[image: 9B3BDEBE-DCFB-48A6-AC17-6162A293291A@lan]












Izvještaj o radu crnogorskih medija za period
15. jul 2013 –  1.oktobar 2013



























Ovaj izvještaj pokriva rad medija u prethodna dva i po mjeseca – od 15. jula do 1. oktobra. Ovaj period je u najvećoj mjeri obilježila takozvana „afera Brajušković“, ili „crne trjoke“ koja je punila stupce crnogorske štampe  u drugoj polovini avgusta, i prvim danima septembra.
  
Medijski Savjet za samoregulaciju je dobio žalbu od nevladine organizacije Akcija za ljudska prava. Žalba se odnosi na neobjavljivanje reagovanja ove nevladine organizacije u dnevnom listu Pobjeda.

Akcija za ljudska prava poslala je Pobjedi 10.09.2013 reagovanje na  pismo profesora dr Stevana Lilića, predsjednika Upravnog odbora Instituta za javnu politiku, koje je istog dana objavljeno u pomenutom dnevnom listu.  U pismu profesora Lilića se, između ostalog, tvrdi, da „ovaj medij (misli se na dnevni list Vijesti,) u saradnji sa nekoliko NVO (Akcija za ljudska prava i Centar za građansko obrazovanje) vodi hajku protiv Instituta za javnu politiku, a koja se odnosi na njihov neuspjeli pokušaj opstrukcije i eliminacije bilo kog vida konkurencije kada je u pitanju obezbjeđivanje finansiranja njihovih aktivnosti.”

 Prethodno je takođe,stoji dalje u žalbi Akcije za ljudska prava, u dnevnom listu „Pobjeda“, 7.9.2013, objavljeno reagovanje gospodina Lilića (pod naslovom: „Lilić – Biznis grupu Vijesti - NVO sektor, boli pojava Instituta“) u kome se tvrdi da postoji dominacija „biznis grupe Vijesti - NVO sektor”, koja „ogromne donacije i novac dobija doslovno za bilo koji projekat, sve dok on ispunjava komponentu ‘demokratske opozicije Vladi'”.

“ Kako je na osnovu Lilićevog saopštenja objavljenog 10.9.2013. postalo očigledno da se i ove njegove ranije tvrdnje odnose na NVO Akcija za ljudska prava, uputila sam argumentovano reagovanje na obje njegove izjave dnevnom listu „Pobjeda“ stoji u žalbi koju je potpisala Tea Gorjanc Prelević izvršna direktorica Akcije za ljudska prava.

”Pobjeda” nikada nije objavila reagovanje koje joj je upućeno 10.09.2013. 
Dvije nedjelje kasnije, 24.9.2013, objavljeno je reagovanje profesora Lilića na reagovanje Akcije za prava od 10.9.2013, koje ”Pobjeda” nikada nije objavila.
MSS je detaljno pregledao sve tekstove objavljene u Pobjedi i konstatovao da je ova novina u izdanju od 24.09.2013 zaista objavila odgovor profesora Lilića na reagovanje Akcije za ljudska prava koje Pobjeda nikada nije objavila. 

MSS je u međuvremenu tražio stav Pobjede povodom pomenute žalbe, ali do danas nije dobio odgovor.
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je neobjavljivanjem reagovanja Akcije za ljudska prava prekršeno  načelo 4 Kodeksa novinara koje propisuje obavezu novinara da dopuni nepotpunu i ispravi netačnu informaciju, pogotovo onu koja može naškoditi, pridržavajući se, pri tom, pravila da ispravka mora biti istaknuta na odgovarajući način.
MSS takođe podsjeća da je pravo na objavljivanje ispravke i odgovora obaveza i po Ustavu Crne Gore, kao i po Zakonu o medijima. 

Medijski Savjet za samoregulaciju smatra da je ovo kršenje Kodeksa utoliko veće, jer je poslije dvije nedjelje objavljen odgovor profesora Lilića na reagovanje Akcije za ljudska prava koje nikada nije objavljeno.




VIJESTI  20. jul

Dnevni list Vijesti najavio je na naslovnoj strani  kada i gdje će  se održati prva Parada ponosa u Crnoj Gori, sedmicu pred ovaj događaj.        
Riječ o o informaciji koja je bila za javnost strogo povjerljiva, a koju su i same Vijesti označile kao takvu u nadnaslovu vijesti: “Strogo povjerljivo: Metropola turizma uskoro u duginim bojama“ i naslovom „Gej parada u Budvi naredne sedmice“.
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je objavljivanje, evidentno policijske informacije o mjestu i vremenu održavanja Parade, koja je bila događaj visokog rizika, kako se kasnije i pokazalo, čin koji se ne može pravdati pravom javnosti da zna. 
Kodeks novinara jasno kaže u načelu 7 da je:  
Pravo i obaveza je novinara da štiti povjerljive izvore informacija, ali i da uvijek provjeri motive povjerljivog izvora prije nego mu obeća anonimnost i zaštitu.
U uputstvu za primjenu ovog člana stoji, između ostalog:   
Dokumenti označeni kao tajni mogu se objaviti ako se, poslije pažljivog razmatranja, utvrdi da potreba javnosti da zna ima prevagu nad razlozima kojima se opravdava tajnost. 
MSS smatra da potreba javnosti da zna u ovom slučaju nikako nije imala prevagu nad razlozima kojima se opravdava tajnost, te da je objavjivanjem ove informacije, štaviše, dodatno ugrožena bezbjednost učesnika parade, budući da su na ovaj način njeni protivnici bili obaviješteni o vremenu i mjestu gdje će se održati.  
Drugo, u jednoj od smjernica za načelo 6 koje govori o novinarskom istraživanju se kaže:  
Tajnom pribavljanju informacija može se pribjeći samo onda kada one ne mogu da se dobiju korišćenjem otvorenih metoda, a od izuzetnog su značaja za javnost. Te metode se, na primjer, mogu koristiti u slučajevima otkrivanja kriminalnih radnji, zloupotreba položaja ili u slučajevima otkrivanja nečega što predstavlja opasnu prijetnju po zdravlje i bezbjednost građana. 
Budući da ovdje nije riječ o kriminalnoj radnji, niti o zloupotrebi položaja, a bezbjednost je bila ugrožena upravo onima na koje se informacija odnosi, MSS smatra da je grubo prekršen kodeks. 
Medijski savjet napominje da je kasnije izvještavanje ovog lista o događaju, odnosno o samoj Paradi ponosa, bilo u skladu sa Kodeksom i  poštovanjem ljudskih prava, uz krajnje afirmativan pristup, pa čak i uz učešće glavnog urednika dnevnika, Mihaila Jovovića na Paradi.   
DAN 23. jul 

Povodom tvrdnji premijera Mila Đukanovića koje je iznio pred Anketni odbor, da je afera Snimak kreirana i da je „to uradilo glasilo koje se izdaje kao nezavisno“, a koje je, kako je tvrdio Đukanović,  „oglasna tabla vojnih obavještanih struktura iz Beograda“, jasno aludirajući na Dan, list je na naslovoj strani objavio pjesmu pomoćnika glavnog i odgovoog urednika Nikole Markovića pod naslovom „Umjesto odgovora“, uz karikaturu Đukanovića, koji je prikazan u pelenama. Tekst pjesme glasi: „Kad diktator preko mjere, počne da se dere, znak je da je počeo u gaće da s... Nek javnost oprosti, riječ je vrlo grdna, diktator satire nas, a njega će satrijeti sprdnja. Odvajkada za vlastoljupca zlatno pravilo važi, kad pelene puni, unutrašnje neprijatelje traži, Osjeća i on a nešto smrdi, da ćune, a ne vidi da je to zadah njegovog  carstva što trune. I kad ostane sam, kad ga izda i tjelesna garda, za njegov odlazak biće dovoljna i petarda“.    

Medijski savjet za samoregulaciju smatra ovakav odgovor neprimjerenim, zbog vulgarnog rječnika korišćenog u pjesmi, koji drastično spušta nivo javne komunikacije. MSS smatra da se svakako mogao naći adekvatniji način za demanti Đukanovićevih tvrdnji koji bi bio u skladu sa profilom ozbiljnog političkog glasila.  
Kodeks kaže da „novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde“ u smjernici za načelo 1. 

U smjernici za načelo 5 koji tretira govor mržnje se kaže:  

Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je namijenjen širenju neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju.

Vijesti, Dan, 3. avgust 
Ovi listovi su na naslovnoj strani objavili  tekst o navodnoj korupciji na graničnom prelazu sa Crnom Gorom. Glavni akter priče je bio britanski parlamentarac Majkl Fabrikant, poslanik Donjeg doma britanskog parlamenta. 
DAN je dao nadnaslov: „SKANDAL: Član Donjeg doma Parlamenta u Londonu Majkl Fabrikant žrtva korupcije na granici između Crne Gore i Srbije.“
Naslov teksta je „Crnogorski policajci tražili mito britanskom poslaniku“.
U Vijestima Fabrikant nije bio žrtva, već svjedok navodne korupcije, a oznaka teksta nije „skandal“ nego „tvit“: „Britanski parlamentrac Majkl Fabrikant svjedok korupcije među crnogorskim policajcima“ bio je nadnaslov, a naslov: „Tražili nam pare za ulazak u Crnu Goru“. 
Izvor za ovu informaciju koja je dobila najznačajniji prostor u ovim dnevnim listovima bio je jedan tvit sa Fabrikantovog naloga na društvenoj mreži Tviter u kojem je ovaj napisao: „Na granici crnogorska policija tražila je mito da nas pusti unutra. Taksista je odbio. Dosta svađe na srpskohrvatskom. Konačno stižemo na destinaciju“, stoji u rečenici koja predstavlja jedini materijal za tvrdnje o korupciji crnogorskih policajaca na graničnom prelazu. 
Ova tvrdnja i pisanje medija bili su povod za internu policijsku istragu, za koju je bila neophodna i saradnja policija dvije države, Hrvatske i Crne Gore.     
Demanti za ovu tvrdnju dala je Uprava policije 24. septembra, koji se bazira na izjavi koju je dao hrvatski takstista D.T. koji je u potpunosti negirao tvrdnje britanskog parlamentarca o traženju mita na crnogorskoj granici. 
MSS smatra neprofesionalnim objavljivanje ovakvih neprovjerenih tvrdnji i upućuje na član 3 Kodeksa koji kać
„Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni.“ 
MSS upućuje i na smjernicu za načelo 1 koje govori o tačnosti:  
Pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje. Stoga, novinari ne smiju iskrivljivati informacije pretjerivanjem, neadekvatnim naglašavanjem jednog aspekta priče ili jednostranim izvještavanjem. Novinari moraju izbjegavati naslove ili reklamne slogane koji bi mogli navesti na pogrešan zaključak o suštini dogadjaja ili pojave. Činjenice ne smiju biti iskrivljivane tako što će biti stavljene van konteksta u kome su se desile. 
U ovom slučaju, Kodeks je prekršen i zbog neobjavjivanja demantija u dnevnim listovima u kojima je informacija izašla na naslovnim stranama. Demanti je uredno objavljen na portalu Vijesti.   

Afera „crne trojke“ 
Od druge polovine avgusta crnogorski mediji veoma su se intenzivno bavili aferom koja je u javnosti nazvana „afera crne trojke“ ili „afera Brajušković“.  
Svi dnevni listovi, kao i ostali crnogorski mediji, pratili su u većoj ili manjoj mjeri i bavili se navodima koje je iznio Brajuško Brajušković, bivši pripadnik Specijalne antiterorističke jedinice (SAJ) i bivši službenik Zavoda za izvršenje krivičnih sankcija u Spužu o postojanju policijskih „crnih trojki“, koje su prebijale nepodobne novinare i opozicione aktiviste, a da su iza njihovih aktivnosti i izbora žrtava stajali direktor zatvora u Spužu, Miljan Perović i bivši direktor policijeVeselin Veljović.     
Dnevni listovi Vijesti i Dan kontinuirano su danima objavljivali tekstove kojima su podgrijavane Brajuškovićeve tvrdnje o postojanju organizovane grupe policajaca zadužene za prebijanje nepodobnih političara i novinara.       
U oba lista objavljene su izjave jednog  broja crnogorskoj javnosti poznatih ili potpuno nepoznatih osoba koje su ovim povodom izašle po prvi put sa tvrdnjama da su svojevremeno bile žrtve  pomenutih „crnih trojki“. 
Ne zalazeći u istinitost ovih navoda, Medijski savjet za samoregulaciju konstatuje i kršenje 
Dan, 22. avgust
Na prvoj i strani 7. Objavljen je tekst sa naslovom: „Brajuško da otkrije ko je ubio Duška Jovanovića“ i sa nadnaslovom: „DF, SNP i Pozitivna traže hitnu sjednicu Odbora za bezbjednost povodom tvrdnji bivšeg specijalca o „crnim trojkama.“ 
U podnaslovu na strani 7 stoji da je poslanik SNP-a Vasilije Lalošević  izjavio da su Duška Jovanovića pretukli 2000, pripadnici tzv. crnih trojki, a da je četiri godine nakon toga surovo likvidiran (Jovanović), dok u tekstu stoji da je Lalošević to kazao citirajući medije: „Ovo treba uraditi i zbog činjenice da je 2000. pretučen, po navodima štampe,  od tzv. crnih trojki“. (Misli se na organizovanje sjednice Odbora.)     
MSS konstatuje da ovdje činjenice nisu stavljene u odgovarajući kontekst, već da je Laloševićeva izjava izvučena iz konteksta, što nije bez značaja, jer je korišćena za podnaslov, dakle, u opremi teksta.  
MSS konstatuje da je ovdje prekršen član 3 Kodeksa, koji kaže:   
„Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni.“
Dan. 23. avgust
 „Novinarki Dana htjeli da odsijeku prste“  naslov je teksta objavljenog na prvoj i trećoj strani u dnevnom listu Dan. Riječ je o tvrdnjama pjesnika Momira Vojvodića, na osnovu, kako je kazao,  onoga što mu je kazao „jedan koji je bio u ekipi“. 
Napadači, kako se tvrdi u tekstu, nijesu poznati ni do danas, a u sljedećoj rečenici se kaže da je Vojvodiću ovu priču ispričao „jedan od policajaca koji su ga tukli“: „Napadnut je u ulazu zgrade (riječ je o novembru 2000) u Podgorici gdje živi, a napadači nijesu poznati ni danas, nakon skoro 13 godina. Vojvodić tvrdi da mu je jedan od policajaca koji ga je tukao kasnije priznao da je napad organizovan po naređenju Veselina Veljovića, tadašnjeg direktora Uprave policije,“ stoji u pomenutom tekstu.    
MSS može ponoviti član iz prethodnog primjera, budući da je ovdje riječ o pretpostavkama: 
Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni.
Dan 27. avgust
List je na strani 7 objavio tekst naslovljen „Svjedoci potvrdili Brajuškovu priču“. 
U okviru teksta objavljen je boks sa izjavom slikara Toma Pavićevića u kojoj tvrdi da su i njega pretukle „crne trojke“. Boks je naslovljen „Tukli i Toma Pavićevića“, u kojem se kaže: „Na meti crnih trojki 2001. godine bio je i slikar Tomo Pavićević, kojeg su, kako kaže, trojica maskiranih razbojnika usred noći prebili na kućnom pragu“. Izjava na kojoj se temelji ova tvrdnja glasi: „I samo što sam otvorio vrata u kuću su upala trojica maskiranih muškaraca koji su me pretukli...I danas, kao i tada, siguran sam da iza toga napada stoje crne trojke“ rekao je Pavićević. 
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je ovdje prekršen člana 3 Kodeksa, jer se radi o potpuno nepotkrijepljenim pretpostavkama sagovornika lista.
Član 3 Kodeksa kaže:   
„Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni.“
DAN 28. i 29. avgust 
Povodom izjave koju je Danu dao Goran Perović, bivši pripadnik posebne jedinice, i sadašnji službenik ZIKS-a, MSS smatra da je ova dva izdanja lista neophodno posmatrati u zajedničko kontekstu. 
Naime, list je 28. avgusta na naslovnoj i na strani 9 uz nadnaslov: 
„Ekskluzivno: Goran Perović, bivši pripadnik posebne jedinice, i sadašnji službenik ZIKS-a potvrdio navode Brajuška Brajuškovića o premlaćivanju pojedihih opozicionara“ i naslovom „Trebalo je da prebijem Sekulića i postavim prisluškivače Medojeviću“. U podnaslovu se citiraju Perovićeve riječi: „Ponuđeno mi je, kako mi je rečeno, po nalogu Božidara Vuksanovića, da postavim prislušne uređaje u Medojevićev automobil i u prostoriji njegove stranke“. U podnaslovu na naslovnoj strani, kao i na strani 9, list svjesno se prenebregava ono što je Perović takođe kazao, da mu je navodni nalog Vuksanovića, prenio sam Brajušković. 
Narednog dana, 29. avgusta, list je na naslovnoj strani, i  6. i 7 objavio tekst  „Izmislio prijetnje da bi sakrio laži“, sa nadnaslovom: „Bruka: Goran Perović promijenio iskaz i optužio novinara Dana da je pripadnik crnih trojki.“ Tekst se bavi onim što je uslijedilo nakon objavljivanja Perovićeve izjave od prethodnog dana, te piše da su i novinar Dana, autor teksta Dražen Živković i Perović 28. avgusta dali izjave u policiji povodom Perovićevih tvrdnji da mu je novinar prijetio i da je član „crnih trojki“.    
List se poziva na internet sajt www.dan.co.me na kojoj se može čuti izjava Perovića.  
MSS je preslušao audio zapis i u toj izjavi stoji:
„Moje je ime Goran Perović. Radnik sam  ZIKS-a Spuž. Na poslovima obezbjeđenja ZIKS-a radim. Pročitaću moju izjavu. Iza nje stojim s punom odgovornošću. Za sve imam navedeno... Istinu i samo ću reći istinu. Brajuško je od mene tražio da napadnem Duška Sekulića iz Radikalne stranke. Brajuško nastavlja sa zahtjevima prema meni i kaže da treba da napadnem Duška Sekulića i da se ne sjekiram, da se to izvede u Crnoj Gori i Srbiji, da ja to mogu, s obzirom da poznajem ljude u Srbiji, jer pored Centralnog zatvora radio sam u kazinu u Slaviji.
Organizaciju Brajuško prihvata na sebe samo da završim posao. Insistirao je da se to završi sljedećih dana... Zove me nepoznat broj. Javljam se....  kaže mi i da ga šalje Božidar Vuksanović....Stan mi se naopačke okrenuo, zanijemio sam.  Pomislio sam – ne daju mi mira ni ovamo. ...Daje ti Božo Vuksanović 10 hiljada eura da postaviš prisluškivače čovjeku kojeg pratiš i vratićeš se u KP dom. To je mislim  2008. Radi se o predsjedniku PzP-a Nebojši Medojeviću. Ponuđeno mi je da postavim prislušne aparate u Pokret, tamo u stranku, i u auto, sve...“
MSS konstatuje da je u tekstu objavljenom 28. avgusta u naslovnoj kompoziciji izostavljen bitan segment Perovićeve izjave - da mu je prebijanje Sekulića tražio upravo Brajušković, te da bi Brajušovićeva bila i organizacija toga.  
MSS konstatuje kršenje  člana 3 Kodeksa koji kaže:  
„Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni.“
Takođe, Medijski savjet podsjeća na smjernicu za načelo 1 Kodeksa, koja kaže, kao opšti standard: 
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isključivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim kodeksom. 
 DAN 5. septembar 
List je na naslovnoj i na strani 7 objavio tekst sa nadnaslovom „Cetinjanin Dragan Bracanović upozorio nadležne da još nije otkriveno ko ga je prebio 1999. godine“ i naslovom „Žrtva crnih trojki i odbornik SNP-a“. 
MSS konstatuje da u okviru teksta, tvrdnja iz naslova nigdje nije navedena kao nešto što je kazao sagovornik Dana. On, kako se citira, traži da bude razriješen i njegov slučaj prebijanja.    
MSS smatra da je ovdje riječ  o ponovnom kršenju člana 3 Kodeksa.  
„Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni.“
Takođe, Medijski savjet podsjeća na smjernicu za načelo 1 Kodeksa, koja kaže, kao opšti standard: 
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isključivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim kodeksom. 
VIJESTI  29. avgust   

Vijesti su na naslovnoj strani objavile tekst sa nadnaslovom „AFERA Crne Trojke: Miodrag Jovanović dostavio Vijestima anonimno pismo njegovom bratu Dušku sa imenima ljudi koji su navodno pretukli pokojnog urednika Dana 2000.“
Naslov je „Đurović, Lazović i Kalezić udarna trojka batinaškog voda“.
MSS konstatuje da kvalifikacija „navodno“ iz nadnaslova ne ide uz eksplicitnu tvrdnju iz naslova.

MSS smatra da je ovakvim naslovom prekršen član 3 Kodeksa koji kaže: 
Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni.
Uz to, uz tekst je objavljen i faksimil tog anonimnog pisma u kojem se imenuju osobe kao batinaši.  
Medijski savjet za samoregulaciju smatra neprofesionalnim objavljivanje anonimnog pisma i tretiranje istog kao dokazni materijal za tvrdnje u tekstu, tim prije što su osobe optužene za teško djelo, navodeći pri tom njihovo puno ime i prezime.
MSS smatra da je ovdje prekršen član 6 Kodeksa koji kaže: 
Za prikupljanje informacija u bilo kom obliku, novinar koristi profesionalno časne i pravno dozvoljene metode. Odstupanje od ovog pravila dopušteno je jedino u slučajevima kada te metode nijesu dovoljne, a informacija do koje treba doći izuzetno je važna za javnost.
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da objavljivanje anonimnog pisma ne predstavlja ni časnu niti pravno dozvoljenu metodu. 
 
Uz to, demanti Đurovića, Lazovića i Kalezića, koji se pominju u anonimnom pismu objavljen je u malom boksu, uz naslov „SAJOVCI odbili tvrdnje iz pisma“, tako da se ne vidi jasno da je riječ o demantiju, čime je prekršeno još jedno pravilo u Kodeksu, koje se tiče demantija, a koje je precizirano članom 4: 

Obaveza novinara je da dopuni nepotpunu i ispravi netačnu informaciju, pogotovo onu koja može naškoditi, pridržavajući se, pri tom, pravila da ispravka mora biti istaknuta na odgovarajući način.


VIJESTI 30. avgust 


Nadnaslov: „Afera Crne trojke: Nakon što su Vijesti objavile pismo koje je prije smrti dobio Duško Jovanović, potvrđen još jedan slučaj brutalnog batinanja“.
Naslov teksta je „Gačević: Specijalci su mi tukli brata i boli ga bajonetima“. 
Riječ je o razgovoru sa Goranom Gačevićem iz Bijelog Polja, koji tvrdi, pozivajući se na neimenovane i nezvanične izvore iz MUP-a, da je njegovog brata pretukla „crna trojka“ i izbola mu tijelo bajonetima. 
Tekst je objavljen na strani 14. i 15.
MSS smatra da je ovdje prekršena smjernica za načelo 1 Kodeksa, koja kaže, kao opšti standard: 
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isključivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim kodeksom. 
Pored toga, list je ponovo objavio anonimno pismo od prethodnog dana, čime je ponovo prekršio Kodeks, i ponovio prekršaj o kojem je riječ u članu 6 Kodeksa: 
Za prikupljanje informacija u bilo kom obliku, novinar koristi profesionalno časne i pravno dozvoljene metode. Odstupanje od ovog pravila dopušteno je jedino u slučajevima kada te metode nijesu dovoljne, a informacija do koje treba doći izuzetno je važna za javnost.
DAN 31. avgust
Na naslovnoj i na strani 7 list je objavio  tekst sa nadnaslovom:  „Advokat Jumediamonta Nebojša Asanović dostavio tužilaštvu i policiji dokaze o prebijanju Duška Jovanovića koji su stigli od redakcije“ i naslovom: “Nova imena na spisku batinaša“.
Pomenuti dokaz je anonimno pismo koje je, kako piše list, prethodnog dana stiglo u redakciju, a u kojem se tvrdi da su izvjesni Koča Kovačević i Milivoje Dragićević „takođe  učestvovali u prebijanju Jovanovića“.
U tekstu se kaže da Osnovno državno tužilaštvo i Uprava policije provjeravaju tvrdnje  iz anonimnig pisma u kojem se navode dva imena pripadnika SAJ-a koji su navodno učestvovali u prebijanju Duška Jovanovića, a koje im je redakcija Dana dostavila na uvid.  
Sam list navodi da je anonimno pismo „bez bilo kakvog ličnog podatka koji bi se odnosio na pošiljaoca  i autora navedenih informacija.“
U advokatovoj prijavi čiji se tekst jasno vidi, navodi se. „Da li se u predmetnom slučaju radi o istinitoj informaciji, lažnim prijavama ili lažnim informacijama, podmetnutoj prijavi, a nepoznatim namjerama da se skrene pažnja sa nekog pravog traga ili slično, nama nije poznato i ne može nam biti poznato“.      
MSS smatra da je ovdje prekršena smjernica za načelo 1 Kodeksa, koja kaže, kao opšti standard: 
Novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde. Oni moraju da preduzmu sve razložne korake kako bi bili sigurni da objavljuju isključivo tačne informacije, i da su njihovi komentari čestiti. Novinari nikada ne smiju da objave informaciju za koju znaju da je lažna ili zlonamjerna i neosnovanu optužbu na račun drugih, koja ima za cilj da ugrozi njihovu reputaciju. Pravo je novinara da odbije zadatak koji je u suprotnosti sa etičkim kodeksom. 
Medijski savjet za samoregulaciju, takođe, još jednom oštro osuđuje objavljivanje anonimnih pisama u kojima se diskredituju određene osobe, i poziva na poštovanje Kodeksa, uz napomenu da su ovdje prekršena ista načela kao i u prethodnom slučaju objavljivanja anonimnog pisma.  
Riječ je o prekršaju člana 6 Kodeksa: 
Za prikupljanje informacija u bilo kom obliku, novinar koristi profesionalno časne i pravno dozvoljene metode. Odstupanje od ovog pravila dopušteno je jedino u slučajevima kada te metode nijesu dovoljne, a informacija do koje treba doći izuzetno je važna za javnost.
Narednog dana, 1. septembra, Dan je objavio reagovanje pomenute dvije osobe označene u anonimnom pismu: „Nadležni će uvrditi da nijesmo batinaši“, koje je objavljeno u dno 7, strane, a ne na istom mjestu gdje je objavljen tekst na koji se reaguje.
Medijski savjet za samoregulaciju konstatuje da je tako prekršen član 4 Kodeksa koje kaže: 
Obaveza novinara je da dopuni nepotpunu i ispravi netačnu informaciju, pogotovo onu koja može naškoditi, pridržavajući se, pri tom, pravila da ispravka mora biti istaknuta na odgovarajući način.
POBJEDA 30. avgust, 17. septembar  
Ove dnevne novine povremeno objavljuju marketinški sadržaj UPIS-a, Udruženja priređivača igara na sreću, koji često vrve od uvreda.
Medijski savjet izdvaja dva, dovoljno ilustrativna primjera: 
Uz tekst od 30. avgusta koji nosi naslov „Zahtjev u pet tačaka za ostvarivanje vladavine prava“ objavljen je boks, koji je nazvan „Fusnota“, a koja vrvi od uvreada: “Dok UPIS ispisuje tačke vladavine prava, 
Družina MIŠKA KVRŽICE drži vekele i piše kolumne o svojoj lopovskoj časti u stupcima najvećeg beščašća koje je pogodilo Crnu Goru. Penetriranje njihovog uma obavlja i žestoki momak za gume zvani DŽO GUMAR. Drži moralizatorske lekcije uzvišenog morala iz oblasti krađe guma. Kad dođe vrijeme da suspendovani policajac piše pravne i demokratske kolumne, to je prvi znak gumarske lustracije i svetogrđa. Lupeta, truća i bruća da bi postao malo moralno vertikalan, pa makar u vis iznikao u metar i ćevap. Nepovezano brblja o nečemu što nema veze sa istinom. Veseljko, Veselnik, po koterijskom principu, vrca sa tri lica i bez potjernica. 
GUMAR GULE,što je gulio gume, sad guli pravdu. Nije mogla „mlada nada“ MANS-a kao đače da odoli slušati 
VELIKOG UČU MIŠKA MUĆKU . Načuljio nemale crvendaćke uši, pa samo klimoglavi, živi zdravo i ne puši - javno. Klimoglavi čista priguzica što se ne može ni pravom poltrončinom nazvati. Ali sudba mu dade moralno horizontalnu i tržišnu isplativost. Taj medijsko-civilni kupleraj nema drugog Boga do LIČNOG INTERESA
. Niti se krste, niti se mole, nitiklanjaju ove čiste profesio-analne patri(j)ote, i vazdan drkokrate, uvijek agilni i na braniku otadžbine kad je najteže - kad zašušti novac. Zato je red da tim zluradenicima konačno zašušte 
OPTUŽNICE . Za Žestoke momke žestoka optužnica, zbog žestokih lopovluka. Dakle, red je došao i red iska da račune položi ta sramna KOTERIJA - kao skup lica prisno povezanih koji se bave spletkama, čineći jednu zatvorenu cjelinu, kao klika, kamarila, klan, banda podlaca, propalica, gadova, gamadi, talog, klatež, baraberija, lacmanija, škvadra, fajta, bagaža, fukara,  poganija i žgadija. 
Iako je ispod ovog teksta savljena napomena da je ovo vokabuar onih koje nazivaju svim ovim menima, MSS smatra da e krajnje neprmjeren zaj jezik.  
Pobjeda je 17. septembra objavila tekst „Prst na čelo“, u kojem stoji: „Oni napadaju i pokušavaju da zatru svakog ko se nađe ili ispriječi na putu prizemnih ciljeca ovog na kriminalu organizovanog medijsko-civilnog monstrum sistema, sastavljenog od šljama, hulja, ološi, nesoja, i ostalog medijskog i civilnog otpada. 
Medijski savjet za samoregulaciju napominje da je ovo samo dio objavljenih UPIS-ovih tekstova u Pobjedi, koji vrve od uvreda i krajnje neprimjerenog rječnika, te poziva uredništvo lista da prekine praksu objavljivanja plaćenih tekstova u kojima se nekontrolisano vrijeđaju i etiketiraju osobe. 
Medijski savjet za samoregulaciju smatra objavljivanje ovakvih sadržaja nedopustivim, zbog krajnje vulgarnog rječnika, koji spušta nivo javne komunikacije na uličarski nivo i nikako nije u skladu sa profilom ozbiljnog političkog glasila, koje, uz to, finansira država.  
Medijski i u ovon slučaju podsjeća na smjernicu za načelo 5 u kojoj stoji:    
Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je namijenjen širenju neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju

POBJEDA 4. avgust 
List je na strani 20 objavio tekst autora Marka Vešovića sa nadnaslovom „Sonja Biserko i prijatelji, naplata humanizma“ i naslovom „Braniteljka Sarajeva“. 
U tekstu se ponavljaju podrugljiva i uvredljiva imena koje autor koristi za novinare i vlasnike Monitora i Vijesti, te univerzitetskog profesora Milana Popovića – naziva ih Milka Kilomudić, Goveče sa Krštenicom i Milan Avetinja.  
Medijski savjet za samoregulaciju oštro osuđuje nazivanje ljudi podrugljivim imenima, i ocjenjuje da je ovdje riječ o uvredi i jeziku mržnje, dok Kodeks u smjernici za načelo 5, kaže:  
Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je namijenjen širenju neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju. 
Isto tako, u Kodeksu stoji da novinari moraju da njeguju najviše profesionalne i etičke standarde, što po mišljenju MSS, ovdje nije bio slučaj. 

DAN 20. avgust
List je objavio tekst na strani  15 sa nadnaslovom „Mitropolit Amfilohije kritikovao vlast zbog dešavanja na Ivanovim koritima“ i naslovom „Režim bi da instalira bezbožnike u hramove“.
Mitropolit je „bezbožnicima“ nazvao pristalice i vjernike Crnogorske pravoslavne crkve.
Medijski savjet za samoregulaciju smatra da je ovdje riječ o govoru mržnje, i podsjeća na smjernicu za načelo 5 u kojoj stoji:    
Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je namijenjen širenju neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju. 
ONLINE PORTALI 
 
Tokom perioda koji tretira ovaj izvještaj Medijskog savjeta za samoregulaciju može se konstatovati jos profesionalniji odnos i rad posmatranih on line medija u odnosu na prethodne izvještaje MSS-a... MSS zapaža da se i na portalu Vijesti koji je do sad prednjačio objavljujući sporne komentare, znatno vise vodilo računa o tome da takvog jezika bude manje nego ranije. Taj portal je objavio značajno i uočljivo manje takvih komentara i sa više pažnje se vodilo računa o tome i uocljivo je da su administratori portala uglavnom  pravovremeno brisali nedolične komentare.
Ipak, i u ovom izvještaju, zabilježili smo zloupotrebe slobode izražavanja: vrijeđanje ličnosti uz upotrebu i uličarskog žargona i psovki, neprimjerene kvalifikacije, neprovjerene informacije...... Zabilježeno je i vrijeđanje na nacionalnoj osnovi, homofobični komentari i komentari koji sadrže elemente govora mržnje, poziva na nasilje, imaju i elemente fašizma i sl..  
Evo nekih primjera kršenja profesionalnih standarda, zabilježenih na portalu „Vijesti“.  
 
Tekst, intrevju Jevrema Brkovica: Djukanovic je kolaborant sa najlicnijim interesima marginalaca oko njega
 
Locus, 21. avg. u 04,01 s
 
Lice baljege cijin smrad se odavno prosirio Crnom Goroim ima ime I prezime: Jevrem Brkovic: denuncijant, lopov, lazov, ulizica jednog naciste – Tudjman Franjo, nekadasnji saradnik udbe, vrli cetnik pa preporodjeni Crnogorac u usta mece bivse poslodavce, tvrdi Pazar, bruci Perovica, uvlaci se Lekicu, sa gazdom bi a malo I ne bi….. pih
 
Sasa086, 21.avg. u 02,04 s
 
A za vas koji prijetite I trazite da vam se ljudi predstave evo ja cu! Ja sam Sasa Brkovic, rodjeni sinovac Jevrema Brkovica, zivim u Budvi I mozete me naci kad god hocete ako vam basta I nabijem vas na kurac sve koji ga brljate I lajete preko komentara! Sada znate pa izvolite!
 
MickellY, 21. avg. u 02,02 s
 
Ovo je ova popadija srbijanska, ovi ostaci neljudi, sto ce da satru sve crnogorsko. Malo ste se zajebali!!!
 
KurdzaNK dominatntni sadista, 21.avg. u 01,24 s
 
Budos, ti kazes redali a kod nas se kaze redjali, vidi se da se javljas sa Pala, mozda I bratunce I vrijedjas bosnjake, brkovica,albance , hrvate, uh majku li ti jebem srpsku podlu, siris mrznju, da razbijes koaliciju oko dps, ajde dodjite, horst – konju imam za tebe jednu dobru toljagu. 
 
KurdzaNK dominatntni sadista, 21.avg. u 01, 00 s
 
Budos, a sto lazes da si crnogorac majku ti jebem onu kurvu srpsku, crnogorsci brane I sebe I druge, pa sto ne osudi ono cetnicko kolo u bratuncu nego si pustao komentare pune uvreda I ponizavanja mrtvih u genocide koji su tvoji srbi pocinili u srebrenici.
 
Gnojavi, 21.avg. u 01, 00 s
 
Bezopasan si picko kukavicka. Niko si I nista…
 
KurdzaNK dominatntni sadista, 21.avg. u 00, 40 s
 
Gnojavi, Budos, vi ste kompetentni samo za komentare o spc, cetnickom kolu u bratuncu  koje najavljuje  nove genocide, to su vasa polja I ne izlazite na ova knjizevna jer pored toga sto ste glupi ispdate jos vise piglu; Cuvam ja za tebe onaj kramp, ne brini, prvi sin a spisku. 
 
KurdzaNK dominatntni sadista, 20.avg. u 23, 53 s
 
Jedino konacno rjesenje je samo upotrijebiti vec provjereni recept, Ante Gotovina , znaci sve po zakonu, jer njega sud u Hagu nije osudio, znaci da je sve radio po zakonu, ako mi tako budemo radili pametno, po zakonu, bice I vuci siti I ovce na broju , samo sto ce ovce biti nedje na svoje livade. Ako sud u Hagu nije osudio genrala Gotovinu, mozemo se slobodno pozivati na njega a da ne krsimo pravila portala. Samo mi se ne svidja naziv bljesak I oluja, mi cemo biti kreativniji.
 
 
Tekst: Dukovic i Ponosh na Paradi, podrska stize I iz ambasade Britanije
 
Orijen, 23.jul u 13, 38 s
 
Samo neka mi kazu ovi iz Britanske Ambasade kako su dobili malog prince, da nije njihov princ tata udarao jaja sa nekim pederom, ako vam se podrzava to smece idite doma pa setajte sa tim bolesnicima, dosta ste nam nevolja doneli  na Balkana a I ostatku svijeta!!
 
Skeptik, 23. jul u 13, 27 s
 
Dukovicu omrcilo ti se, gde tebe nadjose da im uvjek izvrasavas necasne radnje . Pretvaras se da si vjernik I da si namazdzija a ti si samo jedna obicna ljigetina . Brukas I sviju nas muslimane. Sto ne odredise Marovica ili Numanovica kojim po svemu prilici. Mislio sam da si castan covjek, sve na stranu ali dobro znas posto si namazdzija da je ta porok po Kuranu strogo zabranjena. Ako imas nekog od tvoje rodbine taj dan bi im bilo sevap zavezati te u nekoj stali. Ta pocast pripada Milu…
 
 
Tekst: Huligani u Budvi na dan Parade ponosa kamenovali I splitski autobus
 
Palikuca, 26.jul u 23, 46 s
 
Pozoriste. … Jel  znas ko je snimio najduzi pornic na svijetu, turci u srbiji, trajao je 550 godina… a prije njih su vase pretke trpali madjari I iliri , vi ne znate ni ko ste ni sto ste , vi ste kopilad…Ovo su cinjenice iznijete mozda previse direktno ali nikako uvrede za srbe ali ako tebe vrijedjaju cinjenice , to je tvoj problem… iz tvoje reakcije vidim da se slazes samnomda vi srbi I ne znate kos te, I da ste kopliad , e sad, dal turska, madjarska ili ilirska , to moze samo dnk analiza rjesiti….
 
 
Tekst: Djukanovic: Parlament uvodi diktaturu I zeIi da zatvori KAP
 
Momo – divlji, 6. avg. u 00, 51 s
 
Pasce arogantno sve vise laje u poslednje vrijeme, morace mu se brnjica na turijen stavit.
 
 Krdzaa NK, 6. avg., u 23, 36 s
 
PREMIJERU, PREDSJEDNICE, ANB, MINISTRI, SUDIJE, TUZIOCI, VISOKI POLICIJSKI SLUZBENICI, BIZNISMENI, a znam da citate komentare: 
Vrijeme je da se preduzmu konretni koraci, ovo vam je zadnji voz da nesto jos uvjek mozete ucinjeti, sjutra ce vam biti kasno, kopirajte samo ono sto Vucic radi u Srbiji sa DS I drugim politickim protivnicima, jer ako ovi dodju do vlasti, a kopaju ko krtice, vas vise nece biti, ni vase djece , svi cete sigurno biti lincovani, pohapseni,objeseni, niste svjesni koliko vas mrze…
 
Tekst: Crna Gora nesrecno porazena od Letonije
 
RainX, 5. sept. u 22,33 s
 
Srpska Boka, da se ja pitam ovoga bi likvidirao, likvidirao bi 100 dukljana potomaka cg ustase sekule drljevica inace izaslanika ante pavelica za tadasnju cg I problem rjesen!
 
Srpska Boka, 5. sept. u 22,15 s
 
Sto se primate alo breee…. Pa vidite da je ovaj gusar siptarcina neka bre… ja volim o mojoj CRNOJ GORI da pricam sa MOJIM PRAVOSLAVCIMA a ne sa ovim smijesnim manjinama!!!!
 
Tekst: Dasic zbog nediscipline odstranjen iz reprezentacije!
 
Stojan.perunov, 6.sept.u 17,21 s
 
Pompezan kazes da nam istorija pocinje 2006. a imamo drzavu 1000 godina , smrade posrbljeni I nesoju. Mozda su ti djed I pradjed se posrbili ma ti je cukundjed bio crnogorac prije 1918. ali ti se serem I u grob pradjedov kad takvu lozu napravi s tobom I tvojim ocem pederom svetosavskim. Sve ti krvavo jebem pseto posrbljeno
 
Tekst: Poraz od Litvanije, Crna Gora izgubila sanse za drugu rundu
 
Krivina, 8.sept. u 23, 27 s
 
Hile sagorio ti mozak od loja.. ti ces nekog u logore balijanderu mozes samo da lajes pseto poturicko….
 
 
Iz sadrzaja navedenih komentara čitalaca koji su objavljeni bez uredničke intervencije, uz sijaset vrijeđanja ličnosti uličarskim žargonom, psovkama i neprimjerenim kvalifikacijima, homofobicnih stavova i poziva na nasilje, jasno je da je prekrsen Kodeks a MSS podsjeća na smjernicu za načelo 5 koja se odnosi na govor mržnje : ” Mediji ne smiju da objavljuju materijal koji je namijenjen širenju neprijateljstva ili mržnje prema osobama zbog njihove rase, etničkog porijekla, nacionalnosti, pola, fizičkih nedostataka, vjere ili političke pripadnosti. Isto važi i ako postoji velika vjerovatnoća da će objavljivanje nekog materijala izazvati prethodno navedeno neprijateljstvo i mržnju.”..
 
I u narednim primjerima po istom principu, bez prethodne uredničke kontrole, puštani su na portalu “Vijesti” i komentari koji sadrže  lične uvrede nekih javnih ličnosti. Tako su povodom teksta: Okumili se Brano Micunovic I Vesna Medenica koji je ilustrovan fotografijom Vesne Medenice objavljeni I sljedeci komentari citalaca:  
 
 
Orijen, 22. sept. u 16,38 s
 
Cak je i gospodja za ovaj svecani trenutak obrijala brcine !!
 
S.P.Q.R., 22. sept. u 16,38 s
 
Koja seljacka faca!!
 
Samo HIV pozitivno, 22. sept. u 16,14s
 
Veljesrbuljanska I seljoberska ti je Vesna Medenica , oficirusa sto je s puskom paradirala pored zarobljenika te su ih vodili u Morinj rad libida , jerbo joj smb dronjci I petokraka na glavu bjehu so sexy s kupa s brcima te ih je gajila tih godina. A elektronsko , tracersko, I informatorsko vidi na Pink TiVi, Atlas TiVi, I portal Analitika
 
Bakanceros, 22. sept. u 13,48 s
 
Faca je odaje da je neka pogan!
 
 
Tekst: Pejovic o carter sviti: Raznorodna, interesnatna I reprezentativna grupa
 
Jugoslovenka, 8. avg. u 17, 29 s
 
Da covjek ne povjeruje…kakav bijes ovo izaziva…a I ova kravetina ima telecu facu majko sveta sta je ovo, piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
 
Tekst: Vesovic o SDP-u: Zna se ko je ucitelj, a ko djak
 
Causan cavor Slobodan, 8. avg. u 17, 58 s
 
Caslave crni Caslave, ko dade Grgi poresnu injekciju, DPS ili opozicija? Sram te bilo!
 
Pecaros, 8. avg. u 17, 51 s
 
Mlada ljiga. Dupeuvlakac. Karijerni. 
Neki?!
Tako se samo pizde izrazavaju. Nikad precizno imenujuci one o kojima govore. Takvi sun u I sefovi.
 
 
Tekst: Predrag Lucic: Sa Lovcena vila klice, Crna Gora Hilton bice!
 
Zeljko 123, 17. avg. u 15, 13 s
 
Predraze picko placen si da se glupiras majmuncino jedna odvratna, nebi ti meni smio uci u CG ja ti kazem u temelje te hotela ukopati treba debilu naivni….
 
 
Medijski savjet za samoregulaciju konstatuje da su uredništva portala Cafe Del montenegro i Analitika i u ovom periodu veoma ažurno vodili računa o sadržaju i administriranju komentara čitalaca koje objavljuju tako da nisu zapaženi komentari koji sadrže uvrede ili neprilične sadržaje govora mržnje...
MSS ponovo preporučuje da se pažljivije administriraju komentari čitalaca kako bi zloupotreba “anonimnih” i komentatora sa “nik nejmom” bila svedena na najmanju moguću mjeru
 
 
 
 
 
 





image1.jpeg
m q q medijski savjet za
samoregulaciju





