandžukića iz Berana zbog iznošenja 
neistina o njemu, u tekstu  "Platiće račun za struju ako podnese ostavku" objavljenom 6.marta u 
dnevnim novinama "Dan", kao i zbog toga što novinar, nije zatražio i njegovo mišljenje prije 
objavljivanja teksta. 
 
Dnevni list Dan je 6. Marta  na naslovnoj i na strani 3. objavio pomenuti tekst u kome se bavi 
slučajem navodne političke korupcije u Beranama uoči lokalnih izbora u ovom gradu. U tekstu je 
novinar prenio svjedočenje Jakše Jašovića, koji je optužio Ervina Mandžukića da je tražio od njega 
da podnese ostavku na mjesto kandidata za odbornika Pozitivne Crne Gore, a kao protivuslugu je 
navodno obećao da će lokalni DPS izmiriti njegove dugove za struju.  
 



 
 
 

3 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Na osnovu spornog pomenutog teksta Medijski savjet za samoregulaciju je zaključio da je dnevna 
novina Dan u tekstu "Platiće račun za struju ako podnese ostavku" objavila više krupnih optužbi 
na račun Ervina Mandžukića iz Berana. MSS je mišljenja da je novinar morao da provjeri pomenute 
optužbe i da je morao da čuje i objavi mišljenje druge strane koja je predmet samog teksta u ovom 
slučaju Ervina Mandžukića. Ovo tim prije što se tekst sa ovakvim optužbama objavljuje svega 
nekoliko dana uoči lokalnih izbora. Ovako jednostran tekst može da se tretira kao ogoljena politička 
propaganda jedne političke strane, a ne medija. 

MSS smatra da je na ovaj način prekršeno načelo 1. Kodeksa novinara i smjernica : 1.2 Tačnost  

 Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 

Žalba Gorana Đurovića 

 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Gorana Đurovića, člana Savjeta RTCG, zbog 
tendenciozne opreme i netačnih podataka u tekstu “Utvrđena lista kandidata za Savjet Javnog 
servisa” objavljenom 26. Marta u Dnevnim novinama. Žalba je proslijeđena redakciji Dnevene 
novine, ali MSS nije dobio njihov stav po ovoj žalbi. 
U spornom tekstu novinar se bavio izborom članova Savjeta RTCG i sjednicom skupštinskog 
odbora koji je razmatrao prijave kandidata za ovo tijelo. Tekst je ilustrovan fotografijom Gorana 
Đurovića i pratećim tekstom u kome stoji da „700 eura iznosi naknada za članove Savjeta RTCG, 
zbog čega ne čudi veliko interesovanje“.  
MSS je konstatovao da je tekst “Utvrđena lista kandidata za Savjet Javnog servisa”urađen 
profesionalno i da u tom dijelu nije bilo propusta. Za MSS je sporna fotografija koja ilustruje tekst, 
a na kojoj se nalazi samo Goran Đurović i legenda koja prati fotografiju. Ovakva ilustracija teksta 
sugeriše da je prije svih ostalih kandidata Goranu Đuroviću stalo da postane član Savjeta RTCG i da 
je glavni motiv za to naknada od 700 eura. 
MSS je konstatovao da je takođe objavljena i netačna činjenica da je mjesečna naknada za članove 
Savjeta RTCG 700 eura. 

MSS je zaključio da je u ovom slučaju iznošenjem netačnih i tendencioznih podataka prekršeno 
načelo 1. Kodeksa novinara i smjernica 1.2 Tačnost  

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 



 
 
 

4 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Žalba Dušana Madžarevića 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbuodDušana Madžarevića zbog neprofesionalnog 
izvještavanja o radu fonda Trend u dnevnim listovima Dan i Vijesti, kao i zbog problema u 
objavljivanju demantija u pomenutim novinama. Dnevni list Dan je 29 i 31 marta, kao i 1 aprila 
objavio tekstove”Parama fonda Trend otplatio dug sina”, “ Kancelarije Trenda prodao ženi i 
kćerki ” i “ Oštetio Trend za 700 hiljada” u kojima se bavio radom fonda Trend. U tekstovima je 
izneseno više optužbi na račun Mihaila Madžarevića, bivšeg izvršnog direktora društva za 
upravljanje tim fondom. Novinar nije nijednom zatražio mišljenje Mihaila Madžarevića o 
optužbama na njegov račun o kojima je pisao. Poslije ova tri teksta dnevni list Dan je objavio 2. 
aprila skraćen demanti koji je poslao Mihailo Madžarević. 
 
Dnevni list Vijesti je 22. aprila objavio tekst “I Hipo banci ostali dužni pet miliona” koji se bavi 
dugom fonda Trend prema banci Hipo alpe adria International iz Klagenfurta. Za ove dugove je u 
tekstu optužen bivši gazda Trenda Mihailo Madžarević.Vijesti takođe nijesu kontaktirale Mihaila 
Madžarevića da čuju njegovo mišljenje o pomenutim optužbama. 
Vijesti su sjutradan 23. aprila objavile demanti menadžmenta HTP”Trend Korali”, ali kao plaćeni 
odgovor. Menadžmentu HTP”Trend Korali” su poslali i fakturu za objavljivanje pomenutog 
demantija. 

MSS je poslije detaljnog pregleda svih tekstova kojisu navedeni u žalbi kao sporni zaključio: dnevni 
listovi Dan i Vijesti su prekršili načelo 1 Kodeksa novinara jer nijesu kontaktirali drugu stranu i 
dozvolili da se čuje i njeno mišljenje povodom optužbi koje su objavili u svojim novinama na njen 
račun. U smjernici 1.2 Tačnost naglašeno je da: 

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

Dnevni listovi Dan i Vijesti takođe nijesu profesionalno objavili poslate demantije na sporne 
tekstove. U dnevnom listu Dan 2.aprila je objavljen značajno smanjen odgovor Mihaila 
Madžarevića na tri teksta u kojima je teško optužen. 
Dnevni list Vijesti je objavio 23 aprila demanti HTP” Trend Korali” kao plaćeni oglas, iako bi po 
Kodeksu novinara demanti morao da se objavi besplatno. 
 
MSS smatra da su na ovaj način oba dnevna lista prekršila načelo 4 Kodeks novinara. U smjernici 
4.1 za ovo načelo naglašeno je da: 

   (d) U slučaju kada su neke osobe ili organizacije uvjerene da izvještaj medija sadrži netačne 
informacije ili neutemeljene kritike na njihov ra čun, one mogu od medija koji je objavio 
takav izvještaj da zahtijevaju mogućnost odgovora i ispravke netačnih navoda. Medij treba 



 
 
 

5 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

da uvaži to pravo ukoliko se složi da je izvještaj sadržao netačne informacije ili neutemeljene 
kritike.  

 

Odgovor na žalbu advokata Branka Čolovića 1  
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od advokata Branka Čolovića, punomoćnika g. 
Zorana Bećirovića iz Kolašina, u vezi članka objavljenog u dnevnom listu „Dan“ od 13.03.2014. 
godine pod naslovom „Plan za povezivanje staža“, zbog objavljivanja netačnih informacija da 
„radnicima „Lipke“ bivši poslodavac, kompanija „Beppler Investment“ Zorana Ćoća Bećirovića, 
duguje doprinose od feburara 2011. godine“. 
Prethodno se advokat Branko Čolović žalio ombudsmanu dnevnog lista Dan zbog objavljivanja 
pomenutih netačnih informacija. Ombudsman Dana je pomenutu žalbu odbio jer kako kaže:”…nije 
mogao na validan način utvrditi da je novinar saopštio neistinu, a time i prekršio Kodeks.” 
 
MSS se prvi put u svom radu susreće sa ovakvom situacijom, jer su ombudsmani Dana i Vijesti tek 
nedavno počeli sa djelovanjem uokviru svojih redakcija. Ovom prilikom MSS želi takođe da saopšti 
svoj stav da smatra da posao kako samoregulatprnih tijela, tako i ombudsmana nije da utvrđuju da li 
su neki objavljeni podaci u tekstovim tačni ili ne. Zadatak samoregulatornih tijela i ombudsmana 
shvatamo prije svega kao utvrđivanje činjenica da li su novinari preduzeli sve potrebne 
profesionalne mjere u traganju za istinom. 
 
Za razliku od samoregulatornih tijela pozicija ombudsmana je ipak nešto drugčija, jer je on 
postavljen od strane određenog medija, radi za njega i djeluje uokviru njega. Mi razumijemo da 
ombudsman Dana nije mogao sam u određenoj situaciji da procjeni da li je nešto tačno ili nije i da 
donese odluku tim povodom. Međutim ombudsman Dana ipak radi za tu dnevnu novinu i trebao je 
da u konsultaciji sa redakcijom, kako i piše u poslovniku o njegovom radu, utvrdi šta je stav novine 
po ovom spornom pitanju. Ako je redakcija uvjerena da je objavila tačnu informaciju, onda nema 
potrebe za objavljivanjem ispravke i žalba je na osnovu toga mogla biti odbijena. Ako redakcija nije 
sigurna u tačnost objavljenog onda je morala da objavi ispravku, kako i nalaže Kodeks. Po 
poslovniku o radu Ombudsmana Dana :“Ako je žalba formalno uredna, Ombudsman dostavlja 
žalbu glavnom uredniku Dana ili njegovim zamjenicima ( u daljem tekstu: uredništvo ) koji su 
dužni da u roku od sedam dana od prijema dopisa odgovore na žalbu i da se izjasne o predlogu 
poravnanja podnosioca žalbe, ako je takav predlog postavljen.” 
U ovom slučaju očigledno nije ispoštovan Poslovnik o radu i redakcija se nije izjasnila o pomenutoj 
žalbi. 
 
MSS smatra da je prkršeno načelo 4. Kodeksa novinara i smjernicu 4.1 Ispravke : 

(a) Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij 
mora u najkraćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 
plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  

(b) Ako medij utvrdi da je objavio pogrešan izvještaj i time ugrozio reputaciju neke osobe ili 
institucije, mora, u najkra ćem roku, objaviti izvinjenje. Izvinjenje mora biti plasirano tako da 
odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi.  



 
 
 

6 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

(c) “Odgovara plasmanu” u ovom kontekstu znači objavljivanje ispravke na istom mjestu (u 
slučaju štampanih medija) ili u istoj emisiji (u slučaju elektronskih medija).  

 
 

 
Odgovor na žalbu advokata Branka Čolovića 2 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu odadvokata Branka Čolovića, punomoćnika g. 
Zorana Bećirovića iz Kolašina, u vezi članka objavljenog u dnevnom listu "Vijesti" od 20.03.2014. 
godine, pod naslovom: „Direktor Bepplera se žali – Hoće da me istjeraju iz CG“, koji je 
najavljen i na naslovnoj strani, a u kome je objavljena netačna informacija da je ruski državljanin 
Viktor Golikov bivši partner njegovog klijenta g. Zorana Bećirovića. 
 
Advokat Čolović se žalio na netačno iznesenu  informaciju da je Viktor Golikov partner Zorana 
Bećirovića, jer je g.Golikov samo direktor u kompaniji Beppler & Jacobson Ltd, a ne i suvlasnik. 
Prethodno se advokat Čolović obratio žalbom ombudsmanu Vijesti. Ombudsman Vijesti je 
prihvatio da je iznensena netačna informacija i predložio redakciji da se objavi ispravka iste, ali nije 
prihvatio da je prekršeno neko od načela Kodeksa. 
 
Uvidom u žalbu advokata Čolovića, odgovor ombudsmana Vijesti, kao i u sporni tekst MSS je 
konstatovao da se sporni tekst bavi problemima koje Viktor Golikov ima oko dobijanja radne vize u 
Crnoj Gori. Na jednom mjestu u tekstu se pominje da su:” Golikov, Peskov i Bećirović bili glavni u 
sprovođenju odluka u firmi koja je vlasnik hotela u Budvi”Avala” i “Bjanka” u Kolašinu . U boxu 
pomenutog teksta se nalazi sporna rečenica “ Golikov koji je protjeran , ranije je optužio bivšeg 
partnera Zorana Bećirovića, sa kojim se sada sudi , da stoji iza svega kako bi naškodio firmi.” 
 
MSS smatra da tumačenje riječi partner može da bude različito i da ta riječ u različitim kontekstima 
može da ima i različito značenje. Da je u ovom kontekstu sumnjiva samo ova riječ moglo bi da se 
govori i o novinarskoj omašci. Međutim ta riječ je stavljena u kontekst suđenja u Londonu na kome 
se vlasnici firme Beppler & Jacobson Ltd spore oko vlasništva. Na ovaj način novinar je jasno 
precizirao da je mislio da su Golikov i Bećirović partneri u smislu vlasništva u firmi, a ne kao 
saradnici i da je riječju partner upravo to htio da kaže. 
 

MSS smatra da je na ovaj način prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara i smjernica 1.2 Tačnost  

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
 
 
 
 



 
 
 

7 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Odgovor na žalbu advokata Branka Čolovića 3 
 
 
Medijski savjet za samoregulaciju je dobio žalbu odadvokata Branka Čolovića, punomoćnika g. 
Zorana Bećirovića iz Kolašina, u vezi članka objavljenog u dnevnom listu "Vijesti" od 16.04.2014. 
godine pod naslovom: "Bećirovi ći ne daju mira Avali ". Advokat Čolović se žali da su u 
pomenutom tekstu objavljene netačne informacije da je njegov klijent g. Zoran Bećirović "bio 
suvlasnik Beppler Džejkobsona" ali da su ga "iz kompanije prije par godina odstranili ruski 
partneri". 
 
Prethodno je advokat uputio žalbu Ombudsmanu "Vijesti", koji je žalbu djelimično usvojio i 
ustanovio da je Kodeks novinara povrijeđen navodima da je g. Bećirović "bivši suvlasnik" 
kompanije i da su ga iz kompanije "odstranili ruski partneri". Međutim, Ombudsman nije prihvatio  
tvrdnju da je do povrede načela Kodeksa novinara došlo i u naslovu spornog članka.  
 
G. Čolović je u žalbi tvrdio da ako je g. Bećirović i dalje suvlasnik kompanije "Beppler & 
Jacobson", (što je i Ombudsman utvrdio), onda je besmislen naslov da on "ne da mira Avali", jer bi 
ispadalo da ne da mira sam sebi. 
 
Ombudsman "Vijesti" ovaj dio žalbe nije prihvatiosa obrazloženjem da i hotel i kazino, o čijem 
sporu članak izvještava, u svojim nazivima imaju riječ "Avala".  
 
Analizirajući sporni tekst i uzimajući u obzir i tvrdnje advokata Čolovića i Ombudsmana Vijesti 
MSS je konstatovao da je novinar prilikom davanja naslova pošao od netačne činjenice u svom 
tekstu da je Zoran Bećirović bivši vlasnik firme koja je vlasnik hotela “Avala”. Jer ako je Zoran 
Bećirović bivši suvlasnik hotela “Avala” i ako je kasino Avala tužio Hotel Avala i ako je kako 
novinar tvrdi Bećirović blizak sa vlasnicima  kazina, onda bi mogla donekle da stoji konstrukcija da 
Bećirovići ne daju mira Avali. Ako su se ove činjenice pokazale netačnim onda i sam ovakav 
naslov odražava pogrešeno iznesene činjenice u tekstu. 
 
Korištenjem množine prezimena Bećirovići autor teksta je napravio i jednu neprijatnu asocijaciju na 
brata Zorana Bećirovića koji je prije par godina preminuo. I sa tog aspekta je napravljena 
materijalna greška u naslovu.  

MSS smatra da su na ovaj način prekršena načela 1 i 3 Kodeksa novinara. U smjernicI 1.2 
definisano je da : 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

Načelo 3 Kodeksa novinara: 

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan 
kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i 
pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar 
budu jasno razdvojeni. 



 
 
 

8 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede 1 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Ministarstva poljoprivrede zbog toga što 
dnevni list Dan nije objavio njihov demanti. 
 
Dnevna novina Dan je 24.02.2014. godine objavila tekst sa naslovom „Nemaju precizne podatke o 
izlovljenim koli činama“ , prenoseći informaciju sa agencije Mina biznis, kojoj je ministarstvo 
poljoprivrede dan ranije proslijedilo odgovore na pitanja vezana za izlov tune u Crnoj Gori. Tekst u 
Danu je osim ovog naslova u opremi sadržao i nadnaslov „Ministar Ivanovi ć se pravda zbog toga 
što Crna Gora nije zatražila kvote za izlov tune“. Ministarstvo poljoprivrede je smatralo da zbog 
manipulativne opreme teksta , u kome se, u izvornom obliku na Mini biznis nije pominjao ministar 
Ivanović, i namjere Dana da tako navede čitaoce da se Ministarstvo pravda za nešto što nije uopšte 
sporno, treba da reaguje.  
Reagovanje je poslato, 25.02.2014. U Danu od 26.02.2014. reagovanje nije objavljeno, već je 
objavljena reakcija ribara na prvobitni tekst, na koji je i Ministarstvo reagovalo. Reakcija ribara 
objavljena je u tekstu sa naslovom „Ministar Ivanovi ć pobrkao lončiće“. 

MSS smatra da je dnevni list Dan grubo prekršio načelo 4 Kodeksa novinara neobjavljujući 
reagovanje ministarstva poljoprivrede u ovom slučaju. Konkretno je prekršena smjernica 4.1 
Ispravke: 

(a) Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij 
mora u najkraćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 
plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  

 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede 2 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Ministarstva poljoprivrede zbog toga što 
dnevni list Dan nije objavio njihov demanti. 
Dnevna novina Dan je 17.02.2014. godine objavila tekst sa naslovom „Stočnom hranom kupovali 
glasove“ i nadnaslovom „Ministarstvo poljoprivrede uoči predsjedničkih izbora farmerima 
podijelilo 2,2 miliona eura subvencija“. U tekstu se prenose navodi NVO MANS, koja izražava 
„opravdanu sumnju da je Ministarstvo isplatu premija svjesno projektovalo u izbornom terminu, 
kako bi vladajuća partija mogla da ostvari politički uticaj na terenu“.  
Ministarstvo poljoprivrede i ruralnog razvoja, uputilo je 25.02.2014. godine reagovanje na tvrdnje 
MANS-a, jer je u tekstu izneseno niz netačnih tvrdnji.„DAN“, nije objavio reagovanje Ministarstva 
poljoprivrede i ruralnog razvoja.  

MSS smatra da je dnevni list Dan grubo prekršio načelo 4 Kodeksa novinara neobjavljujući 
reagovanje ministarstva poljoprivrede u ovom slučaju. Konkretno je prekršena smjernica 4.1 
Ispravke: 

(a) Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij 
mora u najkraćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 



 
 
 

9 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  

 
 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede 3 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Ministarstva poljoprivrede zbog toga što 
dnevni list Dan nije objavio njihov demanti u skladu sa načelima Kodeksa novinara Crne Gore. 
 
Dnevna novina „Dan“ je objavila 04.03.2014. godine na naslovnoj i na strani 3. tekst sa naslovom 
“Parama za stočnu hranu kupovali glasove” i nadnaslovom „MANS otkrio kako je 
Ministarstvo poljoprivrede uoči predsjedničkih izbora zloupotrebljavalo državna sredstva“. U 
ovom tekstu se ponavljaju optužbe MANS-a izrečene u tekstu, objavljenom 17.02.2014(„Stočnom 
hranom kupovali glasove“), da je Ministarstvo tempiralo isplatu premija pred izbore, kako bi 
ostvarili politički uticaj na birače, ali je fokus u novom tekstu stavljen na isplatu premija stočarima 
iz Berana.  
S obzirom da „Dan“ do objavljivanja predmetnog teksta nije objavio reagovanje na prethodni tekst, 
Ministarstvo je ovom listu 04.03.2014. ponovo uputilo novo reagovanje, u kome odbacuje tvrdnje te 
NVO da su premije stočarima u Beranama uplaćene zbog izbora, i pojašnjava da se premije svim 
stočarima uplaćuju na osnovu kriterijuma Agrobudžeta. U reagovanju su, odbačene i ostale optužbe 
MANS-a iznijete u tekstu od 17.02.2014. 
„Dan“ je 05.03.2014. objavio reagovanje Ministarstva, ali ne na naslovnoj i na 3.strani što je učnio 
sa inicijalnim tekstom, već na 5.strani. Uz to tekst na koji se odnosilo reagovanje bio je pozicioniran 
u gornjem dijelu strane, a reagovanje je objavljeno u donjem dijelu. 

MSS smatra da je dnevni list Dan prekršio načelo 4 Kodeksa novinara. U smjernici 4.1 za ovo 
načelo propisano je da: 

(b) Ako medij utvrdi da je objavio pogrešan izvještaj i time ugrozio reputaciju neke osobe ili 
institucije, mora, u najkra ćem roku, objaviti izvinjenje. Izvinjenje mora biti plasirano tako da 
odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi.  

(c) “Odgovara plasmanu” u ovom kontekstu znači objavljivanje ispravke na istom mjestu (u 
slučaju štampanih medija) ili u istoj emisiji (u slučaju elektronskih medija).  

 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede 4 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Ministarstva poljoprivrede zbog toga što 
dnevni list Dan nije objavio njihov demanti na tekst Ministar pobrkao lončiće“, objavljen 
26.02.2014. 
Dnevni list „Dan“ je objavio 26.02.2014. godine tekst  sa naslovom “Ministar pobrkao lon čiće“ i 
nadnaslovom „Udruženje profesionalnih ribara reagovalo na saopštenje Ministarstva 
poljoprivrede“ , u kome predsjednik Udruženja ribara na moru Herceg Novi Marko Kise iznosi niz 
optužbi na račun Ministarstva, povodom učlanjenja Crne Gore  u međunarodnu organizaciju koja 
daje kvote za izlov tune.  



 
 
 

10 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

„Dan“ je umjesto objavljivanja reagovanja Ministarstva na prvobitni tekst u tom listu sa naslovom 
„Nemaju precizne podatke o izlovljenih količinama“ i nadnaslovom „Ministar Ivanovi ć se 
pravda zbog toga što Crna Gora nije zatražila kvote za izlov tune“(objavljen 24.02.2014.), 
objavio reakciju ribara na isti tekst, na koji je i Ministarstvo reagovalo, bezuspješno.   
Ministarstvo poljoprivrede je reagovalo i na tekst objavljen 26.02.2014 i poslalo demanti, ali ni ovo 
reagovanje Ministarstva nije objavljeno. 
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je upornim neobjavljivanjem ispravki i odgovora 
Ministarstva poljoprivrede redakcija dnevnog lista Dan prekršila načelo 4 Kodeksa novinara. U 
smjernicama za ovo načelo je definisano da: 

 
(d) U slučaju kada su neke osobe ili organizacije uvjerene da izvještaj medija sadrži netačne 
informacije ili neutemeljene kritike na njihov ra čun, one mogu od medija koji je objavio 
takav izvještaj da zahtijevaju mogućnost odgovora i ispravke netačnih navoda. 
 
 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede 5 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od PR Službe Ministarstva poljoprivrede zbog 
toga što dnevni list „Vijesti“ nije prenio u cjelini njihovo reagovanje na tekst pod naslovom 
„Pomažu osobu sa Vladine crne liste“, već ga je prepričao i skratio. PR služba takođe tvrdi da 
reagovanje nije objavljeno na 9 strani i na naslovnoj, kako je plasiran tekst na koji je reagovano, već 
na 10 strani, bez najave na naslovnoj.  
PR služba Ministarstva poljoprivrede je poslala reagovanje Vijestima, jer tvrdi da je izrečena 
neistina u navedenom tekstu da je ministar poljoprivrede i ruralnog razvoja prof.dr Petar Ivanović 
obećao novčanu pomoć poljoprivrednom proizvođaču iz Omerbožovića Pjetru Koljčeviću, prilikom 
nedavne posjete njegovom gazdinstvu.  
Uvidom u inicijalni tekst, orginalni tekst reagovanja i objavljeno reagovanje u dnevnom listu 
Vijesti,Medijski savjet za samoregulaciju je konstatovao da je reagovanje PR Službe Ministarstva 
poljoprivrede, osim jedne rečenice u cijelosti preneseno i u tome nije konstatovano kršenje 
Kodeksa. 
MSS smatra da je Kodeks prekršen u načinu na koji je tekst reagovanja objavljen, to jest nije 
najavljen na naslovnoj strani, kao i inicijalni tekst i nije objavljen na strani 9 kao inicijalni tekst. 
Podsjećamo na načelo 4 Kodeksa novinara i smjernicu 4.1 Ispravke : 

(b) Ako medij utvrdi da je objavio pogrešan izvještaj i time ugrozio reputaciju neke osobe ili 
institucije, mora, u najkra ćem roku, objaviti izvinjenje. Izvinjenje mora biti plasirano tako da 
odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi.  

(c) “Odgovara plasmanu” u ovom kontekstu znači objavljivanje ispravke na istom mjestu (u 
slučaju štampanih medija) ili u istoj emisiji (u slučaju elektronskih medija).  

 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede 6 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od PR Službe Ministarstva poljoprivrede zbog 
toga što je dnevni list Dan nepravilno objavio demanti ministra Petra Ivanovića. 



 
 
 

11 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Dnevne novine „Dan“ objavile su 27. aprila 2014. tekst pod naslovom „Petar Ivanović letio u 
Ženevu i Pariz o Šarićevom trošku”, u kome se tvrdi da je NVO MANS u posjedu dokumentacije 
koja dokazuje da je putovanje ministra Ivanovića na realiciji Podgorica-Pariz-Ženeva-Podgorica 
platila grupa Darka Šarića.  Ministar Ivanović je u reagovanju poslatom istog dana demantovao te 
tvrdnje, prilažući kao dokaz izvode sa računa Agencije Crne Gore za promociju stranih investicija, 
sa kojih se vidi da je njenim sredstvima plaćena karta na relaciji Podgorica-Pariz-Ženeva i Ženeva-
Cirih-Podgorica. Priložen je i izvod sa računa turističke agencije Gallileo, koja je kupila karte, kao i 
faktura računa.  
 “Dan” je 28.aprila objavio demanti ministra Ivanovića. Demanti je objavljen na 2.strani, a ne na 
3.strani, na kojoj je bio plasiran tekst na koji se odnose reagovanje.Demanti nije objavljen na 
udarnom mjestu te strane, kao što je bio tekst na koji se reaguje, već na polovini gornjeg dijela 
strane, dok je na drugoj polovini gornjeg dijela strane, istovremeno, objavljen još jedan tekst o 
navodnim vezama Šarića i ministra Ivanovića. Na istoj strani, u dnu, objavljen je i komentar 
redakcije na reagovanje sa optužbom da su priloženi dokazi(izvodi sa računa) falsifikovani. 
Na naslovnoj strani(28.april)“Dan“ nije najavio reagovanje ministra Ivanovića kao što je to bio 
slučaj sa tekstom na koji je poslato reagovanje, već je na naslovnoj najavljen komentar reagovanja i 
ponovljene optužbe na račun ministra Ivanovića. 
MSS je analizom pomenutih tekstova i žalbe došao do zaključka da je dnevni list Dan ovakvim 
objavljivanjem tekstova ugozio ravnopravnost informacija koje su prezentirane na naslovnoj i na 
strani 2 od 28. aprila. MSS ne smatra da je prekršeno načelo 4 Kodeksa, ako je demanti objavljen na 
strani dva, a ne na strani tri, ali smo mišljenja da je demanti morao biti najavljen na naslovnoj strani 
kao i tekst na koji se reagovalo. MSS smatra da pravo na odgovor nije ispoštovano, jer je 
istovremeno na naslovnoj strani najavljen komentar redakcije na demanti ministra, uz još jedan 
tekst u kome se ministar optužuje za kriminal. Na ovaj način je redakcija Dana pokušala da potpuno 
diskredituje reagovanje ministra Ivanovića i da mu ne omogući ravnopravan tretman u novini, što je 
po Kodeksu obaveza novinara. 
MSS smatra da je prekršeno načelo 4. Kodeks i smjernica 4.1 Ispravke : 

(a) Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij 
mora u najkraćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 
plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  

(b) Ako medij utvrdi da je objavio pogrešan izvještaj i time ugrozio reputaciju neke osobe ili 
institucije, mora, u najkra ćem roku, objaviti izvinjenje. Izvinjenje mora biti plasirano tako da 
odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi.  

(c) “Odgovara plasmanu” u ovom kontekstu znači objavljivanje ispravke na istom mjestu (u 
slučaju štampanih medija) ili u istoj emisiji (u slučaju elektronskih medija).  

 
Odgovor na žalbu Ministarstva poljoprivrede 7 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od PR Službe Ministarstva poljoprivrede zbog 
toga što je dnevni list Dan u izdanju od 29.04.2014 nepravilno objavio demanti ministra Petra 
Ivanovića. Dnevna novina „Dan“, objavilaje 28. aprila 2014. komentar pod naslovom „Ivanović 
pobrkao kad je doktorirao”, istovremeno sa reagovanjem ministra poljoprivrede Petra Ivanovića 
na izrečene neistine u prethodnom tekstu u kome se Ivanović optužuje za vezu sa Darkom Šarićem.   



 
 
 

12 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

U komentaru se tvrdi da je ministar Ivanović falsifikovao reagovanje, jer na fakturi turističke 
agencije koju je ministar Ivanović dostavio kao dokaz uz svoj demanti, poslije imena ministra 
Ivanovića navedeno je „mr“. „Dan“ je u komentaru ustvrdio da „mr“ znači magistar, a da je 
ministar Ivanović u momentu ispostavljanja te fakture bio doktor, te da je to dokaz falsifikovanja. 
PR Služba Ministarstva reagovala je na taj komentar pojašnjavajući da „mr“ nije magistar već 
mister, odnosno oznaka pola koju je obavezno upisati pored imena, prilikom kupovine avio-karte. 
Reagovanje PR Službe objavljeno je na 4.strani, a ne na 2.strani, na kojoj je bio plasiran komentar 
urednika „Dan“-a, dok jeistovremeno, na istoj strani objavljen novi komentar istog urednika. Na 
istoj strani je objavljen još jedan tekst kojim se pokušava dodatno diskreditovati ministar Ivanović. 
MSS je analizom pomenutih tekstova i žalbe konstatovao da dnevni list Dan nije ispoštovao načelo 
4 Kodeksa da demanti mora biti objavljen na istoj strani, na kojoj je objavljen i incijalni tekst. 
Objavljujući istovremeno na istoj strani I kometar urednika na demanti I još jedan tekst u kome se 
minister grubo optužuje redakcija Dana je pokušala da potpuno minimalizira demanti minstra 
Ivanovića I da mu onemogući ravnopravan tretman u novini. 
MSS smatra da je na ovaj način prekršeno načelo 4. Kodeks i smjernica 4.1 Ispravke : 

(a) Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene činjenice, taj medij 
mora u najkraćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora biti plasi rana tako da odgovara 
plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi 
na prethodni nekorektni izvještaj.  

(b) Ako medij utvrdi da je objavio pogrešan izvještaj i time ugrozio reputaciju neke osobe ili 
institucije, mora, u najkra ćem roku, objaviti izvinjenje. Izvinjenje mora biti plasirano tako da 
odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi.  

(c) “Odgovara plasmanu” u ovom kontekstu znači objavljivanje ispravke na istom mjestu (u 
slučaju štampanih medija) ili u istoj emisiji (u slučaju elektronskih medija).  

 
 
MONITORING MEDIJA 
 
 
 
DAN, 17.februar 
 
 
Dnevni list Dan je 17. Februara objavio dva teksta „Stočnom hranom kupovali glasove“ i 
„ Ivanoviću deset hiljada iz agrobudzeta“. U oba teksta su iznesene teške optužbe na račun 
aktuelnog ministra poljoprivrede Petra Ivanovića. U prvom tekstu se ministarstvo optužuje da je 
isplatom novca za stočnu hranu kupovalo glasove uoči predsjedničkih izbora koji su održani u 
aprilu prošle godine. 
U drugom tekstu se ministar poljoprivrede Petar Ivanović optužuje da je angažovao dvije svoje 
firme da urade sektorsku analizu voća i povrća za 10 000 eura. 
U oba slučaja novinari Dana nijesu zatražaili mišljenje ili izjavu strane koju optužuju za 
zloupotrebe, u ovom slučaju to bi bilo ministarstvo poljoprivrede i ministar Petar Ivanović. 
MSS smatra da je u oba teksta prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara i smjernica 1.2 Tačnost : 
 



 
 
 

13 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije. 
 
 
POBJEDA 24. februar 
 
 
List je na strani 21 prenio sa portala CdM (caffe del montenegro) kolumnu autora Mihaila Terzića 
„Šamar za perverznu glavu“, o incidentu koji se dogodio na beogradskom aerodromu kada je 
poslanika i predsjednika Pokreta za promjene (PzP) Nebojšu Medojevića ošamario biznismen 
Veselin Pejović. Tekst je u javnosti izazvao mnogo bure, a sam Medojević tražio je privremenu 
zabranu rada i portala i dnevnog lista Pobjeda. 
Autor je u tekstu Medojevića nazvao „hodajućim zastiđem Crne Gore“, njegovu glavu, kao što se i 
iz naslova vidi nazvao je „perverznom“, uz konstataciju da se Pejović Medojeviću „dijagnostički 
tačno obratio“ kada mu je kazao „Đe si smradu?“ 
Medojević je takođe nazvan „denuncijantom“ i „olajavačem svega crnogorskog“ koji „šizoidno 
kleveće“. 
MSS konstatuje da je Terzić u svojoj kolumni opravdao nasilje nad poslanikom Medojevićem. 
„Ovaj incident je vapaj Dostojanstva i Čojstva, a šamar državi crnogorskoj“. „A građanin Pejović 
koga sistem njegove države nije preventivno zaštitio, prinuđen je da odbranu integriteta i digniteta 
pokuša fizički zaštititi“. 
MSS smatra da je neprimjereno javno pravdanje nasilja i podsjeća na smjernicu za načelo 5, koje 
tretira govor mržnje, a koja kaže: 
Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je nam ijenjen širenju neprijateljstva ili mržnje 
prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, nacionalnosti, pola, fizičkih 
nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će 
objavljivanje nekog materijala izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju. 
 
Takođe, o izvještavanju o nasilju, Kodeks u jednoj od smjernica kaže, između ostalog: 
 
Izvještavajući o stvarnom ili prijetećem činu nasilja, mediji treba da pažljivo odvagaju interes 
javnosti za informacijom i interes žrtava i drugih ljudi koji su uklju čeni. U takvim 
slučajevima treba se posebno truditi da izvještavanje bude nepristrasno, i ne smije se dozvoliti 
da medij postane instrument kriminalaca. 
 
 
DAN, 25. Februar 
 
 
Dnevni list Dan je 25. Februara objavio tekst “Sraman pokusaj predizborne prevare” u kome se 
razmatra informacija, koju je objavila Narodna stranka da će deponija smeća kod Beransela biti 
sanirana i da se tamo više neće odlagati smeće. Ova informacija, koja je jako bitna za stanovnike 
pomenutog Beransela, zbog problema koji već godinama opterećuje ovo mjesto, je tretirana kao 
obična laž i predizborni marketing bez ijednog argument. Oprema teksta sa nadnaslovom, naslovom 
kao i naslovom boxa je tendenciozna i za cilj ima da pomenutu informaciju prezentira kao 



 
 
 

14 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

najobičniju dezinformaciju. Sjutra dan u tekstu od 26. Februara “Vuka da plati za trovanje 
naroda” informacija o saniranju I zatvaranju deponije se tretira puno objektivnije i korektnije. 
MSS smatra da je u tekstu “Sraman pokusaj predizborne prevare” prekršeno načelo 1 Kodeksa 
novinara i smjernica 1.2 Tačnost: 
 
(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije. 
(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile. 
 
 
DAN, 26. februar 
 
List je na naslovnon i na strani 9 objavio informaciju o ubistvu koje se desilo u beranskom selu 
Gornja Vrbica u kojem je nastradao Meho Agović (38). 
I na naslovnoj i na strani 9 objavljena je fotografija nastradalog koji je ubijen na monstruozan način. 
Te su fotografije samo djelimično zatamnjene, odnosno samo preko očiju žrtve. 
 
U smjernici za načelo 1, koje je ovom prilikom prekršeno, o opštim standardima, stoji: 
 
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. 
 
U ovom slučaju prekršen je i član 8 Kodeksa koji tretira privatnost, a za koji se u smjernicama 
precizira: 
 
Izvještaj je neadekvatno senzacionalan ako se osoba na koju se on odnosi tretira kao objekat. 
Ovo se naročito ti če slučajeva kada izvještaji o osobama koje umiru, fizički ili mentalno pate, 
prevazilaze interes javnosti i potrebu publike za informacijom. Prihvatljiva granica, prilikom 
izvještavanja o nesrećama i prirodnim katastrofama, je ona koja znači poštovanje prema 
patnji žrtava i osjećanjima članova njihovih porodica. Žrtve nesreće ne smiju se dovesti u 
situaciju da po drugi put pate zbog prikazivanja u medijima. 
 
Sve smjernice koje se tiču prava na privatnost važe – gdje je to moguće - i kada se radi o 
pokojnicima. 
 
 
DAN, 27. februar 
 
 
List je na naslovnoj strani i na strani 13 objavio tekst o navodnom seksualnom zlostavljanju 
učenika u OŠ „Jugoslavija“ u Baru. Naslov najave teksta na naslovnoj je „Profesor seksualno 
zlostavljao učenika“, a na 13. strani je naslov „Uhapšen zbog seksualnog zlostavljanja učenika“. 



 
 
 

15 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

I na naslovnoj i na strani 13 objavljeno je puno ime i prezime nastavnika. 
 
MSS smatra da je, pogotovo što je riječ o krajnje delikatnom i teškom krivičnom djelu, list morao 
pokazati više obazrivosti dok istražne radnje ne pokažu da su navodi tačni. 
Ovdje je prekršeno pravilo prezumcije nevinosti koji je tretiran u Kodeksu u članu 10: 
 
Kada izvještava o istražnim i sudskim postupcima, novinar mora uvažavati pretpostavku da 
je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, i ne smije ničim prejudicirati ishod sudskog 
postupka. 
 
U smjernicama za ovo načelo stoji; 
 
Izvještaji o istrazi i sudskim slučajevima služe da na pažljiv način obavijeste javnost o zločinu, 
krivi čnom gonjenju i sudskoj presudi. Pretpostavlja se da je osoba nevina sve dok sud ne 
dokaže suprotno, čak i ako je on/ona priznala krivicu. Čak i u slučajevima kada je krivica 
očigledna za javnost, optužena osoba ne može se predstavljati krivom u okviru sudske 
procjene sve do donošenja presude. 
Portretisanje ličnosti kojim se prejudicira njen karakter, kao i optužbe na njegov/njen račun 
narušavaju ustavni princip zaštite ljudskog dostojanstva, i to pravilo takodje važi za one koji 
mogu biti proglašeni kriminalcima. Cilj izvještavanja iz sudnice ne smije biti da se okrivljeni 
kazni sa društvenog aspekta, tako što će mediji biti koriš ćeni kao"stub srama". 
 
 

DAN, 27. februar 
 
 
Dnevni list Dan je 27. Februara objavio tekst „Dupli birači upisivani i za lokalne izbore“, koji se 
bavi analizom biračkih spiskova, koju je uradila nevladine organizacije MANS. U tekstu je 
izneseno više optužbi na račun nadležnih institucija koje brinu o ažurnosti i tačnosti biračkih 
spiskova. U ovom slučaju je izneseno više navodnih primjera duplo upisanih birača, koji su primjeri 
po autorima navodnih zloupotreba. Redakcija nije našla za shodno da provjeri ove optužbe ili da 
kontaktira nadležne institucije, u ovom slučaju MUP, da bi bila sigurna u tačnost iznesenih optužbi. 
U tekstu se između ostalog navodi kako su u Podgorici bila upisana dva Radomira Prelevića, pa je 
jedan izbrisan jer je MANS ranije ukazivao na ovaj duplikat. Par dana kasnije je ovaj podatak 
demantovan kao istinit, jer je jedan Radomir Prelević izbrisan iz biračkog spiska, jer je preminuo. 
Ovaj podatak je objavljen ne u Danu, nego u dnevnom listu Pobjeda. 
 
MSS smatra da je bila obaveza novinara Dana da pokušaju da dobiju i stav druge strane o spornim 
optužbama kako bi se dobila cjelovita slika o ovom predmetu. 
MSS je mišljenja da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara i smjernica 1.2 Tačnost : 
(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije. 
 
 
 
 
 



 
 
 

16 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

DAN, 28. februar 
 
 
I u tekstu od 28. februara “Pravo glasa prvi put dobila u 96 godini” dnevni list Dan obrađuje 
navodne nepravilnosti u biračkim spiskovima, na osnovu istraživanja nevladine organizacije 
MANS. U ovom tekstu su tema bili novoupisani birači, među kojim ima i onih koji su u 
poodmaklim godinama, a koji su prvi put stekli glasačko pravo. U tekstu su izražene sumnje u 
pravilnost ovakvih biračkih spiskova, ali ni jednom nije zatraženo mišljenje odgovornih institucija 
povodom navodnih nepravilnosti. 
 
MSS smatra da je bila obaveza novinara Dana da pokušaju da dobiju i stav druge strane o navodnim 
zloupotrebama biračkih spiskova, kako bi se dobila cjelovita slika o ovom predmetu. 
 
MSS je mišljenja da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara i smjernica 1.2 Tačnost : 
(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije. 
 
 
VIJESTI 1. mart 
 
 
List je na naslovnoj najavio, a na 15. strani objavio tekst pod naslovom “Vidoje: U zatvoru živim 
kao kralj ”. List zapravo prenosi djelove komunikacije koju iz zatvora u Spužu preko društvenih 
mreža obavlja Vidoje Stanišić, prepoznat u javnosti kao član takozvane “zagoričke grupe”. List je 
objavio i Stanišićevu fotografijuna naslovnoj ina unutrašnjoj strrani. 
 
MSS smatra da je ovakav način pisanja o osobama koje su u zatvoru i protiv kojih se vode sudski 
sporovi za teška kriminalna djela predstavljaju neprimjereni publicitet, jer nije u centar pažnje 
stavljeno pitanje – kako je moguće da te osobe uopšte mogu iz zatvora komunicirati preko 
društvenih mreža.  

MSS konstatuje da je ovim prekršeno načelo za primjenu člana 10, koje govori o Izvještavanju o 
nasilju, posebno dio  koji kaže da se ne smije dozvoliti da medij postane instrument kriminalaca:  

Izvještavajući o stvarnom ili prijetećem činu nasilja, mediji treba da pažljivo odvagaju interes 
javnosti za informacijom i interes žrtava i drugih ljudi koji su uklju čeni. U takvim 
slučajevima treba se posebno truditi da izvještavanje bude nepristrasno, i ne smije se dozvoliti 
da medij postane instrument kriminalaca. Mediji ne treba da samoinicijativno 
pokušavaju da posreduju izmedju policije i kriminalaca. Ne smiju se intervjuisati izvršioci 
nasilnih radnji, ukoliko nije apsolutno neophodno pokriti dogadjaj korektno i neutralno u 
višem interesu javnosti.  

 
 
 
 



 
 
 

17 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

DNEVNE NOVINE , 1. i 2. mart (Vikend novine)  
 
 
Na strani 10 objavljen je  tekst o nastavniku iz Bara, koji je pomenut u tekstu iz Dana od 27. 
februara. Naslov teksta je “Nastavnik u pritvoru, inspekcija provjerava školu”. U tekstu je dat puni 
identitet nastavnika iz OŠ “Jugoslavija” u Baru, koji je uhapšen zbog sumnje da je izvršio krivično 
djelo “obljuba zloupotrebom položaja”, prema prijavi roditelja jednog 13-godišnjeg dječaka.  
Budući da je riječ o izuzetno teškom krivičnom djelu, MSS smatra da uovom slučaju nije trebalo 
objaviti identitet osumnjičenog. Ovdje je prekršeno načelo prezumcije nevinosti koje je tretirano u 
Kodeksu u članu 10:   

Kada izvještava o istražnim i sudskim postupcima, novinar mora uvažavati pretpostavku da 
je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, i ne smije ničim prejudicirati ishod sudskog 
postupka. 

U smjernicama za ovo načelo stoji;  

Izvještaji o istrazi i sudskim slučajevima služe da na pažljiv način obavijeste javnost o zločinu, 
krivi čnom gonjenju i sudskoj presudi. Pretpostavlja se da je osoba nevina sve dok sud ne 
dokaže suprotno, čak i ako je on/ona priznala krivicu. Čak i u slučajevima kada je krivica 
očigledna za javnost, optužena osoba ne može se predstavljati krivom u okviru sudske 
procjene sve do donošenja presude.  

Portretisanje ličnosti kojim se prejudicira njen karakter, kao i optužbe na njegov/njen račun 
narušavaju ustavni princip zaštite ljudskog dostojanstva, i to pravilo takodje važi za one koji 
mogu biti proglašeni kriminalcima. Cilj izvještavanja iz sudnice ne smije biti da se okrivljeni 
kazni sa društvenog aspekta, tako što će mediji biti koriš ćeni kao"stub srama".      

 
DAN, 4. mart  
 
 
List je u dodatku “Regioni” na strani II, objavio tekst “Preorao pravoslavno groblje” u kojem 
jedan  mještanin rožajskog sela Bać tvrdi za njegovog suseljanina da je preorao pravoslavno 
groblje. Naslov teksta je “Preorao pravoslavno groblje”, a podnaslov “ Košuta je iz godine u godinu 
skrnavio groblje, a da ga niko u tome nije ometao. Bio sam očevidac kada je sa suprugom i sinom 
ćuskijom vadio nadgrobne spomenike na toj parceli da bi zasadio voće i povrće, navodi Rebronja.”  
MSS smatra da je riječ o teškom optužbama za koje je trebalo imati snažnije dokaze od 
neprovjerene izjave.  
Usmjernicama za načelo 1, koje se tiče opštih standard se kaže: 

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  



 
 
 

18 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

 
POBJEDA 4. Mart 
 
List je na strani 23. u rubrici “Hronika Podgorice” objavio tekst “Voz otkinuo glavu psu, izgleda 
vezanom za šine” i nadnaslovom “Ekipa Pobjede zatekla stravičan prizor kod pruge na 
Zagoriču”.  
Uz tekst je objavljena velika fotogtafija psa kojem je otkinuta glava i čije tijelo leži na pruzi. 
MSS smatra da je tekst, prvenstveno zbog objavljene fotografije, senzacionalistički, i podsjeća na 
smjernicu za načelo 1 koja govori o opštim standardima da:  
 
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. 
 
 
DAN, 4. mart 
 
 
List je na naslovnoj strani najavio i na strani 3 objavio tekst “Parama za stočnu hranu kupovali 
glasove za DPS” i nadnaslovom “MANS otkrio kako je Ministarstvo poljoprivrede uo či 
predsjedničkih izbora  zloupotrebljavalo državna sredstva”. 
U tekstu se tvrdi da je Ministarstvo poljoprivrede deset dana prije predsjedničkih izbora stočarima u 
Beranama po osnovu subvencija isplatilo gotovo 150.000 eura dok je naredna isplata bila tek 
krajem maja i to 18 hiljada eura. 
 U tekstu se trdi da je očigledno da Vlada zloupotrebljava fondove i najveći dio sredstava isplaćuje 
uoči izbora kako bi se kod poljoprivrednika ostvario što jači politički uticaj u korist vladajuće 
partije.   Dan nije zatražio stav Ministarstva poljoprivrede po navedenim optužbama. 

MSS smatra da je list prekršio načelo 1 Kodeksa novinara i smjernicu 1.2 Tačnost : 

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
Blic 9. mart  
 
 
Dnevni list Blic je najavio na naslovnoj, a objavio na 8 strani tekst „Gej parada na Vidovdan”. 
Autor teksta se poziva na neimenovani izvor za ovu informaciju, a nije konsultovan niko od gej 
aktivista ili potencijalnih organizatora sledeće parade. Ova informacija je još u toku istog dana 
demantovana. 

MSS smatra da je prekršeno načelo 1 Kodeksa i smjernica 1.2 Tačnost:  

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  



 
 
 

19 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

 
 
DNEVNE NOVINE 10. Mart 
 
 
List je na strani 5. objavio tekst “DPS optužen za kupovinu glasova”, o tome da je Koalicija 
“Zdravo Berane” podnijela krivične prijave protiv nekoliko funkcionera DPS-a zbog, kako tvrde, 
kupovine glasova i ličnih karata. Uz tekst je objavljen i spisak 20 osoba kojima je objavljen i broj 
mobilnog telefona.     
MSS smatra da nije bilo neophodno objavljivanje spiska ljudi prije nego što nadležni organi ne 
utvrde da je zaista riječ o političkoj korupciji.   
MSS smatra da je ovdje prekršena prezumcija nevinosti, koja je tretirana članom 10 Kodeksa, koji 
kaže:  

Kada izvještava o istražnim i sudskim postupcima, novinar mora uvažavati pretpostavku da 
je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, i ne smije ničim prejudicirati ishod sudskog 
postupka. 

 
DAN, 10. Mart 
 
List je na strani 2. i naslovnoj objavio tekst “DPS uhvaćen u krađi”  i  nadnaslovom “Izborni dan 
u Beranama obilježile dokazane zloupotrebe vladajuće partije, kupovina glasova i ličnih 
karata”. Dan je, kako se objašnjava u podnaslovu, objavio specijalni dodatak sa spiskom DPS-a za 
navodnu kupovinu glasova, kao i spisak namijenjen nadoknadi za putne troškove za dolazak iz 
drugih crnogorskih gradova, ali i iz inostranstva na glasanje u Beranama. 
MSS smatra da je objavljivanjem spiska ljudi koji su, kako se tvrdi, učestvovali u nezakonitoj radnji 
političke korupcije, prekršio presumciju nevinosti, koja se tretira u članu 10 Kodeksa, koji kaže da: 
“novinar mora uvažavati pretpostavku da je svako nevin dok se ne dokaže suprotno”.   
U tekstu se tvrdi da je koalicija “Zdravo Berane” tokom prethodnog dana na dva mjesta, kako 
navodi list, u dva mini štaba DPS-a, u naselju Talum i u kući Selmanovića u centru grada zaplijenila 
“ogromnu količinu materijala”, da je spiskove izdao OO DPS-a i mjesni odbori, a da su ih potpisali 
aktivisti DPS-a i građani kojima je, kako se tvrdi, mito dodijeljen. U tekstu se tvrdi da su novac 
dijelili Tarzan Milošević, Ervin Mandžukić, Vojo Vujović i Radojica Bućković.  
Vjerodostojnost tvrdnji potkrepljuje se transkriptom sa dva snimka koji postoje na internetu. 
MSS je pregledao oba snimka, koji su postavljeni na Jutjubu. Kao autor snimka potpisana je 
Koalicija  “Zdravo Berane”. Svo vrijeme, čuje se samo neprijatna svađa između nepoznate muške 
osobe koja snima i nekog aktiviste DPS-a koji stoji unutar partijskih prostorija sa nekim osobama i 
ne može se konstatovati nikakva zloupotreba izbornog procesa.  
Za drugi snimak, “Berane, kupovina glasova za 25 eura”, kao autor potpisan je internet portal In4S, 
dok jedna muška osoba tvrdi da je upravo uzela 25 eura od izvjesnog Banje Nenadovića. 
MSS smatra da je na ovaj način prekršeno I načelo 6 Kodeksa novinara :   

Za prikupljanje informacija u bilo kom obliku, novi nar koristi profesionalno časne i pravno 
dozvoljene metode. Odstupanje od ovog pravila dopušteno je jedino u slučajevima kada te 
metode nijesu dovoljne, a informacija do koje treba doći izuzetno je važna za javnost. 



 
 
 

20 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Nadležnost MSS-a nije da ocjenjuje vjerodostojnost ovih snimaka, već je to, na institucijama 
sistema.  

Budući da je na drugom snimku pomenuto jedno ime, MSS je stava da je u tom slučaju trebalo 
kontaktirati pomenutu osobu, kako bi se ispoštovalo pravilo “druge strane”.   List je u istom broju 
objavio na 8 strana i spisak lica kojima je DPS navodno dijelio novac na dan izbora u Beranama. Na 
tom spisku ima lica kojima je objavljen, nekima broj mobilnog telefona, a nekima matični broj, 
čime je prekšeno I načelo 8 koje se odnosi na zaštitu privatnosti. 

 
VIJESTI 11. mart 
 
 
List je na naslovnoji na strani 2. objavio tekst sa nadnaslovim “Policija istražuje politi čku 
korupciju, prijave i za one koji su primili pare ” i naslovom “Zaplijenjen rokovnik funkcionera 
pun  podataka”.Na strani 2. tekst ima naslov “Policija zove da dostave dokaze”.  
Riječ je o navodnoj političkoj korupciji povodom lokalnih izbora u Beranama, za koju su dokaze 
prikupili neki partijski aktivisti i funkcioneri Socijalističke narodne partije i DF-a “upadom 
uimprovizovane štabove DPS-a”.  
Uz tekst je objavljena  i fotografija sa legendom “Dio dokumenacije iz štaba DPS-a na kome se 
nalaze imena i potpisi ljudi koji su primili materijalnu pomoć”. Fotografija je mutna, i nazire se   
spisak imena i sa potpisima ljudi koji su, tvrdi list, uzeli u Beranama novac da bi glasali za DPS, u 
zamjenu za jednokratnu socijalnu pomoć. 
MSS smatra da se ljudi ne mogu optuživati za političku korupciju na osnovu listića ispisanih rukom 
čija vjerodostojnost nije dokazana.    
Politička borba u Crnoj Gori poprimila je i neke nesvakidašnje metode, kao što su upadi u partijske 
štabove političkih protivnika, što je nezabilježeno u dosadašnjoj praksi, a neki su mediji dali na ovaj 
način podršku takvim metodama. 
MSS smatra da je ovdje prekršena smjernica za načelo 1, koje se odnosi na opšte standarde, čija 
jedna od smjernica kaže:  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
DAN 11. mart  
 
 
List je na naslovnoj strani najavio tekst objavljen  na stranama 2, 3 i 4 “Predsjednik mini štaba 
DPS-a Sead Delić potvrdio autentičnost spiskova o isplati novca na izborima u kojem se 
potvrđuje autentičnost spiska koji je list objavio prethodnog dana”.  
I u ovom tekstu na strani 3 objavljen je spisak ljudi kojima je DPS na dan izbora u Beranama 
isplaćivao troškove za, kako se tvrdi,  fiktivno putovanje. Uz neka imena, uz potpis, objavljen je i 
broj telefona. “Izmislili smo putne troškove da bismo dijelili pare” naslov je teksta.  
MSS smatra da je list, i pored tvrdnji sagovornika Seada Delića, trebalo da ispoštuje prezumciju 
nevinosti i ne objavljuje imena i prezimena ljudi. Na ovaj način je prekršeno načelo 10 Kodeksa:   



 
 
 

21 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

 
“novinar mora uvažavati pretpostavku da je svako nevin dok se ne dokaže suprotno”.  
 
 
DAN 12. Mart 
 
 
List je na naslovnoj strani i na stranama  2,3 i 4 objavio tekst u kojem se tvrdi da je u kući sudije 
Osnovnog suda u Beranama Dubravke Popović, šef beranskog DPS-a Budimir Dabetić dijelio 
novac biračima na dan lokalnih izbora u Beranama. Uz tekst je objavljena fotografija na kojoj se 
navodno vidi Dabetić sa biračima ispred pomenute kuće. Tekst se poziva na prijavu koju su 
predstavnici DF-a i SNP-a predali beranskoj policiji. Naslov teksta na strani 3 je “Glasove 
kupovali u kući sudije”, a nadnaslov “Šef beranskog DPS-a Budimir Dabetić na dan izbora 
biračima dijelio novac u domu Dubravke Popović”.  
MSS smatra da u ovom slučaju nije ispoštovano pravilo druge strane, i da su bez rezerve i dužne 
obazrivosti prenijete optužbe navedene u prijavi, a da nije utvđena istinitost tih navoda. 
Stoga, MSS smatra da je prekršena smjernica 1.1 za načelo 1 o opštim standardima:   

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna ineosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

Na strani 2 istoga broja, objavljen je tekst “Na sud svako ko je prodao glas”, i nadnaslovom 
“MANS podnio krivi čnu prijavu protiv 306 građana Berana zbog neregularnosti na lokalnim 
izborima”. Uz tekst su  objavljena, dakle, imena 306 građana, kao i dio spiska sa potpisima osoba 
koje su navodno primile novac, po 50 eura na ime putnih troškova. Uz tekst je objavljena fotografija 
ispod koje je legenda: “Podjela novca glasačima DPS-a na izborima u Beranama”. Na fotografiji 
se vidi grupa osoba koje stoje leđima okrenute objektivu aparata, pred nekim vratima, iz čega se ne 
može zaključiti da se radi o onome što se tvrdi u legendi ispod  fotografije.  
MSS smatra da su i u ovom slučaju prekršene smjernice za pravilo 1 o opštim standardima:   

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna ineosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 



 
 
 

22 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

MSS smatra da podnošenje prijave NVO MANS nije bio dovoljan razlog da se veliki broj ljudi stavi 
u kontekst krivičnog djela političke korupcije, prije nego što se tvrdnje i dokažu.  

Ovim je, smatra MSS, prekršeno i pravilo prezumcije nevinosti, a i pravilo da mediji ne smiju 
biti koriš ćeni kao “stub srama”. Takođe, u smjernici za načelo 8, koje tretira pravo na privatnost, 
stoji da: 

Privatne adrese ljudi uživaju posebnu zaštitu.  

U tekstu je navedeno i nekoliko imena osoba koje su navodno glasale i na petnjičkim i na 
beranskim izborima.  
MSS smatra da se i u tom slučaju mogu primijeniti gore pomenuta pravila kodeksa. 
Valja napomenuti da je 15. marta Pobjeda objavila demanti devet Beranaca (imena navedena u 
tekstu na strani 3, pod naslovom “Nijesmo dobili ništa od DPS-a”), na tvrdnje iz Dana dasu 
umiješani u kupovinu glasova. U tekstu poslatom Pobjedi, tvrdi se da im Dan nije htio objaviti 
demanti.   
MSS podsjeća da je objavjivanje demantija ne samo profesionalna, već i zakonska obaveza, a da je 
to pravo regulisano članom 4 Kodeksa, koji kaže:    

Obaveza novinara je da dopuni nepotpunu i ispravi netačnu informaciju, pogotovo onu koja 
može naškoditi, pridržavajući se, pri tom, pravila da ispravka mora biti istaknuta na 
odgovarajući način. 

 
Blic 14. mart  
 
 
Dnevna novina Blic je najavila na naslovnoj, a na 7 strani objavila tekst „MANS: Pejović je novi 
Deripaska“. Tekst se bavi krivičnom prijavom koju je nevladina organizacija MANS podnijela 
protiv stečajnog upravnika KAPa Veselina Perišića, predsjednika Vlade Mila Đukanovića i ministra 
Vladimira Kavarića. Iako su u tekstu izrečene teške optužbe novinar nije kontaktirao nikoga sa 
strane optuženih da provjeri utemeljenost prijave i optužbi. 
MSS smatra da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara. U smjernici 1.2 Tačnost istaknuto je da: 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 

DAN 15. mart 
 
 



 
 
 

23 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

List je na naslovnoj i na strani 3 objavio tekst sa nadnaslovom “MANS otkriva nove dokaze  DPS-
ovih zloupotreba uoči izbora u Beranama” i naslovom “Ministre uklju čili u kupovinu glasova” 
i podnaslovom “Miodrag Bobo Radunović i Petar Ivanović ministri zdravlja i poljoprivrede, 
prema podacima MANS-a, učestvovali u predizbornim zloupotrebama u Beranama”.  
 
Uz najavu na naslovnoj strani i uz tekst na strani 3 objavljene su kopije listića ispisanih rukom koji 
su, kako se tvrdi, zaplijenjeni u prostorijama DPS-a Berane prethodne sedmice. U tekstu se trvdi da 
je riječ o zabilješkama notiranima od strane aktivista DPS-a o zakazanim sastancima nekoliko 
ministara uoči lokalnih izbora u Beranama, sa određenima ljudima, kojima je trebalo da pomognu 
da se zaposle u javnom sektoru i privatnim firmama.  
 
U tekstu se navodi niz imena za koje su navodno organizovani sastanci sa Radunovićem, 
Ivanovićem, Stijepovićem, te razne vrste usluga, od zaposlenja, legalizacije objekata, posredovanja 
u dobijanju poljoprivrednih kredita, do otpisa poreza, regulisanja državljanstva i tako dalje.  
 
Nije na MSS-u da sudi kako se i zašto materijal koji su plijenili politički aktivisti našao u posjedu 
jedne NVO. MSS smatra da u ovom slučaju nije ispoštovano “pravilo druge strane” i da je, s tog 
aspekta, prekršen Kodeks.       
 
MSS takođe napominje da je list 16. marta na strani 4 objavio reagovanje ministra Radunovića 
“Radunović: Ja sam u humanoj misiji”. MSS konstatuje da je reagovanje korektno preneseno te da 
naslov odražava suštinu reagovanja.  
 
Ministar Radunović u svom reagovanju nije negirao autentičnost listića na kojima se nalazi njegovo 
ime, već tvrdi da list “pokušava da kompromituje pojedince kojima cijeli život prolazi u humanim 
djelima i u pomaganju ljudima kojima je pomoć potrebna”.  
Drugi se ministri nisu oglašavali ovim povodom.  
 
MSS smatra da u ovom slučaju nije pokazana obazrivost pri objavljivanju imena građana, 
koji su stavljeni u kontekst političke korupcije bez prethodne provjere ili bilo kakvog 
postupka koji bi potvrdio navode, te da je ovim prekršena i prezumcija nevinosti, odnosno 
načelo 10 Kodeksa novinara. 
 
 
Informer 18. mart  
 
 
Dnevni list Informer objavio je na naslovnoj i na stranama 10 i 11tekst o samoubistu jednog 
podgoričkog ugostitelja pod naslovom „Ubio se Milov drug“. Novinar u tekstu ničim nije opravdao 
ovaj naslov. Tako da senzacionalizam u ovakvom slučaju smatramo krajnje neprimjerenim.  
MSS smatra da je prekršeno načelo 8 Kodeksa : 
h) Izvještavanje o samoubistvima od novinara zahtijeva krajnju uzdržanost i odmjerenost. 
 
 
DAN 19. mart 
 
List je na strani 11 objavio tekst “Šćepan nije pucao iz čista mira”, o tome da je u sudu svjedočila 
majka optuženog za ubistvo braće Gojačanin, Šćepana Bujića, Dijana Bujić. 



 
 
 

24 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

MSS smatra da u ovako teškim procesima, za dvostruko ubistvo, ovakav naslov neprimjeren.  

MSS posjeća da je u smjernici za načelo 10 koje je ovom prilikom prekršeno, u dijelu koji govori o 
izvještavanje o nasilju navedeno:   

Izvještavajući o stvarnom ili prijetećem činu nasilja, mediji treba da pažljivo odvagaju interes 
javnosti za informacijom i interes žrtava i drugih ljudi koji su uklju čeni. U takvim 
slučajevima treba se posebno truditi da izvještavanje bude nepristrasno, i ne smije se dozvoliti 
da medij postane instrument kriminalaca. Mediji ne treba da samoinicijativno 
pokušavaju da posreduju izmedju policije i kriminalaca. Ne smiju se intervjuisati izvršioci 
nasilnih radnji, ukoliko nije apsolutno neophodno pokriti dogadjaj korektno i neutralno u 
višem interesu javnosti.  

 
DAN, Vijesti  27. mart  
 
 
Ova dva dnevnika objavila su tekstove koji se baziraju na tvrdnjama 18-godišnjeg Podgoričanina 
Vasilija Šundića da mu je policijski inspektor Martin Orlandić nudio u ime službe 10 hiljada eura da 
za uzvrat lažno prepozna muškarce koji su podmetnuli bombu ispred stana šefa barske policije 
Miloša Radulovića.Ovi su tekstovi najavljeni na naslovnicama listova.   
U Danu, na naslovnoj strani tekst je sa nadnaslovom „Vasilije Šundić (18) optužio policiju da je 
pokušala da fingira rješenje napada na Miloša Radulovića i paljenje vozila „Vijesti“ i naslovom 
„Inspektor nudio 10 hiljada za lažno svjedočenje”.  
U Vijestima, tekst je na strani 14 pod naslovom “Inspektor mi nudio pare da lažno svjedočim”. 
U tekstu pomenuti 18-godišnjak tvrdi da je službenik Uprave policije Martin Orlandić tražio od 
njega da nađe nekoga ko će potvrditi da su Aleksanadar Keković i Janko Vukadinović podmetnuli 
eksploziv Milošu Raduloviću, šefu barse policije, a po nalogu džudiste Marka Radulovića. 
Listovi su Orlandićevu izjavu objavili u malim boksovima.    
MSS smatra da je Orlandićeva izjava data na neadekvatan način, da bi se formalno ispoštovalo 
pravilo druge strane, a da je suštinski neuporedivo uočljivije data teška optužba na njegov račun, i 
to od strane osobe koja ima policijski dosije. 
MSS smatra da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara I smjernica 1.2 Tačnost: 
(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. 
 
 
Informer 29 – 30. mart  
 
 
List je u dvobroju od 29 i 30 marta objavio na naslovnoj i na stranama 2 i 3 tekst „U Kapetaniji 
isparilo 400 000,  Sumnjiv i Ranko“. Tekst se bavi istragom o nestanku 400 000 eura iz Lučke 
kapetanije u Kotoru. U kontekstu ove priče novinar pominje i Socijaldemokratsku partiju i njenog 
predsjednika Ranka Krivokapića. Novinar se nije pozvao ni na jedan konkretan izvor za svoje 
tvrdnje, niti je kontaktirao nekog od ljudi koje optužuje da provjeri optužbe koje iznosi u ovom 
tekstu. 
MSS smatra da je prekršeno na ovaj način načelo 1 Kodeksa novinara : 



 
 
 

25 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Blic 30. mart 
 
 
Blic je objavio na naslovnoj i na strani 3 tekst „ NATO ne treba da se izvini što je ubijao djecu“ 
sa nadnaslovom „Skandalozna izjava Nebojše Kaluđerovića na tribini o Alijansi “. Tekst se 
odnosi na tribinu održanu o NATO paktu, a iz samog teksta se vidi da Nebojša Kaluđerović nije 
izrekao takvu tvrdnju. Kaluđerović je naime na pitanje o odgovornosti za bombardovanje mosta u 
Murini rekao da treba da se izvini tadašnja vlast u Beogradu, koja je znala da će most biti vojna 
meta. 
MSS smatra da ovakva vrsta senzacionalizma u naslovu teksta bitno iskrivljuje činjenice koje su 
istinito prezentirane u samom tekstu. Mišljenja smo da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara: 

(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Vijesti  1 i 2. april 
 
 
Vijesti su objavile 1 i 2 aprila tekstove  „Projekat EU pod znakom pitanja zbog učešća Bebe“ i 
„Ne vidimo sebe u društvu Popovića“ . Tekstovi se bave projektom EU koji između ostalog 
realizuje i NVO Vladimira Popovića Institut za javnu politiku. U tekstovima je izneseno više 
optužbi na račun Instituta za javnu politiku i Vladimira Popovića, kao i organizatora konferencije 
Riječ, slika i neprijatelj. Novinar nije našao za shodno da zatraži izjavu od Instituta za javnu 
politiku iako se najviše njime bavio u ovim tekstovima. 
MSS smatra da je u pomenutim tekstovima prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara : 

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
 
 
 



 
 
 

26 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

DAN 5. april  
 
 
List je pod oznakom “ekskluzivno” objavio tekst “Za ličnu kartu 90 eura, isplata na dan 
glasanja”. Tekst je najavljen na naslovnoj strani, a objavljen na stranama 2 i 3. Riječ je o natpisu u 
kojem se tvrdi da izvjesni Predrag Vasović za potrebe DPS-a kupuje lične karte pred predstojeće 
lokalne izbore. Navodno, Vasoviću se dan prije 4. aprila, javio izvjesni Dragoljub Boljević koji ga 
je pitao da li može da mu proda lične karte građana, uz opasku da je do sada skupio dvije, te koliko 
bi dobio za njih.   
Snimak je postavljen na sajt prijavikorpciju.me in a sajt www.dan.co.me. 
Na sajtu i u tekstu objavljen je broj iz mreže 068 na koji je Boljević navodno zvao. Snimak, koji 
traje oko šest minuta, po Danu, predstavlja dokazni material da u DPS-u postoji interna evidencija 
birača koji su prodali lične karte. “Na taj način, DPS evidentira glasače koji prodajom lične gube 
biračko pravo i istovremeno im je uskraćena mogućnost glasanja uz drugi lični document”, navodi 
se u tekstu.  
DPS je demantovao navode iz teksta 6. aprila nazivajući ove tvrdnje jeftinom i providnom 
namještaljkom.  Reagovanje DPS-a objavila je Pobjeda, a ne Dan, čime je prekršeno načelo  4 
Kodeksa, koji se odnosi na objavljivanje demantija.  
MSS još jednom konstatuje da nije dobro da se demanti za tekst objavljen u jednom dnevnom listu, 
šalje i objavjuje u drugom.  

DPS u demantiju tvrdi da pomenute osobe nemaju nikakve veze s Demokratskom partijom 
socijalista, a da su “još manje dobijale instrukciju da vrše krivična djela”. Pored toga, nije jasno ni 
ko je Boljević, ni ko je Vasović, niti na koji je način napravljen snimak pomenutog razgovora i 
dostavljen MANS-u, i redakciji Dana.  

“Obrt” u ovom slučaju desio se 9. maja, kada je dnevni list Pobjeda objavila da je broj mobilnog 
telefona sa kojeg je lice koje se predstavilo kao Dragoljub Boljevi ć pozvalo navodnog aktivistu 
Demokratske partije socijalista Predraga Vasovića i od njega tražio novac za prodaju lične karte, 
pronađen prije skoro mjesec, kod saradnika izvršne direktorke MANS-a Vanje Ćalović, Vuka 
Maraša. 

Tužilaštvo je, prema informacijama Pobjede, 12. aprila dobilo karticu i aparat sa kojeg je pozivan 
navodni Vasović, nakon čega je Maraš dao izjavu u svojstvu građanina. 

MSS konstatuje da se Dan nije  ogradio od ove informacije, niti je zauzeo bilo kakvu distance 
prema NVO MANS, što se tiče načina prikupljanja “dokaza o političkoj korupciji”, a čije izvještaje 
redovno, potpuno nekritički preuzima, stavljajući u drugi plan profesionalne standarde.  

MSS smatra da je u ovom slučaju prekršeno i načelo 6 Kodeksa novinara:  

Za prikupljanje informacija u bilo kom obliku, novi nar koristi profesionalno časne i pravno 
dozvoljene metode. 

 
 
 
 



 
 
 

27 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

DAN, 5. april 
 
 
List je objavio na strani 15 tekst pod naslovom “U Albaniji bolje nego u Crnoj Gori ” i 
nadnaslovom “Organizacija Social Progres Imperativ” konstatovala da je najteže živjeti u 
našoj zemlji”. 
Prema istraživanju pomenute organizacije, po pogledu socijalnog statusa Crna Gora se našla na 53. 
mjestu među 132 zemlje.Nadaslov kao i naslov teksta su tendenciozni, a sam nadnaslov je neistinit i 
dovodi čitaoca u zabludu, budući da je u tekstu rečeno da je Crna Gora najlošije rangirana u 
regionu, i to zajedno sa Bosnom i Hercegovinom.  

MSS smatra da je prekršena smjernica za načelo 1, odnosno opšti standard, koja kaže, između 
ostalog:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti 
 
 
VIJESTI, DAN  7. april 
 
 
Vijesti i Dan su 7, 8, 9, 10 i 11. aprila objavile niz istih tekstova, samo sa različitom redakcijskom 
opremom. Svi su tekstovi najavljeni na naslovnicana, kao noseći pomenutih dana. Nije riječ o 
redakcijskim, već o tekstovima koje su uradili MANS i OCCRP, odnosno istraživačka mreža 
Organized Crime and Corruption Reporting Project.  
Ova dva dnevna lista objavila su 7. aprila tekst baziran na, kako se kaže, istraživanju koje su uradili 
OCCRP i MANS, a koje je, kako se tvrdi,  otkrilo dogovor DPS-a i pljevaljskog narko bosa 
optuženog za šverc kokaina, Darka Šarića.  
Vijesti navode da je riječ o tekstuautorke Mirande Patručić (OCCRP) iz istraživačke mreže 
Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) i Dejana Milovca iz MANS-
a.”Dokumenti otkrivaju tajni dogovor zvaničnika DPS-a i Darka Šarića”je nadnaslov, a  naslov 
“Fudbal, politika i kokain”. Na naslovnoj strani, na kojoj je tekst najavljen, naslov je “DPS Šariću 
namještao Lugove” i podnaslov “Lanac interesa koji ide od kosca trave na stadionu do 
premijera, dokumenti koji govore kako je vlast htjela Šariću da dozvoli gradnju tornjeva u 
Budvi” i nadnaslovom “Otkrivene veze vlasti sa pljevaljskim bosom”. 
U Danu je naslov teksta objavljenog na strani 8 i 9 “Milionsku imovinu Mogrena poklonili 
Šariću” i podnaslovom “Dukumenta u posjedu istraživačke mreže OCCRP pokazuju da je 
direktor kluba Boro Lazovi ć postigao tajni dogovor sa Darkom Šarićem, optuženim vođom 
moćne balkanse kriminalne organizacije koja je godinama krijum čarila kokain iz Južne 
Amerike u Eropu.” 
U tekstu se tvrdi da dokumenti u posjedu istraživačke mreže OCCRP pokazuju da je direktor FK 
“Mogren”iz Budve Boro Lazović, postigao tajni dogovor sa Darkom Šarićem.Kopije tih 
dokumenata nisu objavljene.  
U tekstu se sa Šarićem dovodi u vezu i crnogorski ministar poljoprivrede i ruralnog razvoja, Petar 
Ivanović,i to u kontekstu tvrdnji da on zna istinu ko je nepoznati vlasnik firme Adriatic Overseas 
Holding. Autori teksta se pozivaju na dopis iz crnogorskog privrednog registra koji su advokati sa 
Paname poslali na Ivanovićevu kućnu adresu. Riječ je o punomoćju namijenjenom advokatu Zorici 
Đukanović, za koju se takođe tvrdi da je povezana sa Šarićima. O Ivanovićevim navodnim vezama 



 
 
 

28 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

sa Šarićima, autori se pozivaju i na dokumenta ovdje neimenovane putničke agenncije koja 
potvrđuju da je jedna osoba istovremeo kupila avionske karte za Francusku za Šarića i Ivanovića.        
MSS konstatuje da tekst vrvi od tvrdnji za čiju se vjerodostojnost ne daje nikakvo potkrepljenje, te 
da nije navedeno koji su izvori korišćeni. Niko od navedenih osoba, koje se dovode u vezu sa 
narko-bosom nije kontaktiran, čime je, kako smatra MSS, prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara.    
Budući da tekst nije nastao u redakcijama Vijesti iz Dana, već da je plod rada MANS-a, koji je 
formalno nevladina organizacija, te OCCRP, čija je aktivnost u crnogorskoj javnosti nepoznata, 
MSS konstatuje neuobičajeno visok nivo povjerenja u informacije dostavljene redakcijama sa 
pomenutih adresa.  
MSS podsjeća na član 7 Kodeksa koji kaže:  

Pravo i obaveza je novinara da štiti povjerljive izvore informacija, ali i da uvijek provjeri 
motive povjerljivog izvora prije nego mu obeća anonimnost i zaštitu. 

Budući da je riječ o tekstu koji bi trebalo da potvrdi iznesenu tezu  o uskoj povezanosti biznisa, 
vlasti i organizovanog kriminala u Crnoj Gori, zbog kojih “nečasnih saveza” Crna Gora, kako se 
dalje tvrdi, u međunarodnim okvirima sve više stiče reputaciju kriminalne države, MSS smatra  da  
su za takve tvrdnje potrebni utemeljeniji dokazi. 

MSS smatra da su redakcije, kao odgovorne za sav sadržaj objavljen na mediju, morale pokazati 
dužnu obazrivost prema sadržajima koji nisu rezultati rada njihovih novinara i urednika, te da one 
nisu mogle biti sigurne u potpunu istinitost navoda. 

MSS smatra da su ovdje prekršene smjernice za načelo 1 koje govori o opštim standardima, a koje 
glase:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

1.2 Tačnost  

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
 



 
 
 

29 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

VIJESTI , DAN 8. april 
 
 
U tekstovima istih autora kao prethodnog dana, najavljenim na naslovnim stranama, tvrdi se da je 
narko bos imao neobično povoljne uslove u Prvoj banci. 
U Vijestima je naslov “Đukanovićeva porodična banka opsluživala Šarića” i podnaslovom 
“Dokumenti do kojih je došao OCCRP otkrivaju da je optuženi narko bos Darko Šarić 
deponovao milione u Prvu banku i da je bio jedan od najvećih klijenata ”.  
U Danu je naslov “Đukanovićeva banka opsluživala Šarića” i podnaslovom “Prva banka nije 
samo otvarala račune Darku Šariću i poslovala s njim, već je njemu i njegovim saradnicima, 
uklju čujući i Rodoljuba Radulovića i pokojnog Dragana Dudića, odobravala neobično 
povoljne uslove, navodi se u istraživanjun OCCRP i MANS-a”.   
U tekstu se tvrdi, pored toga, da je opsluživala i Rodoljuba Radulovića i pokojnog Dragana Dudića, 
da je Šarić pritekao u pomoć banci dok je bila u krizi, oročivši milionski depozit. Za ove tvrdnje 
OCCRP poziva se na dokumenta Centralne banke, na “hiljade stranica tajnih bankarskih 
dokumenata u posjedu OOCRP-a”, kako se tvrdi. Tvrdi se i da je preko ove banke brat DarkaŠarića, 
Duško, oprao 7,4 miliona eura”. 
U tekstovima nema stavova strane koja se optužuje niti naznake da je bilo pokušaja da se 
kontaktira. 

MSS je stava da je ovdje riječ o kršenju istih načela Kodeksa kao i u vezi  tekstova objavljenih 7. 
Aprila, a koja se odnose na načela 1 odnosno cjelovitosti informacija.   

 

INFORMER 8. april 

 
List je na naslovnoji na stranama 8 i 9 objavio tekst pod naslovom “Vujošević je na prevaru oteo 
slike mog oca”, u kojem sin poznato crnogorskog slikara Voja Stanića, Tomislav Stanić,  trenera 
beogradskog Partizana optužuje za pomenutu radnju. 
Ove tvrdnje su, inače, iznesene u jednoj televizijskoj emisiji, u TV duelu između Vujoševića i 
predsjednika Crvene Zvezde Nebojše  Čovića (Utisak nedelje, B92) . 
MSS smatra da je list prekršio načelo 1 Kodeksa jer nije čuo i drugi stranu, odnosno trenera 
Vujoševića. 
 
 
DAN 9. april 
 
 
List je na strani 3 objavio tekst “DPS sakrio desetine hiljada eura za kupovinu glasova”. Uz tekst 
u kojem su ponovljene tvrdnje o raznim načinima kupovine glasova povodom lokalnih izbora u 
Beranama, list je objavio i kopiju listića, istrgnutog iz neke sveske ili bloka na kojem je rukom 
ispisan datum 17. 02. 2014, i spisak cifara u eurima vezanim za zemlje iz okruženja.  
MSS smatra da ovakvi listići ne mogu biti valjana potpora za tvrdnje iznesene u tekstu. Ispod 
fotografije listića nema nikakve legende, niti objašnjenja, pa ovakva ilustracija ne može biti ni 
predmet eventualnog demantija, kao što nema potvrde o njenoj autentičnosti. Kopija ovog listića 
objavljena je i na naslovnoj strani, uz najavu teksta.        



 
 
 

30 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

MSS smatra da su prekršena osnovna načela kodeksa, i smjernice: 

1.1 Opšti standardi  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

1.2 Tačnost  

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
 
VIJESTI i DAN 9. April 
 
 
Riječ je o tekstu koji govori o navodnim vezama Stanka Subotića sa braćom Đukanović i Prvom 
bankom, koje su takođe uradili MANS i OCCRP, istraživačka mreža Organized Crime and 
Corruption Reporting Project (OCCRP). 
Tekstovi su najavljeni na naslovnim stranama ova dva dnevnika.   
Prvi dio teksta u Vijestima objavljen je  na stranama 14. i 15. i sa naslovom  “Kako je Cane 
kupovao raj” i podnaslovom “Biznismen Stanko Subotić Cane, Đukanovićev prijatelj, planirao 
je Budvu pretvoriti u novi Monte Karlo. U tome su ga spriječili kriminal, cigarete, pohlepa i 
loša sreća…” 
U Danu je naslov “Cane Subotić planirao da od Budve napravi Monte Karlo”. Podnaslov teksta 
je “Grandiozni plan donio bi Subotiću ogromno bogatstvo, ali ga je na tom putu omeo niz 
svjetskih i ličnih događaja. Njegov pad je, između ostalog, uzrokovao lančanu reakciju, 
ostavivši građanima Crne Gore račun koji i dalje plaćaju”, a nadnaslov “Istraživanje OCCRP 
i MANS-a otkriva veze kontroverznog biznismena sa vrhom crnogorske vlasti”.      
Kako je navedeno, istraživanju su doprinijeli Stevan Dojčinović (CINS) i Lejla Čamdžić (OCCRP).  
MSS ponavlja i u ovom slučaju stav iznesen o tekstovima objavljenim u Danu i Vijestima 7. i 8. 
Aprila, a koji se tiču nepoštovanja pravila druge strane, te kršenja načela 1 Kodeksa novinara. 
 
 
DNEVNE NOVINE 9. april 
 
 
List je na strani 9 objavio tekst “U Crnoj Gori od šizofrenije boluje 6.000 građana”. 
U tekstu se navodi, citirajući direktora novoosnovanog Centra za promociju mentalnog zdravlja i 
međunarodnu saradnju Aleksandra Tomčuka, da je jedan odsto procenat koji se javlja u svjetskoj 
populaciji kada je riječ o obolijevaju od ove teške duševne bolesti. Na osnovu tog opšteg procenta 



 
 
 

31 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

list je iznio računicu o broju oboljelih u Crnoj Gori i stavio ga u senzacionalistički kontekst, mada 
pojedinačni procenat i broj oboljelih u Crnoj Gori zapravo nije poznat.   

MSS smatra da je prekršena smjernica za načelo 1 i to u domenu tačnosti:  

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
 
VIJESTI i DAN 10. april 
 
 
Listovi  donose tekst o navodnim vezama Stanka Subotića sa narkobosom Darkom Šarićem. U 
Vijestima je nadnaslov  isti kao prethodnog dana, a naslov “Šarići žirirali Canetu za milionski 
kredit kod Aca”. 
U Danu je naslov teksta “Investicija propala, milionske dugove plaćaju građani”, a nadnaslov 
“ Istraživanje  OCCRP i MANS-a o poslovima Stanka Subotića u Crnoj Gori i transakcijama 
sa Prvom bankom”.      
 Za tvrdnje u tekstu da su poslovanja Prve banke bila loša, izvor su, kako se navodi “sedam tajnih 
izvještaja do kojih je došla istraživačka mreža Organized Crime and Corruption Reporting Project 
(OCCRP), a koje su napravili “šest timova vrhunskih kontrolora” koje je u kontrolu poslala 
Centralna banka između 2007. i 2010 godine.  
U tekstu se tvrdi da su za Subotićev kredit kod Prve banke garantovali Šarići, odnosno firma koja je 
bila u njihovom vlasništvu, pozivaju se na izvještaj Centralne banke, mada se ne navodi  koji 
izvješatj je u pitanju, da li neki od naprijed navedenih “tajnih” izvještaja, za koje se nije rečeno na 
koji način se do njih došlo.     
Pri kraju, kaže se da je Subotićeva firma San Investnebt ponovo promijenila vlasnika, da je kupila 
jedna firma sa Paname, Adriatic Overseas Holdings, “dok stvarno vlasništvo nad obje firme ostaje 
skriveno iza advokata”. 
A onda se ponavlja tvrdnja iz teksta od 7. aprila da “jedna osoba zna istinu”: “Prije nego što je 
preuzela firmu San Investments, firma  iz Paname je poslala pismo, te punomoć Petru Ivanoviću, 
Đukanovićevom čovjeku od povjerenja, kolegi i ministru poljoprivrede i ruralnog razvoja Crne 
Gore. Punomoć je, kako se kaže, bila naslovljena na Zoricu Đukanović, da sklopi posao u njihovo 
ime.” 
MSS smatra da se radi o veoma ozbiljnim optužbama određenih lica, a da nije objavljeno njihovo 
mišljenje ili stav, ili bar pokušano da se do njega dođe. 
MSS ponavlja da je i ovdje prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara, a koji se tiče poštovanja pravila 
druge strane.  
 
 
VIJESTI 10. April 
 
 
List je na naslovnoj i na strani 13  objavio tekst sa nadnalovom: “Pješački: Podgoričanka 
pretučena nasred ulice” i naslovom “Kad direktorica nema kočnice…” u kojem Podgoričanka 



 
 
 

32 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Maja Sekulić- Gvozdenović tvrdi  da ju je na ulici pretukla direktorka marketinga Plantaža Vesna 
Klikovac-Katanić.  
MSS smatrada je naslov i cijeli tekst pretenciozan ako se ima u vidu da nema druge strane, da je 
nafotografiji uz tekst ženska osoba koja ne izgleda pretučeno, teda u samom tekstu ima krajnje  
neumjesnih izjava poput: ”Tada sam joj rekla da ne mogu da vjerujem što je uradila ida za takvo 
ponašanje zaslužuje da bude ubijena.” 
Demanti i verzija događaja gospođe Vesne Klikovac-Katanić objavljen je 13. aprila, ali ne na strani 
na kojoj je objavljen tekst, čime je prekršen član 4 Kodeksa: 

Obaveza novinara je da dopuni nepotpunu i ispravi netačnu informaciju, pogotovo onu koja 
može naškoditi, pridržavajući se, pri tom, pravila da ispravka mora biti istaknuta na 
odgovarajući način. 

MSS smatra da je druga strana trebala biti saslušana prije objavljivanja inicijalnog teksta, jer su 
efekti demantija ograničeni u odnosu na štetu koju može da proizvede negativno pisanje. 
Takođe, pravilo 1 Kodeksa kaže:  

Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u vidu pravo 
javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću.  

 
 
VIJESTI, DAN, 11. april 
 
 
Ovi dnevni listovi  objavili su isti tekst, sa drugačijom opremom, čiji su autori izvjesna Miranda 
Petručić iz OCCRP, Lorenzo Bodrero (IRPI) i Dejan Milovac iz MANS-a.    
U Danu je nadnaslov “Havaji: Šverc cigareta između Crne Gore i Italije zapravo nikada nije 
prestao” i naslovom “Od super ljetovališta do švercerske baze”.   
U Vijestima, na naslovnoj stani i na stranama 8 i 9. nadnaslovje „Istraživanje OCCRP-a i Mans-a 
pokazalo da je krijumčarenje duvana sa Italijom nastavljeno i 2012. godine”. Naslov teksta je 
„Preko Canetovog ostrva švercovali cigarete“ i podnasloom „Od 2007. do 2010. godine ostrvo 
je bilo u vlasništvu firmi kojima je rukovodio srbi janski biznismen Stanko Subotić, prijatelj 
crnogorskog premijera Mila Đukanovića.” 
MSS smatra da ni ovdje nije ispoštovano pravilo druge strane, niti drugi članovi Kodeksa koji su 
navedeni u vezi zajedničkih tekstova Dana i Vijesti objavjenih 7, 8, 9. i 10 aprila..  
 
 
INFORMER 16. april 
 
 
List je na strani 16 objavio tekst sa nadnaslovom “Hrvatskom pevaču se priviđa Beograd”  
ukojem se navodi da je hrvatski pjelav Mišo Kovač kazao kako ne bi došao u Srbiju ni da mu neko 
ponudi milione. 
Naslov teksta je “Ko te je zvao, ološu?” 
Iako je list nedvosmisleno tabloidne uređivačke politike, te da je senzacionalizam osnovna odlika 
takvog novinarstva, MSS smatra da mediji, i takve probenijencije, ne bi smjeli da otvoreno 
vrijeđaju. 



 
 
 

33 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

MSS smatra da ovdje nisu ispoštovane smjernice za načelo 1 Opšti standardi : 

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standard. 

 
DAN, 16. april 
 
 
Na naslovnoj najavljen, list je strani 9 objavio tekst “Pare od kokaina prali preko Prve banke” i 
nadnaslovom “MANS podnio krivi čnu prijavu protiv Darka Šari ća i Stanka Subotića Caneta”.  
Ove tvrdnje bazirane su, kako se kaže, na podacima do kojih je došla regionalna mreža istraživačkih 
novinara (OCCRP) da je Prva banka omogućila  kompanijama povezanim sa Šarićem, Rodoljubom 
Radulovićem i Stankom Subotićem da preko računa u toj banci dobijaju kredite pod neuobičajeno 
povoljnim uslovima, za koje postoji kako se navodi, osnovana sumnja dasu korišćeni za pranje 
novca.   
U tekstu se ponavljaju neke od tvrdnji već iznesenih u prethodnim tekstovima pomenutih 
organizacija koje su prenijele Vijesti i Dan.  
MSS smatra  da je ovakvim naslovom prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara, koje se odnosi na 
cjelovitost informacije i načelo 10 koje tretira prezumpciju nevinosti.  
 
 
DAN, 21. april 
 
 
List je na naslovnoj ina stranama 8 i 9 objavio tekst pod oznakom “ekskluzivno” “Roćenov kum 
oštetio državu za 560.000 eura”  i nadnaslovom “Istraživački centar MANS-a otkrio kako su 
pojedini barski biznismeni i čelnici katastra utajili porez i nezakonito uknjižil i imovinu”. U 
njemu se tvrdi da su biznismeni Ratko Vujačić i Sergej Lebedev, osmisili šemu za utaju poreza kroz 
zaključivanje fiktivnih ugovora sa kupcima stanova.  
Uz tekstove je objavljena i fotografija bivšeg ministra vanjskih poslova Milana Roćena.  Međutim, 
u tekstu se Roćen pominje samo u kontekstu tvrdnje da je njegov sin Filip 2004 godine krstio 
Vujačićevig sina Rada. Nigdje u tekstu se ne spominje Roćen kao neko ko ima veze sa navodnim 
malverzacijama o kojima se u tekstu govori. MSS smatra da ovakva oprema dovodi u zabludu 
čitaoca, i da je riječ o manipulaciji.  
S druge strane, ni tvrdnje u tekstu nisu potkrijepljene, niti je naveden izvor informacija, niti na 
kojim se dokumentima baziraju tvrdnje. Kao izvor se navodi MANS, odnosno  njegov “istraživački 
tim”.    
MSS smatra das u u ovom slučaju prekršene smjernice za opšta načela iz člana 1 Kodeksa:  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom.  

1.2 Tačnost  



 
 
 

34 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  

 
Pobjeda 22 i Vijesti 23. april 
 
 
Pobjeda je objavila 22, a Vijesti 23 aprila tekstove „Željko Ivanovi ć: Poltroni politi čki, doći ćemo 
vam glave“ i „ Pijani vrije đali vikali i prijetili pa slagali policiju “ koji se bave incidentom u 
podgoričkom lokalu Grin Garden.  U Pobjedi je novinar za incident okrivio Željka Ivanovića, 
direktora Vijesti, i njegovog telohranitelja, dok je novinar Vijesti za sve okrivio Nika Raičevića i 
Krsta Petrića. Ni jedna novina nije pokušala da uzme izjavu suprotne strane i da time da cjelovitiji 
izvještaj. 
MSS smatra da su i Pobjeda i Vijesti prekršili načelo 1 Kodeksa novinara: 

(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju težiti da 
obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili potiskivati suštinske 
informacije.  

 
DAN 22 i 23.april 
 
 
List je objavo tekst koji potpisuje MANS, a koji je, kako se tvrdi, rezultat “najnovijeg istraživanja 
koje je rađeno uz podršku Evropske unije i Ministarstva inostranih poslova Švajcarske.  
Naslov od 22. aprila je  “Za predizborna zapošljavanja dali 450 hilada eura”, a 23.aprila: 
“Tajkuni zapošljavaju bira če DPS-a”. 
Riječ je o analizi programa zapošljavanja sezonaca i zapošljavanja srednjoškolaca Zavodaza 
zapošljavanje Crne Gore. U tekstu se tvrdi dasu programi zapošljavanja osmišljavani, povećavan 
budžet zapošljavanja i tako dalje, u cilju predizbornog zapošljavanja kao vida koruptivne radnje, te 
radi favorizovanja pristalica vladajuće partije.  
MSS smatra da opaske poput “Činjenica da program rada ZZZCG za 2013 godinu  projekat 
zapošljavanja srednjoškolava uošte nije predviđem, otvara ogroman prostor za sumnju…” nije 
dovoljno utemeljen za tvrdnje o koruptivnim radnjama.  

MSS smatra da je u ovom slučaju prekršena smjernica za načelo 3:   



 
 
 

35 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Mišljenja i ocjene u komentaru moraju biti zasnovani na činjenicama. Komentar ne smije da 
bude prezentiran tako da stvara utisak da se radi o utvrdjenoj činjenici.  

 
DAN 26. april  
 
List je na naslovnoj strani ina strani 3 objavio tekst o tome da je premijer Đukanović pred 
poslanicima tvrdio da je isplata studentskih kredita odložena zbog dodatnog tumačenja, a da 
dokumenta demantuju predsjednika vlade. Kako navodi list, premijer je tvrdio da je isplata kredita 
bila blokirana zbog potrebe dodatnog tumačenja Zakona o finansiranju političkih stranaka na 
sjednici Odbora za ekonomiju 22. aprila, dok dopis Ministarstva, kako se tvrdi, pokazuje da je 
odluka o blokadi donijeta još 11. aprila.  
Ne zalazeći u to ko je u pravu, buduću da je priča oko Zakona o finansiranju političkih stranaka 
izazvala različita tumačenja u javnosti, MSS smatra neprimjerenim naslov “Milo uhvaćen u laži”.   

MSS smatra da je na ovaj način prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara: 

1.1 Opšti standardi  

Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. 

 
DNEVNE NOVINE 26 i 27. april 
 
List je objavio tekst pod naslovom “Prostitucija na cetinjskoj magistrali” i podnaslovom 
“Nevladim sektor apeluje na nadležne da povedu računa o razvoju najstarijeg zanata kojim se 
u glavnom gradu bave i maloljetnice”.  
Tekst je pun paušalnih tvrdji da prostitucija “cveta” na Cetinjskom i Nikšićkom putu, gdje se, kako 
se navodi “veliki broj žena bavi tim poslom”, i to počev od maloljetnica do udatih žena i 
samohranim majki. Tvrdje za tekst su iz NVO Crnogorski ženski lobi, izkoje kažuda suih posjetile 
dvije djevojke koje suim navodno ispričale detalje svoga iskustva. U jednom dijelu teksta tvrdi se 
čak dasu u tu NVO stizale informacije o likvidaciji, što su Dnevne novine izvukle  za međunaslov.  
MSS smatra da je ovaj tekst usmjeren na senzacionalizam, te da nije iznesen nijedan valjan podatak 
koji bi potkrijepio tvrdnje iz teksta i iz njegove sugestivne opreme, uključujući veliku fotografiju 
zavezane djevojke,kao ida ovakvi tekstovi ne doprinose rješavanju problema prostitucije, koji 
nesumnjivopostoji.  
MSS smatra da je prekršeno načelo 1 Kodeksa i smjernica:  

1.2 Tačnost  

 (b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, 
novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjer ivanjem, neadekvatnim naglašavanjem 
jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili 
reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. 
Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  



 
 
 

36 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

 
DAN, 27. april 
 
 
List je pod oznakom “ekskluzivno” na naslovnoj ina strani 3 objavio tekst, čiji je autor istraživački 
centar MANS-ao tome kako je narko bos Darko Šarić navodno finansirao ministra poljoprivrede 
Petra Ivanovića.  
Naslov teksta je “Petar Ivanović letio u Ženevu i Pariz o Šarićevom trošku”. Tvrdnja je bazirana na 
kako se tvrdi, listingu, do kojeg je Istraživački centar MANS-a došao, a za koji se tvrdi da pokazuje 
dasu 17. novembra 2009. godine kupljene dvije avio-karte za putovanje Podgorica-Pariz- Ženeva-
Podgorica na ime ministra Ivanovića i Jovice Lončara koji je u Crnoj Gori optužen za pranje 
Šarićevog novca. Ivanović je u pomenutom periodu bio ekonomski savjetnik pemijera Đukanovića i 
direktor Agencije za promocju investicija.  
List tvrdi da je listing koji je objavljen  uz tekst, iz beogradske agencije “Biznis travel partner”. Na 
listingu se vide odštampana imena Ivanovića i Lončara, dok su ostala zatamnjena. List citira 
neimenovanu osobu iz MANS-a koja tvrdi da listing otkriva imena lica kojima je grupa Darka 
Šarića finanirala putivanja na različite destinacije. “Pored očekivanih imena pripadnika Šarićeve 
kriminalne organizacije, i brojnih estradnih ličnosti koje je Šarić mahom dovodio u Crnu Goru, na 
spisku putnika kojima je Šarić platio avio kartu nalazi se i ime aktuelnog ministra poljoprivrede 
Petra Ivanovića.   
MSS konstatuje da listing putnika ne pokazuje ko je platio kartu, te da je ovakvo dovođenje u vezu 
Ivanovića sa ljudima iz kriminalnog miljea proizvoljno, samo na osnovu toga što su bili na istom 
letu, i na listi jedan iza drugog. Da su na spisku i brojne estradne ličnosti ne može se pouzdano 
znati, jer su sva ostala imena zatamnjena. 
MSS smatra da je list prekršio već više puta u ovom izvještaju ponovljene i citirane smjernice 
za primjenu opšteg standarda koje se tiču istinitosti i tačnosti I pravila druge strane. 
U tekstu se Ivanović dovodi u vezu sa Šarićem i na druge posredne načina, među kojima i onaj   u 
tekstovima već pomenutim u ovom izvještaju, da je on, navodno, bio kontakt osoba za 
komunikaciju između neimenovanog vlasnika panamske ofšor  kompanije Adriatic Overseas Holdig 
i podgoričkog advokata Zorice Đukanović. 
List je objavio demanti ministra Ivanovića 28.Aprila na strani 2 pod naslovom “Gospodin Šarić mi 
nije platio kartu ”. U demantiju Ivanović negira sve navode iz teksta od prethodnog dana. 
Međutim, MSS smatra da list nije ispoštovao zakonsku i normu kodeksa koje se odnose na način 
objavljivanja demantija, budući da nije objavljen niti na odgovarajući način najavljen na naslovnoj 
strani, što je bila obaveza. Demanti je najavljen i uokviru podnaslova za tekst kojim se ponovo 
pokušava diskreditovati u tekstu “Ivanović pobrkao kad je doktorirao”.  
Kodeks nalaže u načelu 4 nalaže:  

Ispravka mora biti plasirana tako da odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom 
se mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi na prethodni nekorektni izvještaj.  

Izvinjenje mora biti plasirano tako da odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi.  

“Odgovara plasmanu” u ovom kontekstu znači objavljivanje ispravke na istom mjestu (u 
slučaju štampanih medija) ili u istoj emisiji (u slučaju elektronskih medija).  

 Štaviše, list je na naslovnoj strani najavio tekst ponovo pod oznakom “ekskluzivno”, koji je 
objavljen na strani 2, u kojem se otkriva da je avio listing na kojem se nalazi ime Petra Ivanovića i 
njegovog saputnika na letu za Pariz i Ženevu Jovice Lončara, dio dokumentacije koja je 



 
 
 

37 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

zaplijenjena po naredbi istražnog sudije Posebnog odjeljenja Višeg suda u Beogradu od 10. februara 
2010. godine u okviru istrage protiv Darka Šarića. Nije navedeno na koji način se dokumenacija iz 
Višeg suda u Beogradu, koja je dio istrage, našla u posjedu MANS-a.  
Na naslovnoj strani je takođe kao ekskluzivno navedeno da je ministar Ivanović pobrkao kad je 
doktorirao, a tekst o tome je objavljen na strani 2. Nadnaslov je takođe senzacionalistički “Ministar 
poljoprivrede švercovao čak i sopstveno reagovanje!” 
Namjerno ili nenamjerno, redakcija je napravila priličan “gaf” tako što ministra hvata u laž, 
tumačeći skraćenicu “mr” što na engleskom označava muški rod, kao naše “magistar”.      
MSS na žalost mora konstatovati da ovakav tretman ličnosti već počinje da podsjeća na hajku.  
 
 
DAN 30. april 
 
 
List je na naslovoj strani najavio, a na strani 3 objavio tekst „Dobićete po 50 eura ako glasate za 
DPS“i dijalog sa audio zapisa navodnog pokušaja, kako se tvrdi  - aktiviste vladajuće partije Stefana 
Steševića iz Sutomora da kupuje glasove. Audio zapis objavljen  je na sajtu Dana www.dan.co.me- 
U tekstu se tvrdi da je Stešević pokušao da kupuje glasove pred predstojeće lokalne izbore u Baru 
nudeći građanima po 50 eura da glasaju za tu stranku.  
Mediji su kasnije otkrili da Stešević nije aktivista DPS-a već Demokratskog fronta, kao i osoba sa 
kojom je “ugovarao kupovinu”, Danilo Đukić. 
MSS mora konstatovati da ovaj tekst pokazuje neskriveno medijsko učešće u predizbornoj kampanji 
i otvoreno partijsko svrstavanje ove novine, koja je u drugi plan stavila profesionalizam, tačnost i 
pouzdanost informacija.    

Medijski savjet za samoregulaciju podsjeća da je ovo drastično kršenje načela 1 Kodeksa : 

Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u vidu pravo 
javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću.  

 
 
 PORTALI 
  
 
U periodu koji tretira aktuelni izvještaj, Medijski savjet za samoregulaciju uočio je nekoliko 
tekstova objavljenih na portalima Vijesti i CDM za koje je ocijenio da su u suprotnosti sa  
Kodeksom novinara. Takodje, portal Vijesti objavio je u tom periodu i veci broj komentara citalaca 
clji je sadrzaj bioneprimjeren javnom govoru a koje administrator, odnosno, urednistvo, nijesu 
brisali - iskljucivali, a koji su sadrzali najvulgarnije vrijedjanje, psovanje, sirili nacionalnu ili 
vjersku netrpeljivost i mrznju. 
Nazalost, sasvim je ocigledno, komentari su, gotovo po pravilu pretvoreni u svoju suprotnost: ne 
doprinose sirenju tolerancije i javnoj debati i dijalogu o aktuelnim drustvenim temama, vec, 
potpuno van teme teksta, sluze iskljucivo za vrijedjanje i psovanje i promociju govora mržnje zbog 
raznih različitosti: političke, vjerske, nacionalne, seksualne itd.. 
  
  
Portal Vijesti je 15. februara objavio tekst pod naslovom:  



 
 
 

38 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

«Vjerio se Damir Mandić, kumuje mu Ljubo Bigović», o navodnoj vjeridbi podgoričanina 
Damira Mandića, osuđenog za učešće u ubistvu vlasnika „Dana” Duška Jovanovića, koji je u 
zatvoru u Spuzu. 
Pozivajuci se na «upućene izvore iz spuskog zatvora», pise se o  
vjeridbi obavljenoj posredno, uz pomoć djevojčinih prijateljica i o tome kako se « već zna i ko će 
biti kum na vjenčanju - Ljubo Bigović, osuđen za učešće u ubistvu policijskog inspektora 
Slavoljuba Šćekića. 
Povodom teksta objavljen je i komentar citaoca sa nik nejmom 
 
 
Nikoica, 15.02.2014 u 10 i 22: 
  
Jelena je bivša žena visokog funkcionera DB-a, pored razvoda od tog dečka bila je u vezi sa 
Veskobarom, potom u vezi sa jednim od vodja kvartaša, bila je u intimnim odnosima sa jednim od 
vlasnika Granda kao i sa dečkom koji je nedavno ubijen u Baru... drugovala je i sa Veskom 
Lalatovićem i jednim i zagoričkog klana, u zadnje vrijeme je bila bliska sa Džejmsom Vilsonom iz 
Kumbora 
  
MSS smatra da je prekrseno nacelo 8 Kodeksa – Pravo na privatnost: 
 “Novinar je dužan da se krajnje pažljivo odnosi prema privatnom životu ljudi. Pravo na 
privatnost obrnuto je srazmjerno značaju javne funkcije koju pojedinac obavlja, ali je i u tim 
slučajevima nužno poštovati ljudsko dostojanstvo”. 
Odnosno, smjernice: 
(a) Novinar ne smije da zadire u privatni život neke osobe i izvještava o njemu bez dozvole te 
osobe. Pravo javnosti da zna, mora se uvijek pažljivo odmjeriti u odnosu na lična prava ljudi.  
 
(b) Izvještavanje o privatnom životu neke osobe može biti opravdano samo u slučajevima od 
posebnog interesa za javnost. Takvi slučajevi su, na primjer, radnje koje ugrožavaju zdravlje 
i bezbjednost gradjana i društva (kriminalne i teroristi čke radnje, korupcija, itd.). 
Izvještavanje o privatnom životu neke osobe, opravdano je i ako se time sprječava da javnost 
bude zavedena izjavom ili postupkom nekog pojedinca, kao, recimo, u slučaju kada neka 
osoba radi odredjene stvari u privatnom životu, a javno ih osudjuje. 
 
 
Portal Vijesti je 17.februara objavio tekstove pod naslovima:   
«Pušteni privedeni demonstranti: Sa nama počelo hapšenje krupnih riba» i «Opozicija i SDP 
podržali Zakon o finansiranju politi čkih partija».  
Povodom tih tekstova, bez bilo kakve prethodne cenzure, odnosno, uz ocigledno, odstustvo 
administriranja, objavljeno je na desetine komentara citalaca u kojima je na najvulgarniji nacin 
vrijedjano dostojanstvo ličnosti poslanika u Skupstini CG, i vlasti i opozicije, najvisih drzavnih 
zvanicnika i crkvenih velikodostojnika i drugih javnih licnosti... U komentrima koji šire 
neprijateljstvo ili mržnju, oni su omalovazavani, najvulgarnijim rijecnikom psovani i vrijedjani, 
nazivani ološem, spijunima, splacinama, srbendanma i milogorcima. 
  
Anonimus NK 17.02.2014 u 22 i 38 
  
Hakovali smo Ja i Vndoje administratora,promijenili mu lozinku?oooo nabijem te Admine na kitu? 
tebe i Ivanovića, ŠPIJUNI MILOVI? NABIJEM VAS NAKITU TRALALA LA !! ! AHA AHA 
AHA !!! AJTE LJUDI, PIČKE IZNABIJAJTE IH NA KURAC SLOBODNO!!!  



 
 
 

39 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

KOGA POŽELITE!!! OD MILA,  SVETA,RANKA, BRANA, RISTA, SRDJANA, NEBOJŠU, 
BRANKA, ANDRIJU...NABITE TE PIČKE NA KURAC!!!  
  
Anonimus NK 17.02.2014 u 22 i 39 
  
AJTE LJUDI OSLOBODITE SE STRAHOVA! NE BUDITE PIČKE!  
IZNABIJAJTE OVE SPLAČINE ŠTO SU NAS ZATROVALE I ŠTO SE SERU PO NAMA 25 
GODINA.... PA IMALI IDJE U SVIJETU DA JE ISTA VLAST A OPOZICIJA 25 GODINA? 
VIDITE LI KAKVA SU TO GOVNA POSTALA, DANAS U OČI GLEDAJU, LAŽU NAS 
KRADU I PLJAČKAJU? AJTE LJUDI IZ NABIJAJTE IH SVE NA KURAC, TAMAN DA OVAJ 
ŽALOSNI ADMINISTRATOR IMADNE MALO POSLA AKO NIŠTA DRUGO ! 
  
Anonimus NK, 17.02.2014 u 22 i 41 
  
PA IMALI IŠTA LJEPŠE NEGO KAD ZA SPLAČINE KAŽEŠ: NABIJEM VAS SVE NA 
KURAC! DANILOVI ĆU, BULATOVIĆU, RADULOVIĆU, MANDIĆU, MEDOJEVIĆU, 
MILI ĆU... SVE VE NABIJEM NA KITU!!! MILO,RANKO, SVETO,BRANO,VAS NABIJEM 
NA KURČINU!!! NAPUŠITE MI SE KURČINE OLOŠI SRPSKO CRNOGORSKA!!!  
EEE I DA NE ZABORAVIM: NABIJEM I ANFILOHIJA NA KURAC!!! NABIJEM TE RISTO 
NA KURAC!!!, RISTO NA KURAC!!! RISTO NA KURAC!!! 
  
Anonimus NK 17.02.2014 u 22 i 9 
  
Da se izvinim administratoru ako sam uvrijedio nekoga, moguće Danilovića... Nije mi bila namjera. 
Sve što želim da dodam je POSEREM SE U USTA SVIMA U OPOZICIJI, SVIMA NA VLASTI I 
SVIM SRBENDAMA I MILOGORCIMA U CRNOJ GORI! I NABIJEM ADMINA, NE NA 
KURAC NEGO NA KURČINU... 
  
Anonimus NK, 17.02.2014 u 23. 02 
  
HAHAHA FENOMENALAN OSJEĆAJ KAD OVAKO JAVNO IZNABIJAŠ LOPOVE I 
SPLAČINE NA KURČINU!!! ŠTO BI REKLI BUKSOVCI IZKURČINJAM TE... SVI STE VI 
ISTA GOVNA!!! SVI STE VI SPLAČINE LOPOVSKE, ŠPIJUNI I POLTRONI!!!  
AJTE LJUDI DIŽI TE ST!! NABIJTE NA KURAC SVU OVU OLOŠ ŠTO VAS JE 
ZATROVALA ZADNJE 25 GODINA!!!  
NAJEBITE IM SE MAJKE!!!  
  
Anonimus 17.02.2014 u 22 i 57 
  
43 ZA 23 PROTIV, 3 UZDRŽANA. I SVE IH IZNABIJAM NA KURAC!!! OPROSTI ADMINE, 
NIJE KULTURNO REĆI NA KURAC, NABIJEM IH NA KURČINU!!! NABIJEM SVE 
POSLANIKE I CIJELU SKUPŠTINU NA KURČINU!!!  
  
ae,17.02.2014 u 23 i 16 
  
NABIJEM I AMFILOHIJA NA KURAC!!! NABIJEM TE RISTO NA KURAC,NABIJET TE 
RISTO NA KURAC, NABIJEM TE RISTO NA KURAC!!! nije mi vala privlačan ali dobro. ALE 
ALE ALE, RISTO NA TUKI..... 
  



 
 
 

40 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Anonimus NK, 17.02.2014 u 23 i 21 
  
i Raška Konjevića !!! umalo da zaboravim!!! NABIJEM I RAŠKA KONJEVIĆA NA KURČINU!!! 
NABIJEM TE RAŠKO NA KURAC!!! PS- ČU IME RAŠKO!!! HA HA HA KOJI MALER!!! 
  
MSS smatra da su prekršena načela 1 i  5 Kodeksa  novinara: 
 
SMJERNICE ZA NA ČELO 1 
1.1 Opšti standardi  
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom. 
 
Govor mržnje, odnosno smjernice u kojima se kaže:    
  
(a) Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je  namijenjen širenju neprijateljstva ili 
mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, nacionalnosti, pola, fizičkih 
nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će 
objavljivanje nekog materijala izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju.  
  
(b) Novinari posebno moraju voditi računa da ničim ne doprinesu širenju etničke mržnje 
kada izvještavaju o događajima i pojavama koji u sebi sadrže elemente etničke mržnje. 
Obaveza je novinara da poštuje druge države i nacije.  
  
  
Cafe del Montenegro je 22.februara objavio je tekst potpisnika Mihaila Terzića, pod naslovom  
«Samar za perverznu glavu” o fizičkom napadu na poslanika Nebojšu Medojevića, na Aerodromu 
u Beogradu.. U autorskom tekstu je izneseno više ocjena o ličnosti političara Medojevića, 
utemeljenim na uvjerenjima Terzića a ne na činjenicama.  
Medojevic se kvalifikuje kao «zastiđe Crne Gore», denucijant i olajavač svega što je crnogorsko i 
vlasti i nacije i čestitih poslovnih ljudi». « Ovog puta oklevetani čovjek mu se dijagnostički tačno 
obratio “Đe si smradu” i “Što laješ kad me nepoznaješ”. Na licu mjesta je primijenjena i terapija; za 
laž, za klevetu, za uvredu dostojanstva. Junaštvom protiv Ništavila?, navodi se u tekstu i potom 
napad na Medojevića predstavlja kao "udarac u perverznu glavu građanina Medojevića". 
  
MSS smatra da je prekršeno načelo 1 Kodeksa: 
  
« Dužnost je novinara da poštuje istinu i istrajno traga za njom, imajući uvijek u vidu pravo 
javnosti da zna i ljudsku potrebu za pravičnošću i humanošću.» 
smjernica za načelo br. 1 Kodeksa: 
“ Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti”.... 
  
Evo jos nekih primjera kršenja profesionalnih standarda, zabilježenih na portalu „Vijesti“.  Riječ je 
o komentarima čitalaca koji su objavljeni bez intervencije administratora a koji sadrže psovke, 



 
 
 

41 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

eksplicitne lične ili porodične uvrede ili govor mržnje protiv određene etničke ili politicke 
grupacije. 
  
Tekst: Haos u Kijevu: Policija krenula na demonstrante 
  
Čalkidiki, 19.02.2014 u 00,47 
  
Sportski tip 
Čalkidiki na liži se ti malo guzice penalu. Nemoj da mi se nudiš nisi moj tip. 
  
Tekst: Djukanović o napadu na Medojevića: Osudjujem,ali... 
  
Ekstraterrestrijal, 25.02.2014 u 23 i 17 
  
Popišam se ja usta tebi Milo Djukanović!!! POPIŠAM SE I POSEREM USRED USTA 
UDBAŠKIH TEBI I MEDOJEVIĆU!!! SPLAČINE!!! 
  
Tekst: Ćulafić:Na spisak glasača DPS-a stavio me sin Vuke Golubovića 
  
Eye.ot.the.hawk, 12.03.2014 u 11 i 50 
  
E kad se samo vratim u 2012-u kad potukosmo DPS ološ na lokalnim izborima u Nikšiću! Prvi grad 
u CG koji je ustao PROTIV MAFIJE!!! PRVI GRAD KOJI JE REKAO NE MILU 
DJUKANOVIĆU I BRANU MIĆUNOVIĆU !!! I PRVI GRAD KOJI JE MAFIJA RAZBILA NA 
PARAM PARČAD! PROKLETI DA STE IZRODI ŠTO SE PRODASTE! PROKLET BIO 
DRAGO DJUROVIĆ, PROKLETI BILI POZITIVNA I DF! OLOŠI PRODANA! 
  
Montebrit, 12.03.2014 u 11 i 37 
  
Glasači DPS su jeftine prostitutke koje se prodaju za male pare 
  
Tekst: Tičić: Sam ću otići u Tužilaštvo 
  
Izgoreav-u-to, 12.03.2014 u 17 i 50 
  
Tičiću pičiću 
  
Bajone, 12.03.2014. u 17 i 37 
  
Gospodin Aleksandar Pičić je ojadio Budvu jednako kao i svi ostali u toj komisiji. Stoga treba da 
svira klavir u Spuškom zatvoru pored Rajka i bratije 
  
Laki Lu ćano, 12.03.2014 u 17 i 11 
  
Ovaj Tičić je jedna od najvećih lopina u Budvanskoj opštini. Hapšenje Radjenovića bez hapšenja 
Tičića nema nikakvog smisla... 
  
Tekst: Danilović: Ko smo mi da osudjujemo Krimski separatizam? 
  



 
 
 

42 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

Apsolutista, 16.03.2014 u 11 i 52 
  
Danilović, HMM... jedno od vodećih baljega na CG političkoj sceni... 
 
Tekst: Djukanović o papirima Američkog suda: Glupost i laž 
  
Motika, 27.03.2014 u 22 i 35 
  
A što se tiče ove strvine i lešinara od Ranka Krivokapića nijesmo ni mogli drugo očekivati nego da 
se sprda ali sa samim sobom i svojom partijom i pozitivnom nebili kako ublažio optužbe na račun 
premijera. Sve smo vidjeli danas taj čovjek se svakome zgadio samo me čudi dje je bio madi Dritan 
dobio je zadatak da ne prisustvuje da ne bi postao bitanga na kvadrat tako narode da vidite koje 
koalicija SDP i Pozitivna koja bi najradje u Milovo naručje ali Frontaši su tu ka zapete puške. 
  
Tekst: Barović izbjegao da plati kaznu: Presuda prelazila ulicu 10 dana 
  
MarkoRomanovih, 6.04.2014 u 19, 09 
  
Vrati Vepru glavu Baroviću 
  
Tekst: Proizvoljne ocjene Moskve,Djukanović nije pri čao protiv Rusije 
  
Galeb,14.04. 2014. u 23 i 51 
  
Jovo,ako ti ishakerišem identitet, napušiću te kao ipo kojeg turčina 
  
Jovo Krivokapi ć,narodni heroj, 14.04.2014. u 23.i 46 
  
Maniti, a ti si crnogorac sigurno koji nosi srpsku, okupatorsku zastavu, ti si posrbica,prodao si vjeru 
za večeru,e majkuli ti jebem izdajničku. 
  
Jovo Krivokapi ć, narodni heroj, 14.04.2014 u 23 i 42 
  
Ćirili čni izmete, nerazumijem to posrano pismo, to koriste samo ljudi sa nižim kojeficijentom 
intelegencije, piši latinicom ako hoćeš da te napravim glupim i ponizim u konverzaciji. Ima da 
cviliš kao djed ti u pećini kada sam ga dimio, molili su i plakali prljave četničine 
  
Željoni, 14.04.2014 u 23 i 41 
  
Jovo, siso mala poltronska evo ja sam i PG dodji na Zabjelo sto metara od pasarele da ti napravim 
mašnu od tih tvojih klepavih uši 
  
Jovo Krivokapi ć narodni heroj 14.04. 2014 u 23 i 39 
  
Peki, pazi da me neubijediš izmete primitivni iz Republike Srpske, idi tamo u tu tvoju vukojebinu, 
pustise Crne Gore, laješ po čitav dan i hramova, ako si muško dodji u Podgoricu i to reci javno, što 
ovdje jedeš govna, pa bi završio nedje sa kamenom oko vrata 
  
Dagy, 15.04.2014 u 00,22 



 
 
 

43 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

  
Kad je bilo ljudi u Cuce sve pogan pasha i lopine... 
  
Jovo Krivokapi ć narodni heroj, 15.04.2014 u 00,29 
  
Crnogorski srbi su izrodi deformacija evolucije. Izdali su turke, svoje pretke, onda su izdali 
crnogorce postali posrbice, onda su ubijali crnogorce zajedno sa njemcima i italijanima i sada kao 
vole Crnu Goru ali onu sa trobojkom, ljigavci gubavi, sjeme Vam se utrlo 
  
Munjoz, 15.04.2014 u 00,24 
  
MILO USTAŠO! 
  
Jovo Kivokapić, narodni heroj 15.04.2014 u 00,32 
  
Ćirilica je primitivno pismo koje koriste majmuni u ljudskom obliku, pećinski ljudi.  
  
MSS ocjenjuje da su objavljivanjem komantara sa ovim sadrzajima prekršena načel 1 i5 Kodeksa 
novinara: 
 
SMJERNICE ZA NA ČELO 1 
1.1 Opšti standardi  
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da 
preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isklju čivo tačne informacije, 
i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju 
znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da 
ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa 
etičkim kodeksom. 
 
Smjernice za načelo 5  
(a) Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je  namijenjen širenju neprijateljstva ili 
mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, nacionalnosti, pola, fizičkih 
nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će 
objavljivanje nekog materijala izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju.  
  
(b) Novinari posebno moraju voditi računa da ničim ne doprinesu širenju etničke mržnje 
kada izvještavaju o događajima i pojavama koji u sebi sadrže elemente etničke mržnje. 
Obaveza je novinara da poštuje druge države i nacije.  
  
Medijski savjet za samoregulaciju konstatuje da su urednistva Portala Analitika i CDM i u ovom 
periodu azurno vodili racuna o sadrzaju i administriranju komentara citalaca tako da nije zapazio 
komenatre koji sadrze uvrede ili neprilične sadržaje govora mržnje.. 
MSS preporucuje da urednistva, odnosno, administratori portala ažurnije isključuju ili sa vise 
pažnje objavljuju komentare pod tekstovima uvredljive za bilo koju manjinu – nacionalnu ili 
vjersku, nečiju seksualnu orijentaciju, djecu, pokojnike i da povedu računa o udjelu govora mržnje, 
neprimjerenih, neukusnih i agresivnih komentara. 
  
  
 



 
 
 

44 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   15.februar 2014. –  30.april 2014. 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
  
 
 
 
 
 
 


