
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Izvještaj o radu crnogorskih medija za period 
1. decembar 2013. –  15.februar 2014. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



       
 
 

2 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

Ovaj izvještaj pokriva rad medija u prethodna dva i po mjeseca – od 1. decembra 
prošle do 15. februara ove godine. Ovaj period je obilježio veći broj žalbi koje su 
podnesene, ukupno osam, kao i primjetno veći broj registrovanih kršenja Kodeksa 
novinara. Ono što posebno zabrinjava i dalje je problem objavljivanja ispravke ili 
demantija u nekim medijima. Mediji sa velikom mukom pristaju da objave tuđe 
reagovanje, tek onda kada se priprijeti sa tužbom. Manipulacije sa naslovnim 
konstrukcijama su takođe dominantne i često se dešava da one ne odražavaju suštinu 
teksta koji ih prati. Senzacionalizam je takođe prateći segment novinarstva u 
proteklom periodu. 
 
O objektivnosti naših medija možda najbolje svjedoči afera Telekom. Mediji koji su 
intenzivno  prethodne dvije godine koristili ovu navodnu aferu po pravilu, na 
naslovnim stranama, sada odbijaju da objave informaciju o odluci američkog suda da 
odbije tužbu u ovom slučaju. Postavlja se pitanje - da li je samo informacija od koje 
se ima korist dobra informacija i da li se na ovaj način gradi kredibilno novinarstvo? 
Ovako selektivno objavljivanje vijesti, na žalost, ne nagovještava bolje dane u 
crnogorskom novinarstvu.  
 
Uprkos ovim pesimističnim prognozama, Medijski savjet za samoregulaciju želi 
ovom prilikom da pozdravi početak rada novinskih ombudsmana u dnevnim 
listovima Vijesti i Dan. Smatramo da je početak njihovog rada bitan za medijsku 
zajednicu u Crnoj Gori i nadamo se da će doprinijeti profesionalnijem radu ovih 
medija. MSS želi da naglasi da je otvoren za saradnju sa svima kojima je stalo do 
etičkog i profesionalnog novinarstva u našoj državi.  
   
Ovog puta se nijesmo bavili online medijima, što ne znači da su oni radili 
profesionalno. Na nekima od njih i dalje dominiraju uvredljivi komentari što je i 
najveći problem sa ovim  medijima. Koristimo ovu priliku da podsjetimo uredništva 
svih portala da je Evropski sud za ljudska prava u Strazburu označio redakcije ovih 
medija neposredno odgovornim za sve sadržaje koji se objavljuju na njima, 
uključujući i komentare koji se postavljaju ispod tekstova. Zbog ove odluke u 
eventualnim sudskim sporovima kod naših sudova zbog uvredljivih komentara 
urednici će biti neposredno odgovorni. Da podsjetimo da je praksa Evropskog suda za 
ljudska prava dio našeg zakonodavstva već 12 godina. 
 
  
Žalba Pošte Crne Gore 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Pošte Crne Gore zbog 
neobjavljivanja kompletnog odgovora ove kompanije u tekstu “Do posla - po babu i 
stričevima”objavljenom u dnevnom listu Vijesti 26. decembra. Tekst se bavi 
pitanjem nepotizma u Pošti Crne Gore i optužuje vodeće ljude ove kompanije da su 



       
 
 

3 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

zapošljavali rođake, djecu i supružnike. Novinar Vijesti je prije objavljivanja spornog 
teksta poslao više pitanja vezano za ovu temu Pošti CG. Odgovor koji je dobio 
objavio je djelimično, to jest izostavio je da objavi dvije ključne rečenice iz odgovora 
Pošte. 
 
MSS je razmatrajući pomenutu žalbu konstatovao da je novinar Vijesti u svom tekstu 
iz odgovora Pošte izostavio navode da je većina zaposlenih koji se optužuju za 
nepotizam radni odnos u Pošti zasnovala u vrijeme postojanja jedinstvenog preduzeća 
JP PTT saobraćaja Crne Gore, znači prije 15 i više godina. Među njima su sadašnji 
izvršni direktor, njegova supruga i sestra. 
Izostavljajući ove bitne činjenice iz odgovora novinar je u tekstu gradio konstrukciju 
i optužbe koje nijesu mogle biti potpuno utemeljene na činjenicama. Naime, kako je 
MSS-u saopšteno iz Pošte, oni su u vrijeme jedinstvenog preduzeća imali tradiciju da 
prilikom zapošljavanja članovi porodica dugogodišnjih radnika, pod jednakim 
uslovima imaju prednost.  
 
MSS smatra da je neobjavljivanjem ključnih djelova odgovora Pošte Crne Gore u 
tekstu „Do posla – po babu i stričevima“ prekršeno načelo 1 i smjernica 1.2 
Kodeksa novinara: 
(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  
 
Žalba Zorana Begovića 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Dr Zorana Begovića, bivšeg 
direktora Centra za vanredne situacije, zbog neobjavljivanja njegovog reagovanja u 
dnevnom listu Vijesti na tekst “ Kriminal ili sva đa prijatelja zbog tržišta 
pirotehnike”, koji je objavljen u ovoj novini 11. januara. Gospodin Begović je 
mišljenja da je ova dnevna novina njemu uskratila pravo na ispravku i odgovor.   
 
MSS je detaljno analizirao sporni tekst i reagovanje koje je Dr Zoran Begović poslao 
Vijestima. 
 
Sporni tekst se bavi pismom koje je vlasnik firme „Vatrometi Vuković“ Miloš 
Vuković poslao ministru Rašku Konjeviću, a u kome je izneseno više optužbi na 
račun Zorana Begovića. U tekstu su objavljene tim povodom i izjave i g. Begovića i 



       
 
 

4 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

Uprave policije. Sa aspekta profesionalnih standarda tekst je zadovoljio kriterijume 
balansiranosti i neutralnosti. 
 
Uvidom u reagovanje Zorana Begovića MSS nije pronašao dodatne informacije o 
ovoj temi osim već objavljenih negiranja optužbi iz pisma Miloša Vukovića u 
inicijalnom tekstu.  
Na osnovu ovoga MSS je zaključio da dnevni list Vijesti nije bio u obavezi da objavi 
reagovanje Zorana Begovića. 
 
MSS ovom prilikom takođe želi da istakne da je samo objavljivanje teksta “ 
Kriminal ili sva đa prijatelja zbog tržišta pirotehnike”  bilo upitno. Novinar nije, 
naime, prikupio ni jedan dokaz za  pomenuti tekst, koji bi potkrijepio optužbe iz 
pisma Miloša Vukovića, i time dao opravdanje za pisanje o pomenutoj temi. Na ovaj 
način se stekao utisak da je senzacionalizam bez opravdanja bio jedini razlog za 
objavljivanje ovog teksta. 
 
Podsjećamo na načelo 1. i smjernicu za 1.1 Opšti standard : 
Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili 
zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi 
njihovu reputaciju. 
 
 
Žalba Akcije za ljudska prava I 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od nevladine organizacije Akcija za 
ljudska prava. Žalba se podnosi zbog, kako tvrdi ova nevladina organizacija, 
neobjavljivanja njihovog reagovanja u dnevnom listu Pobjeda i na televiziji Pink M. 
Akcija za ljudska prava poslala je Pobjedi i televiziji Pink M 30.12.2013 odgovor na 
reagovanje organizatora Konferencije „Riječ, slika i neprijatelj“, koji je objavljen u 
dnevnom listu Pobjeda 30.12.2013.  i na televiziji Pink M 29.12 2013. 
 
U komunikaciji sa uredništvom televizije Pink M dobili smo informacije da je 
reagovanje Akcije za ljudska prava objavljeno na televiziji Pink M 30.12.2013 u 
informativnim emisijama „Minut - dva“ koje su se emitovale od 12h do 18h toga 
dana.  
 
Od uredništva dnevnog lista Pobjeda smo takođe dobili informaciju da je reagovanje 
Akcije za ljudska prava objavljeno u izdanju ovog lista od 03.01.2014. 
 
Ove medijske kuće su nas obavijetile da su reagovanje organizatora Konferencije 
„Riječ, slika i neprijatelj“ objavile zato što dnevni list Vijesti, gdje je objavljeno 



       
 
 

5 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

otvoreno pismo Tee Gorjanc Prelević organizatorima pomenute Konferencije, nije 
htio da objavi njihovo reagovanje na to pismo. 
 
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da objavljivanjem reagovanja Akcije za 
ljudska prava nije prekršeno  načelo 4 Kodeksa novinara Crne Gore. 
 
 
Žalba Akcije za ljudska prava II 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio još jednu žalbu od nevladine organizacije 
Akcija za ljudska prava u ovom periodu. Žalba se podnosi zbog, kako tvrdi ova 
nevladina organizacija, neobjavljivanja njihovog reagovanja takođe u dnevnom listu 
Pobjeda i na televiziji Pink M. 
 
Akcija za ljudska prava poslala je Pobjedi i televiziji Pink M 24.01.2014 reagovanje 
na tekst  
 „CGO stipendira urednike Vijesti i ne plaća porez“ koji je objavljen 16.01.2014 u 
Pobjedi i djelom prenesen u informativnom program televizije Pink M. Ova 
nevladina organizacija se žalila da se citiranim tekstom nedvosmisleno sugeriše da 
NVO „Akcija za ljudska prava” koristi novac građana kako bi pomagala nezavisne 
medije, konkretno Monitor i da je zbog toga postupanje predstavnika ove 
organizacije nemoralno i nečisto, da nije istinito ono što javno iznosimo, da nismo 
mjerodavni u našim ocjenama itd. 
 
MSS je tražio mišljenje uredništva Pobjede i TV Pink M na podnešenu žalbu. U 
odgovoru Pobjede se tvrdi: da “pritužba Akcije za  ljudska prava da se u tekstu ‘CGO 
stipendira urednike Vijesti i ne plaća porez', nedvosmisleno sugeriše da HRA 
koristi novac građana kako bi pomagala nezavisne medije, konkretno Monitor, 
apsolutno ne stoji“. Kompletna oprema teksta, nadnaslov, naslov i podnaslov jasno su 
usmjereni na CGO, a ne na Akciju za ljudska prava.  
Uvod teksta je osvrt novinara na povezanost medija i nevladinog sektora, što 
pokazuju i stipendije CGO urednicima Vijesti. U drugom pasusu Pobjeda samo citira 
organizatore izložbe „Riječ, slika i neprijatelj“ koji su ranije objavili kako su 
nedjeljnik Monitor i Akcija za ljudska prava povezani preko vlasničkog udjela 
supruga direktorke HRA u nedjeljniku“, kaže se u odgovoru Pobjede.  
 
Iz TV Pink M smo takođe dobili odgovor da se u “pomenutoj vijesti nigdje ne 
pominje da je nevladina organizacija Tee – Gorjanc Prelevic odnosno Akcija za 
ljudska prva trošila novac građana”. 
 



       
 
 

6 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

MSS je uvidom u inicijalni tekst objavljen u Pobjedi utvrdio da pasus koji govori o 
vezama nevladinih organizacija i nekih medija predstavlja u stvari podnaslov teksta. 
Prva rečenica teksta jeste podsjećanje na izjavu organizatora konferencije „Riječ, 
slika i neprijatelj“ o vezama nedjeljnika Monitor i Akcije za ljudska prava kao 
ilustracija jedne od veza koje postoje i ništa više. Kompletan ostatak teksta se odnosi 
na Centar za građansko obrazovanje. 
 
Zbog svega navedenog MSS procjenjuje da nije bilo osnova za objavljivanje 
reagovanja, jer navedene optužbe na račun Akcije za ljudska prava nijesu objavljene 
u pomenutim medijima. 
 
 
Žalba Ski Resorta Kolašin 1450 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio više žalbi od Bobana Šćepanovića 
izvršnog direktora Ski Resorta Kolašin 1450 na tekstove objavljene u Danu 6., 15. i 
17. januara. U tekstovima od 6. i 15. januara dnevni list Dan je prenosio stavove 
direktora Centra za razvoj Durmitora Darka Stijepovića o radu Ski resorta Kolašin 
1450, dok se tekst od 17. januara odnosi na prolongiranje otplate duga pomenute 
kompanije. U ovim tekstovima je objavljeno više zamjerki na rad skijališta Kolašin 
1450. 
 
Uvidom u pisanje Dana MSS je konstatovao da je ovaj dnevni list objavio dva 
reagovanja izvršnog direktora Bobana Šćepanovića na pomenuta tri teksta. Prvo 
reagovanje je objavljeno 13 januara na tekst od 6. januara, a na tekstove od 15. i 17. 
januara objavljen je demanti 21. januara uz propratni komentar redakcije.  
 
Ne ulazeći u detalje prepiske između Dana i Ski resorta Kolašin 1450 MSS 
pohvaljuje stav uredništva Dana da objavi reagovanja Bobana Šćepanovića izvršnog 
direktora kolašinske kompanije. Pored ovoga MSS smatra da je Dan trebao da do 
kraja ispoštuje član 4 Kodeksa novinara i reagovanjima da isti prostor i publicitet 
kakav je dat i tekstovima na koje su se reagovanja odnosila. MSS takođe smatra da je 
bilo neprofesionalno veliko kašnjenje u objavljivanju demantija, kao i spajanje dva 
reagovanja u jedno pri čemu je došlo do značajnih skraćivanja jednog od demantija.  
 
Podsjećamo na smjernice za načelo 4 Kodeksa novinara: 
4.1 Ispravke  
(a) Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene 
činjenice, taj medij mora u najkraćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora 
biti plasirana tako da odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se 
mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi na prethodni nekorektni izvještaj.  



       
 
 

7 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

(b) Ako medij utvrdi da je objavio pogrešan izvještaj i time ugrozio reputaciju 
neke osobe ili institucije, mora, u najkraćem roku, objaviti izvinjenje. Izvinjenje 
mora biti plasirano tako da odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi.  
 
 
Žalba advokata Branka Čolovića 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Branka Čolovića advokata 
Zorana Bećirovića, zbog neobjavljivanja ispravke informacije objavljene u dnevnim 
novinama Dan i Vijesti da je Beppler & Jacobson Montenegro “biša” firma njegovog 
klijenta. Advokat Čolović je uz žalbu priložio i zahtjeve za objavljivanje ispravke u 
pomenutim novinama. Takođe je priložio I odgovor ombudsmana Vijesti i novinarke 
Vijesti u kojima se priznaje da je došlo do greške.  
 
Uvidom u dokumentaciju i pomenute tekstove MSS je konstatovao da je dnevni list 
Dan objavio ispravku pomenute informacije, istina ne na način kako je inicijalni tekst 
objavljen i uz podrugljiv odgovor redakcije. 
Dnevni list Vijesti, iako su i ombudsman i novinarka priznali da se radilo o grešci 
ispravku je objavio tek poslije dvadeset pet dana i to tek kada je advokat Čolović 
zaprijetio tužbom . U ovom slučaju se radilo o kršenju načela 4 Kodeksa novinara. U 
smjernici za ovo načelo 4.1 Ispravke definisano je da: 
 (a) Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene 
činjenice, taj medij mora u najkraćem roku objaviti ispravku. 
 
 
Žalba EPCG 
 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Elektroprivrede Crne Gore zbog 
emitovanja reklamnog telopa na TV San kojim se protestovalo zbog nezakonitog 
postupanja i selektivnog isključenja električne energije pravnim licima i građanima 
Bijelog Polja od strane direktora Elektrodistribucije Miloša Konatara. Osim protesta 
od jedne rečenice drugih informacija nije bilo u ovom reklamnom telopu. Dobijena je 
još informacija da je vlasnik TV San naredio da se postavi pomenuti telop. 
 
MSS smatra da vlasnici televizija ne mogu koristiti svoj medij za lične obračune i 
diskreditovanje ličnosti i pravnih lica. U okviru reklamnog telopa je navedena jedna 
konstatacija kojom se grubo optužuju i jedna velika kompanija i jedan lokalni 
direktor te kompanije bez ijednog dokaza, i sve to uokviru navodno plaćenog 
termina. 
MSS smatra da je prekršeno načelo 3. Kodeksa novinara od strane TV San: 



       
 
 

8 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 
 
Žalba Siniše Lukovića 
 
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od Siniše Lukovića, novinara 
Vijesti, zbog neobjavljivanja njegovog komentara, a kasnije i demantija na portalu 
radio Skale. Na portalu radio Skale 17. februara je objavljen tekst pod naslovom 
“Skandalozno- laži od kojih nos poraste”. U tekstu i komentarima koji su kasnije 
objavljivani pomenut je i Siniša Luković. Siniša Luković je najprije pokušao da 
objavi svoj komentar na pomenuti tekst, ali administrator portala to nije dozvolio. 
Kasnije je tražio da isti tekst bude objavlje kao reagovanje na inicijalni tekst, ali 
odgovorni urednik takođe to nije dozvolio. 
 
MSS je tražio od radija Skale mišljenje o pomenutoj žalbi. Direktor radio Skale tvrdi 
da reagovanje Siniše Lukovića nije objavljeno ni u komentarima ni kao demanti, jer 
se u prvom redu ne bavi tekstom “Skandalozno- laži od kojih nos poraste”, a drugo 
tekst je pun uvredljivih izraza. 
 
MSS je analizirao  tekst “Skandalozno- laži od kojih nos poraste”, komentare koji 
su povodom njega postavljeni, kao i reagovanje Siniše Lukovića. Konstatovano je da 
se komentar koji je g. Siniša Luković poslao ne odnosi na inicijalni tekst, već na 
komentare koji su objavljeni povodom njega. MSS je takođe primjetio da se u tekstu 
ovog komentara nalaze i uvredljivi izrazi. MSS je takođe primjetio da je u 
komentarima na tekst “Skandalozno- laži od kojih nos poraste” objavljeno puno 
uvreda na račun novinara Siniše Lukovića. 
 
MSS smatra da nije prekršen Kodeks novinara neobjavljivanjem komentara Siniše 
Lukovića na portalu radio Skale zbog uvredljivih izraza koje sadrži, ali je mišljenja 
da je administrator tog portala morao da spriječi objavljivanje uvreda u komentarima 
na račun gospodina Siniše Lukovića. 
U ovom slučaju se radi o poštovanju načela 1. Kodeksa novinara I smjernice 1.1 
Opšti standardi : 
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  



       
 
 

9 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

 
MONITORING MEDIJA  
 
DAN, 1. decembar  
 
 
List je na strani 5. objavio tekst sa nadnasovom „Ljubomor Dragović optužio 
advokata Nikolu Martinovića za reketiranje“ i naslovom „Za osam ročišta traži 
30.000 eura“. 
List je objavio i izjavu advokata Martinovića, u kojoj negira Dragovićeve optužbe, i 
tvrdi da je riječ o advokatskoj tarifi koja važi u Hrvatskoj, čiji je Dragović 
državljanin.  
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je način na koji je objavljena izjava 
advokata Martinovića u okviru teksta neadekvatan teškoj optužbi za reketiranje 
klijenta od strane advokata koja je data u naslovu i da tekst nije balansirano tretirao 
obadvije strane u priči.  
 
Stoga, MSS smatra da je ovdje prekreno načelo 1 Kodeksa i smjernica 1.1 Opšti 
standardi:  
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  
 
VIJESTI, 1. decembar  
 
List je na strani 5 objavio tekst „Snimci će pokazati je li bilo namjere“ i 
nadnaslovom „GAS: Vujica Gojačanin (20) u pritvoru zbog sumnje da je u petak 
džipom ugrozio sigurnost advokatu Danilu Mićoviću“.  
Riječ je o advokatu koji je u timu branilaca Baranina Šćepana Bujića, kojem se sudi 
za ubistvo braće Gojačanin. Uz tekst je objavljena fotografija napravljena u autu, na 
kojoj se vidi jedna muška osoba s leđa koja, sa još jednom, na mjestu suvozača, diže 
srednji prst. Identitet vozača ne može se pouzdano utvrditi, jer je slika napravljena sa 
zadnjeg sjedišt vozila, dok se suvozač  uopšte ne vidi, osim njegove ruke sa 
podignutim srednjim prtsom. Legenda za fotografiju je „Poruka iz džipa: Gojačanin i 
Perazić“. 
 



       
 
 

10 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

Porijeklo fotografije nije navedeno, niti se zna kada je ona napravljena, tako da ne 
mora imati nikakve veze sa navodnim događajem čije je ispitivanje istiniosti na 
pravosudnim organima.      
 
MSS smatra da se legendom sugeriše krivica Gojačanina i Perazića, da je sugestivna, 
te da je time prekršeno načelo 10 Kodeksa, koje kaže: 
Kada izvještava o istražnim i sudskim postupcima, novinar mora uvažavati 
pretpostavku da je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, i ne smije ničim 
prejudicirati ishod sudskog postupka. 
 
MSS smatra da je prekršen i član 3 Kodeksa: 
Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 
 
DAN, 12.decembar 
 
Dnevni list Dan objavio je tekst 12. decembra sa naslovom „Tražili Antona našli 
Ratka“. Tekst se bavi potragom za nestalim mladićima, od kojih je jedan pronađen 
utopljen u Morači.  
MSS smatra da je pokušaj autora da bude duhovit sa pomenutim naslovom 
neprimjeren prilikom izvještavanja o nesrećama. U pomenutom tekstu nije iskazano 
ni poštovanje prema patnjama žrtava, kao ni prema osjećanjima članova njihovih 
porodica. Objavljivana su imena i prezimena obje žrtve ili nestale osobe bez 
ustezanja. Navođeno je mnogo nebitnih detalja koji mogu da budu izraz nepoštovanja 
prema članovima porodica. 
U ovom slučaju je prekršeno načelo 8 Kodeksa novinara, a u smjernici 8h je 
definisano da: 
Izvještavanje o samoubistvima od novinara zahtijeva krajnju uzdržanost i 
odmjerenost. U takvim situacijama ne treba objavljivati imena i detaljan opis 
okolnosti u kojima se samoubistvo desilo. Izuzeci su opravdani samo ako je to od 
izuzetnog interesa za javnost.  
 
 
DAN, 19. Decembar 
 
U dnevnom listu Dan objavljen je tekst “Džigijevu televiziju niko ne kontroliše”. U 
tekstu koji za osnovu ima saopštenje nevladine organizacije MANS iznosi se niz 
optužbi na račun Agencije za elektronske medije i TV 777. Novinar nije pokušao da 
kontaktira niti Agenciju niti televiziju 777 vezano za optužbe koje je objavio.  



       
 
 

11 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

MSS smatra da se radi o jednostranom izvještavanju i da je prilikom objavljivanja 
saopštenja koje sadrži tako teške optužbe moralo biti objavljeno i mišljenje druge 
strane. 
MSS smatra da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara i smjernica 1.2 Tačnost : 
(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete 
sve odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  
 
VIJESTI, 19. Decembar 
 
Dnevni list Vijesti objavio je 19. decembra tekst “Za primitivizam TV 777 ima 
dozvolu od AEMa”. Tekst se bavi saopštenjem NVO MANS, izjavama poslanika u 
Skupštini Crne Gore i dijelom odgovorima Agencije za elektronske medije na 
pomenute optužbe. Dok je tekst relativno balansiran, sami naslov teksta ne sadrži u 
tekstu uporište. Primitivizam za koji se optužuje TV 777 nije ničim objašnjen, niti su 
navedeni primjeri istog u tekstu. 
MSS smatra da je naslov teksta neutemeljen i senzacionalistički i da je prekršeno 
načelo 1, smjernica 1.2 Tačnost : 
 
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. 
 
 
DAN 21. decembar, DNEVNE NOVINE  21. i 22. decembar   
 
Ova dva lista su objavili vijest o hapšenju dvojice muškaraca zbog navodnog 
pokušaja silovanja cimera u kojoj su objavljena imena i prezimena osumnjičenih, 
jednog lica iz Podgorice i drugog iz Republike Srpske. Budući da je riječ o teškom 
krivičnom djelu, MSS smatra da nije smio biti objavljen identitet optuženih prije 
nego što istraga potvrdi optužbu. 
 
MSS smatra da je u ovom slučaju prekršeno načelo 10 Kodeksa, koje kaže: 
Kada izvještava o istražnim i sudskim postupcima, novinar mora uvažavati 
pretpostavku da je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, i ne smije ničim 
prejudicirati ishod sudskog postupka. 
 
U smjernicama za ovo načelo se kaže:   
Izvještaji o istrazi i sudskim slučajevima služe da na pažljiv način obavijeste 
javnost o zločinu, krivi čnom gonjenju i sudskoj presudi. Pretpostavlja se da je 



       
 
 

12 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

osoba nevina sve dok sud ne dokaže suprotno, čak i ako je on/ona priznala 
krivicu. Čak i u slučajevima kada je krivica očigledna za javnost, optužena 
osoba ne može se predstavljati krivom u okviru sudske procjene sve do 
donošenja presude 
    
DNEVNE NOVINE, 4. i 5. januar 2014 
 
List je na strani 14. objavio tekst pod naslovom „Crnogorci pretukli dvojicu 
dječaka“ o događaju koji se desio u Srbiji. 
 
MSS smatra da je prekršen član 5 Kodeksa koji kaže:    
Rasu, vjeru, nacionalnost, etničku pripadnost, seksualnu orijentaciju i porodični 
status čovjeka, novinar će pomenuti samo ako je to neophodno za informaciju.  
Ovaj bi prekršaj bio izbjegnut samo da je rečeno „crnogorski državljani“, umjesto 
„Crnogorci“.  
 
POBJEDA, 13. januar 
 
List je objavio  kolumnu „Markovi konaci“ Marka Vešovića, u kojoj je autor iznio 
niz grubih kvalifikacija na račun Milke Tadić Mijovi ć, direktorke Monitora i 
Miodraga Perovića, vlasnika Vijesti 
„U Crnoj Gori, jedino  ako si mafijaš, može ti se vjerovati da si intelektualac. 
Ukratko: u Crnoj Gori možeš biti vitez samo ako si baljega. A meni nije poznata od 
Kesedžije veća baljega koja se uspješno izdaje za biznismena.“ 
Citirajući svoj tekst objavljen na drugom mediju, autor piše: „Ženski vrhunac 
slobodoumlja u Crnoj Gori danas je gospoja koju je Ratko Knežević spolno 
upotrebljavao, a okrenula se protiv Mila kad joj nije ispunio želju da mu bude 
politička ljubavnica, to jest ambasadorica. Tako se naljutila da je sad heroina 
slobodoumlja, a što se tiče njenog muža, u Podgorici vele da nikad ne znaš kad je na 
heroinu, a kad je na herini“. 
„...ali i zato što se u Vestima Milkić pofalio da ga je crnogorski vitez Ratko 
upotrebljavao u spolne svrhe. Ponoviću, možda dvadeseti put: nikada neću razumjeti 
žene, pogotovu ne montenegrinjske četnikulje s mudima od kile.“ 
U tekstu su korišćeni raniji termini „ološ iz Vijesti“, Kesedžijina paščad“, „Željko 
Goveče“... 
 
Medijski savjet za samoregulaciju osuđuje korišćenje ovakvog rječnika. Smatramo da 
je ovdje riječ o uvredama regulisanim načelom 1 Kodeksa novinara:  
 
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 



       
 
 

13 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  
 
DNEVNE NOVINE, 16. januar 
 
List je na naslovnoj strani najavio i na strani 25, objavio tekst „Pored takvog 
supruga, vibrator je neophodan“ u kojem je intervjuisana supruga pjevača Danijela 
Alibabića, Jovana. 
MSS smatra da je naslov i tema teksta podilaženje najnižim ukusima te da je 
prekršeno član 8 Kodeksa:  
Novinar je dužan da se krajnje pažljivo odnosi prema privatnom životu ljudi. 
Pravo na privatnost obrnuto je srazmjerno značaju javne funkcije koju 
pojedinac obavlja, ali je i u tim slučajevima nužno poštovati ljudsko 
dostojanstvo.  
 
POBJEDA, 16. januar  
 
Pobjeda je 16. Januara objavila članak “CGO stipendira urednike Vijesti i ne plaća 
porez“. Tekst se bavi poslovanjem nevladine organizacije Centar za građansko 
obrazovanje po osnovu anonimne prijave koja je dostavljena tužilaštvu. Takođe se 
pominju i veze između dnevnog lista Vijesti i ove nevladine organizacije. U tekstu je 
izneseno više sumnji u pogledu legalnosti rada Centra za građansko obrazovanje i 
nije kontaktiran niko iz ove NVO, kako bi se čula i druga strana u ovom slučaju. 
MSS smatra da je bila obaveza novinara Pobjede da zatraži i stav druge strane o 
spornim optužbama kako bi se dobila cjelovita slika o ovom predmetu. 
MSS je mišljenja da je prekršeno načelo 1 Kodeksa novinara  i smjernica 1.2 Tačnost 
: 
(a) Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete 
sve odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije. 
 
 DAN, 17. januar  
 
Na strani 11.  list je objavio razgovor sa Podgoričaninom Vladimorom Miličkovićem, 
o kojem je dva dana ranije pisano da je bombom prijetio u podgoričkom  kazinu 
„Cezar“.  
 
MSS smatra da je dat veliki prostor osobi koja je izazvala haos u  kazinu, te da je 
iznijeta samo njegova verzija događaja.   



       
 
 

14 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

Kodeks u smjernici 10.2  koja govori o izvještavanju o nasilju, kaže:   
Ne smiju se intervjuisati izvršioci nasilnih radnji, ukoliko nije apsolutno 
neophodno pokriti događaj korektno i neutralno u višem interesu javnosti. 
 
VIJESTI 19. i 20. januar  
 
Dnevni list Vijesti je objavio u izdanjima od 19. i 20 januara tekstove sa naslovima 
“Raj za šverc i kriminalce” i “ Mafija je finansirala i izbornu kampanju ”. U 
pomenutim tekstovima se citiraju djelovi iz oslobađajuće presude Stanku Subotiću, 
koju je donio sud u Bariju i to u najvećem dijelu oni iz optužnice. Kako novinar nije 
objasnio da se radi o djelovima optužnice koja je odbačena stiče se utisak da se radi o 
osuđujućoj, a ne oslobađajućoj presudi. I sami naslovi tekstova su citati optužnice, 
tako da se stiče potpuno pogrešan utisak o ovoj informaciji. 
 
MSS konstatuje da je prekršeno načelo 1 i smjernica 1.2 Tačnost: 
(b) Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  
 
 
DAN, 23. januar 
 
List je na naslovnoj i na strani 3 objavio tekst pod naslovom „Keljmendijev drug 
nosilac liste DPS-a“ i nadnaslovom „Opozicija pozvala Državno tužilaštvo da 
ispita veze Ljora Nrekića i kosovskog narko – bosa“.  
Ponaslov je „Veze Keljmendija i funkcionera odvijale su se dok je na vlasti bio DPS, 
zajedno sa bivšim predsjednikom opštine, i to nam govori o karakteru njihovog 
funkcinisanja, kao i o sprezi kriminala i pojedinih političkih subjekata koji djeluju u 
Crnoj Gori“, kaže Dritan Abazovć.  
 
U tekstu se tvrdi da je Nrekić, u svojstvu direktora ulcinjske EPCG u julu 2010. 
godine navodno prikačio na elektromrežu Keljmendijev bespravno izgrađeni hotel 
„Kaza grande“. Iz te je tvrdnje, izvučen zaključak koji je teška optužba na račun 
Nrekića, da je „drug kosovskog narko-bosa“.  
MSS smatra  da je prekršena smjernica za načelo 1, koja tretira opšte novinarske 
standarde i koje glasi:  
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 



       
 
 

15 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  
Ovim je, smatra MSS prekršen i član 3 Kodeksa:  
Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 
 
 
DAN, 27. januar  
 
List je na strani 20 objavio izvještaj sa Svetosavske akademije održane u Hramu 
Hristovog vaskrsenja u Podgorici. Naslov teksta je „Hranimo se mlijekom srpskog 
Skadra“. 
Medijski savjet za samoregulaciju smatra naslov krajnje neumjesnim i 
nacionalističkim, budući da je Skadar albanski grad.  
 
Naslov je i iskrivljavanje činjenica iznesenih u samom tekstu, budući da iz njega ne 
proizilazi da je mitropolit crnogorsko-primorski, Amfilohije, koji se citira, ovu 
rečenicu uopšte izrekao.  
 
MSS konstatuje da je prekršeno načelo 1 Kodeksa i smjernica 1.1 Tačnost: 
 
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu (možda bolje nedokazanu ili neutemeljenu) optužbu na račun 
drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da 
odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim kodeksom.  
 
     
DAN, Vijesti 28. januar  
 
Dan je na naslovnoj strani i na strani 9 objavio tekst „Dječaka vezali, majku mučili “ 
u kojem su iznijete tvrdnje da su trojica maskiranih napadača zlostavljali članove 
porodice policajca Nedžada Kočana u Podgorici. Uz tekst je i na naslovnoj strani 
objavljena fotografija ispremetane prostorije, što su navodno učinili navodni 
napadači.  



       
 
 

16 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

 
I dnevni list VIJESTI je istog dana, 28. januara na naslovnoj i na strani 15 objavio 
tekst o istom, kasnije će se ispostaviti, izmišljenom događaju, sa naslovom „Vezali 
ženu i sina i odnijeli nakit i 650 eura“ i nadnaslovom „RAZBOJNIŠTVO: Trojica 
upala usred noći u kuću policajca dok je bio na poslu“. Tekstovi su bazirani na izjavi 
Kočanove supruge. 
Cijeli je događaj, demantovan nakon nekoliko dana, zbog čega je Kočan saslušavana 
u osnovnom tužilaštvu. 
MSS smatra  da je prekršena smjernica za načelo 1, koje tretira opšte novinarske 
standarde i koje glasi:  
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni 
moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju 
isklju čivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada 
ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i 
neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu 
reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim 
kodeksom.  
Prekršena je i smjernica za načelo 1 koja govori o tačnosti:   
Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  
Kasnije je Kočan saslušana zbog izmišljene priče u osnovnom tužilaštvu.  
 
 
DAN,  9. februara  
 
List je na strani 9 objavio tekst „Braniće se sa slobode“, o tome da je Kočan 
saslušana u Tužilaštvu. Uz tekst je objavljena i fotografija Alme Kočan. 
MSS smatra da je ovdje prekoračena potreba javnosti da zna, budući da je Kočan 
majka troje maloljetne djece.  
S obzirom da je riječ o majci troje maloljetne djece, MSS smatra da u ovom slučaju 
nije uzet u obzir njihov interes. Cijeli slučaj zapravo je priča o preljubi, dakle, o 
poremećenim bračnim odnosima u koje djeca nisu smjela da budu dodatno 
povrijeđena medijskim izvještavanjem. 
U smjericama za načelo 8 se kaže da se „pravo javnosti da zna, mora  uvijek pažljivo 
odmjeriti u odnosu na lična prava ljudi.“Takođe, MSS podsjeća i na smjernicu koja 
kaže:   
Izvještavanje o privatnom životu neke osobe može biti opravdano samo u 
slučajevima od posebnog interesa za javnost. Takvi slučajevi su, na primjer, 
radnje koje ugrožavaju zdravlje i bezbjednost gradjana i društva (kriminalne i 
teroristi čke radnje, korupcija, itd.). Izvještavanje o privatnom životu neke 



       
 
 

17 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

osobe, opravdano je i ako se time sprječava da javnost bude zavedena izjavom ili 
postupkom nekog pojedinca, kao, recimo, u slučaju kada neka osoba radi 
odredjene stvari u privatnom životu, a javno ih osudjuje. 
 
 
DAN, 7. februar 
 
List je na strani 17. objavio tekst o imovinskom kartonu novoizabrane predsjednice 
Ustavnog suda Crne Gore Desanke Lopičić i još nekoliko javnih funkcionera. 
Nadnaslov teksta je „Predsjednica Ustavnog suda zadužila se 75 hiljada eura“, a 
naslov „Lopičić kupila stan na kredit“. 
 
MSS smatra da je naslov u neprimjereno senzacionalističkom tonu, budući da nema 
ničeg spornog u tome što je Lopičić podigla kredit za kupovinu stana. 
U smjernici za načelo 1, opšte standarde Kodeksa se kaže:  
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  
    
 
DAN, 8. februar  
 
Na strani XVIII dodatka, list je objavio dva teksta o donaciji Banke hrane ugroženim 
porodicama.  
„Hladnoća ih je privila jedno uz drugo“ i „ Nema brašna ni za priganice“ naslovi 
su dva teksta o dvije porodice. Uz oba teksta objavljene su fotografije maloljetne 
djece. 
 
MSS smatra da je neprikladno objavljivanje fotografija maloljetnika radi izazivanja 
javnog sažaljenja zbog lošeg imovinskog stanja, bez obzira da li za to imaju 
saglasnost roditelja ili staratelja. MSS smatra da je prekršeno načelo 9:  
 
Novinar je dužan da štiti integritet maloljetnih osoba, drugačijih i 
hendikepiranih 
 
U smjernici za načelo 9, se kaže:  
Mediji su obavezni da iskažu poseban obzir kada intervjuišu, fotografišu ili 
snimaju maloljetnike.  



       
 
 

18 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

DAN, 9. februar  
 
List je nastavio da objavljuje izvještaj iz imovinskih kartona čelnika pravosuđa. 
Naslov teksta objavljenog na strani 8 i 9 je „Po katastru, Vesna ima samo stan“, a 
nadnaslov „Podatke iz imovinskih kartona čelnika pravosuđa niko ne 
kontroliše“.  
 
List je uz tekst objavio i fotografiju porodične kuće predsjednice Vrhovnog suda 
Vesne Medenice i njenog supruga Milorada Medenice u Zagoriču, u Podgorici, 
fotografiju porodičnog imanja predsjednika Apelacionog suda Mušike Dujovića u 
Rogamima i fotografiju livade na Žabljaku, navodno naslijeđenu imovinu Julke 
Badnjar, sudije Vrhovnog suda. 
 
Iako podaci iz ovih imovinskih kartona javni, MSS smatra da je tekst neprimjereno  
senzacionalističkog tona, budući da nigdje nije navedeno da je riječ o nedozvoljeno 
stečenoj imovini. MSS smatra da je u ovom slučaju Kodeks prekršen po više osnova.  
MSS podsjeća na smjernicu za načelo 1, opšte standarde Kodeksa, koja kaže:  
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko 
izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljavati informacije pretjerivanjem, 
neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim 
izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi 
mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini događaja ili pojave. Činjenice ne 
smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se 
desile.  
 
Isto tako načelo 3 Kodeksa kaže:  
Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u 
pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici 
ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. 
Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni. 
 
 
DAN, 9. februar 
 
DAN je na strani 4. dotatka „Regioni“ objavio tekst „Buka remeti san“ o tome da je 
grupa građana potpisala peticiju zbog buke iz jednog barskog lokala. List je objavio 
faksimil peticije na kojoj su objavljeni matični brojevi potpisnika čime je prekršeno 
načelo 8 Kodeksa : 
 
Novinar je dužan da se krajnje pažljivo odnosi prema privatnom životu ljudi.   
 
 



       
 
 

19 
 

             Izvještaj o radu crnogorskih medija za period   1.decembar 2013. –  15.februar 2014. 
 

DAN, 8. – 9. februar  
 
Dnevni list Dan je 8 februara u tekstu “Biračima DPS-a opraštao dug za struju” 
teško optužio Miloša Konatara direktora bjelopoljske Elektrodistribucije da 
obustavlja napajanje električnom energijom opozicionim biračima, a da dugove za 
struju oprašta članstvu DPS-a. Osnovu za ove tvrdnje novinar je našao u krivičnoj 
prijavi NVO Agrocentar protiv Konatara. U donjem uglu teksta je objavljena izjava 
Miloša Konatara da dio preduzeća u kojem radi nema veze sa neplatom dugova za 
struju. 
 
Sledećeg dana 9. februara Dan je objavio tekst “Tužilac neće protiv DPS-a”, u kome 
nastavlja temu od prethodnog dana, samo ovaj put sa aspekta zloupotrebe javnih 
resursa u partijske svrhe. Iako je u ovom tekstu objavljeno reagovanje EPCG, kojim 
se demantuju optužbe NVO Agrocentar, kao i nešto šira izjava Miloša Konatara, koji 
takođe demantuje optužbe, oprema teksta, naslov i nadnaslov sugerišu potpuno 
drugačije zaključke od onih koji se plasiraju u samom tekstu. 
 
MSS smatra da je prekršeno više članova Kodeksa u navedena dva teksta. Naslovnim 
i nadnaslovnim konstrukcijama, autor tekstova je dao prednost samo jednoj strani u 
ovoj priči, iako je iz tekstova očigledno da su optužbe od strane NVO Agrocentar pod 
velikim znakom pitanja čime je prekršeno načelo 1 i smjernica 1.2 Tačnost: 
Prije objavljivanja izvještaja, novinar treba da bude siguran da su preduzete sve 
odgovarajuće mjere kako bi se provjerila njegova tačnost. Novinari moraju 
težiti da obezbijede cjelovite izvještaje o dogadjajima i ne smiju prećutkivati ili 
potiskivati suštinske informacije.  
 
Objavljivanje demantija od strane EPCG nije ničim istaknuto i tretirano je kao dio 
teksta, iako je vrlo značajno za razumjevanje kompletne priče. Na ovaj način je 
prekršeno načelo 4 Kodeksa novinara  smjernica 4.1 Ispravke: 
(a) Ako medij utvrdi da je objavio izvještaj koji sadrži bitno iskrivljene 
činjenice, taj medij mora u najkraćem roku objaviti ispravku. Ispravka mora 
biti plasirana tako da odgovara plasmanu izvještaja na koji se odnosi. Pri tom se 
mora jasno naznačiti da se ispravka odnosi na prethodni nekorektni izvještaj.  
 
 
  
  


